Milník v dostavbě nejdelšího slovenského tunelu, začala pokládka vozovky

Pokládka vozovky v tunelu Višňové, ilustrační foto. Zdroj: NDSPokládka vozovky v tunelu Višňové, ilustrační foto. Zdroj: NDS

Řidiči začnou tunel využívat v příštím roce.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lubomír Janda

Je zajímavé, že v Evropě existuje země, kde se silnice „staví“ ještě mnohem pomaleji, zoufaleji a neefektivněji než v ČR. Myslel jsem že Čechy nelze v tomto oboru položit na lopatky, ale Slováci to zjevně dokázali. Vždycky když tam jedu, tak žasnu co je možné, a to jsem slušně vycvičen našimi umělci z ŘSD a jejich mnohaměsíčním uzavírkami, kde se zpravidla nepracuje a po dokončení je povrch často horší než byl předtím.Možná i KLDR je na tom v tomto ohledu líp.

lsstratus

Už,aby to bylo,jet přes den Žilinou je hrozný.

Gunduľ neubiješ

Tenhle clanek je jenom odporná protislovenská lživá slátanina. Tunel je samozřejmě v plném provozu od roku 2010. Par předseda Fico slibil, ze dalnice z Bratislavy do Košic bude hotova do konce roku 2010 a protože on vzdy splni co slibi, tak samozrejme hotova je, včetně tohoto tunelu. Kdokoliv tvrdí opak je lhář a podplácení protislovenský agent a celkem určitě bude v pozornosti slovenských tajných služeb. Zejména neautorizovani samozvaní tzv. novináři.

Llll

Před dvěma týdny jsem k němu omylem odbočil a pak asi deset kilometru blížení se k němu jsem se modlil, aby byl hotový. Nad Žilinou jsem zjistil, že jsem nejspíš protislovenský agent. Pořad čekám na úplatek

Jirka

Je to spiknutí, za kterým stojí a financuje ho George Soros. Tunel je už samozřejmě otevřený, jen je postavený tak špičkově, že do něj nepouští auta, aby tu chloubu hned nezničila.

Michal Tvrdý

No, moc by som sa netešil … ešte budete radi, keď Vám v tom tuneli niečo nepadne na hlavu. Videl som tam sekundárne ostenie a teda jedna veľká hrôza. A Skanska to podľa info zvnútra stavby vôbec neopravovala (maximálne tam trošku betónu dostrekli) … takže bude ešte veselo … Keď Vám nebudú padať kamene na hlavu pod Strečnom tak Vám budú padať kusy betónu v tuneli … alebo rovno nejaká tá technológia …

Lysimachia

To se neomrzí. 😀

Lysimachia

Ale místo Tragédie ve skupině Elán bych to překřtil na Tragédi(i) slovenské vlády.

Horizon

Vozovku v tuneloch Čebrať aj Višňové robí Skanska.
Finišer je iba jeden.
Nedávno začali robiť vozovku na severnej rúre Čebrati.
Teraz práce na vozovke prerušili, stroj previezli k Višňovému na nejaké obdobie, spravilo sa video so šéfom NDS a potom pôjde stroj späť k Ružomberku…

Horizon

Ešte dám odkaz na pekné aktuálne video zo stavby D1 Hubová – Ivachnová:
https://www.youtube.com/watch?v=_8-oWFZroFg

Asd

Díky za info i video.

Kolisaurius

To není pravda! V tunelu Čebrať pokládá beton finišer Wirtgen SP 1600, zatímco ve Višňovém pokládají beton dva finišery Wirtgen SP 1500. Pokládka se provádí ve dvou vrstvách. Finišer Wirtgen SP 1600 dokáže pokládat obě vrstvy současně, zatímco Wirtgen SP 1500 pokládá každou vrstvu zvlášť, avšak současně.

Petr Stück

U každého tohoto milníku třeba u oslav zmínit, že stavba jede od roku 2014 což je naprosto neuvěřitelné a výsledek absolutní neschopnosti.

Tom

Průzkumá štola se začala razit už někdy v roce 1998

Romino

presne tak. Za Mečiara a v 1998 bola hotová. Vtedy som končil VŠ v Žiline a dúfal, že sa po pár rokoch prejdem tým tunelom. Som 26 rokov po škole a stále to nie je. Ale snáď 2/2026…zatiaľ posledný vyslovený termín 🙂

MMXA

Však už se dočkáte 🙂

Asd

Jen tak dál. Snad se už ten tunel otevře v dohledné době.

Michael

Vzbuďte mě až se bude dát projet.

Lysimachia

Vsaďte se se Šípkovou Růženkou…

Jméno

Strečno umí potrápit, ale velké zdržení bývá skrz Ružomberok, tam se také staví už celou věčnost a úsek to není tak složitý

Dejf

No kdyby si nenaprojektovali portál tunelu do sesuvného území, tak už by se jezdilo. Ale podobnej škraloupek máme i u nás…

Vokovice

Ružomberok jde celý objet …., ale posledně tam chyběl železniční přejezd a i tak jsem uspěl. Nějaký místní to jel snad i i do další vesnice přes les

Swariner

Pokud myslíme tu samou cestu, tak tam jsou značky průjezd zakázán a stávají tam policajti. Asi ne uplně, že by něco vybírali, ale kvůli „odstrašení“. Ale asi myslíme něco jiného, když mluvíte o přejezdu.

Romino

Ten úsek pri Ružoberku ja akoby zakliaty. Samozrejme, že sa na začiatku podcenil geologický preiskum, toto sa nemuselo stať, teraz to bude stáť celá stavba 2-krát toľko ako sa pôvodne počítalo, aj vplyv času a cien urobil svoje. Práce začali v 2014 v 2017 sa zastavili, pretože sa to muselo komplet preprojektovať, teda celý tunel, ktorý je dhší, ale úsek sa paradoxne skrátil. Keď sa niekedy v 2020 začalo znova v stavbe, obajvili sa ďalšie problémy. Zistili, že sa im zosúva územie pri Liskovej, takže museli vymysieť a realizovať špeciálne „studne“, kde sú pilóty a most je založený hĺbkovo. No… Číst vice »

Horizon

O zosuve pri Liskovej sa vedelo pekne dlho. To nie je žiadna novinka. A tie riešenia budú pekne drahé.

Michal Tvrdý

Čím vyššia cena, tým ľahšie sa nejaký ten miliónik stratí niekde pomimo …

Michal

Tak ten úsek je asi najzložitejší z celej postavenej a plánovanej diaľničnej siete na slovensku. Tunel ktorý sa predlžoval z 2 km na 3,6 kvôli zosuvom, gáléria pri Ivachnovej a najmä most s piliermy zapustenými do zeme a okolo rozrážače. Je to mimoriadne komplikované dielo. Že sa to možno mohlo trasovať ináč, kerby bol poriadne urobený IGP je vec druhá. Ale vlastne v ČR máte podobnú skúsenosť na diaľnici D8.

Horizon

Takmer po celej dĺžke obchvatu Ružomberka sú zosuvy.
Na konci to bude poriadne drahé. Všetko ide cez dodatky, ktorých objem je tak veľký, že bol problém obísť platnú legislatívu…

Martin Borský

Před lety jsme s kamarády celkem pravidelně jezdili na Slovensko lozit po horách. A každej rok jsme sledovali, jestli je na tunelu nějaký progres. Nebyl. Tak jsme si říkali, že to, co přes léto postaví, „někdo“ přes zimu ukradne. I když tam byly stroje, nikdy nic nepřibylo.

Michal M

A co jste jako čekali, že na tunelu uvidíte?

tarten

No že už konečně někdo ukradne tu přebytečnou skálu uvnitř. 😀

Horizon

Podľa ministra dopravy by uvedenie tejto stavby do prevádzky malo byť vo februári 2026.

Václav

Prosím, jen žádné termíny!

Horizon

Všetky termíny je nutné brať s veľkou rezervou.
V článku je koniec roka 2025.
Ja som uviedol termín, ktorý naposledy spomenul minister na verejnosti.
Osobne si myslím, že to bude ešte neskôr…

tarten

Tak jen aby z toho nebyl február ’48.

Michal Tvrdý

Tatko by mal svojmu synáčikovi pustiť pesničku „Čaba neblázni“ …

AndyS

Nj, před čtvrtstoletím tam můj nevlastní táta pracoval na ražbě průzkumné štoly. A otevření se nedožil.. Některé stavby trvají neskutečně dlouho.

Michal Tvrdý

Za ten čas (aj keď kratší) vo Švajci postavili Gotthard basis tunel . Až na to, že má o 50 km viac …

Vokovice

Paráda, při mojí poslední cestě jsem pojížděl krokem pod Strečnem 35 minut. To vše udělají 2 semafory v Žilině. Jsou 2 zátky na Slovensku – úsek Vrútky – Žilina a Ružomberok.

PetrN

žilinské semafory nezpůsobují kolonu pod Strečnem, to způsobuje jen obrovské množství aut v těch zatáčkách, stačí když někdo trochu přibrzdí, ten za ním víc o pár aut už se stojí a vznikají rázové vlny. I když je to hodně špatné tak i přesto na posledních pár km před Žilinou se už jede plynule. Když je to „středně špatné“ tak se táhne kolona jen od dálnice klikatým údolím Váhu max někam po Strečno a dál na Žilinu už ok

JiP

Ctvrt hodiny zrychleni? To mozna v sobotu o pulnoci, realne za bezneho denniho provozu bude zrychleni klidne i vice nez pul hodiny. Zilina umela byt pravidelne pekne ucpana, nemluve o castych nehodach na stavajici silnici.

Horizon

Aj cez pracovné dni večer je to úplne v pohode.
Ale počas špičky to je trest boží.
A aj na obed.

Dôvody sú rôzne.
Niekedy za to môže vysoká hustota dopravy a ak sa niekto rozhodne púšťať autá z vedľajších ciest.
Ale na obed a poobede to býva smerom na Žilinu úplne zabité.

PetrN

největší problém bývá hlavně ve špičkách pracovních dnů (horší bývá začátek týdne směr Žilina) a nedělních večerech. Třeba zrovna teď v 11h dopoledne podle googlemaps jen kousíček přes nejprudší zatáčku oranžový (hustší provoz) a jinak zeleno, od D1 u Dubné skaly po Hričovské podhradie aktuálně 30 minut (po dálnici to bude cca 13-15min)

Ten Ten Ten

Jak to zpíval jeho fotřík:
Nie sme zlí
azda bývame bezradní
bez chýb nie je nik.