Miliardové zlepšení tratě mezi Českou Lípou a Jedlovou. Vlaky zrychlí o dvě minuty
Do železnice na Českolipsku mají po velké přestavbě nádraží a přilehlých tratí proudit další peníze. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC)
Do železnice na Českolipsku mají po velké přestavbě nádraží a přilehlých tratí proudit další peníze. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravou velké opravy tratě mezi Českou Lípou a Jedlovou, která by měla přinést zrychlení vlaků. Počítá s tím, že na trati utratí kolem 1,3 miliardy korun.
SŽDC zatím vybrala firmu, která má zhotovit za více než deset milionů korun přípravnou dokumentaci. Vítězem se stalo sdružení firem Prodex a Mott MacDonald.
„Hlavním cílem stavby je zejména zvýšení traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění spolehlivého provozu, zvýšení kapacity dráhy nebo zajištění bezbariérového přístup,“ vypočítává mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Zrychlení není zásadní: na 30 minut, dosud jezdí rychlíky 32 minut, osobní vlaky 37 minut. Umožní to ale novou koncepci provozu, kdy bude možné jiné křižování vlaků, než dosud. Součástí akce mají být tradiční velké úpravy ve stanicích, například nová nástupiště či zabezpečovací zařízení nebo ohřevy výhybek.
České dráhy v sobotu připomenout 150 let trati z Bakova nad Jizerou do České lípy Lípy mimořádnými parními vlaky mezi Doksy a Novým Borem. Trať z Bakova nad Jizerou do České Lípy byla otevřena 14. listopadu 1867. O slávu této dráhy se postaral především rakousko-uherský excísař Ferdinand I. Dobrotivý, který trať využíval k cestám na zámek Zákupy. O necelé dva roky později, 16. ledna 1869, byl zprovozněn i navazující úsek z hlavního nádraží v České Lípě směrem na sever do Jedlové a Rumburku. Cestující svezou parní lokomotivy Šlechtična a Kafemlejnek, součástí akce budou i výstavy historických vozidel.