Miliardový obchvat Lišova na I/34 se motoristům otevře o dva týdny dříve

Stavba obchvatu Lišova na I/34. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba obchvatu Lišova na I/34. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po otevření deseti nových kilometrů se uleví obyvatelům Lišova a Štěpánovic, přes které proudí na 15 tisíc aut denně, a zároveň se zvýší bezpečnost automobilistů.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta Svobodný

Je to fajn, ale důvodu proc to není 4pruh opravdu nechápu. Cena je vysoká i tak.

Observer

Výborná zpráva! Dasný, Češňovice, Lišov a Štěpánovice, to jsou nejhorší špunty v blízkém okolí Českých Budějovic.

František Pfeifer

Za to monstrozni křížení mezi Lišovem a Štěpánovicemi by šel ten čtyřpruh pořídit, zvlášť kdyby se na Vranine napojila silnice o půl kilometru dřív. Nabicby se nemusel kácet les.

Don Pedro

Super že bude obchvat, ale nechápu proč se Č. Budějovice a Třeboň neplánuje spojit plnohodnotnou SMV 2+2 a kouskuje se to na nejdřív 2+2, pak 1+1 a potom 2+1. Intenzita 15000 aut si o 2+2 přímo říká.

stan

Ničitelé pneumatik si budou muset najít jíné zatáčky.

Martin Hájek

4 pruh, pak 2 pruh a pak 3 pruh. To vymyslel fakt génius. Proč rovnou jako na I/20 směr Písek nenavázali 3 pruhem?

Karl vB.

Možná to bude tím, že každý úsek byl prosazen v jiném časovém období, za různých mocipánů. Čtyřpruh v CB se začal stavět už před rokem 1989, čtyřpruhová přeložka z Třeboně na JH je taky z tohoto období. Stav silnice byl takový, že bylo lepší kývnout na nový dvoupruh, než čekat na až někdy. Stejně to celé trvá už 35 let a zatím ještě není hotovo. Ještě asi před dvaceti lety byl tento klikatý úsek lemovaný dubovou a lipovou alejí, takže byl velmi nepřehledný. Díky častým dopravním nehodám stromy časem prořídly a zbytek pak v rámci zvýšení bezpečnosti zlikvidovali silničáři. Slyšel… Číst vice »

Václav

Kdysi jsem viděl mapku plánů z 80. let, kde byla nová silnice z ČB do Třeboně označená jako R34. Takže ty plány na čtyři pruhy tu určitě byly. Co se týče toho čtyřpruhu z Třeboně na JH, ten je snad ještě starší, než D1.

Vojta Svobodný

Tak ono je docela smutné, že již před 89, kdy ten provoz byl naprosto minimální stavěli 4 pruh zatímco dnes, kdy je provoz, na který si tehdy nikdo nemohl ani pomyslet se to staví jako 2 pruh

Karl vB.

Tak oni si ani soudruzi moc nevěděli rady kudy a jak to vést. Od povedeného „styku“ čtyřpruhu s Tyršovou ulicí směrem na CB ke Dvorcům udělali také pouze novostavbu dvojpruhu. Původně byl vjezd do města ulicí Svobody. Smutné je především to brutální provedení zaústění čtyřpruhu do křížovatky. Tím konkrétně myslím:
– „ukončení“ Tyršovy ulice u domů č.p. 677 a 676
– „výhled“ obyvatel protějšího činžáku Táborská 672/1050.
Na bydlení v těchto nemovitostech se zájemci jistě jen pohrnou a budou šponovat cenu, aby přeplatili ostatní…
https://mapy.com/cs/letecka?pid=77102512&newest=1&yaw=4.798&fov=1.257&pitch=0.040&x=14.7590888&y=49.0086996&z=20&ovl=8

lukas

Pořád je tohle lepší jak co tam bylo. Lepší silnice by tam nebyla, nejsou peníze. Ale je to škoda

Ivan Trnka

Postavení obchvatu by bylo potřeba i u Lomnice nad Lužnicí

Radim

Dělá se na tom.

Václav

Všechno bude. Někdy.

Paolo1

15 tis. aut denně a postaví tam dvoupruh. Jinde staví dálnice pro 7 tis.

Ale aspoň obcím se uleví.

Gregyros

je to postavené jako S11,5/80 tzn. nebude problém to za pár let „přemalovat“ na 2+1

Martin Hájek

To je přesně to, co nechápu. Na 4 pruh od Budějovic navazuje 2 pruh a dále na něj střídavý 3 pruh? Má to logiku? Tak už mohli rovnou na 4 pruh navázat 3 pruh, tak jak to bude od Budějovic směr Písek na I/20.

Libor

Super. Jen škoda, že o kus dál je ten problém a to Třeboň a kruhový objezd v něm. A velmi složitá situace, jak to vyřešit…

Karl vB.

V Třeboni není dobré řešení nejen pro hlavní silnici I/34+24, ale ani pro přeložku silnice II/154 na Nové Hrady, která tam pro veškerou dopravu vede po hrázi Světa. Svojí roli v tom hraje buď terén, nebo ochrana přírody.

Václav

Třeboň je celkově dopravně dost komplikovaná. Je tam historicky cenné jádro města, okolí samý rybník a mokřad a k tomu ochrana přírody. Kdyby se za komunistů nepostavila ta výpadovka na Hradec, tak se dneska ještě jezdí přes městské brány v centru.

stan

Projíždím 10x týdně, většinou bez zastavení, zastavit musím asi 2x. Myslím, že je to mnohem lepší, než když tam byly semafory.