Miliardové investice do Tatry. Výroba vozidel se má zdvojnásobit

Výroba v automobilce Tatra Trucks. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVýroba v automobilce Tatra Trucks. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cílem je zvýšit výrobní kapacitu až na 3 tisíce vozidel ročně, zajistit to mají investice za více než 7 miliard.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Koprivnicka Tatra ma historii a i budoucnost. Aktualne je logisticky velice dostupna a historie remesla spojena s hrdosti na znacku Tatra nestkutecna. Drzim palec a preji mnoho uspechu. Potrebujeme vyrabet co nejcice kocovych vyrobku a idelane pod ceskymi znackami drzenych v ceskych rukou, pojdme se postupne ze subvyrobku vymanit s prodavat zbozi za koncove ceny, nikoli za dilci

Pavel Smolík

Já to vidím jako důležitou věc pro budoucnost firmy a její další rozvoj, držím palce!

Pavel Smolík

Já to vidím jako fajn zprávu pro český průmysl, budu držet palce!

Kubrt

To navýšení základního jmění teprve mají projednávat akcionáři. Zjevně se jedná o další kolo hry „kdo ovládne Tatru“.

RJD

Dotace šíleně ziskové firmě, která je napojena na erární cecík a nebojí se korumpovat. Tleskat tomu fakt nemohu.

Jira.h

Tak netleskej

Greta

Dotace je vázána na snížení emisí při zachování výroby. Pokud sníží emise, nemám s dotací problém. Podmínkou dotace je samozřejmě splnění závazků ke státnímu rozpočtu a bezúhonnost firmy.

Jiný Petr

Je zajímavé, že když ČEZ v 90.letech začal mj. odsiřovat a „odpopílokovat“ uhelné elektrárny, tak to dělal bez dotací (mj. i proto, že tenkrát jsem nebyly v EU a národní dotace neexistovaly).
O 20 let později to bez dotací nejde. To není pokrok, to je smutné

Kubrt

Ono by to šlo, ale když je možnost to zaplatit z dotačních peněz (z emisních povolenek), byla by firma sama proti sobě, kdyby to nevyužila. Bavit se o tom, jestli povolenky mají smysl a fungují, či ne, by jistě bylo možné, ale teď tu jsou a jakákoliv firma fungující tady a teď se musí v tomto prostředí pohybovat a využívat možnosti.

Happy

Tak není problém vyrábět, problém je, aby to někdo koupil…. Takže hodně štěstí!

Jan T.

Právě že poptávka je, ale výroba nestíhá. Vemte si jen samohybnou Ukrajinskou houfnici Bohdana, u které se rozjela seriová výroba, ale největší brzdou byly právě podvozky. Na jaře vyráběli 36 měsíčně, což dělá přes 400 kusů za rok a Tatra dle článku prodala minulý rok 600 celých vozidel do vojenského sektoru. Takže problém nebudou mít ani při dvojnásobné produkci, spíš to bude stále málo.

vlachjan

Oceňuji, že mohu ze svých daní přispět značnou částkou na rozvoj soukromého podnikání pana Strnada, který se české společnosti odměňuje tím, že armádě dodává automobily neodpovídajcí kvality a nastalý problém se snaží řešit úplatkem, pardon, nabídkou „smlouvy na odborné poradenství“ pro úředníka, jenž na nedostatčnou kvalitu dodávaných produktů upozornil. Inu kdo umí, umí.

vlachjan

Dovolím si jeden prohřešek proti pravidům diskuze, ale věřím, že je to k tématu: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-armadni-dodavky-tater-vysetruje-vojenska-policie-csg-pochybeni-odmita-279311

vlachjan

Oceňuji to množství mínusů, nicméně, vysvětlete mi v čem je státní příspěvek na dekarbonizaci soukromého podnikání ve výši 1,3 miliardy zásadně odlišný od státního příspěvku sto milionů na toustový chleba?

N.N.

V čem se liší? Linku na toastový chleba asi stát nezpoplaňuje pomocí emisních povolenek, aniž by emise z výroby toastového chleba nějak zatěžovaly ovzduší a byly legislativně regulovány.
Tatra navíc drží v ČR know-how, které žádná další firma nemá. Furt o podpoře domácího průmyslu…

Ohledně armádních zakázek … problémové armádní zakázky najdete všude. Proč? To ať odpoví povolanější.

Jiný Petr

Žádný. Obě dotace by v normálním světě byly nesmyslem. Ale my si zvolili socialismus s centrálou v Bruseli, takže jak na něco není dotace, tak to neděláme.

trafopajka

jistě máte nějaké příklady toho „normálního světa“, kde stát nepřispívá soukromým firmám a s radostí je uvedete

Jiný Petr

Stačí se podívat jak velký rozdíl v dotacích nastal po té, co se EHS transformovala do EU a navíc objem dotací neustále se nejen zvětšuje, ale tempo růstu je stále vyšší a vyšší.
Dneska v EU už pomalu není obor, kde by nebyla dotace. A dotace (obecně) jsou cesta do pekel.
Závislost lidí a firem na státu / EU neustále roste (dotace, dávky, příspěvky) – to není zdravý trend, to je odvrácení se od principů svobodného a volného podnikání a chování.

Greta

Jaká centrála? Poskytování dotací členskými státy není povinné,. každá česká vláda mohla říci, že o evropské fondy nestojí a dotace nebude poskytovat.

Jiný Petr

Těžko – navíc jako jedna z nejmenších ekonomik – ve společném ekonomickém prostoru můžete pracovat bez dotací, když daleko větší hráči je dostávají.

N.N.

Nebo ještě jinak:
– Toastový chleba v ČR vyrábí více firem – dotace jednomu je diskriminační na trhu a konkurence podala žalobu.
– Terénní náklaďáky armádní i civilní? Který další výrobce je tím v rámci ČR diskriminován?

Greta

Cílem dotace pro Penam byla inovace, což Penam nesplnil, cílem dotace pro Tatru je ekologizace, což Tatra splnit musí, jinak bude taky vracet peníze. Není zač.

Greta

Dotace nejde z vašich daní, ale z prodeje emisních povolenek, které nakupuje i Tatra.

Jiný Petr

Ale jde z daní – přímo a nepřímo (tím. že ty peníze ze státního / EU rozpočtu nemůžete dát na něco jiného nebo např. formou inflace, kterou mj,. i emisní povolenky živí. A inflace je jen jiná forma zdanění. )