Miliardový obchvat tří obcí. Plzeňský kraj už žádá o územní rozhodnutí
Silnice II/180 v Dýšině. Foto: Google Street View

Stavba je projektována v parametrech silnice I. třídy, i když je investorem kraj.

Stavba je projektována v parametrech silnice I. třídy, i když je investorem kraj.
pokud se to dotáhne a propojí až na Třemošnou, nebude nakonec DOlanský most jedním velkým špuntem?
Z toho by si Stř. kraj měl vzít příklad u II/118 Příbram-Zdice.
Dnes to poslali hasit ministra do Hořovic.
Tak pan ministr nedorazil https://www.facebook.com/photo?fbid=122154835634624757&set=a.122129311016624757
Východní obchvat centra Plzně od Olympie po Studentskou ulici v režiji ŘSD se plánuje již skoro 40 let. Zatím jsou hotové jen krátké kousky od Olympie po Koterov a od Studentské ul. po nádraží Bílá Hora. Při tomto tempu výstavby obchvat nebude ani za 100 let. Pamatuji výstavu a prezentaci tohoto obchvatu v kulturním centru Šeříkovka na konci 80. let.
ŘSD těžko trumfnete u obchvatu I/18 v Příbrami. První jednání proběhlo 29. ledna 1969.
A už to opět odložili 😁
Plzeňský kraj, Vysočina a Jihočeský kraj, jediné tři kraje, které staví obchvaty rychle a s koncepcí.
skoro někdy lépe než ŘSD 😀
Takový Středočeský kraj postaví jakýsi půl obchvat bez další návaznosti a koncepce co dál, Moravskoslezký, Ústecký, Zlínský… Bez komentáře.
ono nejen střč. jčk staví půl obchvat Blatné a taky nebude žádá sláva
Obchvat Kyšice-Dýšina -Chrást jsme začali připravovat již v roce 2008. Poté se změnilo vedení kraje a 15 let to bylo u ledu. Pokud by se na tom systamaticky pokračovalo, tak se po obchvatu dnes již jezdí. Plzeňský kraj po roce 2008 vlastní zdroje tzv. rozfrcal na zbytečnosti a evropské peníze požuil na opravy.
Tak tohle mě překvapilo, vůbec jsem to nevěděl. Pan Čížek na kraji dělá skvělou práci. Tohle je totiž potřeba jako sůl. Pokud by se to podařilo dotáhnout až k Třemošné, tak vznikne vlastně taková část vnějšího okruhu Plzně, který pomůže všem těm vesničkám, protože napojí severní Plzeňsko na D5 aniž by se muselo přes Plzeň. Tohle dává absolutně smysl už je proto, že mnoho lidí denně dojíždí do fabrik okolo D5.
Jako jestli to dělá kraj nebo stát je vcelku jedno, kraj je taky stát, že.
Přesně tak. Tohle klidně mohli udělat jako silnici první třídy a pěkně ji napojit někde u Třemošné a teoreticky i na I/20 a byl by z toho v podstatě obchvat Plzně. Sice by byl „daleko“ od Plzně, takže místní doprava by ho nevyužila tolik (myslím z jednoho konce Plzně na druhý konec), ale i tak by to bylo super. Dělat obchvat blíže Plzni už je problematické kvůli husté zástavbě.
Četl jsi ten článek? On to ale přece tak dělají a bude to mít parametry I. třídy
Jenže to I. třída nebude, to je ten problém. Místo toho bude ŘSD stavět novou silnici I. třídy jako průtah skrz centrum Plzně, přitom mohli všechny silnice takto propojit po okruzích mimo Plzeň.
Nerozumím. Jaký je rozdíl silnice I. třídy a silnice II. třídy postavená ve standardu I. třídy? Žádný. Akorát to bude mít jiné označení.
V tom, že když toto nebude oficiálně I. třída, tak ta se bude zbytečně stavět nová někde jinde a to skrz město. Silnice I/27 klidně mohla vést tudy (nebo po jiné vhodné okružní trase). Samozřejmě každý může jezdit kde chce a využívat takovéto objízdné trasy, ale značení pro dálkovou dopravu pak bude přes Plzeň a ne po okruhu.
Sorry, ale to co píšeš je nesmysl.
Viz příklad západního obchvatu Plzně, což je normálně II. třída ve správě kraje a ta silnice je normálně v mapách 😀 (vtip), ale i na všech cedulích, svádí se tam tranzit, atd.
Když/až to tama bude rychlejší, algoritmus navigace vám tu cestu najde i když to bude dvojka… a kdo navigaci nepoužívá, ten to nejspíš zná. Podle cedulí už jezdí fakt málokdo…
Tak plán obchvatu Kyšic, Dýšiny a Chrástu je pěkně starý. Dokonce se upravoval v návaznosti na Ejpovický tunel…
Podle mě by ŘSD nemělo mít ve správě silnice ve větších městech (a to ani silnice prvních tříd) a naopak by mělo mít ve správě obchvaty. To že obchvat Plzně staví kraj (jak již hotový západní, tak nové budovaný východní) a ŘSD mezitím opravuje ulice v centru města po kterých jezdí tramvaje je prostě špatně. Do města tranzitní silnice nepatří.
západní obchvat není hotový , je ho jenom pǔlka 😉 , a mimochodem je to jenom Silnice II/215 , jak to mysleli dopravní architekti ???
západní obchvat není hotový , je ho jenom pǔlka
Tento koncept, kdy silnice druhé třídy jsou v správě kraje, je velmi nešťastný v tom smyslu, že na zásadnější investice typu přeložek, kraje nemají peníze a stejně čekají jestli jim stát na to peníze dá nebo nedá. Rovnou centrální komise může řešit i tento typ staveb s tím, že na to např. přes SFDI dá peníze. Další otázka je, co má být silnice I. třídy a co silnice II: třídy. To je na nějakou cyklickou revizi každých pět let a pak vydat zákon, že se tato silnice přesouvá atd. Vše např. podle intenzit a pod. Možná holá pravda je ta,… Číst vice »
Nesouhlasím. V tomhle pošahaném dotačním systému dostane peníze každý kdo si připraví projekt a dokáže is ho obhájit. Pokud kraj udělá přípravu, vykoupí pozemky, dotáhne to na stavební povolení, tak na to obvykle dostane v pohodě třeba 80% dotaci. A je jedno jestli je to kanalizace, silnice nebo třeba nějaký kulturák.
Pokud je na kraji opozice a ve vládě koalice (např.), tak můžou prezentovat třeba tři volební období a nebude to nic platné.
Problémem je Plzeň, která si za státní peníze nechává stavět městské silnice, jako průtahy. Díky tomu musí okruhy stavět kraj, viz. třeba Západní obchvat, tam myslím platil přes půlku kraj a zbytek město. Je to obdobná situace, jako kdyby si Středočeský kraj sám stavěl Pražský okruh s přispěním Prahy, a ŘSD stavělo městský okruh a radiály.
Kdyby byl stav ideální, tak ŘSD staví okruh okolo Plzně a průtahy si staví město samotné. Kraj by na tom ušetřil, Plzeň prodělala. A možná by pak ŘSD mělo větší motivaci stavby dotáhnout, protože současné tempo je hodně vlažné.
Na západní obchvat dostal PK dotaci 1,5mld z celkové ceny 2,2mld.
Nejsem si úplně jist kdo by na tom vydělal, ale jinak souhlas. Jenže pořadí uvolňování peněz je všelijaké, takže to kraj třeba tímto způsobem „urychluje“…