Miliardová zakázka bez soutěže. Do Zlína a Otrokovic zamíří až 60 trolejbusů od Škody

Trolejbus DSZO. Pramen: DSZOTrolejbus DSZO. Pramen: DSZO

Ve dvou soutěžích DSZO porušil zákon, do třetí nepřišla nabídka.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Damian

porad lepsi Skoda nez Turecke trolejbusy pro Prahu! alespon se nepodporuje absolutista Erdogan..

Šunka

Za to se podporuji předražené tbusy od škody v Zlíně ..

Frantík

Hlavně že o vánočních prázdninách se „šetří“ a jezdí jako v neděli…

A. O.

Skoro všude se o prázdninách (libovolných) jezdí v omezeném režimu (jezdí méně lidí)

Frantík

O prázdninách mají platit normální prázdninové jízdní řády, pravda.

Sch

Zadavatel soutežitele utahá na dvou nezakoných soutěžích. Pak vypíše soutěž třetí na míru jednomu, kam se už nikdo nepřihlásí. A ten jeden pak zakázku dostane v JŘBU, aby už se nikdo nemohl odvolat. A teď se čeká na někoho, kdo to podá k EU, že takhle se ty dotace čerpat nebudou. Pokud ta stížnost projde, tak stejně nic nebude, bez dotace to kupovat nebudou.

Jaaa

Zaplatí to český rozpočet.

zyx

Proč by český stát při pochybnosti o regulérnosti soutěže nemohl odmítnout vyplatit „evropské dotace“, které následně žádá po vyplacení od EU?

Anonymous

Hele, na OLAF jde podat žádost o prošetření i anonymně a online, dokonce stačí český jazyk. 😉

Marek

Vytanul mi na mysli klip od kapely Midi Lidi „já rád vařim“ (a vim, že to umim). Oni to prostě také umí. Uvařit.

Marek

Vyhlásit soutěž do ktere se nikdo nepřihlásí. Ve Zlíně. Tak si (natruc) pořídí to nejdražší. S těmi dotacemi to ale možná nebude tak hrozné.

Olin

No… Mhmm… Co jako dodat…?! Je velký Pátek, jdu rozjímat a utápět se do deprese. Kšeft za mld. a není výběrko, s tím že se hledá pofidérní výmluva. Dotyční mají na háku se k tomu, alespoň lživě vyjadřovat. Dostane to Škodovka se samými škraloupky a kupodivu nejdráže široko daleko (…při 60-ti kusech… Jako, že fakt…?!). K tomu zastávka v Ostravě za 100, točna za 50, D5 od vládnoucího triumvirátu ve stavitelství se po 5-ti letech rozpadá… No nic, jdu na beránka, i když letos nám ho zřejmě stávkující slípky (a asi v celé EU, když už máme ten pohyb zboží… Číst vice »

dovolil no protože v obou městech vládnou anoferta

Baba z Mrazika ,proč nejeví jak to že si Zlín

Nose Peak

Asi nějaká jarní akce – sólo za cenu kloubáku, kloubák za cenu dvoukloubáku. Nepřetáhli do Zlína toho génia, co v DPMO nakupuje šaliny?

Šunka

Je tohle vůbec zákonné v JŘBU?

a8n

Je, pokud v předchozím řízení jiného typu nebyla podána žádná nabídka, lze JŘBU pro stejný předmět zakázky použít.

Vojtěch

Ovšem je otázka pro právníky, jestli je zákonné napsat předchozí zakázku tak, aby se nikdo nepřihlásil a já si pak v JŘBU mohl dělat, co chci.

a8n

Zadavatel nesmí oproti předchozímu řízení podstatně změnit zadávací podmínky.

Poskok

No, akorát rozhodovací praxe je taková, že pokud bylo to předchozí otevřené VŘ vypsáno v rozporu se zákonem, tak potom to odůvodnění pro JŘBU (nikdo se předtím nepřihlásil) použít nelze.

Takže to bude zajímavé sledovat

a8n

Pokud bude co. Minulé výběrko k ÚOHS podle všeho nedoputovalo, takže kdo ví, jestli se proti JŘBU bude někdo bránit.

Poskok

Doputovalo, akorát když ho DSZO zrušilo, tak ÚOHS řízení ukončil.

a8n

Vidím, že jsem zadavatele poněkud podcenil. Nebo přecenil?

Frantík

Myslím že právě jde o to, že nikdo se sice nepřihlásil, ale taky si nikdo nestěžoval.

MKzB
Jaaa

No někdo to prostě zkusit musel.

Teď se uvidí, jak moc je náš stát neschopný.

a8n

Když to zjevně všem napříč politickou reprezentací vyhovuje?

MajsterN

Nefunkční interní audit, management a dohled zřizovatele shora.. všechny tři věci dohromady.

Izvornjak

Především ten dohled zřizovatele.

Jarmil

Konečně už je to tady jako v Rusku.

Juraj

Tolik k „podpoře domácích výrobců“. Daňový poplatník si připlatí za něco, co jinde mají mnohem levněji, a ještě k tomu pokutu navíc za předchozí VŘ. Samosprávě je to očividně jedno.

Evropské dotace by fakt měly být vázány na transparentní soutěž s minimálním počtem nabídek.

Dusmor

Dotace z peněz uloupených pracujícím pomocí daní by především neměly vůbec existovat.

smasska

Zaplatíte si ty trolejbusy jako jednotlivec sám?

Dusmor

Proč bych je měl kupovat jako jednotlivec?
Koupí je ten, kdo hodlá provozovat dopravu. A já jako případný cestující jeho služby využiju a zaplatím nebo zvolím jinou výhodnější alternativu.

micat1

A díky komu ti lidé pracují? Po čem/čím jezdí do té práce? Kde získali potřebné vzdělání, aby na své pozici pracovat mohli? Díky komu jejich výdělek jen tak někdo na ulici neukradne, nebo se jim nevloupe do domu? Myslel jsem si, že slogan „Daně jsou krádež“ je populární jen u určitých skupin nevzdělaných Američanů, kteří nerozumí tomu, jak funguje a vždy fungovala civilizace, ale očividně už se tento mor rozšířil i k nám 😅

Dusmor

Všechny výše uvedené služby si lidé mohou na svobodném trhu zajistit levněji a v lepší kvalitě.

mgr.pavel

Spousta věcí je omezena geolokací, která vám vynucuje monopol či duopol. Např. majetek dnes veřejné komunikace.

Vážně nechci se jednoho dne probudit s tím, že ulici před mým domem vlastní týpek, co mne vydírá nesmyslnou cenou za to, že můžu vůbec jít do svého vlastního domu.

V takové nesvobodě by totiž skončil ten váš „svobodný“ trh..

Frantík

Počítá se asi s tím, že by od vás mohl dostat do držky 😀

smasska

Takže si to kupte sám, cestu si taky sám postavte a sám si to provozujte. A hlavně se nedivte, proč se vás na to všichni ptají.

mgr.pavel

Stále čekám, až vy a další podobní založíte onen bájný Liberland, kde nebude ani jeden státní úředník, ani vláda, ani nic.

Takový vlhký sen je ještě víc.. ehm, vlhký, než sny komunistů o marxistickém ráji na zemi.

Horizon

Veď sú. Neverím že toto zafinancujú cez EU fondy. Tam sú pravidlá dosť striktné. Všetci čo zrovna nesedia na prameni sú z nich posratý, keďže vždy ide o dosť peňazí. Stačí si pozrieť posledné strany každej Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, kde sú uvedené finančné korekcie za rôzne priestupky. Uzavretie zmluvy bez verejného obstarávania je za cenu 100%-ných korekcií, t.j. kompletné hradenie z vlastného vrecka. Len neuvážené obmedzenie podmienok účasti je za 25%. Pre väčšinu prijímateľov grantov sú to veľké peniaze. Slovensko malo s tým obrovské problémy napr. pri diaľniciach (a keby len tam). A to si nikto nedovolil… Číst vice »

oy302

No vzhledem k tomu, ze to budou 32tr a 33tr s vyzbroji od skodovky v karoserii sor, tak ocekavam vzadu podobny zateraseny paskvil bez sedacek jako maji v ceskych budejovicich. Za me skoda nevyuziteho mista, ale treba na linkach na otrokovicke nadrazi by se tam daly nacpat nejaka zavazadla. 👍