Miliardový Dvorecký most spojí Smíchov a Podolí. Město schválilo vypsání tendru
Dvorecký most bude určen jen pro MHD, cyklisty a chodce, v případně jej budou moci využívat i vozidla záchranného systému.
Rada hlavního města Prahy v pondělí odsouhlasila vypsání tendru na stavbu Dvoreckého mostu, který propojí Smíchov a Podolí. Most o délce téměř 400 metrů bude sloužit tramvajím, cyklistům a chodcům. Odhadované náklady jsou 972 milionů korun.
Dvorecký most překlene Vltavu v úseku mezi zlíchovským a podolským břehem a spojí tak městské části Praha 4 a Praha 5. Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní bude poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Ta získala novou podobu během loňské rekonstrukce Nádražní ulice, barrandovská trať je tak na napojení tratě od Dvoreckého mostu připravena. Součástí projektu je nová tramvajová a autobusová zastávka Dvorecký most.
Podle plánů magistrátu by měla být začátkem příštího roku na světě už všechna potřebná stavební povolení a měl by být znám i vítěz tendru na zhotovitele. Následně by se mělo začít stavět, odhadovaná délka stavebních prací je 30 měsíců.
„Pro pražskou MHD je budoucí Dvorecký most jednou z nejzásadnějších staveb následujících let. Stane se zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty, propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Městské části Praha 4 a 5 se konečně dočkají kapacitního a komfortního propojení,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Tramvajím se oproti zajížďce přes Palackého most zkrátí cesta až o šest kilometrů. Díky novému mostu bude podle Scheinherra také možné zrušit část autobusových linek vedoucích přes Barrandovský most.
Dvorecký most bude podle územního plánu z roku 2014 určen jen pro MHD, cyklisty a chodce, v případě nutnosti jej ale budou moci využívat i vozidla záchranného systému.
Autory vítězného návrhu, který vzešel z architektonicko-konstrukční soutěže pořádané v letech 2017 až
2018, jsou architekti ze studia ATELIER 6 a TUBES. Prostor pod mostem pak zpracovává výtvarník Krištof Kintera, součástí prostoru má být například kavárna. Jak uvádí magistrát, pod mostem vznikne i „multifunkční pomyslná kubistická krajina a pomyslná botanická zahrada pouličního osvětlení“.