Miliardová zakázka na elektrobusy. Bratislava jich shání až 40

Autobus SOR NS 18 Electric v kladenské MHD. Foto: ArrivaAutobus SOR NS 18 Electric v kladenské MHD. Foto: Arriva

Ani týden po zveřejnění soutěže nepublikoval dopravní podnik zadávací dokumentaci.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Delarosa

Niekto pisal ze je v tendri nastavena vaha na 87 bodov na parameter cena/miesto co vraj hra do kariet SORu kedze ma 18,75m voz.

esc

„Soutěž probíhá nezvyklým stylem. Ani týden po zveřejnění na profilu zadavatele není dosud publikována zadávací dokumentace.“

Toto je zo ale zo strany redakcie značné zavádzanie. Súťaž je oficiálne vyhlásená až v momente, kedy dôjde k zverejneniu zákazky v úradnom vestníku EÚ a obstaráteľ by dovtedy ani nemal sprístupňovať dokumentáciu.

K zverejneniu zákazky (vyhláseniu súťaže) došlo iba dnes: https://ted.europa.eu/en/notice/-/detail/673187-2024

Samo

Tiež tej poznámke nie úplne rozumiem. Zrejme sa vychádza z českého modelu kde je možné dokumentáciu nezverejniť online a auto to extrapoluje na slovenskú realitu, kde je však legislatíva iná. Zverejnenie súťažných podkladov (to je to čo autor volá zadávacia dokumentácia) je integrálnou časťou „vyhlásenia súťaže“. Toto je len predbežné oznámenie.

Tuňák

Bratislavci sou chytrí vědejí že elektrobusi sou budoucností a jen v praze stavějí zastaralé trolejbusi.

hroch.obojzivelny

Na tuňáka docela slušný projev…!

Michal Bartoníček

Co je na trolejbusech zastaralého? 😄
Jednak Bratislava trolejbusy má a jednak se jejich rušení ani neplánuje.
Promrskejte si raději pravopis a gramatiku, pak se pouštějte do složitějších debat.

Mystifying oracle

Trakční vedení a s ním související infra…?

Michal Bartoníček

A na co že se to ptáte?

Alanis

A já to vidím přesně opačně, jsou to blbci. Mají trolejbusy a místo rozšiření stávající sítě, tak vymýšlí ptákoviny s elektrobusy.

knedlo

Ono je to kvôli istým predpisom na podiel lokálne bezemisnej flotily a sankcií ak sa ju nepodarí realizovať. Výstavba trolejbusových tratí naráža na abnormálne problémy, lebo legislatíva. Ťahať napájacie a spätné káble cez pozemky rôznych majiteľov, vysporiadať sa s každým, to je boj s veternými mlynmi. Ja len dúfam, že sa ho podarí raz vybojovať, lebo kvôli nemu už roky stoja viaceré stavby trolejbusových tratí. Proste sa to musí všetko vysporiadať, aby sa mohlo stavať. Už len tie tri nabíjacie body na Kutlíkovej sú sami o sebe problémom, lebo káble budú viesť cez rôzne pozemky. Výstavba trolejbusovej trate je rádovo… Číst vice »

Jiný Petr

A čo metro? To už ste definitívne odpískali?

knedlo

Našťastie áno.

Delarosa

Blbec si skor ty. Kedze nevies ze kazde EU mesto uz musi nakupovat povinne ekologicke vozidla – tj okrem dieslu musi nakupovat CNG alebo vodik alebo elektrobusy. Ale beriem, kazdy ma pravo na nazor 😀

Alanis

Tak to sa ospravedlňujem pán veľkomúdry, netušil som že trolejbus nie je ekologické vozidlo!

Však trolejbus má ty výfuke a motyle ho nemaj rády.

Delarosa

Trolejbus sa zial nezapocita do toho povinneho % vozoparku. EU blbci by ale mohli zmenit povinne kvoty ze ked taka Praha nahradza abus trolejbusmi na letisko tak aj v tom pripade by sa to mohlo ratat do povinnych kvot. Detto Bratislava urobila novu trolejbusovu linku 61 , kde povodne jazdili autobusy prevazne Solaris Urbino18.

esc

To nie je pravda, aj trolejbusy sa započítavajú do minimálneho podielu ekologických vozidiel. Viď paragraf 3, odsek 1: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2021-214

Jiří Kocurek

(1) Na účely tohto zákona je
b) ekologickým vozidlom
4. trolejbus

No v EU jsou blbci, to je hlavní…

noerf

Trolejbus je drážní vozidlo, takže papírově blíže k vlaku než k autobusu.

Jiří Kocurek

Jen v bývalé ČSSR, jinde to můžou mít jinak.

knedlo

Napr. v Švajčiarsku, na Ukrajine atď. Však?

Jiří Kocurek

A kdyby to někdo zkombinoval a část trasy jel na baterii, část napájen ztrolejí, tak by se někomu přeházely šuplíčky?