Miliardová oprava podorlické tratě. Vlaky zrychlí, cestující čekají výluky
Výpravní budova nádraží v Náchodě prošla v roce 2017 velkou modernizací. Foto: ministerstvo dopravy
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by
V rámci revitalizace trati 026 by se vyplatilo při budování nových nástupišť na zastávkách přemístit jednu vybudovanou a nevyužitou a to v Bohdašíně blíže do vesnice k přejezdu se silnicí. Stávající zastávka je daleko za vesnicí.
Naprostý souhlas. Současná poloha nadrazi je nepoužitelná.
Nevím, kde se vzalo 130 km/h, v zakázce https://zakazky.szdc.cz/contract_display_1308.html je psáno 100 km/h.
Pro 130 km/h by musel být vlakový zabezpečovač a s tím se asi nepočítá.
Odpověď SŽDC.
Nemůže to být nedorozumění? Tedy V = 130 km/h (rychlost) je něco jiného než V130 (rychlostní profil, jinak též I = 130 mm = nedostatek převýšení).
Je to nedorozumění. Už jsem to opravil, díky za upozornění.
Revitalizace? Zmrzačení stanic, zrušení manipulačních a kusých kolejí, aby se ve stanici již nikdy nedal vyložit ani naložit vůz. Revitalizace? Přeměna železniční tratě na tramvajovou trať po které se v taktu točí pár motoráků sem a tam. Revitalizace? Bourání nádraží, stavby obřích přistávacích runwayí opatřených kilmetry a kilometry zábradlí. Miliardy na bezbariérová nádraží, na které se není možné pro bariéry všude okolo, vozíkem dostat. Revitalizace? Ochromení a znemožnění železnici konkurovat silnici – ve všech ohledech… Tleskám Maloskalákům, kteří se rozhodli betonové monstrum ve své obci – NEPOVOLIT…. A smích na závěr – 15 minut ušetřeného času? To jsou tedy důvody… Číst vice »
15 minut jedna cesta, denně tedy 30 minut
Pokud člověk dojíždí denně, máme to 10 hodin měsíčně, 120 hodin za rok… a to už je skoro měsíční pracovní norma.
Vývoj? Změna požadavků? Od poslední „velké revize“ železnice přece jenom uplynulo tak, no dobrých 60 let a železnice se tomu přirozeně přizpůsobí. Pokud před desítkami let měla nákladní doprava s nakládkou smysl v každé stanici, zastávce či dokonce se dělaly nákladiště v polích, tak dnes to smysl nemá, máme mnohem pohodlnější způsoby jak zboží přepravovat, bohužel. Jestli bylo před X desítkami let nejlepším způsobem jak dopravit zboží, třeba do Prahy, dovést jej na nádraží, tam je přeložit a počkat, tak dneska to neplatí. Časová efektivita je nic moc, dny když může být zboží přepraveno v řádu hodin. Zájem není a… Číst vice »
Že to tak plamenně komentujete – aktuálně tam prosím kdo vozí co? Případně kdo by potenciálně mohl?
Navíc je otázka co je revitalizace kolejí. Pokud jen oprava 50 let starých, tak se třeba jako na 2/3 Opavě Krnov rychlost nezvýší. Resp v opraveném úseku zvýší o 5 km/h. Ze 75 na 80. Nikdo s razítkem se asi nenajde, kdo by podepsal vyšší.
A co tunel do Nachoda, bude?
To je úplně jiný projekt. Snad bude.
Asi by byl užitečnější než rekonstrukce tohoto poněkud plonkového úseku…
Za miliardu na 78 km to z bídou trochu polepí. Pro EU udělají 130km/h na 2 km. Zbytek utratí na perónech a podchodech jak zbývá zvykem. Hlavně dají beztak dálkové řízení a tím pozavírají nádraží. Výsledek..
DOZ tam není. Jinak bohužel musím souhlasit.
Jan Sůra: DOZ tam (= v projektu) právě je.
„Účelem stavby je (…) vytvoření dálkového ovládání zabezpečovacích, sdělovacích a energetických zařízení z jednoho místa.“
To Jan Sůra:
Mě prostě uniká jedna podstata, proč když OPD 2 evidentně neví co s penězma, tak já prostě nepochopím, proč se to nedělá pořádně. Jestli není normální po 50 letech již vyměnit koleje za nové..