Miliardový přesun tramvají v Brně: rozuzlení se po roce přiblížilo

Ulice Dornych. Autor: Magistrát města BrnaUlice Dornych. Autor: Magistrát města Brna

Dlouhá příprava jednoho ze strategických dopravních projektů v Brně spěje do finále. V pátek zasedne výběrová komise, která vyhodnotí nabídky

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Jediný smysl této směny (tramvaj namísto autostrády a naopak) vidím v přiblížení tramvají autobusovému terminálu a případně přesunutému nádraží, jinak to nedává moc smysl. A pokud by nádraží zůstalo, kde je, neměly by se autobusy přesunout k němu? Zatím to vypadá, že hlavním účelem je bořit domy a vylévat beton a asfalt, přičemž autům se cesta zaklikatí a tramvaji napřímí.

DJ

To není všechno, trať se tím napřímí a odstraní se křížení s čtyřpruhovou radiálou.

František

Však ano, má to i své výhody. A stojí-li alespoň to zrušené křížení za miliardu a bourání dnes již stejně jen zbytku domů, proč ne.

Honza

Nejde jen o jedno křížení, ale o dvě: ve směru z Komárova do centra je trať na samostatném tělese vlevo od čtyřproudovky, pak ji křižuje, aby se šalina dostala na Dornych, ale dva pruhy do centra pokračují do Plotní, na jejímž konci u Vaňkovky se znovu kříží, aby na čtyřproudovce před Tescem byla trať „mezi“. Tohle mi připadalo blbé už před 30 lety a to šlo argumentovat několika tisíci lidí ve fabrikách po celém Dornychu a jeho okolí. A jezdil jen zlomek aut (na Opuštěné byla 80 a doprava tam houstla jen mezi 13:45 a 15:00 při střídání směn). Hrůzinec… Číst vice »

Jiří Kocurek

Mě teda opravdu nedává smysl křížit tramvají silně zatíženou radiálu – dálniční přivaděč hned dvakrát. Jednou tam, podruhé zase zpátky. Nejen že jsou to dvoje světla navíc, ale ráčili si všimnout, jak rychlá je šalina na vlastním tělese a jak pomalá je v silnici.

Petr

Za tu dobu, co to všichni radní bez rozdílu stran slibují, tak stihl Lidl postavit už 2x supermarket. Město stihlo akorát zbourat pár domů a nic. Na druhou stranu nutno přiznat, že za to opět můžou zejména Zelení s Anderem v čele, protože tahle stavba souvisela i s přesunem nádraží do oblasti Zvonařky. A kde ni, tu nic… To stejné rekonstrukce Zvonařky – s tou se původně nepočítalo, teď do toho Zelení chtějí dávat dotační peníze, aby to „jako“ vypadalo, že se něco dělá (a protože to zase bude proti přesunu nádraží, když se Zvonařka zrekonstruuje)