Miliardová pokuta za poplatky za zavazadla či výběr sedačky. Španělsko potrestalo Ryanair a spol.
Požadavky Ryanairu na zavazadla v roce 2018. Foto: Ryanair
Jde o zatím nejvyšší pokutu pro letecké společnosti v historii.
Ano, potvrzuji podivné praktiky Ryanairu i v ČR. Předminulý/minulý týden na letu do Girony. Tisk palubního lístku v ČR v podstatě není problém, ale pokud letíte zpět déle než za 24 hodin, tak si s tiskem musíte poradit na místě ! A když jste v penzionu, kde domácí bydlí jinde a netáhnete sebou počítač… No naštěstí i zapadlá pobřežní městečka mají své PC krámky, kde Vám to za 0,20E/stránka vytisknou. I přesto jsem zkusil check in kódem z mobilu (ne z nějaké přiblblé aplikace Ryanairu) a šlo to.
Takže co takhle „praštit přes prsty“ Ryanair i v ČR ???
Nechapu, jak mohou byt lide tak nesamostatni, ale bohyzel, mohou volit… Napadlo me, ze treba v pulce cervence bychom se mohli podivat do Parize. Oteviram stranku Ryanairu, leta to z Prahy do Beauvais, to by slo. Zadam 12.-19.7., vyleze mi cena 699+1112=1811 Kc, hned vedle vidim, ze 14.-21.7. stoji 568+810=1378 Kc. Reknu si, ze jsem setrny/lakomy a vyhovuje mi zmeneny termin. Zvolim termin a pokracuju dale. V dalsim kroku vidim, ze cena pro dva je 2757,48 Kc, jsem sice lakomy, ale na tyden nejake veci potrebuju. Ted mam na vyber prirucak za 567,23 nebo odbavene zavazadlo za 778,03. Jsem lakomy… Číst vice »
Hele az Vám jednou zavřou v Londýně gate před nosem se 4 členkou rodinou ( časové jejich chyba 18.15 zveřejnili gate. 18.25 zavřeno) gate 41 na druhé straně letiste, ale vlakem se tam nejezdi.) a nechají Vás koupit 4 letenky pro celou rodinu znovu s tím, ze si musíte koupit ty nejdražší Seat vedle sebe, protože děti nesmí sedět samotné kdekoliv a letadlo letí za 10 hodin, takže půlka letadla podobných jednotlivců si rozebrala okýnka a podobné blbosti, tak budete mluvit jinak. Já osobně dělám vše proto aby nedostali miliardu korun, ale miliardu EURo pokutu a to klidně opakovaně. Od… Číst vice »
Uplne nechapu, jak souvisi vas neurcity popis nejake divne situace s mym komentarem.
1. Ze si neumím koupit levne letenky 2. Nelétá člověk sam. 3. Je to habaDura ze strany Ryanair
Zpoplatnění kabinových zavazadel je to nejlepší, co zákazníky lowcostů mohlo potkat. Podívejte se někdy, jak nadávají Američani, když odbavené zavazadlo je za poplatek a 200 lidí se snaží nacpat svoje kolečkové kufry do kabiny.
Takéto pokuty slúžia len na ochranu ľudí, ktorí nevedia čítať. Úplne v pohode aj s Ryanairom, aj s Wizzairom za 17, 20 EUR jednosmerne v EU, aj s príručnou batožinou – podľa rozmerov . Wizzair dáva deti k dospelému aj bez sedačky, Ryanair nie, ale dalo sa aj tak.. Jednoducho kto chce romatniku s partnerkou, priplatí si, kto chce batožinu, priplatí si.. My sme veľmi spokojní, roky.. stačí len čítať, počítať..
Problem je v tom ze v okamziku kdy kupujete letenku nevite kolik budou stat dodatecne sluzby s ni spojene. Kdyz to zavedli, tak byl kufr na palubu za 10 EUR, to je fajn. Ale ted je to jednak nehorazne moc a jednak se to dynamicky meni. Takze vidim pri nakupu cenu 30 EUR a kdyz se za par dni rozhodnu si to dokoupit, je tam cena jina…. To je svinstvo. Ja jako zakaznik mam znat vsechny podminky kdyz uzaviram prepravni smlouvu. A to a tim ditetem je taky „dobry“. Kdyz Vas Ryanair nuti koupit si vyber mista aby jste sedel… Číst vice »
Lzete umyslne, nebo z neznalosti?
Proc by melo mit dite slevu, kdyz obsadi misto stejne, jako dospely cestujici?
Protože má slevu ve vlaku, v autobuse, v metru, v tramvaji, na lodi, v kině, atd…..
Slevu ma tam, kde
– je v zajmu provozovatele prilakat deti nebo rodiny s detmi, treba lyzarske arealy
– nekdo slevu dotuje, treba ten autobus, vlak
– naklad na dite je nizsi, treba jidlo
U zavazadel v letadle se pořád argumentuje hmotností. Pro děti to neplatí?
Cestujici je zavazadlo?
Ne, cestující v letadle mává rukama, takže na jeho hmotnosti vůbec nezáleží. 🤦🏻♂️
Kdyz stanovovani ceny letenky podle vahy cestujiciho zacne byt komercne zajimave, mozna s tim letecke spolecnosti prijdou. 🙂
Zatim ale ani cena za dopravu zavazadel nezavisi na jejich hmotnosti.
Cena u zavazadel závisí na jejich rozměrech, což dostatečně koreluje s jejich hmotností. Podobně jako u cestujících to, zda je dítě nebo dospělý, docela dobře koreluje s hmotností cestujícího.
Ani u jinych cestujicich to neplati, jeden ma hmotnost 60 kg, vedle sedici klidne 120 kg.
Pletete se. Náklad na dítě ve skutečnosti vyšší, protože jako cestující jsou s ním spojena vyšší rizika a tím pádem je pro leteckou společnost dražší pojistné. Ano, teoreticky by s touto logikou mělo mít dítě, osoba s omezenou schopností pohybu a orientace nebo senior dražší letenku, což se naštěstí neděje.
Většina aerolinek slevy na dítě nemá, a pokud, tak jen na taxy pokud letiště tyto cestující zvýhodňuje.
Zpoplatněné kufry jsou obchodní politikou soukromé firmy. Můžete respektovat nebo si vybrat jinde. Kompletní cenu zjistíte poměrně rychle.
Sedadla jsou pro jednoho z rodičů zdarma, pakliže cestuje s dítětem do 12 let.
Neboj, až Vám někdy stornuji let před nosem tzv s Vaší chybou a vyklopite 20-30 tis za náhradní hotel a 10 tis za hotel v Londýně, budete mluvit jinak ( pojistky ksem na to měl, aktualne jdeme do soudního sporu)
Arpáde, Arpáde, vy jste asi pan dokonalý 🤔 že ? Až se jednou splete, tak si na tuhle diskusi vzpomenete. A budete si hovoriť: prečo som si to neprečítal ? … Protože právě na tom Ryanair staví své příplatky a (s prominutím) hned Vás „ojebe“.
Asi takhle. Pokud bych nemusel pouzit Ryanair, kdyz letim na par dni z Londyn Stansted do Ostravy, tak pouziji jinou spolecnost. Nekdo mi muze napsat, ze muzu letet z jineho letiste. Jenze to mi napise jedine ten, ktery nevi jak daleko jsou vzdalene ty ostatni. Proste a jednoduse. Ryanair si uctuje de facto vse krom sedadla, ktere je random. Dnes se u nich nevyplati pomalu nic. Udelat re-book letenky je absolutni nesmysl. Radeji si ji nechat propadnout a koupit si novou. Radeji bych, kdyby v zakladni letence bylo pripocte o automaticky sedadlo a 10kg.
A vidíte, pro mě a manželku ne, kdyby mi o 20 EURO zdražila každá letenka za příruční, tak máme výlet zbytečně o 80EUR dražší, protože si bereme odbavené a pak už jen bundu do ruky.
Za ty prachy mám půlku ubytka.
Takže já o to fakt nestojím.
A už vůbec ne o nástup a hádky dalších 50 zbytečných příručních zavazadel, které nebude kam dát a každý si ho bude brát, protože je zadarmo.
Proč tak bazírujete na „ceně základní letenky“ ?
Pokud z nějakého důvodu potřebujete sedadlo a plný příručák, tak si prostě představte, že jsou součástí ceny letenky (povýšené o jejich doplatek).
Občas když čtu podobné stesky, tak si představím situaci, kdy by lowcosti upravili ceník ze schématu
– nízká základní cena
– doplatek za místo, doplatek za kufr, …
na schéma
– vysoká základní cena
– pokud člověk nechce místo a kufr, tak příslušná sleva
Jestli bychom tady hysterické pláče nad tím, jak jsou lowcosty fuj, a jak okrádají cestující, četli i tak …
A proc? Nekdo jiny treba priruzni bagaz nepotrebuje, je mu jedno, kde sedi a zaplati mene.
Já s pokutou souhlasím. Jinak se to řadí ve srovnávacích apod.
Také složitěji probíhají storna atd.
Na druhou stranu se díky těmto společnostem zlevnily letenky všech aerolinek. A nemusím je využívat, když nechci a tak to dělám. Dokud je budou zákazníci využívat, tak je to služba a kterou je zájem a nikoho k létání s nimi nenutí.
Hele, ja mam dobrou pamet a pamatuju si kdyz bylo v cene i zapsany zavazadlo u Ryanairu. A v USA u Southwest (vzor Ryanairu) dokonce 2 ks, kazdy do 32 kg. A stejne ty letenky byvaly za 1 EUR obcas.
Ano, ale to už je dávno .. to byl rok 2006.
Southwest sice má 2 odbavený kufry (a k tomu spoustu dalších perků, jako velmi přátelskou cancel/change policy), ale… viděl jste jejich ceny? cenově jsou na úrovni klasických dopravců, a nezřídka i výrazně dražší.
Velká prohra pro mladé a méně majetné, co díky těmto policies můžou procestovat celou Evropu za hubičku. Ve 25 jsem hlavně díky Ryanairu a Wizzu měl navštíveny všechny země EU. Následující generací už to nebude umožněno.
Socialismus v praxi. Pořád dokola. Buďte rád, že jste prožil krátké období ekonomické svobody.
Jeden ze znaků svobody je „vím co a za kolik (ne)kupuju.“
Poplatek za příruční bágl atd. z toho dělá netransparentní bordel, někdy je cena uváděná v reklamě lež, často aspoň neporovnatelná s konkurencí.
Číst umíte, ne?
To se nedoctete. Ta cena se dynamicky meni i po nakupu letenky.
Co to znamena, ze se meni po nakupu letenky? Sluzby, ktere si koupite pri nakupu dostanete a nic nedoplacite.
Zjevně neumí. Prostě by to chtěl „zdarma“ v ceně letenky, aby náhodou nemusel číst a přemýšlet. 😉
Blbec co neumí číst by snad neměl mít právo cestovat letadlem. Protože pak nemůže zvládnou ani evakuaci, když nezvládne pochopit, že místenka je za 10 EUR.
Ryanair má ty podmínky napsané pro úplné primitivy.
Co je na tom poplatku netransparentního?
Ze se dynamicky meni. V okamziku nakupu letenky nevim, kolik mne bude stat pripadny dokup prirucniho zavazadla, nebo vyber mista (ale to vem cert).
V okamžiku nákup letenky samozrejmě víte, kolik bude stát kufr (pokud ho nakoupíte společně s letenkou).
Samozřejmě, pokud kufr nekupujete hned ale až za půl roku, cena bude jiná.
Ale stejným způsobem se mění i ceny letenek – takže kde je problém?
Když ona ta „ekonomická svoboda“ obvykle znamená, že to zaplatí někdo jiný. Tedy socialismus.
Například?
Například na tu levnou letenku přispěje ten, kdo zaplatí poplatek za to, aby mohlo sedět dítě s rodičem. Nebo různé pobídky regionálních letišť. Nebo slevy na daních z pohonných hmot.
A toho člověka s dítětem někdo nutí letět se zmíněnou společností? Pobídky jsou ze strany samospráv povinné?
A Raynar někdo nutí létat ve Španělsku?
No, nenutí .
Až si tam španěláci vymyslí nějakou šílenost, tak ryanair udělá co? No, bud zdraží (a to výrazně), nebo ze španělska odejde.
Bez ohledu na zvolené řešení, opět na státní regulaci doplatí zákazník. A ještě tomu zatleská, jak to tomu Ryanairu zavařil.
Zákazník doplatí tak, že nebude doplácet letenky někomu jinému?
Uff, to je material.
vzdavam to. Protoze zjevne jste zcela mimo realitu.
Když dopravce prodává letenku za podnákladovou cenu a pak se zahojí na příplatku za to, aby dítě sedělo s rodičem, znamená to, že ten rodič doplácí letenku někomu, kdo cestuje samostatně. Co na tom nechápete?
Už vám někdo prozradil to sladké tajemství, že prodej za podnákladovou cenu a jeho kompenzace z prodeje dražších tarifů je běžná obchodní praktika, kterou aplikují všechny letecké společnosti stejně jako řada železničních dopravců, autobusových dopravců apod?
A že na tom není nic socialistického, ale je to běžný střet nabídky a poptávky v různých cílových skupinách dopravců?
Co jiného tedy podle vás je socialistické, než to, že někdo konzumuje službu, ale zaplatí to někdo jiný? Pokud někdo používá segmentaci trhu, dělá to obvykle tak, aby ty dražší tarify zaplatili ti, které to tolik nebolí – bohatí lidé, firmy apod. Zahojit se na zranitelných nebo chudých, to byl od Raynairu vskutku inovativní přístup – a společnost tuto inovaci také „odměnila“ pokutou. Poplatek za to, aby dítě sedělo s rodičem, nebo aby pár seděl spolu, podle všeho je. Bylo tady zmíněno, že rezervační systém ty lidi schválně usazuje od sebe, aby je donutil zaplatit si ten příplatek. Že je… Číst vice »
Popisujete situaci, kdy par, ktery chce sedet spolu (vy), konzumuje sluzbu, kterou zaplati nekdo jiny, v tomto pripade par, ktery nepotrebuje sedet spolu (ja).
To ale není žádná služba.
Místenka ve vlaku/buse tedy taky není služba a poplatek za ni je teda oooo, špatnýý?
Místenka ve vlaku/buse vám zajišťuje to, že si vůbec sednete. Bez místenky se vám může stát, že budete stát někde na chodbičce, pokud se vůbec vejdete. Takové letenky ale Raynair (zatím) neprodává, že?
No vidíte, a místenka v ryanairu vam zajistuje, ze budete sedet tam, kde chcete a s kym chcete.
Čili to samé.
Opět hledáte problém tam, kde žádný není.
Myslím, že kdybyste měl pravdu, neuchyloval byste se k demagogii. Ryanair podle vás nabízí letenky bez místenky, tj. je na vás, abyste si našel místo na stání v uličce, u dveří nebo někde jinde – a kdyby bylo letadlo tak narvané, že se nevejdete ani ke dveřím, poletíte příštím letem, protože na něj ta letenka platí také? Tak to ale není, že? Ryanair nabízí, stejně jako ostatní letečtí dopravci, jen něco, čemu se u pozemní dopravy říká „povinně místenkový spoj“. Tedy na daný spoj si nemůžete koupit samotnou jízdenku, vždy musí mýt spojena s místenkou, která zaručuje i místo. Všichni… Číst vice »
as “lidi to vnimaji”… hospodarske vysledky a celkove uspechy ryanairu ukazuji, ze lidi to nevnimaji (a nebo to vnimaji a je jim to jedno).
jedinej, kdo to resi, je par rejpalu, kteri misto toho aby proste s ryanairem nelitali, posilaji stiznosti na vsechny strany a troli na internetu.
Ano, ta pokuta je opravdu velký úspěch. A jediný, komu ta pokuta vadí, je pár rejpalů, kteří trolí na internetu.
Samozrejme, ze to sluzba je. Pokud mi na necem zalezi a nekdo mi to umozni, je to forma sluzby.
Takže vlastně máme být rádi, že jsou v ceně třeba piloti. Ti by také mohli být jako příplatková služba. Chcete letět? OK, tak buď se dohodněte, kdo z vás bude pilotovat, nebo pokud někdo zaplatí příplatek, dostanete pilota. Doporučujeme najít alespoň dva pasažéry, kteří si připlatí za pilota, pilotování jedním pilotem je u našich letadel považováno za nouzový režim.
Vy někomu něco vykládejte o demagogii …
Kde a kdy jste viděl poplatek za to, aby dítě sedělo s rodičem?
Vždy jsme volili sedět spolu a žádný poplatek nikdy! A to mám STOVKY letu s RYR
Naopak ZAD dítě do 12 let free s nárokem na místo
Zapoměl bych – proč lžete? Žádný poplatek za to, aby sedělo dítě s rodičem není.
No, je a neni. V podminkach Ryanairu je, ze pro rodice s ditetem je povinnost si rezervovat misto (deti by pak meli mit rezervaci zdarma).
Neni nic jednodussiho, nez si to zkusit naklikat. Zkusil jsem a zjistil jsem, ze i pri nejlevnejsim tarifu si prvni z uvedenych dospelych musi vybrat misto, ktere sousedi s mistem ditete (pres ulicku ne).
Zajimava ekonomicka teorie.
Interrail umožní téměř to stejné 😉
Šly Europě se rozhodne před 20 lety jako lowcost chovala lépe a ceny měla i nižší, než Ryan Air
To pamatuju. Taky proto Sky krachla , do Alicante jsme už neleteli
Nechapu, obcas velmi nizke ceny, take chapu platbu za zavazadlo i misto.
Platbu za místo dejme tomu (pokud nedojde ke zrušení/přesunu kvůli overbookingu, je to v pořádku. Kdyby k tomudošlo, je to podvod).
Platba za příruční zavazadlo ne – akorát dělá cenu neporovnatelnou. Podporuje výskyt ojebávačů (vycpat si břicho, ledvinka, kapsáče,… vs přiznat bágl).
Platba 20€ za vytištění papíru – pochybuju, v copycentru stojí míň.
Jak souvisi poplatek za misto s overbookingem?
Co je na te cene neporovnatelneho? Mozna pro nekoho, kdo neumi cist, ale tam pak nepomuze nic.
Nesouvisí. Jenom usnadňuje.
Neporovnatelná cena – musí se proklikat minimálně 3 obrazovky rezervačního systému aby bylo vidět to, co u konkurence je transparetní.
Ta platba je tam proto, aby každý jouda nechodil pro letenku. Proto lítám rád s Ryanair, protože stačí přijít na odbavení zavazadla klidně jen lehce přes hodinku před odletem a vím že se zdržím maximálně 5 minut. Když si tam bude každý jouda chodit pro letenku na památku, bude tam fronta jak u koupáků na 2 hodiny.
Pokud ty nechceš letenku, není důvod abys čekal ve frontě na pokladnu, která je prodává (a tiskne duplikáty). To je organizační věc.
Mně celé tohle přijde jako takzvaná ochrana nájemníka u nás. Pronajímatel nesmí zakázat nájemníkovi kouřit, nesmí omezovat počet domácích zvířat, je ochranná lhůta na výpověď i v případě že nájemník neplatí atd. Takže ve finále je kvůli tomu spousta bytů radši prázdných, což zvyšuje ceny nájmů i ceny nemovitostí a je to ke škodě nájemníků. Tohle povede jen k vyšší ceně letenek. A k EU regulaci roamingu, jak si tu někteří pochvalují, bychom mohli srovnat, kolik platí lidi na neregulovaném oligopolním (3 hráči na celé USA) trhu v USA a co za to dostanou. V Evropě se platí podstatně víc,… Číst vice »
Co si pamatuji, tak ceny v USA nebyly zrovna nejlepší a roaming tam moc nefunguje, ale co je hlavně, pokrytí mimo velká města je spíše tragické.
95 dolarů rodinný tarif celkem za tři čísla, z toho dva telefony a jedny hodinky. Telefony i hodinky neomezené volání v rámci USA, Kanady a Mexika, SMS zdarma do celého světa a SMS v roamingu taky neomezeně, v Kanadě a Mexiku volání zadarmo. Telefony neomezeně data v USA, Kanadě a Mexiku, hodinky půl giga. Telefony v roamingu 5 giga měsíčně, pak se zpomalí. Volání v roamingu 25 centů za minutu (příchozí i odchozí, celý svět).
Přijde Vám to drahé?
Ale to jste schopen v EU koupit taky (v CR jen na indivindi smlouvu). Nicmene v USA se k tomu pekelne dlouho propracovavali a spoustu let jste platil jak mourovatej za hovno servis.
Všechno beru.Vadí mě jenom, když letíme s manželkou,tak nás to automaticky každého dá na jinou stranu letadla . Pokaždé!A potom chtějí příplatek za to, že budou manželé sedět vedle sebe.To je prasárna.
Kdybyste spolu jen chodili, byla by to menší prasárna?
Není tohle hloupá otázka?
tak s nima nelitejte.
Tak si kupte dražší tarif letenky a máte tam výběr sedadla v ceně 🤷🏻♂️ miluju když chce každý letenku za 200,- a pak se diví, že nemá v ceně kufr, výběr sedadla, humra na stříbrném podnose a pravé šampaňské
To je demagogie. Se vším, co jste jmenoval, má dopravce náklady navíc – ale s tím, že cestující, kteří letí spolu, budou sedět spolu, žádné náklady navíc nemá. To je prostě jen způsob, jak vydělat za každou cenu.
Jaká demagogie? Prostě jednoduchá nabídka, chceš letět levně? Nebudete sedět spolu! Chcete sedět spolu? Tak si zaplať víc ať to pokryje levnější letenky těch co nepotřebují sedět spolu (samozřejmě to neplatí u rodičů s malýma dětma). Každý si má zjistit co má v ceně letenky a třeba při koupi letenky přes stránky ryanairu se vás zvlášť ještě ptají: chcete si vybrat místo? Chcete větší zavazadlo nebo jen batůžek pod sedadlo? To že jsou lidi hloupí to je jen a jen jejich problém.
Proč má někdo platit za to, aby to pokrylo levnou letenku někoho jiného?
Jak s tim souvisi , ze s tim a tim dopravce naklady ma, a s necim jinym je nema?
Samozrejme, ze je to zpusob jak vydelat. To je smysl existence kazde soukrome spolecnosti.
Když to berete takhle, tak se pak nemůžete divit, že klienti leteckých společností pak zase mají svoje způsoby, jak se tomu bránit – třeba těmi pokutami. Nebo pak měl Raynair od začátku respektovat Kiwi.
Proč by se měli cestující bránit tím, že budou vyžadovat pokuty?
Cestující se samozřejmě mohou bránit – a to velmi jednoduše. Letenky u Ryanairu si nekupovat.
Cenotvorba přece není o nákladech, ale o poptávce a nabídce.
Proč by se tím cestující nebránili? Když může Raynair dělat cokoli, aby vydělal, proč by nemohli cokoli dělat i cestující?
To , co předvádíte, to je socialismus par excellence.
No, zejména proto, že cestujícím ten ryanair jaksi nepatří.
Ryanair nabízí svou službu v podobě, kterou uzná za vhodné.
Cestující má velmi silnou zbraň, pokud je nespokojená – volit nohama a příště letět někým jiným.
Možností má bambilion – letecký trh je jedním z nejkonkurenčnějších.
Místo toho běžet brečet na úřad (a toto chování schvalovat) není znakem chování dospělého, ale znakem nesamostatnosti a nedospělosti.
Nikoli, socialismus je to, když jedni cestující doplácí na letenky jiných cestujících. Já jsem nepsal nic o tom, že by Raynair cestujícím patřil. Cestující má vedle volby nohama i jiné silné zbraně – třeba zvolit takové zástupce, kteří uzákoní nějaké požadavky na chování firmy ke spotřebitelům. A pokud firma tyto požadavky nesplní, úřad jí vyměří pokutu. Když Raynair využívá všechny své možnosti, je to podle vás v pořádku. Ale když využije cestující všechny své možnosti, je to podle vás nesamostatnost a nedospělost. Co kdybyste všem měřil stejným metrem? Já oba atributy nezpochybňuji. To vy tvrdíte, že když někdo jedná způsobem… Číst vice »
Mimochodem, jedním z pilířů systému ekonomiky, které tady donedávna fungovaly, byl volný trh a to, že co není zakázáno, je dovoleno.
Vy tady zpochybňujete oba dva tyto atributy.
Chcete sedět spolu? Nevydržíte dvouhodinové odloučení? OK, dejte cca 2×200-400 Kč a můžete se držet za ruku.
Btw. je těch 10€ za místenku částka k diskuzi? Zvláště když je to volba DOBROVOLNÁ a platit ji nemusíte? Pro mě dobrovolnost výhodou a nehodlám platit víc, za Vás a podobné!
Mě ty mistenky naposled staly 3x 125 EUR, protože musím jako dospěly sedět vedle děti ( jinak ta letenka nejde zabukovat)
A proč jste neletěl s jinou společností?
Víte, Ryanair není jednou z mála výdělečných aerolinek jen tak pro nic za nic. Na letenkách vydělá – pokud si dobře vzpomínám – jen asi 30%. Všechny ostatní zisky se generují právě prodejem těchto „extras“, jako sedačky u sebe, placená palubní zavazadla, Plus tarif a pod. Stejný business model de facto „opsali“ všichni. A i když tuto cestu ať už low cost konkurence, nebo legacy aerolinky kritizují, je to od nich pokrytectví, protože pro přežití dělají v podstatě to samé.
Zapomněl jsme zmínit podstatný zdroj zisku a to dotace o místních milunicipalit – každé „Brno“ prostě chce mít to své „Bergamo“.
To sice ano, nicmně sám Ryanair udává, že „doplnkové služby“ jsou skoro 40% jejich příjmů.
Což z nich činí celkem významný zdroj přijmů, velkou měrou se podílející na tom, že flexibilnější cestující si můžou letenkou koupit za pár korun.
Hele, ja si pamatuju ze kdyz se u FR za misto neplatilo, za prirucak taky ne, tak jsem v prumeru letal o dost levneji nez ted… A kdyz se koukam na vysledek hospodareni FR, tak ten zisk byl o dost nizsi.
Obecne bych ty poplatky rozdelil na nemoralni a nelegalni. Nemoralni podle meho nazoru je kdyz prirucni zavazadlo stoji vice jak letenka pro dospeleho. Nelegalni je, pokud cestujici v okamziku nevi, kolik pripadne budou stat doplnkove sluzby, pripadne pokud je cestujici nucen si kupovat sluzbu co nechce (vyber mista pro dospeleho s ditetem do 12 let).
Co to melete?
Na tom, ze 1.5 nevite, kolik bude stat neco za pul roku, neni nic nemoralniho ani nelegalniho. To je jako kdybyste dneska prisel do obchodu a chtel zafixovat cenu rohliku na 10. rijna
Pokud mate dite do 12 let, zadne misto si kupovat nemusite a nikdo vam ho nevnucuje. Budete sedet spolu.
Kdyz to ctu, acinam mit takovy pocit, ze jsem se propadl do nejake alternativni reality, kde se vsichni lidi … zblaznili.
Bohužel, u Ryanairu se za dítě do 12let, které bude sedět s dospělým opravdu platí. Mají to vychcaně udělané, neplatí se za dítě (ale za dospělého). Při nákupu systém nepovolí jít dál, bez toho aniž by dospělý člověk nekoupil sedadlo (dospělý si musí sedačku zakoupit), dítě potom vítězoslavně systém přidělí zdarma. Pokud jeden z dospělých nevybere sedačku, nemůže pokračovat v nákupu. Wizz takovou prasárničku nemá, tam je to opravdu zdarma, že dítě sedí vedle. Takže prosím, jako „zkušený“ cestovatel toto nerozporujte. Sám si to vyzkoušejte cvičně rezervovat.
Ja jsem si to cvicne naklikal, 2x dospely a 1x dite, nejlevnejsi cena, kde nejde vybrat misto. Pro prvniho cestujiciho a dite me to donutilo zdarma si zvolit konkretni misto, pro druheho za poplatek nebo pozdejsi nahodne prideleni.
Ryan má nízké a výhodné ceny letenek díky různým věcem, které šetří náklady. Třeba tomu, že zdarma je jen malé palubní zavazadlo, za větší se připlácí. Online check in a získání elektronického palubního lístku, který si pak může každý vytisknout je také zdarma,. pokud to musí udělat někdo jiný až na letišti, je to už za poplatek. Na všechny tyto věci je cestující vždy výrazně upozorněn a může si vybrat variantu zdarma nebo si musí připlatit. Tak jaké nekalé obchodní praktiky ?
Osobně taky proti tomuto nic nemám a chápu to. Nehledě na to, že při nákupu se 100x zeptají zda jsem si jist, že mi vskutku stačí jen to a to a nechají mě to znovu potvrdit. Nicméně záleží jaké zákony ve Španělsku platí – protože pokud kdokoliv podniká na jejich trhu, holt je musí dodržovat. Což kdokoliv z té čtyřky rozhodně nebude chtít udělat, protože zase tak jak se chovají v jedné zemi EU by se měli chovat ve všech zemí EU. Nejvíc mě však zaráží, že tam nefiguruje WizzAir, kterej jako bonus ještě ruší lety jako na běžícím páse… Číst vice »
Pro ty méně bystré, kteří by chtěli mít vše zadarmo a v ceně. Jen opravdu velmi hrubý počty na let. Nebudu brát v potaz dynamické ceny teď. Ryanair prodá cca 100 místenek po 10 EUR a 100 příručních po 10 EUR. To máme 2000 EUR/let. Ty peníze bude muset vybrat, takže každému cestujícímu napočítá k letence 20 EUR hned. Takže již nebude nejlevnější za 13, ale za 33. Dále pak se všech 189 příručních zavazadel do letadla nevejde. Takže začne předávání do zavazadlového prostoru. To zdrží velmi odbavení a v reálu to může stát Ryanair i jednu otočku za den… Číst vice »
Čtu tady příspěvky a Air traveller lže!!!! Cena letenky, zavazadel, sedadel není známa na začátku rezervace. Je to jenom „možná cena“ . Bohužel se může několikrát změnit během rezervace. Mají na to roboty, kteří pravděpodobně toho zneužívají. Ostatně už to je všude on-line. Booking, atd. Jedno ráno to stojí tak, druhé jinak, a u těch letenek se to mění během rezervace a na to si musí lidé dávat pozor. Jelikož létám skoro jak jezdím autem, další věc, která je na zabavení licencí těchto společností, je to, že při nástupu do letadla náhodně vybírají někoho s nadměrným zavazadlem, aby vydělali peníze.… Číst vice »
Představte si že Policie náhodně zastavuje auta a dává pokuty jen někomu a revizoři, ty taky, celej svět je diskriminace😃 pomooc…
A to že stojí něco druhý den jinak. I rohlíky v krámě stojí ráno třeba jinak.
Bože to snad ani nemůže vyplodit člověk s právem volit.
Vy jste vcera mel nejspis velmi vesely vecer 🙂
Proč lžete? Pokud otevřu stránky Ryr a zahájím nákup vidím cenu letenky. Pokud ji zvolím platím to co vidím. Když chci příručák vidím cenu, když chci místenku – vidím cenová pásma podle typu sedadel. Dokonce si MŮŽU přikoupit parkování, tyxi, pojištění, booknout hotel. MŮŽU!!!
Kdo nic z toho nechce letí za cenu, kterou si kliknul na začátku!
Joooo, když si den před odletem vzpomenu, že chci něco z výše uvedeného dokoupit už to může stát/stojí víc než v době koupě letenky. Ale je/byla to moje volba.
Tato pokuta je nesmyslná. Ryanair i přes nízké ceny letenek , dokázal vydělat miliardové zisky a to je trnem v oku ostatním , tak zkouší, jak z toho mít užitek i někdo jiný. Když chci sedět vedle někoho, tak si připlatim. Tímhle levné letenky skončili….HAW
Ryanair vydělal miliardové zisky díky tomu, že si své lety nechával a nechává dotovat – na tom, že přesvědčil politiky v regionech napříč Evropou, jak pro ně bude výhodné, když se s ním podělí o výnosy z každého cestujícího. Na tom postavil svůj business plán a funguje mu to dodnes. Prakticky totiž každé regionální letiště jeho „levné“ letenky dotuje. A kde přestanou, tam on přestane létat.
Já bych jim to nevyčítal a bral to jako podporu cestovnímu ruchu/dopravní obslužnosti/službám. Jak kdo chce. V místech, kam začne Ryr létat dochází k jejich rozvoji návazných služeb (i kdyby jen taxi, občerstvení, suvenýry, ale obvykle i ubytko, parkování atd.). Takže proč ne. Za mě není velký rozdíl mezi podporou MHD, VHD nebo nízkonákladovek.
Jediný co mně trochu rozhazuje je že k dokončení objednávky a rezervace je podmínka OKAMŽITÉHO ZAPLACENÍ LETU bez odkladu! Bez možnosti rezervace s odložením platby. Nikde jsem totiž neviděl možnost vrácení peněz při stornování letu? (možná jsem slepý?)
Slepý.
Ukazte mi jedinou aerolinku, ktera vas necha levné tarify kupovat s odlozenim platby….
… Zadna neni. To, cemu rikate odlozena platba, sice existuje, ale tyka se jen drazsich (drahych) tarifu u beznych aerolinek.
A jak s tim souvisi veaceni penez pri hruseni letu? To se radeji ani neodvazuji ptat.
Podle mně je cenová politika těchto společností transparentní. Když letím sám jen s malým batohem a je mi jedno kde budu sedět tak je cena super. Naopak, když se budu chtít roztahovat, sedět u manželky, a do podpalubí naházet metrák zavazadel tak si holt zaplatim navíc, ale předem vím kolik to bude, nic špatnýho v tom nevidim.
Ty příplatkové ceny jsou dynamické. To opravdu nevíte, kolik zaplatíte až do proklikání se celým rezervačním procesem.
Nikoli. Ty ceny jsou zname jiz v prubehu rezervace.
Nejsou … nikoliv na zacatku
1. Pokud si budeš rezervoat jak místo, tak kufr, tak cena je známá hned v prvním kroku rezervace (jako tarif regular, s priority boardingem jako bonusem)
2. pokud z nějakého důvodu tarif Regular nevyhovuje, tak cena sedaček je známá v kroku druhém, a cena kufrů hned v následujícím kroku
nikde tam nutnost „proklikání celé rezervace“ nevidím
V následujícím kroku – tedy minimálně třetím. To je proklikání rezervace.
Jenomze ta cena se nasledne meni, neni stala.
Co je divného na tom, že za půl roku se cena změní?
No ano, zkušebně si projdu celou rezervací a vidím, kolik to bude stát. Naprosto transparentní. Fakt lahůdka třeba rešit letenky pro rodinu a všechno kolem.
Dokud tu rezervaci nedokončíte, tak ano, je to stále transparentní. To, že se vám do toho nechce, plně chápu. Nicméně u ceny letenek často v řádu stovek korun to tak prostě je. Můžete samozřejmě za X-násobek zvolit pravidelného dopravce, který vás s tímto nijak moc obtěžovat nebude, bude transparentní, ale zaplatíte to už rovnou v ceně. Takže je to asi spíše o tom, kdo prostě chce a kdo ne 🙂
A proc prochazis celou rezervaci?
Cena sedacky je na druhem, cena kufru pak na nasledujicim kroku.
Ale k tomu se dostane pokud zada udaje cestujicich. A kdyby ten kufr stal pokazdy 10 EUR, tak si to kazdy pamatuje. Jenomze ono to neni ani tak ze kufr na Praha-Stanstead stoji vzdy stejne, ono to dokonce neni ani tak ze v tom danem letu je to vzdy stejne…
Pokud si pamatuji tak na začátku je možnost zadat že jedou dva dospělí a 20 dětí?
Opravdu vím. Ale když vám tohle vadí tak můžete létat s jinými společnostmi a v základu platit 2x víc, tam tohle třeba nebude.
Nadnárodní korporace (jako Ryanair) je potřeba zkrotit, protože to netransparentní je. Kdo si dneska vzpomene třeba na roaming?
Prostě bude v základu normální kabinové zavazadlo a nepůjde účelově rozsazovat skupiny (pokud si to dobře pamatuju). Zdejší agitka to nezmění…
Co konkrétně bys chtěl na Ryanairu zregulovat? Kdyby to byl monopol, tak by se ta diskuse na toto téma dala vést, ale… – ceny má transparentní, ceník je jasně daný – pusobí v silně konkurenčním prostředí – Ryanair (a obecně lowcosty) jsou natolik silnými hráči na trhu, že jejich existence má výrazný vliv na snižování cen u konkurence – atd atd Není tady žádný specifický důvod, kdy by měl někdo něco regulovat. A pokud ti natolik trhá žíly, že za kufr musíš platit pář stovek, tak si prostě představ, že letenka u ryanairu je pětikilo dražší a kufr je zadarmo.… Číst vice »
Velikost zavazadla, rozsazování skupin… Prostě to co provede v blízké budoucnosti Evropská komise, asi tak. Je to hotová věc.
Vždycky mě baví, když regulaci preferují lidi, na které pak dopadne nejvíc 🙂 a ještě tomu ti samí tleskaj .)
Klidně se raduj a bud tak strašně happy, že jsi to tomu ryanairu nandal.
Jsem zvedavej, jestli stejně nadšenej budeš, až díky tomu u ryanairu skončí letenky za pěťo a ceny budou začínat někde na 1500 kačkách a víc 🙂
Tímhle tu zastánci neomezeného trhu vyhrožovali u roamingu, plateb po EU, poplatků u platebních karet, odškodnění v letecké dopravě atd atd atd…. Kdo si dneska na kvikot z internetu vzpomene? Nikdo 😛
Ty opravdu věříš tomu, že firmy, když se tomuhle podřídily, že si sáhly do svých marží a dotujou to ze svého?
To pak vysvětluje vše…
Já jako spotřebitel nemám pocit, že by to šlo proti mně. Ceny se staly transparentní a tak to má být.
Začínám mít k tomu všemu i pocit, že nechápete pojem „transparentní“ s pojmem „zadarmo“. A to ještě chybně.
I před regulací byly ceny transparentní. Jen jaksi nebyly nulové.
Řeknu to asi to asi takhle. Kvičet můžeš, ale nic nezměníš 🙂 Dobrou noc
Kdyby par stovek… Nedavno mi to za prirucak ukazalo pres 1000 Kc… Hele, primo lidi z Ryanairu mi pri soukromych rozhovorech priznavaji ze ten system je postaveny na tom, ze se snazi lidi zplest a doufaji ze si toho nevsimnou… A je nekala obchodni praktika. Jasne, nemusis s nima letat. Ale oni jsou na spouste tras jedinny dopravce.
Tak to ukazalo příiručák za 1000 .. a co má být?
Někde je psáno, že smí stát max. 500?
Jirko, ale ta cena byla vidět jako nabídka během nákupu letenky, ne? Chci/nechci – letím/koupím jinde.
Na roaming si vzpomenu velice rychle kdykoliv letím mimo EU… 😀 a právě díky tomuto je roaming mimo EU dražší než býval, víme? 😉
To rozsazování je jediné, co bych jim fakt vytkl, protože to hodí lidi záměrně přes půl letadla. Nicméně asi 10x mě to předtím na to upozorní, takže o netransparentnosti to opět není 🙂
A předtím byl roaming mimo EU normálně použitelný? 😂
A můžeš si koupit místenku a pak sedíš u sebe. Máš-li v tom problém jeď vlakem a pak tě chci slyšet.
Vy jste s nimi asi ani neletěl, jinak by jste zjistil že v průběhu celé rezervace máte přehled o tom co kupujete, a co platíte. A pokud jste pomalejší můžete si vzít tužku a papír a postupně si to psát a počítat. A to že celkovou cenu uvidíte na konci se mi zdá normální.
Když jdete nakupovat do Supermarketu tak vám pokladní řekne cenu taky až to vše sečte. A pokud se vám zdá že je to drahé můžete se vrátit na začátek a nebo letět s někým jiným.
Ceny hotelů jsou taky dynamické, ceny jídla taky, takže nevím proč to píšete, ale je to naprosto normální.
Ten systém příplatků je už dost přes čáru. Chápu, že to je dneska hlavní zdroj zisku, ale takhle to asi dál nejde, ehm…
Docela se těším na minimální jednotný limit pro kabinové zavazadlo, protože to fakt nepovažuju za nějaký nadstandard!
Pokud vam nevyhovuje, takmletejte s nekym jinym.
Tak víš co, za pár let to projde evropskou komisí a brzo se na tyhle pakárny zapomene. Kdo si dneska vzpomene třeba na roaming nebo platby do zahraničí?
Můžeš sice dneska už gigantické korpo Ryanair hájit sebevíc, ale tenhle netransparentní bordel zmizí 🙂
Me to je celkem sumafuk – Ryanairem nelitam. A az to projde, coz zakonite povede ke zdrazeni letenek lowcostu, tak se budu jenom smat tomu kvikotu, kam se podely letenky za petikilo.
Kdo chce kam …:)
Samozřejmě že nelítáš, ale vystupuješ tu jako kdyby ti na nich hooodně záleželo 🤣
Ryanair je mi vcelku úplně ukradenej. Jde o princip toho, že se stát vrtá v cenotvorbě – čili v něčem, do čeho mu principiálně nic není a neměl by se o to vůbec starat. Stát by měl řešit (a regulovat) podstatu a základní pravidla, a ne řešit to, kolik co bude stát. Čili v tomto případě to, že ceny služeb jsou v průběhu rezervace uvedné, nejsou někde skryté malým písmem, nebo se neobjeví „skrytě“ až po dokončení rezervace při platbě na platební bráně. S jídlem roste chuť .. jednou se pokousí regulovat cenotvrobu lowcostu, a když jim to vyjde (a… Číst vice »
Tobě jde o princip 🤣
Ryanair to dotáhl přesně tak, že zregulovat potřebuje.
No, vždy když lůza volá „zregulovat“, je na čase zabalit kufry a odjet. Protože to nikdy nekončí dobře.
Tak to si musíš najít jiný stát bez zákonů a vládou nadnárodních korporací 👍
Uvedené v průběhu rezervace 😀 ne na začatku.
Není vyloučeno, že se během rezervace změní.
On veri jen tem vlastnim nazorum… ehm blabolum …
Nevyhovuje mi situace, kdy nevím co kupuju.
Rohlík má 30g, máslo má aspoň 50% tuku(pokud není nízkotučné, tak 70), špekáček je mimo jiné i z masa,….
Pokud chceš prodávat blafy, nazvi to jinak, třeba bezmasý buřt. Místo letenky prodávej třeba listy.
Takže příště Ryanair udělá tarif pro Španělsko o 40 Euro za letenku dražší. Tak to pěkně děkuji…
Ty Španělé jsou taky….
Takze ubreceny lidi co neumí cestovat a museli platit par eur navic za zavazadlo si stěžují? Hlavne ze chtějí levne letenky… at si zaplatí business letenky u velkých společnosti jedou za 10x tolik a budou si moct vybrat co jenom budou chtít…
Tohle ani není potřeba..
Ale asi mě upřímně pobaví, až nějakýho úředníka napadne uzákonit „výběr místa zdarma“ a „kabinovku zadarmo“… což by lowcosty donutilo zvednout ceny plus minus na dvojnásobek (a víc) …
Minuly tyden jsem cestovala s 12letym synem. A ze si zaplatim sedadla. Takze ja ulicka, on ulicka – to neslo, ze dite nesmi sedet bez rodice. Nazpet jsem nevybírala, pac jsem nemela kreditku s sebou, ale v mobilu, takze pridelena sedadla. A svete div se! Rozhodili nas o dve rady od sebe!! To je fakt saskarna na tahani penez…
Bug v systemu? Pripadne nedovrsil vek 12 let mezi cestou tam a cestou zpet?
Urednik tezko neco „uzakoni“.
Od toho jsou politici.
Je uplne jedno, kdo to vymysli. Zkuste se soustredit na vecnou cast sdeleni.
Letětl jsem s Volotea a žádný poplatek za příruční zavazadlo po mě nechtěli ani nebyl zmíněn v obchodních podmínkách. Letenky byly o hodně levnější jako jízdenky s TGV.
O tom příručním zavazadle by se ještě dalo diskutovat. Ale účtovat extra za to, že vaše dítě bude sedět vedle vás a ne na druhém konci letadla mezi cizíma lidma, je fakt prasárna.
S dítětem ale nerozsazují – budete usazeni náhodně, ale spolu. (Už kvůli případné evakuaci / asistenci to nejde)
Když jsem teď kupoval letenku u Ryanairu pro sebe a dítě, tak jsem byl nucen si sedadla rezervovat a za svoje platil 200 kč. Jako není to moc, ale dál mě to bez výběru a zaplacení sedadla nepustilo. Narozdíl od situace, když jsou letenky jen pro dospělé, tam tento krok přeskočit lze.
Psala jsem to vyse – rozesadili nas o dve rady! Minuly tyden Ryanair
Dvě řady je pořád pohoda 🙂 Já to měl minulé úterý s kolegou 33 a 8..to je opravdu přes celé letadlo 😀 ,,,naštěstí nám to bylo jedno, nejsme děti.
Takže mu zjevně nebylo 12, ale více než 12. Bezpoplatkové sezení sezení dítě+ rodiče je do 12 let věku.
Nechci do toho nějak moc rejpat, ale myslíte, že to 12 leté dítě to bez vás tu hodinu a půl, dvě nevydrží? Za mých mladých let jsme ve 12 letech jezdili bez dozorů vlakem přes půl kraje nebo přes půl Prahy do školy. Pokud je normální, tak si to v těch 12 nejspíš užil bez dozoru mnohem víc.
/dál mě to bez výběru a zaplacení sedadla nepustilo/
Jako já nevím, děti nemám, za výběr sedačky neplatím, jelikož kétám sám a je mi jedno kde mě posadí, ale už se mi 2x stalo, že jsem byl někým požádán, že jestli bych si nevyměnil místo, že by paní chtěla sedět vedle dítěte. Jednou jsem takhle dostal místo sedačky uprostřed sedačku v uličce, takže jsem byl ještě rád a mohl si natáhnout nohy. I když je teda možné, že to paní v systému při checkinu či koupi letenky jen neuměla naklikat…
Jaké jsou zásady společnosti Ryanair pro rodinná sedadla?
U rodinných rezervací obdrží děti (ve věku od 2 do 11 let) rezervovaná sedadla zdarma, aby mohly sedět vedle svých rodičů. Když si dospělý zakoupí rezervované sedadlo, může si zdarma vedle sebe vybrat až 4 sedadla pro své děti.
Nene. Dospělému se automaticky dopočítá poplatek za místo (už při vyhledávání termínu) a dítě pak “zadarmo”. V appce vám to zabere zjistit jednu minutu.
Ano, zabere to jednu minutu. Na náhodně vybraný let PRG-BGY 1x dospělí a 1x dítě prošla v pohodě rezervace bez příplatku za sedačku, vůbec nic to po mě nechtělo. Za to upozornění je tam 4x, že vás rozsadí… :)) Pokud vás v takovém případě systém rozsadí, varoval vás. Žádné „nejde to“ mi tam ale nevyskočilo, a to jsem byl až poslední krok před platbou. Pokud vás pak s dítětem sloučí i náhodným výběrem, jedině dobře, ale ne že to NEJDE :))
Zkoušeno tedy na webu, nikoliv v appce…
Já to beru podle appky no. Bohužel tu nejde hodit screenshot.
Toto jsou okopírované přepravní podmínky Ryanair.
U FR ani dospělý s dětmi do 12 let neplatí. Ale musí se vybrat sedadla v řadách 18-33.
V únoru jsem kupolal letenky přes Ryanair s dětma a výběr sedadel byl již zdarma. Ale pravda asi až na popud probíhajících právních sporů.
Co bude priste? dojdou k zaveru, ze ferrari je moc drahe a naridi, ze ma stat max dvojnasobek tojo, co seat?
rekl bych. ze spanele maj mnohem zasadnejsi problemy, nez resit takovehle blbosti.
Tak to je nazor panečku! 🤭🙄
Wow, slippery slope a whataboutismus v jednom komentáři?!
To je náš velký cestovatel a argumentační génius 🙃
To je chat bot … nebo brejlaty upoceny indzenyr zapomenuty doma u klavesnice
🙂 was ist das: „indzenyr“?
😎
Spíše dojdou k tomu, ze pokud je katalogová cena za Dacii, tak za tu cenu odjede kupující z autosalonu hotovým autem – a ne že vyskočí skryté poplatky za zpětné zrcátko, zadní mlhovku, bezpečnostní pás.
S Ryanairem už nikdy nikam nepoletím, mě je fakt jedno za kolik letím , ale chci to vědět dopředu přesně a ne se pak dohadovat, jestli nějaké zavazadlo není o 2 centimetry větší. Rozumím, že někdo má priority jinak, ale tenhle ultra low cost neuznávám.
tak ale to je vas problem, ze jste se nepodival, jaky muzete mit kufr a mel vetsi.
U Ryanairu jste to nevěděl dopředu a přesně? To asi neumíte číst, jinak si to fakt neumím vysvětlit, protože Ryanair má snad nejtransparentnější politiku. Během nákupu letenky máte obřím písmem několikrát zobrazené, jak velké rozměry máte v ceně a jaké si můžete připlatit. Pak vám přijde nejmíň jeden informační mail, znovu dostanete varování při check-inu a nakonec máte rozměry uvedené i na palubní vstupence.
2 cm fakt nejsou problém a nebudou Vám kvůli tomu dělat problémy. To, že někdo vezme batoh, který je o hodně větší (10-15 cm) a pak to všelijak mačká, až mu chybí 2 cm, tak to ano, to si bude muset připlatit.
Pokud máte zaplacené velké kabinové zavazadlo, tak pár cm nikdo neřeší. Kdybyste viděl, co se tam lidi protáhnou…
Když je vám jedno za kolik letíte, tak proč nemáte vlastní letadlo a rozčilujete se nad těmito banalitami v těchto diskuzích ?
Neuznávejte, je to pouze vaše volba, která nemá na nic žádný vliv.
Ryanair u nás dává při cestě s dítětem sedadla pro děti a jednoho dospělého zdarma (v tarifu Basic). Ve Španělsku to je jinak?
neni. dela to vsude stejne.
V tom případě o jakém poplatku za sedadlo dítěte tady všichni diskutující mluví?
Nejspíš o tom, že s dítětem sedí jeden dospělej, a druhej může sedět jinde. a chtěli by, aby všichni seděli pohromadě.
Bůh suď.
Tím pádem je to poplatek za sedadlo pro dospělého. A pro běžnou rodinu 2+2 to znamená jen jedno zaplacené sedadlo za 3-6 eur, to mi nepřijde nic hrozného.
Podívejte se do zbytku diskuse. Pro některé je to zjevně otázka života a smrti, kvůli které by Ryanair nejspíš rovnou zakázali.
Ten poplatek za dítě je fakt sviňárna, takže Dobře jim tak.
Akorat ze zadny neni. Schvalne si zkuste proklikat rezervaci. Kdyz cestujete s ditetem tak i v tarifu jen s nahodnym vyberem mista si musite zvolit dve konkretni mista vedle sebe pro jednoho dospeleho a dite.
Za nejvíc neférový příplatek považuji zaplacení výběr sedadla, aby seděli děti a rodiče spolu. Druhou věcí je kabinové zavazadlo.
Ostatní je sice hnusné, ale chápu proč.
i u lowcostu leti dite s alespon jednim rodicem zdarma – system je automaticky posadi k sobe.
Tak dítě má nezřídka dva rodiče a to už nelze.
I to stále není normální lidský přístup. Viz PetrV.
Já třeba lítal s kamarádama, ale to jsou dospělí lidi a odloučení na hodinu-dvě letu nikdo neřešil.
Hele, nevím .. asi jsem prostě divnej a v oblasti cenotvorby až extrémní příznivce volnosti, ale… to je problém, že spolu tu hodinu a půl dvě nesedí oba dva rodiče?
Tak když si jeden z rodičů bude chtít odskočit, tak druhý bude muset dělat přesun. Ale samozřejmě záleží na věku a vyspělosti dítěte, jestli pár minut zvládne samo.
Tý jo .. a jak to dělaj v neúplných rodinách, kde letí jeden rodič (at uz treba rozvedený, nebo prostě svobodný) s jedním či dvěma dětma na dovolenou, a potřebuje si odkskočit … .)
Nedělejte z toho zase raketové scénáře.
Lítám doslova přes půlku světa s dvěma dětma sám, poprvé takto když dětem bylo 6 a 3 a světe div se, chodil jsem v letadlech i na letištích (včetně dvou přestupů) normálně na záchod. Asi mám nějaké nenormálně samostatné děti 🙂
Většinou ano, ale rozhodně to není vždy. Navíc jsou tam sugestivní varování, že negarantují místa vedle sebe, aby si lidi preventivně připlatili konkrétní místa už pro koupi letenky a nečekali na to, jestli jim to systém opravdu dá vedle sebe při checkinu.
Ne, není to „většinou“. Je to vždy.
Myslím, že to je součást cenotvorby….
Toto by stát opravdu řešit neměl. Myslím, že ve Španělsku mají v dnešní době víc jiných problémů. Ryanairu normálně v ničem nefandím, ale tentokrát doufám, že se budou bránit a soud se Španělskem vyhrají. Navíc, Wizz, Play, Transavia, atd. také létají do Španělska a mají stejnou politiku kabinových zavazadel. Žádná pokuta pro ně, protože nemají ve Španělsku základnu?
Btw. Doufám, že do budoucna budou mít stejnou politiku kabinovek všichni dopravci, jako cabin crew vždy trochu závidím kolegům z nízkonákladovek, jak mají poklidný boarding, a vše se jim vejde na palubu bez obtíží :))
Lowcost je dnes uz vsechno, tak jaky rozdil?
To spíš poděkujte kolegům v gate, co všechno jdou schopni pustit na palubu.
To IMHO nebude ten problém – ten je u normálních aerolinek jinde.
Standardní rozměr kabinkovýho zavazadla je dost velkej, a s politikou „normálů“, kdy odbavený kufr stojí majlant, se spousta lidí omezí na příručák – pro cestujícího to takový problém není, normálnímu člověk stačí příručák bez problému na týdenní dovolenou. A běžný biny v normálních letadlech nejsou stavěné na to, že z 180 cestujících má 170 plnohodnotný příručák.
Člověk si to pak uvědomí, když pak letít společností, která má i v nejlevnějších tarifech odbavený kufry zadáčo – boarding o polovinu rychlejší a biny poloprázdný.
Tak úřad to nejspíš řeší proto, že dostal podnět. Tak to v právním státě chodí. Jinak je to zcela falešný argument – je to jako říkat, že ÚOHS nemá řešit kartely, protože Česko má větší problémy.
Jinak klidně si ta pravidla udělejte přísnější, ale pak se nedivte, že s vámi nikdo nelétá. Ony to totiž ty zavedené lowcosty umí prodat lépe.
Tady se víceméně nikdo nepozastavuje nad tím, že to úřad řeší (jinak se tomu též říká ironie .. též sarkasmus).
Ale nad výsledkem, který je dost nesmyslný. V normální společnosti by výsledkem stížnosti bylo zamítnuto.
Bohužel v dnešní době …. kdy dav potřebuje vodit za ručičku, protože úplně ztratil schopnost vlastního rozhodování … to jinak dopadnout nemohlo.
🫡🙄
Kdo s nimi létat chce, létá. Kdo ne, nelétá. Do většiny běžných destinací má každý možnost volby. Taky mně vyhledávač vždy nabízí podobné společnosti. Loni Vilnius, Riga a Tallin. Nakonec jsme letěli s LOT a tamní přelety s Air Baltic. Naprostá spokojenost.
Letos s Moldávií podobně. Poletíme s Austrian přes Vídeň a očekávám, že spokojenost bude podobná.
A když započítám odbavené zavazadlo, výběr sedadel atp., určitě to o mnoho dráž nevyjde.
Ale vyjde. Já letěl Rigu s FR a oproti Balticu to byl rozdíl 2000 včetně místenky a kufru. Za 2000 bych se za fo hodinu v FR asi i pěkně opil, kdybych chtěl.
Nevím, je to možné.
My jsme letěli Praha Vilnius přes WAW s LOT, potom Vilnius-Riga-Tallin-Riga s Air Baltic a Riga-WAW-PRG s LOT. Ale máte pravdu, že přímý let Praha-Riga, si vybavuji, že byl dražší než LOT s přestupem. A navíc nám ten přímý nevyhovoval časově.
Div že jim nepřijde nefér platit na palubě za kafe, to bude až v dalším kole pokut? 🙂
Divné by bylo platit 8 euro za kávu, 2 eura za cukr, 50 centů za vodu a 30 centů za kelímek A 25 centů za míchadlo.. To by fakt bylo divný.
Pokud by se půl lidí bez těch doplatků obešla tak ne, ne? Bez kelímku si kafe asi nedáte, ale s malým báglem s Ryanem můžete letět v pohodě…
divny by to sice bylo, ale co je komu do toho? pokud je cenik dostupny predem a neni to tak, ze az pri zaplaceni se dozvis, ze ti strhli skryte euro za kelimek, tak at je kafe treba za 20€ a cukr za 5€ a kelimek za 2€.
nikdo cestujiciho nenuti si to kafe kupovat.
Právě že voda a kelímek moc dobrá přirovnání nejsou. Je to základ, bez kterého si kafe nedáte, a základní věci bez kterých se nejde přepravit z A do B, jsou u Ryanairu v ceně (jako schody do letadla a sedadlo). Cukr není k přípravě kávy nutný, takže tam by klidně příplatek být mohl.
Zajímavé, že není pokutován Wizz air
Jsem velmi zvědav, jak skončí soud.
Je to jedno, Ryanair se jim vysmeje