Miliardová soutěž Plzeň – Domažlice detailně. Do Nýřan pojede dvakrát více vlaků než dosud
Kraj požaduje nízkopodlažní jednotky s kapacitou 100 míst.
Plzeňský kraj plánuje od prosince 2026 výrazně navýší kapacitu a počty spojů na trati mezi Plzní a Domažlicemi, zejména pak v úseku z Plzně do Nýřan a Stodu.
Vyplývá to z návrhů jízdního řádu, které jsou součástí zadávací dokumentace v nabídkovém řízení, ve kterém kraj hledá dopravce na dalších deset let. Výchozí dopravní model počítá se 715 tisíci ujetými kilometry ročně.
Z Plzně do Domažlic má v pracovní dny v objednávce kraje (tedy kromě Bavorských expresů) jezdit 16 párů spojů, o jeden pár navíc oproti aktuálnímu stavu. K výraznému navýšení dojde v relaci Plzeň – Nýřany, případně dál do Stodu. Zatímco dosud jezdí ve všední dny čtyři páry spojů, nově jich má být deset. Jeden z ranních vlaků bude začínat a konci ve stanici Žihle.
Tři jednotky na vlak
Návrh jízdního řádu ukazuje, že na některé spoje budou nasazovány až tři jednotky na vlak, postupně se odpojí v Nýřanech či Stodu nebo naopak připojí. To kraji umožní optimální využití kapacity. Stejně tak kraj i stanovuje počet členů vlakového doprovodu u jednotlivých vlaků pro kontrolu jízdenek. Plzeňský kraj, který je ve veřejné dopravě dlouhodobě v řadě oblastí průkopníkem, tak zjevně nechce následovat pokus Jihomoravského kraje naopak kontrolu jízdenek omezovat.
Podle zadávací dokumentace musí dopravci nabídnout do soutěže nízkopodlažní motorové jednotky s kapacitou nejméně 100 míst k sezení. Musí být nízkopodlažní, klimatizované, mít wi-fi či zásuvky. Maximální délka jednotky bude 50 metrů, budou mít pouze 2. třídu. Musí být vybaveny ETCS. Budou jezdit v barvách Plzeňského kraje. Kraj neuvádí, kolik jich bude potřeba.
Linka P3 je posledním železničním souborem v kraji, který dosud neprošel soutěží. Jezdí zde České dráhy, hlavně s jednotkami 844 RegioShark.
Plzeňský kraj vybírá dopravce pro osobní vlaky Plzeň – Domažlice