Mimořádná prohlídka uzavřela most z Lanžhota na Slovensko, hrozí jeho kolaps
Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: Google Street View
Uzavírka potrvá až do úplné rekonstrukce mostu.
Uzavírka potrvá až do úplné rekonstrukce mostu.
Takže na Bratislavu bez slovenské dálniční známky už jen přes Holíč? Protože jak jsem před dvěma lety pochopil ze slovenských materiálů, s poplatkem je to už od hranice, ne až od exitu 5 na Kúty….
V Hohenau je most a v Angern kompa…
Pokud by se mělo sjet z D2 v ČR na Exitu 48 před hranicí, pak by šlo jet na Břeclav, pak v Rakousku přes Hohenau na Moravský Svätý Ján, a pak dál na Bratislavu po staré I/2. Podle https://mapy.cz/s/cevaceseto by to mohlo být zhruba o 20 km kratší než přes Hodonín a Holíč.
Když se to jmenuje Brodské, nebyl tam někdy v minulosti brod přes Moravu? Pokud ano, možná by se místo jízdy či chůze přes uzavřený most dalo někde přebrodit … :-))
Brodit se dá přes splav, který je asi 3 km proti proudu od železničního mostu na úrovni Adamovských jezer. Přes léto je to bezpečné, ale při vyšším stavu tam v minulosti k nějakým tragédiím došlo..
V minulosti možná, od regulace je to spíš protitankovej příkop s vodou…
Most zbourat nelze opravit. Carku ve vete si dejte dle vaseho presvedceni.
Já bych to přejmenoval na Most Česko – Slovenského přátelství…
Nebo dvojjazyčně:
Most československého přátelství
vs.
Most česko-slovenského priateľstva
(akorát je to v těchto dnech 35 let od dění, které v předchozích řádcích naznačují)
Teď je důležité začít vést potyčku, jestli je to kvůli dálnici nebo kvůli železničnímu koridoru, do kterého tam teď šly peníze.
Situaci by pomohlo obnovení linky IDS JMK z Břeclavi do Kútů. V případě, že to dovolí kapacita momentálně jednokolejné trati (na SK straně ve stavu věčné rekonstrukce) a stav nástupiště v Brodském. Ideálně jako prodloužení S51 s jednotkami Moravia.
Lanžhot bohužel zůstal úplně odstřižený od Slovenska. V minulosti jezdily dost plné osobní vlaky Kuty – Brno (-Žďár nad Sázavou), dokonce i přímé osobní vlaky Bratislava – Brno. V Lanžhotě zastavoval i brzký ranní rychlík do Brna. Všechny tyto spoje se postupně zrušily, až zůstala jediná neatraktivní motoráková linka pendlující na trase Břeclav – Kuty, kterou využívaly ke konci jednotky cestujících, takže ji s rekonstrukcí mostu úplně zrušili. Co se týče dálnice, tak bylo při její stavbě počítáno s tím, že měl jižně od Lanžhota vzniknout sjezd, který nakonec nevznikl. Místní jeden čas nelegálně využívali služební sjezd v prostoru celnice,… Číst vice »
Dřív jste taky měl rychlíkový příplatek, občas do toho něco povinně místenkového, takže ten kdo nespěchal a šetřil, tak ten osobák využil (mezi Blavou a Brnem).
To nic nemění na tom, že Lanžhot je nyní kompletně odstřižený od železniční dopravy. Například rychlík Moravan linky R13 z Olomouce do Brna zastavuje v mnohem menších okolních obcích/městech – např. Podivín, Zaječí, Šakvice. V Lanžhotě proběhla před 20 lety nákladná rekonstrukce koridoru včetně nádraží a nezastatavuje tam ani jeden vlak. Přitom dojíždějících do Břeclavi nebo Brna je dost. Jenom mezi 7-8 ráno jezdí místo vlaku 5 autobusů.
Však to taky nerozporuji.
U Lanžhotu vidím problém hlavně v tom současném jednokolejném úseku, kdy v Lanžhotě budou na staničních kolejích primárně čekat vlaky na projetí výlukou, takže nějaký osobní vlak, který by se tam otáčel, by zabíral místo a komplikoval dopravu.
Po dokončení rekonstrukce mostu a přilehlých úseků na slovenské straně se počítá s vozbou osobních vlaků slovenskými Stadlery. Pokud si to ještě bratia nerozmyslí.
odkial kam?
Po Břeclav.
Já jsem si vždycky představoval, že by tam mohly být protaženy vlaky co teď jezdí ze Šakvic do Břeclavi, takže protažení až do Kútú.
Dvoudílná Moravie od vlaku Šakvice – Břeclav pokračuje do Hodonína.
No ideální by bylo, aby mezi Bratislavou a Brnem jezdil rychlík nebo spěšný vlak, který by zastavoval po cestě do Břeclavi v Devínské, Malackách, Kutech, Lanžhotě.
Existuje pro tuto variantu nějaký reálný termín?
To se musíte zeptat někde na Slovensku. Bylo zveřejněno pouze po ukončení stavby. Ale kdy ta neustále prodlužovaná stavba skončí asi neví ani zúčastnění.
Slovenské straně byl doporučen stejný postup? Wtf…
Tak nařídit jim to nemožem, že jo. Třeba chtěj na řece Moravě vybudovat Ficovu linii opevnění proti progresivismu, co my víme…čemuž by ostatně odpovídalo to údernické tempo při stavbách mostů u Brodského i u DNV…
Optavit by se to hodilo, to ano…
Tenhle v Brně-Kohoutovicích taky (patří kraji): https://tinyurl.com/25kpr375
Podle fotek to vypadá, že most je již dlouhou dobu řádně „unavený“ a zanedbaný.
Radikální opatření SÚS JMK, okamžitě most uzavřít pro veškerý provoz úvčetně chodců), může navodit představu, že se dnešní noci vyloupl nějaký větší kus betonu, spadl na spícího bezdomovce a těžce ho zranil.
Podle mého laického názoru by vzhledem ke stavu mostu SÚS JMK měla mít projekt už dávno připravený a jen ho vytáhnout ze šuplíku, oprášit a případně upravit detaily.
Vnitřní klouby na mostech, svého času populární, se ukazují stále jako horší a horší nápad.
Tak ono se to dalo čekat. Jel jsem přes něj zrovna v době povodní a nebyl to dobrý zážitek. Pamatuje ledacos a údržba – vždyť se na to stačí podívat, že maximálně natřeli zábradlí.
Po zrušení politických styků následují mosty. Jen ještě chybí to okázalé pálení.
A co by sis tak chtěl vyprávět třeba s Ficem, Kaliňákem a Šimkovičovou?
Právě že ani slovo.
Za to může Fijala!!!!!!!!
Píše se fyjala, škarohlíde. 😉
Fyjalo, octup :-).
Jo, jasně že ta zkorodovaná výztuž vykoukla před pěti minutama. Pohádky ovčí babičky…
To je fakt neuvěřitelné. Most je ve špatném stavu s omezeným provozem několik let a není připravena rekonstrukce?! Opravdu bude zavřený jediný silniční most široko daleko s tím, že bude objížďka po D2, přes Hohenau nebo až Hodonín? Kudy budou jezdit cyklisti? Horská kola nelegálně přes železniční most? Silniční kola mají smůlu úplně? Ale člověk se už nediví. Most mezi Břeclaví a Poštornou je taky na spadnutí a oprava se neustále odkládá s vidinou obchvatu Břeclavi, který se slibuje už 30 let.
Výhodou je, že na železničním mostě je díky Slovenské neschopnosti dostavět koridor stále pomalá a ještě hezky dlouho bude, takže neriskují, že je něco smete.
Jmenovče zajděte se podívat do Berouna. Tam už změnily i VO, aby jim most nespadl. A když to dobře půjde, tak v roce 2027 se začne stavět nový.
Ešte ako bonus kvôli naťahujúcej sa modernizácii železnice stále nepremávajú osobné vlaky medzi Kútmi a Břeclavou. Zastávka v Brodskom asi ešte nie je v použiteľnom stave, ale ČD by mohli zvážiť aspoň zastavovanie Metropolitanov v Lanžhote (aj kvôli spomínaným cyklistom)
Nezanedbala se diagnostika mostu či jeho údržba? Jak je pravděpodobné, že most de iure v dobrém stavu je najednou označen jako nebezpečný i pro chodce?
Lanovka na Ještěd byla v cajku ještě 10 sekund před pádem…
Podle papíru ano, ale fakticky neměla dostat povolení k provozu po mnoho let, když tam chyběla původní automatická brzda, ale to by museli být revizáci a inspektoři přísnější.
De iure byla, de facto zřejmě ne.
Podobně jako tento most, ne?
Most byl od poslední mostní prohlídky (2019) v třídě 6. To, že ho měli pak kontolovat častěji, to jde za SÚS.
Přesně! Pokud je most v šestce, tak se musí dělat 2x do roka běžná prohlídka a 1x za dva roky hlavní prohlídka. A už má běžet projektová příprava. Tady někdo zaspal…to nejsou závady, které by vznikly ze dne na den… (Autor tohoto příspěvku je mostmistr v jiném kraji :))
SÚS JMK je rada že je rada, najpodfinancovanejšia SÚS v okolí. Urýchľovať opravu zrovna tohoto mostu znamená škrtať ešte podstatnejšie veci.
Na novostavbu novych silnic, treba obchvat Cebina penize kraj ma. Takze to asi nebude o podfinancovani.
Vzpomeň na Drážďany tam to taky spadlo po průjezdu tramvaje samo co
Zákaz veškeré dopravy vč. pěší a cyklo ze dne na den je trochu podezřelý. Buď je most skutečně před kolapsem (a tedy byla hrubě zanedbána péče o něj) a nebo je to jen další alibistické rozhodnutí chránící odpovědné osoby…
Jistěže. Nikdo nikomu nezabrání tam vlézt a taky se tama chodit a jezdit na kole bude ještě pár let. Nebo minimálně do doby, než to shodí Mariusz s naloženým kamionem, co pojede podle navigace…
Nastup na SÚS JMK a podepiš se pod to.
1) Netykej a nerad´.
2) Neříkám, že má někdo něco prostě podepsat. Jen si myslím, že někde je chyba a někdo za ni má být zodpovědný. Stav mostu se jistě nezměnil za dny nebo týdny tak, aby se z dovoleného zatížení 7 t stalo 0 kg. A povodně byly před 5 měsíci – času na kontrolu stavu bylo dost.
Není to, ze dnes na den, viz https://mapy.cz/s/kefagenegu
Ten most se do tohoto stavu dostával několik dekád.
Stejně mi stav ze dne na den z 7 000 kg na 0 kg přijde přehnaný. To mi nepřijde jako kompetentní správa veřejného majetku.
7t na 0t není ze dne na den. Ze dne na den by bylo snížit zatížitelnost mostu z neomezené na 0.
Nebo si představujete lineární snižování a proměnnou ceduli s displejem? 🙂
Zatížitelnost pod 5t stejně reálně nikdo stanovovat nepůjde.
Staci nechat pro chodce a cyklisty. Takovych mostu, nebo chcete-li lavek je plno a funguje to. Stejne jako mostu, u ktrrych je docasne omezena prujezdnost na jeden pruh.
Tady to spis vypada, ze na SUS je nejaky pantata, ktery uvazuje nikoli technicky ale ideologicky.
Most je špatném stavu dlouho. Poslední dobou je na něm kyvadlový provoz kvůli snížení zatížení.
A uzavírka několik měsíců vlastně znamená víc než dva roky, když rekonstrunce má začít koncem 2026.
Ano, administrativně to bude vždycky ze dne na den. Defraudanta šoupnou do vězení taky ze dne na den, i když třeba kradl roky.
Bolo by logické dočasne umožniť použitie D2 medzi Kútmi a Břeclavou bez diaľničnej známky, tá obchádzka cez Hodonín je dosť dlhá.
To by sa dalo pre auta, ale celkom isto nie pre cyklistov. Alternativy: Kopcany a Hohenau. Aj jedno aj druhe je kus z cesty.
Cyklisti majú aspoň o niečo bližšie lávku…
Kdyby jenom lávku – celej železniční most…
Tak mezi Břeclaví a státní hranicí ji bez dálniční známky použít můžete. Na zbytek musíte za slovenskou vládou. 😉
U nás najnovšie vymysleli, že nespoplatnené úseky sa uvádzajú vo vyhláške, takže ju bude potrebné najprv novelizovať
To není tak hrozný. Horší by bylo, kdyby se to muselo vyznačit třeba v katastru…
Ve směru na Brno začíná placený úsek už u lanžhotské odpočívky, takže ani na naší straně nee.
V ČR nemáte pravidlo, že ak je po diaľnici vyznačená obchádzka, tak sa na danom úseku neplatí?
Objížďka však je/bude vedena přes Hodonín.
Však sám Jožo Dopravák jistě něco vymyslí. 😉
Podle https://mapy.cz/s/noduvaleno se ta část u mostu v ČR jmenuje Přívoz. Pokud tam byl v minulosti nějaký převozník, že by snad i tady nějaké to převoznictví mohlo fungovat podobně, jako se převáží auta přes Dunaj mezi Visegrádem a Nagymaros ( https://mapy.cz/s/gavahenodo ) ? 😉
Netreba chodit tak daleko https://mapy.cz/s/mupefehave