Miliardová zakázka na nová vozidla v pražské MHD. DPP shání trolejbusy pro provoz na levém břehu Vltavy
Slavnostní zahájení provozu na trolejbusové lince Letňany - Čakovice (15. října 2022). Pramen: DPP/Petr Hejna
Trolejbusy postupně nahradí na části linek naftové autobusy.
No, možná to asi nikdo nevidí, ale to je finanční tunel jak Brno 😀
To není tak hrozny….
Zrychlení na 40 za 10s je 1,1 m/s, to už není moc komfortní. Navíc je to průměr, takže z počátku to bude ještě víc. Viz diplomka:
https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=150403
(pro šťouraly, jednotka má být m/s2) 🙂
Největší zrychlení, co musí vozidlo zvládnout nemusí být nutně komfortní. Je na řidičovi, aby zajistil komfortní jízdu. Maximální výkon se může hodit např. při dohánění zpoždění s poloprázdným vozidlem, kde všichni sedí; nebo při zpožděném výjezdu z garáže.
Proč nejsme světový a nepustíme do Prahy zahraniční výrobce? Alespoň se cizinci budou cítit lépe, když uvidí vozy z Německa, Francie nebo z Číny. Škoda Plzeň už za nedlouho také nebude Škoda, protože značka firmy byla výhodně prodaná do Německa. Tak proč je trápit. Je lepší zkrachovat hned. Musíme žít ekologicky. Místo firem postavíme zábavné parky a naši lidé by tam mohli prodávat párky.
Nebo to vidíte jinak?
Hlavní problémy v MHD do budoucna bude mít zcela jistě Praha v oblasti údržby příliš mnohy typů vozů.
Hlavní problémy v MHD do budoucna bude mít zcela jistě Praha v oblasti údržby příliš mnohy SORů.
Turci je nespíš troufnou s hodně velkým náskokem.
Nebylo by levnější a i provozně lepší kupovat jeden typ trolejbusů (výběrko na x kusů plus opce), než soutěžit každých pár linek zvlášť? Už teď bude pro 140 a 119 jiný typ a pro 137 zase další.
Pro 58 (140) budou dvoučlánkové vozy 18 m, pro 59 (119) tříčlánkové 24 m pro 52 (137) a další (jak jste si možná přečetl) vozy o délce 12 m. To opravdu nelze spláchnout jedním typem vozu…
Ale jde. Skoro každý výrobce je schopen dodat flotilu namíchanou z vozů různých délek, a to tak, že by pak většina náhradních dílů byla společná.
Takhle to může dopadnout tak, že jedny budou Škoda/Solaris, druhé třeba Škoda/Temsa a třetí já nevím Cegelec/Iveco nebo Hess, a bude to v součtu na údržbu náročnější.
Myslím, že ještě lepší by byl společný nákup pro více dopravců. Trolejbusoví dopravci si totiž nekonkurují, na rozdíl od dálkových autobusových
Viz společný nákup pro 6 německých/rakouských měst
https://zdopravy.cz/nejvetsi-evropskou-vlakotramvajovou-zakazku-ziskal-stadler-doda-az-504-vozidel-do-nemecka-a-rakouska-101452/
Jsme v Praze, která je důležitá pro Škodu i Sor, takže to vidím na spolupráci těchto dvou výrobců.
Nemyslim si, Sor má výzbroj Cegelec a Škoda má „své“ kastle od Turka. Nijak se nepotřebují.
Na letiště bude vlak, tam trolejbus nemá smysl. Jinde můžou jezdit od jednoho výrobce, verze 12 i 18 umí všichni.
Solaris vyrábí všechny tři délky trolejbusů, takže mohlo by to být sjednocené…
Nebylo
To byla jen řečnická otázka. Samozřejmě, že bylo.
Tramvaje T3 na věky věků a nikdy jinak?
Nebylo
Nebylo. Už jen z důvodu vendor lock-in. Copak by asi nastalo, kdyby všechny typy třebas vyhrála Schadewerk a poté se rozhodla, že díly zdraží na trojnásobek ? Což by u dodavatele jak karoserie, tak výzbroje byl asi dost problém. Zároveň by se jakákoliv vývojová chyba přenesla na celej park. Viz elektrobusy.