Miliardová zakázka na elektrobusy. Bratislava jich shání až 40
Autobus SOR NS 18 Electric v kladenské MHD. Foto: Arriva
Ani týden po zveřejnění soutěže nepublikoval dopravní podnik zadávací dokumentaci.
Ani týden po zveřejnění soutěže nepublikoval dopravní podnik zadávací dokumentaci.
Niekto pisal ze je v tendri nastavena vaha na 87 bodov na parameter cena/miesto co vraj hra do kariet SORu kedze ma 18,75m voz.
„Soutěž probíhá nezvyklým stylem. Ani týden po zveřejnění na profilu zadavatele není dosud publikována zadávací dokumentace.“
Toto je zo ale zo strany redakcie značné zavádzanie. Súťaž je oficiálne vyhlásená až v momente, kedy dôjde k zverejneniu zákazky v úradnom vestníku EÚ a obstaráteľ by dovtedy ani nemal sprístupňovať dokumentáciu.
K zverejneniu zákazky (vyhláseniu súťaže) došlo iba dnes: https://ted.europa.eu/en/notice/-/detail/673187-2024
Tiež tej poznámke nie úplne rozumiem. Zrejme sa vychádza z českého modelu kde je možné dokumentáciu nezverejniť online a auto to extrapoluje na slovenskú realitu, kde je však legislatíva iná. Zverejnenie súťažných podkladov (to je to čo autor volá zadávacia dokumentácia) je integrálnou časťou „vyhlásenia súťaže“. Toto je len predbežné oznámenie.
Bratislavci sou chytrí vědejí že elektrobusi sou budoucností a jen v praze stavějí zastaralé trolejbusi.
Na tuňáka docela slušný projev…!
Co je na trolejbusech zastaralého? 😄
Jednak Bratislava trolejbusy má a jednak se jejich rušení ani neplánuje.
Promrskejte si raději pravopis a gramatiku, pak se pouštějte do složitějších debat.
Trakční vedení a s ním související infra…?
A na co že se to ptáte?
A já to vidím přesně opačně, jsou to blbci. Mají trolejbusy a místo rozšiření stávající sítě, tak vymýšlí ptákoviny s elektrobusy.
Ono je to kvôli istým predpisom na podiel lokálne bezemisnej flotily a sankcií ak sa ju nepodarí realizovať. Výstavba trolejbusových tratí naráža na abnormálne problémy, lebo legislatíva. Ťahať napájacie a spätné káble cez pozemky rôznych majiteľov, vysporiadať sa s každým, to je boj s veternými mlynmi. Ja len dúfam, že sa ho podarí raz vybojovať, lebo kvôli nemu už roky stoja viaceré stavby trolejbusových tratí. Proste sa to musí všetko vysporiadať, aby sa mohlo stavať. Už len tie tri nabíjacie body na Kutlíkovej sú sami o sebe problémom, lebo káble budú viesť cez rôzne pozemky. Výstavba trolejbusovej trate je rádovo… Číst vice »
A čo metro? To už ste definitívne odpískali?
Našťastie áno.
Blbec si skor ty. Kedze nevies ze kazde EU mesto uz musi nakupovat povinne ekologicke vozidla – tj okrem dieslu musi nakupovat CNG alebo vodik alebo elektrobusy. Ale beriem, kazdy ma pravo na nazor 😀
Tak to sa ospravedlňujem pán veľkomúdry, netušil som že trolejbus nie je ekologické vozidlo!
Však trolejbus má ty výfuke a motyle ho nemaj rády.
Trolejbus sa zial nezapocita do toho povinneho % vozoparku. EU blbci by ale mohli zmenit povinne kvoty ze ked taka Praha nahradza abus trolejbusmi na letisko tak aj v tom pripade by sa to mohlo ratat do povinnych kvot. Detto Bratislava urobila novu trolejbusovu linku 61 , kde povodne jazdili autobusy prevazne Solaris Urbino18.
To nie je pravda, aj trolejbusy sa započítavajú do minimálneho podielu ekologických vozidiel. Viď paragraf 3, odsek 1: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2021-214
(1) Na účely tohto zákona je
b) ekologickým vozidlom
4. trolejbus
No v EU jsou blbci, to je hlavní…
Trolejbus je drážní vozidlo, takže papírově blíže k vlaku než k autobusu.
Jen v bývalé ČSSR, jinde to můžou mít jinak.
Napr. v Švajčiarsku, na Ukrajine atď. Však?
A kdyby to někdo zkombinoval a část trasy jel na baterii, část napájen ztrolejí, tak by se někomu přeházely šuplíčky?