Dopravci Železnice Železniční průmysl

Metrans převzal čtyřicátý TRAXX, jezdí od Hamburku po Hodoš

Čtyřicátá lokomotiva Bombardier TRAXX. Foto: L. Vosáhlo/Metrans
Čtyřicátá lokomotiva Bombardier TRAXX. Foto: L. Vosáhlo/Metrans

Jeden z největších nákladních železničních dopravců v Česku Metrans převzal ve středu večer slavnostně 40. lokomotivu Bombardier TRAXX F140 MS.

Vícesystémové lokomotivy druhé generace začal Metrans odebírat v roce 2014, dnes je vozový park složený prakticky jen z těchto strojů. Tyto stroje jsou dále provozovány dceřinými dopravci. Udržuje je dceřiná společnost Metrans Dyko Rail Repair Shop se sídlem v Kolíně.

Zhruba dalších deset jich má ještě v pronájmu. „Jezdí výkony prakticky od Budapešti po Rotterdam a od Hamburku po slovinský Hodoš,“ řekl Petr Šimral z Metrans Rail.

Předání čtyřicáté lokomotivy Bombardier TRAXX. Zleva: Christian Dürig – projektový inženýr Bombardier, Martin Hořínek – člen představenstva METRANS a.s., Pavel Pokorný – člen představenstva METRANS a.s., Mike Niebling, ředitel prodeje Bombardier,  Igor Jeřábek – obchodní a provozní ředitel METRANS Rail s.r.o.  Dominik Rohrer - vedoucí projektu METRANS, Bombardier: Foto: L. Vosáhlo / Metrans
Předání čtyřicáté lokomotivy Bombardier TRAXX. Zleva: Christian Dürig – projektový inženýr Bombardier, Martin Hořínek – člen představenstva METRANS a.s., Pavel Pokorný – člen představenstva METRANS a.s., Mike Niebling, ředitel prodeje Bombardier,  Igor Jeřábek – obchodní a provozní ředitel METRANS Rail s.r.o.  Dominik Rohrer – vedoucí projektu METRANS, Bombardier: Foto: L. Vosáhlo / Metrans

Metrans si nejprve objednal dvacet lokomotiv, později ještě objednal 2 x 10 lokomotiv ve třech variantách pro provoz v různých zemích. Lokomotivy rutinně provozuje v sedmi zemích (Německo, Rakousko, Polsko, Nizozemsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko), zajíždí i do Slovinska do pohraničních stanic Hodoš a Maribor.

Hlavně díky Metransu Bombardier v Česku vede na trhu vícesystémových moderních lokomotiv před Siemensem Vectron a Škodou Transportation.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Šlesingr
Host
Petr Šlesingr

Tak hlavně ať slouží minimálně stejně dobře, jako starší kousky.

Martin V.
Host
Martin V.

V článku se píše: „…zajíždí i do Slovinska do pohraničních stanic Hodoš a Maribor.“ Slovinsko je něčím problematické? 3 kV DC snad problém nejsou, takže zabezpečovač? Ještě 200 km a dojely by až ke kontejnerovým přístavům severního Jadranu (Koper, Terst).

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Slovinci mají sice 3 kV = a zabezpečovač PZB, ale trolejové vedení je italského typu s povolenou šířkou sběrače 1450 mm a na části rozhodující sítě mají povoleno jen 20 tun na nápravu, což nesplňují ani TRAXXy 🙁

Martin V.
Host
Martin V.

Vždyť máte čtyři sběrače, to je těch kombinací šířek a materiálů lišt po Evropě tolik, že to nestačí?

No jo, koukám, že od stanice Zidani Most na SV (Maribor, Hodoš) mají psáno C3, ale copak to platí i pro hnací vozidla? U nás bývalo taky dost zadrátovaných tratí jen C3, a přitom většína elektrických lokomotiv měla přes 80 tun. Nakonec SŽ má Taurusy, to jsou snad TRAXXy těžší než Taurusy, nebo ty jejich Taurusy jezdí jen kolem Ljubljany a do Mariboru nesmí?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Do Mariboru nesmí vlastní silou, musí být přes omezený úsek přetahovány.
My sice rutinní provoz pouze s jedním sěračem pro normální AC umíme (za cenu občasné neschopnosti), ale porchovost DC sběračů je násobně vyšší (asi tak 3 – 5 x) a proto jsem proti závislosti na jednom DC sběrači.

Honza D.
Host
Honza D.

P.Š. Neplánují ve Slovinsku konverzi na 25kV? Přeci jenom to není placka a využití plného výkonu a rekuperace je na střídavině snažší než na stejnosměru nehledě na další problémy současného stavu (ztráty ve vedení, bludné proudy…)

Vojta Kučera
Host
Vojta Kučera

Nechci vám do toho kecat, ale Traxxy aspoň teda ne Metransu do Mariboru nedojedou ani vlastní silou a ani jinak, k přepřahaní dochazí v nádraží Spielefeld, kde jsou schopni měnit napětí v troleji dle aktuální potřeby asi tak jako v Emmerichu. Maribor je od hranic trochu zruky.

Asdf
Host
Asdf

Když projíždím Uhříněvsí, vždy mě fascinuje, kolik je tam těch Traxxů odstavených. Skoro to vypadá, že pro ně nemá Metrans využití a přitom kupuje další….

Petr.R
Host
Petr.R

možná čekají na noční směnu.

Qwertz
Host
Qwertz

Oni jsou v Metransu úplně blbí a neschopní, ale Němci do nich furt lijí peníze, aby brali práci českým dopravcům.

K.S.
Host
K.S.

Máte pro to nějaký důkaz, nebo náznak?

Kubrt
Host
Kubrt

A proč by si k tomu ještě pronajímal další stroje, kdyby neměl práci ani pro svoje? Kromě toho, fungování Metransu nenaznačuje, že by ho řídili nekompetentní osoby, kupující zbytné lokomotivy…

Martin
Host
Martin

To jsou mašiny čekající na papíry k provozu.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To už teď není na nějaký čas žádná, nejvíce jich bylo v prosinci 2014 –> 9…

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Nesmíte tam jezdit v neděli nebo o vánočních svátcích. Provoz samozřejmě kopíruje výkony našich továren a skladů. A tak je nejsilnější provoz od středy do pátku, kdy by bylo možné prodat i podstatně více lokomotiv a vozů.
Denní běh celé flotily atakuje 750 km, tak je alespoň v neděli nechte odpočinout 🙂

Michal
Host
Michal

Dneska před pátou byla Uhříněves plná vlaků (takhle vypadaly stanice za totáče 🙂 ) a ve šturcu stál jediný Trax.
Z toho bych dovodil, že zbývajících 39 bylo někde v luftě a v Metransu přeci jen vědí, co dělají… 🙂

M. Polakovič
Host
M. Polakovič

Vlaky z NDR měly zpoždění kvůli stavebním pracím mezi Dresden a Bad Schandau. Tak se čekalo až dojedou vlaky do Uhříněvsi. Mimoto tam stály i vlaky pro ČD Cargo. A náhodou víte jaké jsou jízdní doby na některých úsecích? Třeba když ve stejnou dobu vyjede vlak ČD Cargo z České Třebové a vlak Metransrailu z Hamburku, tak který je dříve v Uhříněvsi? Asi tomu moc nebudete věřit ale většinou ten z Hamburku.To jen pro zajímavost.

Michal
Host
Michal

Ano, vlaku s loko ČDC jsem si všiml taky…

Partneři