Dopravci Železnice Železniční průmysl

Miliardová zakázka Siemensu. Metransu dodá až třicet vectronů

Vizualizace lokomotivy Siemens Vectron v barvách Metransu. Foto: Siemens
Vizualizace lokomotivy Siemens Vectron v barvách Metransu. Foto: Siemens

Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku po letech dodávek od Bombardieru pořídí i nové lokomotivity Siemens Vectron.

Siemens a Metrans dnes oznámily podpis smlouvy na dodání deseti lokomotiv Vectron MS s opcí na dalších dvacet kusů. Operátor kombinované přepravy a provozovatel kontejnerových terminálů je má začít přebírat na konci letošního roku až do jara příštího roku. Při běžné ceně kolem 100 milionů korun za lokomotivu jde o kontrakt v hodnotě až tři miliardy korun.

Metrans chce nové lokomotivy nasadit na přeshraniční provoz v rámci regionu střední a východní Evropy. „Podtrhuje to naše ambice v dalším růstu společnosti a schopnosti pružněji reagovat na přání našich zákazníků. Lokomotivy Vectron jsme si vybrali, protože jsou moderní, zcela bezpečné a šetrné k životnímu prostředí,“ řekl Peter Kiss, CEO skupiny Metrans.

Metrans dosud jezdí hlavně s lokomotivami od Bombardieru, zejména s traxxy. Ve svém vlastnictví jich má 40, loni přebral poslední kus z velké objednávky u Bombardieru. Především díky zakázce od Metransu si držel Bombardier na trhu nových vícesystémových lokomotiv v Česku náskok před Siemensem. Loni převzal už čtyřicátou lokomotivu Traxx F140 MS.

Celkově má Metrans ve flotile 56 lokomotiv: kromě 40 vlastních traxxů ještě dalších 16 strojů v pronájmu. Jde o sedm lokomotiv Siemens řady 189, zbývající jsou od Bombardieru. Podle jednatele Metrans Rail Martina Hořínka by nové vectrony měly nahradit především stroje, které má firma v pronájmu.

Jsme přesvědčeni, že nové lokomotivy Vectron umožní společnosti Metrans splnit současné i budoucí požadavky na přepravu a pomohou zákazníkovi úspěšně realizovat jeho dlouhodobé plány. Lokomotivy Vectron sklízejí už od svého uvedení na evropský trh úspěch a těší nás, že právě se společností Metrans budeme slavit jubilejní 900. lokomotivu Vectron na trhu,“ řekl Roman Kokšal, ředitel Siemens Mobility Česká republika.

Lokomotivy pro Metrans mají výkon 6 400 kW a dosahují maximální provozní rychlosti 160 km/h. Jsou vybaveny potřebnými národními vlakovými zabezpečovači včetně evropského zabezpečovače ETCS. Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku a je možný budoucí upgrade pro Bulharsko, Chorvatsko, Nizozemsko, Rumunsko, Slovinsko a Srbsko.

Údržba nových lokomotiv bude probíhat v Metrans Dyko Rail Repair Shop, dceřiné společnosti skupiny Metrans v Kolíně.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
IGCT
Host
IGCT

Tak to bude dobrá zpráva pro obyvatele Zlína 🙂 S elektrifikací Otrokovice-Vizovice přispěje elektrický provoz ke snížení hluku nákladních vlaků ve Zlíně

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To není závislé na nákupech lokomotiv, důležitá je fyzická přítomnost drátu nad kolejemi 🙂

IGCT
Host
IGCT

vždyť jsem to napsal…. Metrans tak nebude jezdit do Lípy herkulama, ale vectronama, až dojde k realizaci stavby modernizace a elektrifikace trati z Otrokovic do Vizovic

Neuwelt
Host
Neuwelt

Zajímavé bude sledovat tu údržbu. V Kolíně je sice na spadnutí expanze do vedlejšího (léta neudržovaného) depa, ale také je tam slušná fluktuace a nemálo nekompetentních lidí ve vedení. Řadoví zaměstnanci téměř nestíhají ani současný objem zakázek, práce je řízena leckdy chaoticky, chybí náhradní díly, schopní odcházejí za lepším atd. Kam to asi povede?
Možná by nebylo špatné, aby si někdo z vedení MTR na ten Kolín posvítil (třeba P.Š.). Jde ale o to, zda se nechá uchlácholit v nejvyšších kancelářích nebo se vyrazí poptat i mezi „prostý lid“, bez odposlechu vlivných.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Děje se…

X 1
Host
X 1

O tom odcházení od Metransu, za lepším, už si cvrlikají vrabci od Ostravy, přes Vídeň, Vršky, Pirnu, až po Hamburk.
Nevím, nevím…… .
Zrovna v takovéto době, kdy státní i soukromníci hledají na vnitro i cizinu, každou ruku,nohu.

ITLka
Host
ITLka

To myslíte ty odcházeče od Metransu za lepším do Německa, co došli akorát do Děčína na jazykový test za nula bodů?

X 1
Host
X 1

Tak jestli jde někdo na test a má za nula, tak by měl jít rovnou na psychotesty.
Ten kurs němčiny od ITLky, kdy vyrobí z takového nullpunkta, absolventa b2, musí byť tiež zazračny. 😉
Celkove, nic ve zlem. 😉

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Odcházení za lepším bylo vždy a bude i dále.

Monster
Host
Monster

Zatím to (bohužel) vypadá na stále větší chaos. Ale dokud bude mít management mezi sebou neschopné, nebo spíš všehoschopné, bezpáteřní, arogantní kariéristy (jako třeba RR), tak nepřestanou lidé odcházet, ani se nezlepší chod firmy.

TomikV
Host
TomikV

Kdo je RR

modrá guma
Host
modrá guma

Němci si koupí lokomotivy od Němců a naši čeští strojvedoucí pro ně budou akorát otročit, aby jim to zaplatili…

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zkuste prosím posat, jak probíhá to „otročení“.

David
Host
David

Zřejmě formou vykořisťování člověka člověkem, jak učí marxisté. Modrá guma bude buď absolventem VÚML a nebo VŠ života.

TomikV
Host
TomikV

Němci od Němců ?? Tomu nerozumím.

Tomáš
Host
Tomáš

Rozumné řešení, Traxx MS2 je proti Vectronu střep

Bubák 2003
Host
Bubák 2003

Mohu se zeptat,z čeho tak usuzujete? Vlastní zkušenost?Zrovna Větroň za poslední verzí Traxxe MS2 pro Metrans pokulhává co se týče užitných vlastností😉

PHD1
Host
PHD1

Taky bych rád věděl ty negativa. Jelikož „Tomáš“ bude mít asi zkušenosti s Bombou i Větroněm. Předem děkuji za srovnání.

IGCT
Host
IGCT

No co jsem slyšel od fírů Carga i ČD osobky, tak ti právě s Vectronem vůbec spokojení nejsou. Chování mašiny je stručně dle jejich slov „na palici“.

X 1
Host
X 1

Je to pěkné, jak se Metrans rozvíjí. 😉
Ale na druhou stranu, jen tak z doslechu. Aby bylo dost liďí, co s tím budou jezdit.

Jan Semela
Host
Jan Semela

Tak lidí mají dost, toto nejsou stroje navíc. Je to náhrada místo pronájmu.

X 1
Host
X 1

Jan Semela
Že to má být náhrada za pronajaté stroje, se říkalo už při minulém nákupu Traxxů.
A hned na to si Metrans pronajal ještě od Akiemu nevím kolik Br.187.
A ty lidi? Já vím asi o desítce, co jde, nebo už odešla. Vnitro i Nemecko.

PHD 1
Host
PHD 1

Jen tak z doslechu píšete, že s tím nebude kdo jezdit a příspěvek níž víte asi o desítce lidí.
Kdyby se tu psalo k věci a konstruktivně obecně, mimo individuí z Káčka, tak by se ty příspěvky daly i číst bez kroucení hlavy

X 1
Host
X 1

PHD 1
To neřež. 😉

jan
Host
jan

To je úctyhodný počet, Cargo má proti tomu pár…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A kam jezdí a co vozí ČD Cargo po Evropě mimo ČR?

X 1
Host
X 1

Braunschweig, Rostock, Falkenberg, Leipzig .
Nedavno jsem viděl fotku Vectrona ČD Cargo v Bremenu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A na to tedy (aspoň zatím) asi ten dosavadní počet lokomotiv asi stačí …

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Nestačí. Uhlí z Břeclavi do Štýrska přes Semmering se 3 Vectrony….Prý se budou muset další pronajmout. 20 Vectronů u ČDC je málo. A vsadím se, že těch 10 Traxxů MS3 hned tak nepříjde.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

A mimochodem je potřeba nahradit naléhavě řady 122, 123, 230 a 240, než se úplně rozpadnou.

Train Driver
Host
Train Driver

Dle posledních informací má CDC v plánu tyto stroje udržet v provozu ještě tak 20 let. Mluvím teď o 230,240, které mají výhodu toho, že jsou střídavé (z hlediska budoucího přepojení na 25 kilo). Dokonce se budou i reinkarnovat dvě již dávno odstavené (81 a 83) v CB. Je to také z důvodu dalšího pronájmu těchto strojů (5 pro ČD a 5 pro SŽDC).

ondra
Host
ondra

To přepojení je myslím hudba velmi vzdálené budoucnosti,ale s 230 a 240 máte pravdu-mají dokonce obdržet ETCS, Proč ČD potřebují střídavé stroje? Neuvolnilo se jich snad dost od Plzně po dodávce Regiopanterů?

X 1
Host
X 1

Sždc si stanovila limitní termín konverze do roku 2030.

a8n
Host
a8n

V reálu tím bude myšleno prvního úseku.

X 1
Host
X 1

Asi tak. 😉
Při tom jak rychle pracuje naše úrednictvo, bych se ani nedivil.

Train Driver
Host
Train Driver

Dle mých informací se bude dosti navyšovat doprava na Jindřichův Hradec a plecháčů mají asi málo. Jsou vybrány prozatím 4 stroje 230 a to: 035, 053, 064 a 102. V záloze bude číhat 054, až skončí hlavní opravu v Parsu. Ovšem smlouva ještě asi není podepsána, takže kdo ví…..

Apollo17
Host
Apollo17

Asi půjde o přechodný stav,než bude vyrobeno již objednaných 31 Panterů pro Vysočinu,Jihočeský a Plzeňský kraj.To bude asi za dva roky.

Train Driver
Host
Train Driver

Přechodný určitě. Je to jen pronájem…..

jan
Host
jan

Já se divím, že si to nekoupí s ČD třeba 10 dohromady a pak si to nějak půjčují..

petr.r
Host
petr.r

čd nekupují, oni si pronajímají aby to vyšlo dráž neboť neví jestli tady budou za pět let.

jan
Host
jan

já myslel sdílení mezi ČD A cargo

petr.r
Host
petr.r

kdybych byl na md, tak bych to tak udělal, cargo by to nakoupilo a půjčovalo by to čd. Určitě by to bylo za menší prachy jka nějaká leasingovka.

Train Driver
Host
Train Driver

První už letos, další příští rok 😀

ondra
Host
ondra

Vectronů máme prozatím 12/konečný počet/,další přijdou až Traxy

X 1
Host
X 1

Tak jestliže se chtějí rozvíjet, tak to určitě nestačí. Práce je na Německém trhu habakuk. Jen ta vlastní licence chybí. Téměř vše se musí vozit přes DB cargo nebo ITL/Caprain.
Co jsem slyšel, tak Rakouská divize CD Cargo má s novým šéfem, kšeftů víc než dost. Prý si dokonce musí stroje pronajímat.
Trn z paty snad vytrhnou ty nové Bombardiery Traxx MS 3, které v počtu padesáti kusů mají objednány.

Jméno
Host
Jméno

Stačí úplně bohatě. Vectronem dokonce ČDC stíhá tahat přestavovák z Libně do Uhříněvsi, takže houby zle.

Train Driver
Host
Train Driver

Ve skutečnosti CDC nevlastní ani jednoho Vectrona, vše leasing. ….

X 1
Host
X 1

Train Driver
Měl jsem za to, že Vectrony ČD Cargo jsou v jejich majetku, neb jsou financované úvěrem. Nikoliv leasingem.
Měl by jsi název leasingové společnosti?

Train Driver
Host
Train Driver

Byly koupeny CDC, ale ihned po vykonání TBZ v Maďarsku a Polsku se prodaly leasingové společnosti (smlouvy mám v počítači a nevím nic o tom, že by to bylo státní tajemství), od které si je CDC zpětně pronajímají. Aneb zase jeden dobrý byznys….

Train Driver
Host
Train Driver

Tak se musím omluvit za fake a opravuji: v leasingu jsou pouze Vectrony 006 -012 a CDC má ve vlastnictví stroje 001-005.

Train Driver
Host
Train Driver

009-012 ČSOB Leasing, 006, 007, 008 si nejsem jistý, ale hádám, že to samé….

X 1
Host
X 1

Train Driver
Pokud ti dobre rozumin, tak máš na mysli Zpětný leasing.
Bězný finanční produkt. Otázka je, za kolik a zda se to ČDC vyplatí.
Nebo vyplatí jen někomu?

Train Driver
Host
Train Driver

Jj, zpětný leasing. A jestli se vyplatí? Tak určitě, jinak by to nedělali…..

_Pavel_
Host
_Pavel_

Jen jestli si to nepletete s ČD…

JiP
Host
JiP

Nejlepsi je, ze nakladni dopravci tahaji svoje vlaky modernimi stroji, zatimco CD osobni vlaky stroji, ktere z valne vetsiny nedosahnou ani na bajnych 160 km/h. Taky se ukazuje, ze investice do rekonstrukci starych stroji asi neni zadne terno a je vyhodnejsi jit rovnou do novych rychlych a vykonnych. Nedavno inzerovane ceny instalace ETCS do starych stroju hovori za vse. Navic pokud se nepletu tak Siemens uz dodal cca 800-900 vectronu, tudiz zde vznika celoevropska servisni zakladna, ktera dale zjednodusuje a zlevnuje provoz. Vubec bych se nedivil, kdyby Siemens poskytl licencni smlouvy k vectronum dalsim vyrobcum a doslo by v nakladni… Číst vice »

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Času dost/kupecké počty.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Spíše důsledek toho, jak trestuhodně „zaspala“ Škoda – pokud právě v tom tedy nebyl záměr.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Nechte prosím paní Škodu spát dál. Je to tak lepší.

petr.r
Host
petr.r

no ale když jdem hlouběji, tak škoda 380 je na 200 kdežto pronajatý vectron na 160. A za chvilku se bude stavět trať na 200km/hod a tak tu škodu by chtělo probudit.

Tomáš
Host
Tomáš

Vectron je na 200, softwarově omezen na 160

petr.r
Host
petr.r

A to nás zajímá, jak je omezen, může jezdit 160. Pochybuji, že je to jenom softem. Jako ten soft slevní tu lokotku?

Alex
Host
Alex

Je to jen v SW. Dokonce jsou varianty, tuším ÖBB, kde je rychlost dána zvolenou zemí. ÖBB Vectron je nastaven na 200km/h, ale pro Itálii je omezen na 160. Až u Vectronů na 230km/h bude trochu jiná převodovka.

petr.r
Host
petr.r

Nevěřím, oni jako to sníží počítačem a uberou na ceně?

X 1
Host
X 1

Petr.r
Na ceně určitě neee.

Alex
Host
Alex

Samozřejmě. Zákazník si může navolit co všechno by měl Vectron mít. Od max. rychlosti, vybavení stanoviště, nap. systémy, aktivní tlumiče……až po třeba dálkové ovládání pro posun. Je toho mraky. Od toho se samozřejmě odvíjí i cena.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

K čemu by byla Cargu lokomotiva s konstrukční rychlostí 200 km/h?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Aktivní železničář: Máte sice (bohužel) asi pravdu, ale mně to stejně nedá – škoda Škody …

_Pavel_
Host
_Pavel_

Myslím, že by to byl špatný směr. Funkční konkurence vytváří tlak na cenu a inovování produktu.

JiP
Host
JiP

Tak ono asi nebudou jezdit jenom vectrony, ale smeruje to k tomu, ze bude celoevropsky max. nekolik jednotek typu el. lokomotiv. Staci se dnes podivat napr. kolik typu lokomotiv provozuje CD a CD cargo, jednou to budou vsechno vectrony, par 380, mozna nejaky bombardier traxx a to vse v ramci cele EU.

a8n
Host
a8n

Tak to už je víceméně i teď.

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

Siemens uz dodal cca 800-900 vectronu, tudiz zde vznika celoevropska servisni zakladna, ktera dale zjednodusuje a zlevnuje provoz.

No, myslím si, že tohle má za následek spíš to, že se ten skutečný lokomotivní byznys přesouvá od samotného prodeje nových lokomotiv k systému zajišťování jejich údržby, náhradních dílů, certifikátů na všechno možné apod.

Frantisek
Host
Frantisek

Nezobecňoval bych. Jednak soukromníci nemají zásoby z dob minulých (a i kdyby jim je někdo prodal, tak jimi nemohou jezdit všude), jednak nákladní doprava více vydělává, takže je logické, že tam vydrží stroje (a to navíc při nižším zatěžování) jezdit déle.

Jméno
Host
Jméno

Já si hlavně nedovedu představit, že by takový METRANS, i kdyby měl „zásoby z dob minulých“, jezdil s nějakými šestikoláky a laminátkami a co pár tisíc kilometrů na nich dělal prohlídky a revize a měl spolehlivost 60% a produktivitu nula nula nic, popř. by si ty novější nechal lehce vytunit za polovinu ceny nové mašiny, když ty vectrony a traxxy nalítají čtvrt miliónu kilometrů ročně se servisními intervaly kolem 30.000 km… to ty „desetiletími prověřené stroje“ prostě nemůžou vyjít levněji. Jo, když Národní udělá za den akorát otočku Budějovice – Plzeň a zpátky s pár kládama, tak to je samozřejmě… Číst vice »

JiP
Host
JiP

Kdyz pominu 380, tak nejnovejsi lokomotivy od Skody jsou z 90. let, takze dneska uz jim je nejmene 25 let. To driv nebylo moc, problem ale je za poslednich cca 10-15 let se udelal doslova obri skok v pokroku regulace a výkonu asynchronních motorů a starsi lokomotivy zkratka vedle novych nemaji sanci obstat, vubec nemluvim o odporove regulaci. Co dela dnesni lokomotivy na nakladni vlaky drahe je ponekud neuzitecnaTSI homologace na 200 km/h, drahe podvozky atd, coz realne nevyuzji, ale zase je lokomotiva skutecne univerzalni a pak je mozne videt metrans loko na v cele RJ a pod.

Martin K.
Host
Martin K.

Budiž jim přáno, téměř jakýkoliv nový stroj na českých kolejích potěší.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Teď ještě aby se tomu rychleji přizpůsobovala infrastruktura (energetika, atd.) …

Pavel
Host
Pavel

Druhý největší dopravce v ČR???
189 na Metransu vlaku jsem teda na českých kolejích neviděl.

Jméno
Host
Jméno

Samozřejmě, že druhým největším nákladním dopravcem v ČR (podle přepravního výkonu v hrtkm) není METRANS a.s., ale METRANS Rail s.r.o. Ale je to v rodině 🙂
https://www.szdc.cz/provozovani-drahy/dopravci/podil-vykonu-022019.pdf

Pavel
Host
Pavel

1. ČD cargo 2. AWT 3. Metrans

Mart
Host
Mart

Předpokládám že jste toho neviděl ještě mnohem více

Pavel
Host
Pavel

Ukažte jednu fotku vlaku Metrans se 189 na SŽDC.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Provozuje je Metrans Danubia a zajíždějí mimo jiné ze Slovenska do Třebové. Například.

Martin Hořínek
Host
Martin Hořínek

189 používáme zejména na vozbu vlaků Německo – Polsko a také Maďarsko – Rakousko – Slovensko. Na náš hlavní směr z ČR do Německa a Holandska nasazujeme vlatní lokomotivy Traxx.

Jméno
Host
Jméno

Třeba?
comment image

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll