Miliardová zakázka na nová vozidla v pražské MHD. DPP shání trolejbusy pro provoz na levém břehu Vltavy

Slavnostní zahájení provozu na trolejbusové lince Letňany - Čakovice (15. října 2022). Pramen: DPP/Petr HejnaSlavnostní zahájení provozu na trolejbusové lince Letňany - Čakovice (15. října 2022). Pramen: DPP/Petr Hejna

Trolejbusy postupně nahradí na části linek naftové autobusy.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

No, možná to asi nikdo nevidí, ale to je finanční tunel jak Brno 😀

Tom

To není tak hrozny….

P_V

Zrychlení na 40 za 10s je 1,1 m/s, to už není moc komfortní. Navíc je to průměr, takže z počátku to bude ještě víc. Viz diplomka:
https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=150403

P_V

(pro šťouraly, jednotka má být m/s2) 🙂

Jihočeský velkoměšťan

Největší zrychlení, co musí vozidlo zvládnout nemusí být nutně komfortní. Je na řidičovi, aby zajistil komfortní jízdu. Maximální výkon se může hodit např. při dohánění zpoždění s poloprázdným vozidlem, kde všichni sedí; nebo při zpožděném výjezdu z garáže.

Miloš

Proč nejsme světový a nepustíme do Prahy zahraniční výrobce? Alespoň se cizinci budou cítit lépe, když uvidí vozy z Německa, Francie nebo z Číny. Škoda Plzeň už za nedlouho také nebude Škoda, protože značka firmy byla výhodně prodaná do Německa. Tak proč je trápit. Je lepší zkrachovat hned. Musíme žít ekologicky. Místo firem postavíme zábavné parky a naši lidé by tam mohli prodávat párky.
Nebo to vidíte jinak?

Peeetr

Hlavní problémy v MHD do budoucna bude mít zcela jistě Praha v oblasti údržby příliš mnohy typů vozů.

Jihočeský velkoměšťan

Hlavní problémy v MHD do budoucna bude mít zcela jistě Praha v oblasti údržby příliš mnohy SORů.

PvvS

Turci je nespíš troufnou s hodně velkým náskokem.

Mirek

Nebylo by levnější a i provozně lepší kupovat jeden typ trolejbusů (výběrko na x kusů plus opce), než soutěžit každých pár linek zvlášť? Už teď bude pro 140 a 119 jiný typ a pro 137 zase další.

Rabín

Pro 58 (140) budou dvoučlánkové vozy 18 m, pro 59 (119) tříčlánkové 24 m pro 52 (137) a další (jak jste si možná přečetl) vozy o délce 12 m. To opravdu nelze spláchnout jedním typem vozu…

Libcha

Ale jde. Skoro každý výrobce je schopen dodat flotilu namíchanou z vozů různých délek, a to tak, že by pak většina náhradních dílů byla společná.

Takhle to může dopadnout tak, že jedny budou Škoda/Solaris, druhé třeba Škoda/Temsa a třetí já nevím Cegelec/Iveco nebo Hess, a bude to v součtu na údržbu náročnější.

vtvt

Myslím, že ještě lepší by byl společný nákup pro více dopravců. Trolejbusoví dopravci si totiž nekonkurují, na rozdíl od dálkových autobusových

Viz společný nákup pro 6 německých/rakouských měst
https://zdopravy.cz/nejvetsi-evropskou-vlakotramvajovou-zakazku-ziskal-stadler-doda-az-504-vozidel-do-nemecka-a-rakouska-101452/

noerf

Jsme v Praze, která je důležitá pro Škodu i Sor, takže to vidím na spolupráci těchto dvou výrobců.

Ondros

Nemyslim si, Sor má výzbroj Cegelec a Škoda má „své“ kastle od Turka. Nijak se nepotřebují.

mirek

Na letiště bude vlak, tam trolejbus nemá smysl. Jinde můžou jezdit od jednoho výrobce, verze 12 i 18 umí všichni.

Kuba

Solaris vyrábí všechny tři délky trolejbusů, takže mohlo by to být sjednocené…

Honza

Nebylo

mirek

To byla jen řečnická otázka. Samozřejmě, že bylo.

Jiří Kocurek

Tramvaje T3 na věky věků a nikdy jinak?

PvvS

Nebylo

PvvS

Nebylo. Už jen z důvodu vendor lock-in. Copak by asi nastalo, kdyby všechny typy třebas vyhrála Schadewerk a poté se rozhodla, že díly zdraží na trojnásobek ? Což by u dodavatele jak karoserie, tak výzbroje byl asi dost problém. Zároveň by se jakákoliv vývojová chyba přenesla na celej park. Viz elektrobusy.