regio-vlak

Mimořádná prohlídka uzavřela most z Lanžhota na Slovensko, hrozí jeho kolaps

Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: Google Street ViewMost na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: Google Street View

Uzavírka potrvá až do úplné rekonstrukce mostu.

Odebírat
Upozornit na
guest
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mvek

Takže na Bratislavu bez slovenské dálniční známky už jen přes Holíč? Protože jak jsem před dvěma lety pochopil ze slovenských materiálů, s poplatkem je to už od hranice, ne až od exitu 5 na Kúty….

Nose Peak

V Hohenau je most a v Angern kompa…

Vítek

Pokud by se mělo sjet z D2 v ČR na Exitu 48 před hranicí, pak by šlo jet na Břeclav, pak v Rakousku přes Hohenau na Moravský Svätý Ján, a pak dál na Bratislavu po staré I/2. Podle https://mapy.cz/s/cevaceseto by to mohlo být zhruba o 20 km kratší než přes Hodonín a Holíč.

Vítek

Když se to jmenuje Brodské, nebyl tam někdy v minulosti brod přes Moravu? Pokud ano, možná by se místo jízdy či chůze přes uzavřený most dalo někde přebrodit … :-))

Petr

Brodit se dá přes splav, který je asi 3 km proti proudu od železničního mostu na úrovni Adamovských jezer. Přes léto je to bezpečné, ale při vyšším stavu tam v minulosti k nějakým tragédiím došlo..

Nose Peak

V minulosti možná, od regulace je to spíš protitankovej příkop s vodou…

Skippy

Most zbourat nelze opravit. Carku ve vete si dejte dle vaseho presvedceni.

Nose Peak

Já bych to přejmenoval na Most Česko – Slovenského přátelství…

xyz

Nebo dvojjazyčně:

Most československého přátelství
vs.
Most česko-slovenského priateľstva

(akorát je to v těchto dnech 35 let od dění, které v předchozích řádcích naznačují)

Sáček

Teď je důležité začít vést potyčku, jestli je to kvůli dálnici nebo kvůli železničnímu koridoru, do kterého tam teď šly peníze.

Toman

Situaci by pomohlo obnovení linky IDS JMK z Břeclavi do Kútů. V případě, že to dovolí kapacita momentálně jednokolejné trati (na SK straně ve stavu věčné rekonstrukce) a stav nástupiště v Brodském. Ideálně jako prodloužení S51 s jednotkami Moravia.

Petr

Lanžhot bohužel zůstal úplně odstřižený od Slovenska. V minulosti jezdily dost plné osobní vlaky Kuty – Brno (-Žďár nad Sázavou), dokonce i přímé osobní vlaky Bratislava – Brno. V Lanžhotě zastavoval i brzký ranní rychlík do Brna. Všechny tyto spoje se postupně zrušily, až zůstala jediná neatraktivní motoráková linka pendlující na trase Břeclav – Kuty, kterou využívaly ke konci jednotky cestujících, takže ji s rekonstrukcí mostu úplně zrušili. Co se týče dálnice, tak bylo při její stavbě počítáno s tím, že měl jižně od Lanžhota vzniknout sjezd, který nakonec nevznikl. Místní jeden čas nelegálně využívali služební sjezd v prostoru celnice,… Číst vice »

Alibaba

Dřív jste taky měl rychlíkový příplatek, občas do toho něco povinně místenkového, takže ten kdo nespěchal a šetřil, tak ten osobák využil (mezi Blavou a Brnem).

Petr

To nic nemění na tom, že Lanžhot je nyní kompletně odstřižený od železniční dopravy. Například rychlík Moravan linky R13 z Olomouce do Brna zastavuje v mnohem menších okolních obcích/městech – např. Podivín, Zaječí, Šakvice. V Lanžhotě proběhla před 20 lety nákladná rekonstrukce koridoru včetně nádraží a nezastatavuje tam ani jeden vlak. Přitom dojíždějících do Břeclavi nebo Brna je dost. Jenom mezi 7-8 ráno jezdí místo vlaku 5 autobusů.

Alibaba

Však to taky nerozporuji.
U Lanžhotu vidím problém hlavně v tom současném jednokolejném úseku, kdy v Lanžhotě budou na staničních kolejích primárně čekat vlaky na projetí výlukou, takže nějaký osobní vlak, který by se tam otáčel, by zabíral místo a komplikoval dopravu.

Lukáš

Po dokončení rekonstrukce mostu a přilehlých úseků na slovenské straně se počítá s vozbou osobních vlaků slovenskými Stadlery. Pokud si to ještě bratia nerozmyslí.

M@trixX

odkial kam?

Lukáš

Po Břeclav.

Alibaba

Já jsem si vždycky představoval, že by tam mohly být protaženy vlaky co teď jezdí ze Šakvic do Břeclavi, takže protažení až do Kútú.

xyz

Dvoudílná Moravie od vlaku Šakvice – Břeclav pokračuje do Hodonína.

Petr

No ideální by bylo, aby mezi Bratislavou a Brnem jezdil rychlík nebo spěšný vlak, který by zastavoval po cestě do Břeclavi v Devínské, Malackách, Kutech, Lanžhotě.

Toman

Existuje pro tuto variantu nějaký reálný termín?

Lukáš

To se musíte zeptat někde na Slovensku. Bylo zveřejněno pouze po ukončení stavby. Ale kdy ta neustále prodlužovaná stavba skončí asi neví ani zúčastnění.

Jan

Slovenské straně byl doporučen stejný postup? Wtf…

Nose Peak

Tak nařídit jim to nemožem, že jo. Třeba chtěj na řece Moravě vybudovat Ficovu linii opevnění proti progresivismu, co my víme…čemuž by ostatně odpovídalo to údernické tempo při stavbách mostů u Brodského i u DNV…

Zlámalík

Optavit by se to hodilo, to ano…
Tenhle v Brně-Kohoutovicích taky (patří kraji): https://tinyurl.com/25kpr375

Karl vB.

Podle fotek to vypadá, že most je již dlouhou dobu řádně „unavený“ a zanedbaný.
Radikální opatření SÚS JMK, okamžitě most uzavřít pro veškerý provoz úvčetně chodců), může navodit představu, že se dnešní noci vyloupl nějaký větší kus betonu, spadl na spícího bezdomovce a těžce ho zranil.
Podle mého laického názoru by vzhledem ke stavu mostu SÚS JMK měla mít projekt už dávno připravený a jen ho vytáhnout ze šuplíku, oprášit a případně upravit detaily.

Lysimachia

Vnitřní klouby na mostech, svého času populární, se ukazují stále jako horší a horší nápad.

Otakar

Tak ono se to dalo čekat. Jel jsem přes něj zrovna v době povodní a nebyl to dobrý zážitek. Pamatuje ledacos a údržba – vždyť se na to stačí podívat, že maximálně natřeli zábradlí.

Čtenář

Po zrušení politických styků následují mosty. Jen ještě chybí to okázalé pálení.

Michal M

A co by sis tak chtěl vyprávět třeba s Ficem, Kaliňákem a Šimkovičovou?

Čtenář

Právě že ani slovo.

Harandrej

Za to může Fijala!!!!!!!!

Jaaa

Píše se fyjala, škarohlíde. 😉

Bram

Fyjalo, octup :-).

Dejf

Jo, jasně že ta zkorodovaná výztuž vykoukla před pěti minutama. Pohádky ovčí babičky…

Petr

To je fakt neuvěřitelné. Most je ve špatném stavu s omezeným provozem několik let a není připravena rekonstrukce?! Opravdu bude zavřený jediný silniční most široko daleko s tím, že bude objížďka po D2, přes Hohenau nebo až Hodonín? Kudy budou jezdit cyklisti? Horská kola nelegálně přes železniční most? Silniční kola mají smůlu úplně? Ale člověk se už nediví. Most mezi Břeclaví a Poštornou je taky na spadnutí a oprava se neustále odkládá s vidinou obchvatu Břeclavi, který se slibuje už 30 let.

Návratnost

Výhodou je, že na železničním mostě je díky Slovenské neschopnosti dostavět koridor stále pomalá a ještě hezky dlouho bude, takže neriskují, že je něco smete.

Petr

Jmenovče zajděte se podívat do Berouna. Tam už změnily i VO, aby jim most nespadl. A když to dobře půjde, tak v roce 2027 se začne stavět nový.

Patrick

Ešte ako bonus kvôli naťahujúcej sa modernizácii železnice stále nepremávajú osobné vlaky medzi Kútmi a Břeclavou. Zastávka v Brodskom asi ešte nie je v použiteľnom stave, ale ČD by mohli zvážiť aspoň zastavovanie Metropolitanov v Lanžhote (aj kvôli spomínaným cyklistom)

mgr.pavel

Nezanedbala se diagnostika mostu či jeho údržba? Jak je pravděpodobné, že most de iure v dobrém stavu je najednou označen jako nebezpečný i pro chodce?

Nose Peak

Lanovka na Ještěd byla v cajku ještě 10 sekund před pádem…

Jan Tichavský

Podle papíru ano, ale fakticky neměla dostat povolení k provozu po mnoho let, když tam chyběla původní automatická brzda, ale to by museli být revizáci a inspektoři přísnější.

mgr.pavel

De iure byla, de facto zřejmě ne.

Podobně jako tento most, ne?

Lysimachia

Most byl od poslední mostní prohlídky (2019) v třídě 6. To, že ho měli pak kontolovat častěji, to jde za SÚS.

_jan91

Přesně! Pokud je most v šestce, tak se musí dělat 2x do roka běžná prohlídka a 1x za dva roky hlavní prohlídka. A už má běžet projektová příprava. Tady někdo zaspal…to nejsou závady, které by vznikly ze dne na den… (Autor tohoto příspěvku je mostmistr v jiném kraji :))

asdf

SÚS JMK je rada že je rada, najpodfinancovanejšia SÚS v okolí. Urýchľovať opravu zrovna tohoto mostu znamená škrtať ešte podstatnejšie veci.

Zbynek

Na novostavbu novych silnic, treba obchvat Cebina penize kraj ma. Takze to asi nebude o podfinancovani.

v

Vzpomeň na Drážďany tam to taky spadlo po průjezdu tramvaje samo co

Martin II

Zákaz veškeré dopravy vč. pěší a cyklo ze dne na den je trochu podezřelý. Buď je most skutečně před kolapsem (a tedy byla hrubě zanedbána péče o něj) a nebo je to jen další alibistické rozhodnutí chránící odpovědné osoby…

Nose Peak

Jistěže. Nikdo nikomu nezabrání tam vlézt a taky se tama chodit a jezdit na kole bude ještě pár let. Nebo minimálně do doby, než to shodí Mariusz s naloženým kamionem, co pojede podle navigace…

Michal M

Nastup na SÚS JMK a podepiš se pod to.

Martin II

1) Netykej a nerad´.

2) Neříkám, že má někdo něco prostě podepsat. Jen si myslím, že někde je chyba a někdo za ni má být zodpovědný. Stav mostu se jistě nezměnil za dny nebo týdny tak, aby se z dovoleného zatížení 7 t stalo 0 kg. A povodně byly před 5 měsíci – času na kontrolu stavu bylo dost.

Kubrt

Není to, ze dnes na den, viz https://mapy.cz/s/kefagenegu
Ten most se do tohoto stavu dostával několik dekád.

Zbyněk

Stejně mi stav ze dne na den z 7 000 kg na 0 kg přijde přehnaný. To mi nepřijde jako kompetentní správa veřejného majetku.

Lysimachia

7t na 0t není ze dne na den. Ze dne na den by bylo snížit zatížitelnost mostu z neomezené na 0.

Nebo si představujete lineární snižování a proměnnou ceduli s displejem? 🙂

Zatížitelnost pod 5t stejně reálně nikdo stanovovat nepůjde.

Zbynek

Staci nechat pro chodce a cyklisty. Takovych mostu, nebo chcete-li lavek je plno a funguje to. Stejne jako mostu, u ktrrych je docasne omezena prujezdnost na jeden pruh.

Tady to spis vypada, ze na SUS je nejaky pantata, ktery uvazuje nikoli technicky ale ideologicky.

Malej-jarda

Most je špatném stavu dlouho. Poslední dobou je na něm kyvadlový provoz kvůli snížení zatížení.
A uzavírka několik měsíců vlastně znamená víc než dva roky, když rekonstrunce má začít koncem 2026.

Lysimachia

Ano, administrativně to bude vždycky ze dne na den. Defraudanta šoupnou do vězení taky ze dne na den, i když třeba kradl roky.

Samo

Bolo by logické dočasne umožniť použitie D2 medzi Kútmi a Břeclavou bez diaľničnej známky, tá obchádzka cez Hodonín je dosť dlhá.

M@trixX

To by sa dalo pre auta, ale celkom isto nie pre cyklistov. Alternativy: Kopcany a Hohenau. Aj jedno aj druhe je kus z cesty.

Jozko

Cyklisti majú aspoň o niečo bližšie lávku…

Nose Peak

Kdyby jenom lávku – celej železniční most…

M19

Tak mezi Břeclaví a státní hranicí ji bez dálniční známky použít můžete. Na zbytek musíte za slovenskou vládou. 😉

Patrick

U nás najnovšie vymysleli, že nespoplatnené úseky sa uvádzajú vo vyhláške, takže ju bude potrebné najprv novelizovať

Nose Peak

To není tak hrozný. Horší by bylo, kdyby se to muselo vyznačit třeba v katastru…

rogo01

Ve směru na Brno začíná placený úsek už u lanžhotské odpočívky, takže ani na naší straně nee.

Patrick

V ČR nemáte pravidlo, že ak je po diaľnici vyznačená obchádzka, tak sa na danom úseku neplatí?

Radúz Dostal

Objížďka však je/bude vedena přes Hodonín.

Lysimachia

Však sám Jožo Dopravák jistě něco vymyslí. 😉

Vítek

Podle https://mapy.cz/s/noduvaleno se ta část u mostu v ČR jmenuje Přívoz. Pokud tam byl v minulosti nějaký převozník, že by snad i tady nějaké to převoznictví mohlo fungovat podobně, jako se převáží auta přes Dunaj mezi Visegrádem a Nagymaros ( https://mapy.cz/s/gavahenodo ) ? 😉

M@trixX

Netreba chodit tak daleko https://mapy.cz/s/mupefehave