Málo nástupišť! Pokud 4 hrany zaberou rychlíky ve 4 směrech, na osobáky zbude takto dohromady jediná hrana! Dá se s tím ještě něco dělat, než se to udělá takto špatně?
A podchody na druhé straně, než stojí autobusy? Nebo se snad počítá i s jejich přemístěním na tuto stranu?
Tedy se opět jednalo o přímé zadání. Pokud neumí zadavatel nastavit takové podmínky aby se přihlásilo více zájemců, jedná se jednoznačně o selhání zadavatele (ať už úmyslné nebo neúmyslné).
Jan Šlezingr
1 rok
Takže se odstraní paskvil po pouhých 120 letech. A pak že u nás věci trvají dlouho…
Pamatuji, když jsem jel poprvé z Turnova na Jičín, o úvrati netušíce. Divil jsem se, že jedem na druhou stranu, u stavědla směr Mnichovo Hradiště jsem měl podezření že, zajíždíme na nějaké nákladiště. V momentě kdy signalista vylezl s praporkem, jsem.si říkal jestli sedím ve správném vlaku 😀 až později mi došlo jak se věci mají :).
Tomáš Záruba
1 rok
Tak jen doufejme, že počet a délky nástupišť už budou počítat s elektrizací směr Praha / LB (ne-li také Brod) včetně těch spojek kolem MB/Milovic a z toho vycházejícího počtu a časových poloh vlaků.
Protože když čtu o 5 hranách pro celkem 4 zaústěné tratě, tak mi to tak úplně nepřipadá. :-/
Jistěže zvýší provoz. Od MB toho přijede podstatně víc než dnes, dost možná nejen dálkového (díky vedení do centra MB). Ale primárně mi jde o ty délky. A po jistou dobu jsou velmi reálné přepřahy zrovna v Turnově – budou na to vhodné šturcy blízko nástupišť například?
se 2 vlaky z každého směru? Jakože pojedou přes sebe nebo co tím kdo myslí? Je tam 5 směrů a z každého může přijet max 1 vlak v jednu chvíli..takže to mámě potřebu 5 hran..bude 7, v čem je sakra problém?
krom toho se to předělává mimo jiné i z důvodu, aby tam osobáky nemusely vyhnívat 20minut a vy tu vymýšlíte ten stav tam ještě zabetonovat do budoucna..to bude jedině dobře, když se tam tahle koncepce nevejde..cíl je proklad R a Os, tady nejsme na koridoru, takže vždy 1 trať 1 vlak..máme jich tam celkem 5, víc vlaků najednou se tam prostě sjíždět nikdy nebude a ani není žádoucí takovou kravinu tam plánovat, naopak je potřeba ty prostoje zrušit, aby spojení bylo atraktivní..nebo jako myslíte, že v dnešní době někoho nadchne čekat 20minut ve vlaku? Výsledný cíl je takt cca po… Číst vice »
Jako že se třeba potkají dva rychlíky a do toho bude obracet Os mladoboleslavský i liberecký například. Nebo během přepřahu R21 budou křižovat Os LB – SM a zpět, někde tam bude stát mladoboleslavský osobák a ještě Jičín.
Ono kromě samotného počtu těch perónů jde taky o to, ke kolika z nich budou vzájemně bezkolizní cesty z různých tratí.
2 rychlíky to máme 2 hrany, bude obracet Os z Bolky 1 hrana, a os do Jíčina 1 hrana..v součtu to máme 4 hrany…. Přepřah R21 (taková kravina nejspíše nikdy nenastane) to máme 1 hranu, 2 hrany na os Lb-St.Paka, 1 hrana Jičín a 1 hrana os do bolky..to máme v součtu 5 hran..krom toho tenhle debilní koncept bude samozřejmě zrušen..proto se to taky předělává
naopak v novém konceptu o 1 vlak ubude.. a kolik by jich jako mělo přijet? Zapomínáte, že to je království jednokolejek takže z jednoho směru asi nepřijede několik vlaků..jediný co tam může nastat je „křižování“ koncových vlaků.. tzn vlak na jíčín a na bolku, ale i na to tam je rezerva, každé nástupiště bude mít 3 hrany, z toho jednu dlouhou rozdělenou na dva úseky a 2 kratší (jedna kusá).Takže narvat tam půjde opravdu dost souprav
No fajn, kdyby to o těch celkem 7 (?) hranách, z toho 3 (?) dlouhých bylo řečeno hned někde na začátku, tak by celá tahle konverzace nemusela být. 🙂
Byť pořád je tu téma míry řešení zhlaví jako „dvojitého“, aby se dalo jet zároveň od MB i LB na různé dvojice kolejí, ale to už je samozřejmě detailnější věc která nemusí být ve fázi zadání jasná.
vlachjan
1 rok
Bylo by dobré, aby vznikl tlak na SŽ, aby uváděla u investičních akcí zvlášť náklady na výstavbu staničních budov a infrastruktury. Šlo by pak snáze posoudit, zda-li je s prostředky zacházeno alespoň trochu rozumě.
No vypravni budova v Turnově je už opravena tak je to bezúčelné. Ale obvykle je to v poměru 99,5:0,5.
David
1 rok
Tahle rekonstrukce a zrušení oné úvratě je dokončení přesunu tratí před současné nádraží. Toto je tuším poslední původní kolej která vedla od původního nádraží. Původní nádraží bylo z dnešního pohledu druhé straně (na stejné straně co je depo). A na trať Liberec – Pardubice se chodilo přes lávku nad tratěmi.
Navíc tato rekonstrukce má také za cíl zjednodušení spojení Liberec – Jičín.
Ne. Budovy SNDVB a TKPE stojí dodnes na svém místě. „Za kolejemi“ byla jen budova místní dráhy Turnov-Jičín a na „hlavní nádraží“ vedla lávka, později nahrazená zajížděním vlaků od Jičína onou diskutovanou úvratí k dnešní výpravní budově.
Jo táák 🙂 Mě to už nepřijde jak s tím jezdím denně. Si člověk nevybere. Arriva a jejich 845, nebo kombinace Katr + Bdtn a ABfb. To už je samozřejmě arriva lepší a pohodlnější (a zpožděnější) 😀
Tak dokud se ČD nerozpadl poslední žabotlam na ML, tak jsme v si Praze a Středočeském kraji o něčem jako Desiro mohli nechat jen zdát. (A to Desiro samozřejmě není ideální vozidlo na ML).
Honnzok
1 rok
Se docela divím, že při často řešené uvrati tratě od Jičína, řeší se to už více let, nikdo zatim nezkusil vyprojektovat/namalovat řešení kdyby se misto současného mostu přes Jizeru zkusilo udělat „esíčko“ zřejmě by to teda byla estakáda k současné 35 využívající volný plac u vody, přimknutí k 35 v úseku přes Jizeru a pokračovat až k trati od Brodu – ano za Jizerou je málo místa a musel by se využít onen zelený pás na druhé straně a udělat tam jemný odskok, zřejmě úrovňově vykřížit ulici Nad Perchtou a do nádraží vstoupit s tratí od Brodu. Něco by to… Číst vice »
Třeba má fakt hodně peněz a na JV okraji by prohodil vlak a I/35. Byla krásná zastávka město, skutečně ve městě, na křížení se Soboteckou, pak už by oblouk k současné trati byl v pohodě. Ale kdo zaplatí vymístění I/35, aby křížila koleje místo v oblouku k východu, obloukem k jihu a pak šla pěkně po kraji města místo trati.
Nostalgie: vedle bývalé nádražky, v rohu byl kiosek s buřty „přímo“ z udírny, kde jsem si v roce 1971 koupil svoje první pivo, ač nezletilý
Robin
1 rok
To nové nádrží je odporný, to je hnus který tam nikdy nesmí stát. Ať opraví to stávající nádraží které je tam teď stejně jako vy Teplicích, tam se to už rozpadlo padala omítka všechno zkorodované a včera když jsem tam jel tak to nebylo ani poznat . Je z toho krásná Nádražní budova která je jako nová. Opravte původní turnovské nádrží jako v Teplice v Čechách.
Jaroslav Černý
1 rok
Nebylo by nové nástupiště směr Jičín s podchodem jednodušší?
Jak by to mělo vypadat? Jako že ten podchod bude vést jen na jičínské nástupiště a do ostatních se bude chodit úrovňově? Jestli to správně chápu z vizualizace, aspoň od města do podchodu žádné schody nebudou.
Ano budou. Pořád mi není jasné, jak by to mělo tedy podle Vás vypadat? Nesahat na zhlaví a postavit podchod co by se využíval jen pro jičínské nástupiště?
Ano, přesně tak. Kdysi tam byla lávka nad kolejemi.
Fučida
1 rok
Z pohledu cestujících je současný Turnov velmi dobře řešený, přestupy jsou krátké a pohodlně. Je mi jasný, že z pohledu bezpečnosti a řízení provozu je to naopak horor.
Ale probůh, kterej blbec vymyslel výstup z podchodu na 1. perón a … 15 metrů zábradlí, které je nutno obejít?
Montáží modrého zábradlí dbá Správa železnic o dostatek pohybu pro cestující a dále umožňuje psát další a další příspěvky na Zábradlomii. Vedlejším efektem je prosperita výrobce trubek a barev. Děkujeme.
Nesouhlasím, proplétat se mezi odjíždějícími a přijíždějícími vlaky a být při tom dirigován člověkem v reflexní vestě pobíhajícím mezi lidmi, mi přijde velmi nekulturní.
Tak si zkuste kulturně zaběhat mezi perony s kočárkem/kolem/bolavou nohou/třemi dětmi s výtahem který nejezdí vůbec/je znečištěný/musíte na něj vystát frontu, zatímco vám vlak ujede. Nebo vám už ujel, ale z podchodu jste si toho neměl jak všimnout.
Růža
1 rok
Kdypak se to v Turnově předělávalo naposledy podobně jako Semily?
Asi necelých 10 let zpět. Mezitím Boleslav má 100 let stejnou hrůzu, „nástupiště“ tvoří násep o šířce půl metru mezi kolejemi. Hrozně příjemné, překvapivě tu není modré zábradlí nikde
U nás v Prostějově není modré, ono není žadné. Sypané poloperony, v dešti, větru, sněhu. Osobní vlak dopravce ČD číslo xxxx, ze stanice xxxx do xxx, přes xxx přijede na šestou kolej vlevo, nevstupujte do kolejiště dokud vlak nezastaví. Nostalgie? Realita. Ještě, že se drátovalo zkraje devadesátek. Teď by to byl skanzen ze vším všudy, mechaniky, motorová trakce, padání přes koleje na délku bezmála fotbalového hřiště, v pětačtyricetiticovém městě. Řekněte soudruzi, kdo by to měl? Fronty turistů, poslední opravdové nádraží ve větším městě v Evropě
Schody dolů nikam tam byly už v sedmdesátkách, perony budou soudruzi. Akorát jaksi pořád nejsou, schody zasypané a zadlážděné do rovna.. Součsně posunuto z 24-25 na 30-31. Jo a já jsem vlastně trošku Tvůj porodní dědek, živím se protikorozní ochranou ocelových konstrukcí, zejména v dopravě. A RAL 5002 ultramarin, je nejčastěji používáná barva zádržných systémů na železnici i silnici. Zavedla to blahé paměti Miluška Pošvářová
Přijedu od SZ, odjíždím na SZ, takže ne…
Do Jičína se dosud musí úvratí kvůli uspořádání kolejiště, kdy na onu trať nejde postavit přímá cesta (křílžila by 4 koleje).
Přestavba stanice Turnov těžko může řešit úvrať, když ta by šla mimo její obvod…
A úvrať nemá smysl, když se má stavět novostavba úplně mimo Turnov. Ano, vleče se to, ano, bdue to ještě trvat, ale stavba spojky, to by naopak byly vyhozené peníze…
V době kdy dodatečné přímé vlaky z Prahy do Liberce ani nejdou zavést, protože neprojedou úsekem u Prahy, tohle nemá cenu řešit. Pořád má větší smysl vést linky Praha – Tanvald a Liberec – Pardubice. Poměrně jednoduše by šlo vyřešit přímé vozy Praha – Liberec, ale přidanou hodnotu to má dnes celkem nízkou (řekněme hlavně pro cyklisty) a spřahování by se stejně provádělo právě v Turnově.
a jak si to představujete? Pro zrušení úvratě bude spojka Příšovice-Doubí a přímé vlaky pojedou úplně mimo Turnov, jinak v Turnově s ohledem na to jak ty tratě vychází ze stanice asi těžko něco uděláte s úvratí..to by se musel udělat leda nějaký obchvatový oblouk okolo Turnova jako je např. ve Velkém Oseku, ale to v době vratných souprav nemá jaksi už opodstatnění
a jinak v pořádku? Co tohle je za vlhkej šotosen? Krom toho oblouk v Příšovicích má být narovnán a tady je to ohnutý ještě víc a dalším obloukem do stanice..tohle stavět kvůli nějakým ušetřeným dvou minutám? Ta úvrať není problematický bod spojení Praha-Liberec, ono už se nemusí totiž objíždět jako kdysi..problémy jsou jinde na trase..
skvěle vyhozené peníze 🙆👏👍
Naopak. Toto už tam mělo být pár desítek let.
Takže něco podobného jako Česká Lípa.
Málo nástupišť! Pokud 4 hrany zaberou rychlíky ve 4 směrech, na osobáky zbude takto dohromady jediná hrana! Dá se s tím ještě něco dělat, než se to udělá takto špatně?
A podchody na druhé straně, než stojí autobusy? Nebo se snad počítá i s jejich přemístěním na tuto stranu?
kam na ty výpočty všichni chodíte?
Tedy se opět jednalo o přímé zadání. Pokud neumí zadavatel nastavit takové podmínky aby se přihlásilo více zájemců, jedná se jednoznačně o selhání zadavatele (ať už úmyslné nebo neúmyslné).
Takže se odstraní paskvil po pouhých 120 letech. A pak že u nás věci trvají dlouho…
Tak dlouho to není, co byla zrušena lávka na zadní nádraží a přestaly vlaky směr Jičín odjíždět z něj.
Asi bude dříve v pekle sněžit, než se dožijeme na železnici jediný zakázky, kterou nanabagruje SUDOP.
Tak to jsem zvědavý jak chtějí tu úvrať předělat.
úplně jednoduše, stačí se podívat do dokumentace
Bagrama, náklaďákama, jeřábama a podbíječkama.
Pamatuji, když jsem jel poprvé z Turnova na Jičín, o úvrati netušíce. Divil jsem se, že jedem na druhou stranu, u stavědla směr Mnichovo Hradiště jsem měl podezření že, zajíždíme na nějaké nákladiště. V momentě kdy signalista vylezl s praporkem, jsem.si říkal jestli sedím ve správném vlaku 😀 až později mi došlo jak se věci mají :).
Tak jen doufejme, že počet a délky nástupišť už budou počítat s elektrizací směr Praha / LB (ne-li také Brod) včetně těch spojek kolem MB/Milovic a z toho vycházejícího počtu a časových poloh vlaků.
Protože když čtu o 5 hranách pro celkem 4 zaústěné tratě, tak mi to tak úplně nepřipadá. :-/
hran bude 7 myslím..2 budou kusé
krom toho elektrifikace nějak zásadně navyšuje potřebu více hran? Tratí tam zůstane stejně a kolik tam v současnosti je hran? Zkuste počítat..
Jistěže zvýší provoz. Od MB toho přijede podstatně víc než dnes, dost možná nejen dálkového (díky vedení do centra MB). Ale primárně mi jde o ty délky. A po jistou dobu jsou velmi reálné přepřahy zrovna v Turnově – budou na to vhodné šturcy blízko nástupišť například?
jakože po té jednokolejce přijede najednou více vlaků nebo jak to myslíte?
Taky se mi z popisu zdálo, že se tam mají štosovat… 🙂
U takového uzlu by se mělo počítat se 2 vlaky z každého směru (Os a R), a to na různých kolejích k umožnění předjetí zastávkového vlaku rychlíkem.
se 2 vlaky z každého směru? Jakože pojedou přes sebe nebo co tím kdo myslí? Je tam 5 směrů a z každého může přijet max 1 vlak v jednu chvíli..takže to mámě potřebu 5 hran..bude 7, v čem je sakra problém?
krom toho se to předělává mimo jiné i z důvodu, aby tam osobáky nemusely vyhnívat 20minut a vy tu vymýšlíte ten stav tam ještě zabetonovat do budoucna..to bude jedině dobře, když se tam tahle koncepce nevejde..cíl je proklad R a Os, tady nejsme na koridoru, takže vždy 1 trať 1 vlak..máme jich tam celkem 5, víc vlaků najednou se tam prostě sjíždět nikdy nebude a ani není žádoucí takovou kravinu tam plánovat, naopak je potřeba ty prostoje zrušit, aby spojení bylo atraktivní..nebo jako myslíte, že v dnešní době někoho nadchne čekat 20minut ve vlaku? Výsledný cíl je takt cca po… Číst vice »
Jako že se třeba potkají dva rychlíky a do toho bude obracet Os mladoboleslavský i liberecký například. Nebo během přepřahu R21 budou křižovat Os LB – SM a zpět, někde tam bude stát mladoboleslavský osobák a ještě Jičín.
Ono kromě samotného počtu těch perónů jde taky o to, ke kolika z nich budou vzájemně bezkolizní cesty z různých tratí.
2 rychlíky to máme 2 hrany, bude obracet Os z Bolky 1 hrana, a os do Jíčina 1 hrana..v součtu to máme 4 hrany…. Přepřah R21 (taková kravina nejspíše nikdy nenastane) to máme 1 hranu, 2 hrany na os Lb-St.Paka, 1 hrana Jičín a 1 hrana os do bolky..to máme v součtu 5 hran..krom toho tenhle debilní koncept bude samozřejmě zrušen..proto se to taky předělává
No a pak začnou někdy večer nebo dopoledne různé vypadávky z taktu = vozidla stojící hodinu až dvě…
Už teď je počet hran na hraně, a to bývá většinou z každého/na každý směr jediný vlak.
naopak v novém konceptu o 1 vlak ubude.. a kolik by jich jako mělo přijet? Zapomínáte, že to je království jednokolejek takže z jednoho směru asi nepřijede několik vlaků..jediný co tam může nastat je „křižování“ koncových vlaků.. tzn vlak na jíčín a na bolku, ale i na to tam je rezerva, každé nástupiště bude mít 3 hrany, z toho jednu dlouhou rozdělenou na dva úseky a 2 kratší (jedna kusá).Takže narvat tam půjde opravdu dost souprav
No fajn, kdyby to o těch celkem 7 (?) hranách, z toho 3 (?) dlouhých bylo řečeno hned někde na začátku, tak by celá tahle konverzace nemusela být. 🙂
Byť pořád je tu téma míry řešení zhlaví jako „dvojitého“, aby se dalo jet zároveň od MB i LB na různé dvojice kolejí, ale to už je samozřejmě detailnější věc která nemusí být ve fázi zadání jasná.
Bylo by dobré, aby vznikl tlak na SŽ, aby uváděla u investičních akcí zvlášť náklady na výstavbu staničních budov a infrastruktury. Šlo by pak snáze posoudit, zda-li je s prostředky zacházeno alespoň trochu rozumě.
No vypravni budova v Turnově je už opravena tak je to bezúčelné. Ale obvykle je to v poměru 99,5:0,5.
Tahle rekonstrukce a zrušení oné úvratě je dokončení přesunu tratí před současné nádraží. Toto je tuším poslední původní kolej která vedla od původního nádraží. Původní nádraží bylo z dnešního pohledu druhé straně (na stejné straně co je depo). A na trať Liberec – Pardubice se chodilo přes lávku nad tratěmi.
Navíc tato rekonstrukce má také za cíl zjednodušení spojení Liberec – Jičín.
Ne. Budovy SNDVB a TKPE stojí dodnes na svém místě. „Za kolejemi“ byla jen budova místní dráhy Turnov-Jičín a na „hlavní nádraží“ vedla lávka, později nahrazená zajížděním vlaků od Jičína onou diskutovanou úvratí k dnešní výpravní budově.
Budova místní dráhy Turnov-Jičín byla mezi kolejemi „hlavní ho nádraží“ a „Jičínského“.
vždyť to jsou vlaky co tam jezdí.
však právě na to ironicky nadáží. Vlaky co jsou na fotce jsou sto let za opicema, ale stále jsou to top vlaky, které tam jezdí.
Jo táák 🙂 Mě to už nepřijde jak s tím jezdím denně. Si člověk nevybere. Arriva a jejich 845, nebo kombinace Katr + Bdtn a ABfb. To už je samozřejmě arriva lepší a pohodlnější (a zpožděnější) 😀
Zrovna Desiro snad tak moc zastaralý vlak není.
Tak dokud se ČD nerozpadl poslední žabotlam na ML, tak jsme v si Praze a Středočeském kraji o něčem jako Desiro mohli nechat jen zdát. (A to Desiro samozřejmě není ideální vozidlo na ML).
Se docela divím, že při často řešené uvrati tratě od Jičína, řeší se to už více let, nikdo zatim nezkusil vyprojektovat/namalovat řešení kdyby se misto současného mostu přes Jizeru zkusilo udělat „esíčko“ zřejmě by to teda byla estakáda k současné 35 využívající volný plac u vody, přimknutí k 35 v úseku přes Jizeru a pokračovat až k trati od Brodu – ano za Jizerou je málo místa a musel by se využít onen zelený pás na druhé straně a udělat tam jemný odskok, zřejmě úrovňově vykřížit ulici Nad Perchtou a do nádraží vstoupit s tratí od Brodu. Něco by to… Číst vice »
Esíčko, to jako smyčku? Přemeřením z mapy je tam ani ne 240 m šířky: https://mapy.cz/s/majapozede
Třeba má fakt hodně peněz a na JV okraji by prohodil vlak a I/35. Byla krásná zastávka město, skutečně ve městě, na křížení se Soboteckou, pak už by oblouk k současné trati byl v pohodě. Ale kdo zaplatí vymístění I/35, aby křížila koleje místo v oblouku k východu, obloukem k jihu a pak šla pěkně po kraji města místo trati.
Tohla, jo? https://mapy.cz/s/davarenasa
Nostalgie: vedle bývalé nádražky, v rohu byl kiosek s buřty „přímo“ z udírny, kde jsem si v roce 1971 koupil svoje první pivo, ač nezletilý
To nové nádrží je odporný, to je hnus který tam nikdy nesmí stát. Ať opraví to stávající nádraží které je tam teď stejně jako vy Teplicích, tam se to už rozpadlo padala omítka všechno zkorodované a včera když jsem tam jel tak to nebylo ani poznat . Je z toho krásná Nádražní budova která je jako nová. Opravte původní turnovské nádrží jako v Teplice v Čechách.
Nebylo by nové nástupiště směr Jičín s podchodem jednodušší?
A ono to řešení bude něco jiného?
Bude.
Farani do podchodu pro vsechny cestujici do vsech smeru. Vyjma jedineho peronu u budovy.
Ech, mluvil jsem o řešení Jičína, ne celé stanice.
Asi podle toho, jaké změny budou v konfiguraci kolejiště.
Jak by to mělo vypadat? Jako že ten podchod bude vést jen na jičínské nástupiště a do ostatních se bude chodit úrovňově? Jestli to správně chápu z vizualizace, aspoň od města do podchodu žádné schody nebudou.
No podle části textu „změna konfigurace (kolejiště) odstraní nutnost měnit směr jízdy pro vlaky mířící na Jičín“ budou šahat i do zhlaví, ne?
Ano budou. Pořád mi není jasné, jak by to mělo tedy podle Vás vypadat? Nesahat na zhlaví a postavit podchod co by se využíval jen pro jičínské nástupiště?
no myslí asi jezdit na kolej č. 23 a u ní udělat nástupiště přístupné podchodem..ono něco takového už tam jednou bylo, akorát řešené lávkou
Ano, přesně tak. Kdysi tam byla lávka nad kolejemi.
Z pohledu cestujících je současný Turnov velmi dobře řešený, přestupy jsou krátké a pohodlně. Je mi jasný, že z pohledu bezpečnosti a řízení provozu je to naopak horor.
Ale probůh, kterej blbec vymyslel výstup z podchodu na 1. perón a … 15 metrů zábradlí, které je nutno obejít?
Montáží modrého zábradlí dbá Správa železnic o dostatek pohybu pro cestující a dále umožňuje psát další a další příspěvky na Zábradlomii. Vedlejším efektem je prosperita výrobce trubek a barev. Děkujeme.
Přestaňte se laskavě navážet do načí rodiny, jo.
Nesouhlasím, proplétat se mezi odjíždějícími a přijíždějícími vlaky a být při tom dirigován člověkem v reflexní vestě pobíhajícím mezi lidmi, mi přijde velmi nekulturní.
Tak si zkuste kulturně zaběhat mezi perony s kočárkem/kolem/bolavou nohou/třemi dětmi s výtahem který nejezdí vůbec/je znečištěný/musíte na něj vystát frontu, zatímco vám vlak ujede. Nebo vám už ujel, ale z podchodu jste si toho neměl jak všimnout.
Kdypak se to v Turnově předělávalo naposledy podobně jako Semily?
ono už to nějaký pátek je a než se začně tak to taky ještě chvíli potrvá
Asi necelých 10 let zpět. Mezitím Boleslav má 100 let stejnou hrůzu, „nástupiště“ tvoří násep o šířce půl metru mezi kolejemi. Hrozně příjemné, překvapivě tu není modré zábradlí nikde
U nás v Prostějově není modré, ono není žadné. Sypané poloperony, v dešti, větru, sněhu. Osobní vlak dopravce ČD číslo xxxx, ze stanice xxxx do xxx, přes xxx přijede na šestou kolej vlevo, nevstupujte do kolejiště dokud vlak nezastaví. Nostalgie? Realita. Ještě, že se drátovalo zkraje devadesátek. Teď by to byl skanzen ze vším všudy, mechaniky, motorová trakce, padání přes koleje na délku bezmála fotbalového hřiště, v pětačtyricetiticovém městě. Řekněte soudruzi, kdo by to měl? Fronty turistů, poslední opravdové nádraží ve větším městě v Evropě
Zdravíme ze Zlína. V krajském skorodevadesátitisícovém městě tohle bude realita ještě hodně dlouho….
O té vaší parodii Zlín střed, je snad lepší vůbec nepsat. Hlavně, že se prestavují za celkem slušnou hromadu peněz nádraží na lokálkách.
Kdyby byl pan Kousal ředetelem ČD trochu dýl, tak mohl být i podchod 🙂
Schody dolů nikam tam byly už v sedmdesátkách, perony budou soudruzi. Akorát jaksi pořád nejsou, schody zasypané a zadlážděné do rovna.. Součsně posunuto z 24-25 na 30-31. Jo a já jsem vlastně trošku Tvůj porodní dědek, živím se protikorozní ochranou ocelových konstrukcí, zejména v dopravě. A RAL 5002 ultramarin, je nejčastěji používáná barva zádržných systémů na železnici i silnici. Zavedla to blahé paměti Miluška Pošvářová
Další takovej…
těch vašich necelých 10 let je tve skutečnosti celých 20..rekonstrukce probíhala postupně v letech 2002-2004..
No v bolce už moc modrého zábradlí ani nemáš kam nacpat možná tak asi jedině ve městě
Tak hlavně ať si tam pohlídají, aby to bylo řešené všechno s rozumem.
Řeší to i úvrať od Prahy , když bude pokračovat vlak na Liberec?
Přijedu od SZ, odjíždím na SZ, takže ne…
Do Jičína se dosud musí úvratí kvůli uspořádání kolejiště, kdy na onu trať nejde postavit přímá cesta (křílžila by 4 koleje).
Když přestavba Turnova neřeší úvrať mezi Prahou a Libercem tak jsou to vyhozené peníze.
Přestavba stanice Turnov těžko může řešit úvrať, když ta by šla mimo její obvod…
A úvrať nemá smysl, když se má stavět novostavba úplně mimo Turnov. Ano, vleče se to, ano, bdue to ještě trvat, ale stavba spojky, to by naopak byly vyhozené peníze…
V době kdy dodatečné přímé vlaky z Prahy do Liberce ani nejdou zavést, protože neprojedou úsekem u Prahy, tohle nemá cenu řešit. Pořád má větší smysl vést linky Praha – Tanvald a Liberec – Pardubice. Poměrně jednoduše by šlo vyřešit přímé vozy Praha – Liberec, ale přidanou hodnotu to má dnes celkem nízkou (řekněme hlavně pro cyklisty) a spřahování by se stejně provádělo právě v Turnově.
a jak si to představujete? Pro zrušení úvratě bude spojka Příšovice-Doubí a přímé vlaky pojedou úplně mimo Turnov, jinak v Turnově s ohledem na to jak ty tratě vychází ze stanice asi těžko něco uděláte s úvratí..to by se musel udělat leda nějaký obchvatový oblouk okolo Turnova jako je např. ve Velkém Oseku, ale to v době vratných souprav nemá jaksi už opodstatnění
Co třeba takto? https://mapy.cz/s/hebohujapu
a jinak v pořádku? Co tohle je za vlhkej šotosen? Krom toho oblouk v Příšovicích má být narovnán a tady je to ohnutý ještě víc a dalším obloukem do stanice..tohle stavět kvůli nějakým ušetřeným dvou minutám? Ta úvrať není problematický bod spojení Praha-Liberec, ono už se nemusí totiž objíždět jako kdysi..problémy jsou jinde na trase..
Trasovani Turnov – Liberec bohuzel odpovida lokalce 19. stoleti. Snad to nejak dobre pretrasuji.
(Bohuzel ne v teto investici.)
Odpovídá to poctivé železniční trati 19. století.