Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by se mělo po dokončení zrychlit až o šestnáct minut. Očekávaná hodnota zakázky činí 1,078 miliardy korun, což je předpoklad projektanta. Vzhledem ke zkušenostem z posledních větších zakázek se dá ale očekávat, že se cena v soutěži výrazně sníží.
Na 78 kilometrů dlouhé trati chtějí železničáři revitalizovat jen vybrané úseky o celkové délce 28,6 km. Součástí akce jsou úpravy kabelizace a zařízení přejezdů mezi Hronovem a Policí nad Metují a Teplicemi nad Metují a Meziměstím.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše by se po roce 2020 měla jízdní doba na trati po zavedení nového provozního konceptu zkrátit až o 16 minut. Podmínkou je ale nasazení jiných vozidel, než na trase jezdí dosud. „Do roku 2020 se zkrácení cestovní doby nepředpokládá, mírné úspory v jízdních dobách budou využity ke zvýšení stability provozu na trati,“ dodal Illiaš.
Kompletní rekonstrukce včetně výstavby nástupišť se dočkají i některá nádraží. Nové perony vzniknou v Novém Městě nad Metují, Václavicích a Hronově, v Bohuslavicích nad Metují je navržena částečná rekonstrukce kolejiště.
Nové nástupiště čeká cestující rovněž v zastávkách Pohoří, Bohuslavice nad Metují zast., Černčice a Náchod-Běloves. Ve Velkém Poříčí dojde k prodloužení nástupiště. Součástí akce je i výměna zabezpečovacího zařízení. U hlavních výhybek dojde k instalaci elektrického ohřevu.
SŽDC počítá s tím, že stavby začnou ještě do konce října, vše ale závisí na průběhu soutěže. Například velkou zakázku na modernizaci koridoru mezi hlavním nádraží v Praze a Hostivaří tendruje správa železnic kvůli sporům soutěžících už přes rok.
Revitalizace podorlické tratě se neobejde bez výluk. Ta největší čeká cestující příští rok od září do prosince v úseku Opočno pod Orlickými horami – Náchod, a pak na jaře 2019 od března do května mezi Náchodem a Hronovem.
Pojmem revitalizace SŽDC zpravidla označuje větší opravu tratí, v nedávné minulosti takto například dala do pořádku trať 030 mezi Libercem a Starou Pakou.
V rámci revitalizace trati 026 by se vyplatilo při budování nových nástupišť na zastávkách přemístit jednu vybudovanou a nevyužitou a to v Bohdašíně blíže do vesnice k přejezdu se silnicí. Stávající zastávka je daleko za vesnicí.
Naprostý souhlas. Současná poloha nadrazi je nepoužitelná.
Nevím, kde se vzalo 130 km/h, v zakázce https://zakazky.szdc.cz/contract_display_1308.html je psáno 100 km/h.
Pro 130 km/h by musel být vlakový zabezpečovač a s tím se asi nepočítá.
Odpověď SŽDC.
Nemůže to být nedorozumění? Tedy V = 130 km/h (rychlost) je něco jiného než V130 (rychlostní profil, jinak též I = 130 mm = nedostatek převýšení).
Je to nedorozumění. Už jsem to opravil, díky za upozornění.
Revitalizace? Zmrzačení stanic, zrušení manipulačních a kusých kolejí, aby se ve stanici již nikdy nedal vyložit ani naložit vůz. Revitalizace? Přeměna železniční tratě na tramvajovou trať po které se v taktu točí pár motoráků sem a tam. Revitalizace? Bourání nádraží, stavby obřích přistávacích runwayí opatřených kilmetry a kilometry zábradlí. Miliardy na bezbariérová nádraží, na které se není možné pro bariéry všude okolo, vozíkem dostat. Revitalizace? Ochromení a znemožnění železnici konkurovat silnici – ve všech ohledech… Tleskám Maloskalákům, kteří se rozhodli betonové monstrum ve své obci – NEPOVOLIT…. A smích na závěr – 15 minut ušetřeného času? To jsou tedy důvody… Číst vice »
15 minut jedna cesta, denně tedy 30 minut
Pokud člověk dojíždí denně, máme to 10 hodin měsíčně, 120 hodin za rok… a to už je skoro měsíční pracovní norma.
Vývoj? Změna požadavků? Od poslední „velké revize“ železnice přece jenom uplynulo tak, no dobrých 60 let a železnice se tomu přirozeně přizpůsobí. Pokud před desítkami let měla nákladní doprava s nakládkou smysl v každé stanici, zastávce či dokonce se dělaly nákladiště v polích, tak dnes to smysl nemá, máme mnohem pohodlnější způsoby jak zboží přepravovat, bohužel. Jestli bylo před X desítkami let nejlepším způsobem jak dopravit zboží, třeba do Prahy, dovést jej na nádraží, tam je přeložit a počkat, tak dneska to neplatí. Časová efektivita je nic moc, dny když může být zboží přepraveno v řádu hodin. Zájem není a… Číst vice »
Že to tak plamenně komentujete – aktuálně tam prosím kdo vozí co? Případně kdo by potenciálně mohl?
Navíc je otázka co je revitalizace kolejí. Pokud jen oprava 50 let starých, tak se třeba jako na 2/3 Opavě Krnov rychlost nezvýší. Resp v opraveném úseku zvýší o 5 km/h. Ze 75 na 80. Nikdo s razítkem se asi nenajde, kdo by podepsal vyšší.
A co tunel do Nachoda, bude?
To je úplně jiný projekt. Snad bude.
Asi by byl užitečnější než rekonstrukce tohoto poněkud plonkového úseku…
Za miliardu na 78 km to z bídou trochu polepí. Pro EU udělají 130km/h na 2 km. Zbytek utratí na perónech a podchodech jak zbývá zvykem. Hlavně dají beztak dálkové řízení a tím pozavírají nádraží. Výsledek..
DOZ tam není. Jinak bohužel musím souhlasit.
Jan Sůra: DOZ tam (= v projektu) právě je.
„Účelem stavby je (…) vytvoření dálkového ovládání zabezpečovacích, sdělovacích a energetických zařízení z jednoho místa.“
To Jan Sůra:
Mě prostě uniká jedna podstata, proč když OPD 2 evidentně neví co s penězma, tak já prostě nepochopím, proč se to nedělá pořádně. Jestli není normální po 50 letech již vyměnit koleje za nové..