Miliardový obchvat tří obcí. Plzeňský kraj už žádá o územní rozhodnutí
Silnice II/180 v Dýšině. Foto: Google Street View

Stavba je projektována v parametrech silnice I. třídy, i když je investorem kraj.
Stavba je projektována v parametrech silnice I. třídy, i když je investorem kraj.
Plzeňský kraj, Vysočina a Jihočeský kraj, jediné tři kraje, které staví obchvaty rychle a s koncepcí.
Tak tohle mě překvapilo, vůbec jsem to nevěděl. Pan Čížek na kraji dělá skvělou práci. Tohle je totiž potřeba jako sůl. Pokud by se to podařilo dotáhnout až k Třemošné, tak vznikne vlastně taková část vnějšího okruhu Plzně, který pomůže všem těm vesničkám, protože napojí severní Plzeňsko na D5 aniž by se muselo přes Plzeň. Tohle dává absolutně smysl už je proto, že mnoho lidí denně dojíždí do fabrik okolo D5.
Jako jestli to dělá kraj nebo stát je vcelku jedno, kraj je taky stát, že.
Přesně tak. Tohle klidně mohli udělat jako silnici první třídy a pěkně ji napojit někde u Třemošné a teoreticky i na I/20 a byl by z toho v podstatě obchvat Plzně. Sice by byl „daleko“ od Plzně, takže místní doprava by ho nevyužila tolik (myslím z jednoho konce Plzně na druhý konec), ale i tak by to bylo super. Dělat obchvat blíže Plzni už je problematické kvůli husté zástavbě.
Podle mě by ŘSD nemělo mít ve správě silnice ve větších městech (a to ani silnice prvních tříd) a naopak by mělo mít ve správě obchvaty. To že obchvat Plzně staví kraj (jak již hotový západní, tak nové budovaný východní) a ŘSD mezitím opravuje ulice v centru města po kterých jezdí tramvaje je prostě špatně. Do města tranzitní silnice nepatří.
Tento koncept, kdy silnice druhé třídy jsou v správě kraje, je velmi nešťastný v tom smyslu, že na zásadnější investice typu přeložek, kraje nemají peníze a stejně čekají jestli jim stát na to peníze dá nebo nedá. Rovnou centrální komise může řešit i tento typ staveb s tím, že na to např. přes SFDI dá peníze. Další otázka je, co má být silnice I. třídy a co silnice II: třídy. To je na nějakou cyklickou revizi každých pět let a pak vydat zákon, že se tato silnice přesouvá atd. Vše např. podle intenzit a pod. Možná holá pravda je ta,… Číst vice »
Nesouhlasím. V tomhle pošahaném dotačním systému dostane peníze každý kdo si připraví projekt a dokáže is ho obhájit. Pokud kraj udělá přípravu, vykoupí pozemky, dotáhne to na stavební povolení, tak na to obvykle dostane v pohodě třeba 80% dotaci. A je jedno jestli je to kanalizace, silnice nebo třeba nějaký kulturák.