dkv-spojujeme

Miliardová oprava podorlické tratě. Vlaky zrychlí, cestující čekají výluky

Výpravní budova nádraží v Náchodě prošla v roce 2017 velkou modernizací. Foto: ministerstvo dopravyVýpravní budova nádraží v Náchodě prošla v roce 2017 velkou modernizací. Foto: ministerstvo dopravy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by se mělo po dokončení zrychlit až o šestnáct minut. Očekávaná hodnota zakázky činí 1,078 miliardy korun, což je předpoklad projektanta. Vzhledem ke zkušenostem z posledních větších zakázek se dá ale očekávat, že se cena v soutěži výrazně sníží.

Na 78 kilometrů dlouhé trati chtějí železničáři revitalizovat jen vybrané úseky o celkové délce 28,6 km. Součástí akce jsou úpravy kabelizace a zařízení přejezdů mezi Hronovem a Policí nad Metují a Teplicemi nad Metují a Meziměstím.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše by se  po roce 2020 měla jízdní doba na trati po zavedení nového provozního konceptu zkrátit až o 16 minut. Podmínkou je ale nasazení jiných vozidel, než na trase jezdí dosud. „Do roku 2020 se zkrácení cestovní doby nepředpokládá, mírné úspory v jízdních dobách budou využity ke zvýšení stability provozu na trati,“ dodal Illiaš.

Kompletní rekonstrukce včetně výstavby nástupišť se dočkají i některá nádraží. Nové perony vzniknou v Novém Městě nad Metují, Václavicích a Hronově, v Bohuslavicích nad Metují je navržena částečná rekonstrukce kolejiště.

Nové nástupiště čeká cestující rovněž v zastávkách Pohoří, Bohuslavice nad Metují zast., Černčice a Náchod-Běloves. Ve Velkém Poříčí dojde k prodloužení nástupiště. Součástí akce je i výměna zabezpečovacího zařízení. U hlavních výhybek dojde k instalaci elektrického ohřevu.

SŽDC počítá s tím, že stavby začnou ještě do konce října, vše ale  závisí na průběhu soutěže. Například velkou zakázku na modernizaci koridoru mezi hlavním nádraží v Praze a Hostivaří tendruje správa železnic kvůli sporům soutěžících už přes rok.

Revitalizace podorlické tratě se neobejde bez výluk. Ta největší čeká cestující příští rok od září do prosince v úseku Opočno pod Orlickými horami – Náchod, a pak na jaře 2019 od března do května mezi Náchodem a Hronovem.

Pojmem revitalizace SŽDC zpravidla označuje větší opravu tratí, v nedávné minulosti takto například dala do pořádku trať 030 mezi Libercem a Starou Pakou.

Tagy Broumov revitalizace SŽDC trať 026 Týniště nad Orlicí
18 komentářů