Mimo provoz. DPP musel odstavit všech 14 česko-tureckých elektrobusů od Škody

Nové elektrobusy pro Prahu. Foto: Petr Hejna / DPPNové elektrobusy pro Prahu. Foto: Petr Hejna / DPP

Elektrobusy jsou odstaveny kvůli mechanickým vadám. Nahradily je dieselové autobusy.

Z ulic Prahy dočasně zmizely všechny elektrobusy E’CITY 36BB, které dodala Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) Škoda Electric. Na linkách 154 Strašnická – Koleje Jižní Město a 213 Želivského – Nádraží Uhříněves je nahradily klasické dieselové autobusy.

Odstavení potvrdil vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. „Na elektrobusech, které jsme letos nakoupili, se vyskytly závady na mechanické části. Tyto závady jsme reklamovali u výrobce v souladu s uzavřenou smlouvou v rámci nastaveného reklamačního řízení,“ uvedl Šabík.

Závady na elektrobusech se začaly objevovat už v minulých týdnech, ve čtvrtek poprvé nastala situace, kdy nevyjel ani jeden elektrobus. „Od včerejšího odpoledne, na základě dohody s výrobcem, jsme pozastavili vypravování všech 14 elektrobusů, aby na nich technici výrobce mohli postupně provést potřebné úkony vedoucí k odstranění závad. Místo elektrobusů budeme na linky 154 a 213 zatím vypravovat dieselové autobusy. Jakmile výrobce závady odstraní, budeme elektrobusy postupně opět nasazovat do běžného provozu,“ dodal Šabík.

„Po koordinaci se zákazníkem byl dočasně pozastaven provoz elektrobusů z důvodu chybného fungování automatického vyrovnávání podvozku. Nejedná se o nedostatek, který by mohl ohrozit bezpečnost provozu, nicméně pro zajištění bezproblémového fungování bude nezbytná úprava řídícího softwaru,“ uvedl mluvčí Škody Transportation Jan Švehla.

Škoda Electric na zakázce pracovala se sesterskou společností Temsa z Turecka. Temsa pro elektrobus dodává karoserii, kterou Škoda následně vybavila elektrickou výzbrojí včetně baterií. Celková hodnota zakázky včetně opcí (například na nákup nových akumulátorů) je 207 milionů korun. Z toho 85 procent pokrývá evropská dotace.

Podle šéfa DPP Petra Witowského plánuje dopravce ještě letos vypsat tendr na dalších 100 elektrobusů a 70 trolejbusů. Nový pražský elektrobus měří 12 metrů, dojezd se uvádí do 100 kilometrů. Maximální rychlost je 80 km/h, počet míst je 80, z toho 28 k sezení.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp E’CITY 36BB elektrobusy Škoda E´City Škoda Electric Temsa
77 komentářů