Miliardová oprava tratě Českým středohořím. Dva kilometry mají jet vlaky 100 km/h

Horní nádraží v Litoměřicích prošlo rekonstrukcí už v roce 2015. Foto: SŽDCHorní nádraží v Litoměřicích prošlo rekonstrukcí už v roce 2015. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce zásadním způsobem vylepšit trať mezi Českou Lípou a Lovosicemi. Za miliardu korun by se

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

„má od Libešic zůstat nadále až do České Lípy maximální rychlost kolem 50 – 60 kilometrů v hodině“

Nechce se mi věřit, že tohle někdo myslí ve 21. století vážne.

Tom

No SŽDC to myslí vždycky vážně… koleje jak na koridoru nebo VRT, přímý úsek a SŽDC si jede stále tu svoji – 50, max 60, když se fakt odváže. A pro jistotu prodlouží jízdní doby.

železničář v důchodu

Samozřejmě to myslí vážně: významnější zvýšení NTR v tom úseku by totiž znamenalo úplné opuštění stávající stopy (trasy) v převážné většině celé její délky – a to za miliardu rozhodně nepořídíte.

Jan

Po 50-60 letech vymění 2km kolejí. Hmm. Hlavně, že vše platí EU. A Kladno 32 mld, VRT 600.

Josef

Klasický SŽDC paskvil

Roman Srp

Tak zjevně požadavek ze strany Ústeckého kraje

K.S.

No tak paskvily možná nedělá SŽDC, ale další co do toho mluví. U nás se třeba na neelektrifikované (!) trati šlo na 120km/h, dálkové řízení, vysoká nástupiště (s výjimkou jedné málo používané stanice, kde zůstala sypaná), příští rok se bude pokračovat, přibude výhybna a další stanice s vysokými nástupišti schopná zvládnout křižování nákladních vlaků delších než 500m. Jediná vada na kráse je ta chybějící elektrifikace, ale protože o ni není z ničí strany zájem, tak se provádět nebude. I v dopravě platí cosi jako Kirchhofovy zákony, takže velmi dlouhý úsek drátu v podstatě do nikam asi nejde cenově obhájit. Navíc… Číst vice »

František

K.S.: 120 km/h je i pro naftový pohon celkem odpovídající a dráty se dají dodělat, kdyby se třeba trať jednou protáhla „do někam“ (v obecné rovině).

asdf

to K.S.: To „u nás“ znamená kde?

K.S.

František:
No když vezmu do úvahy že naše dieselové lokomotivy nejsou zrovna moc rychlostí oplývající, tak mi to přijde skoro jako malý zázrak.

Obávám se že to aby vedla do někam nastane až po obrovských investicích v zahraničí a nějakých změnách v přemýšlení. A ano dráty se dají dodělat, ale otázka je kdy tomu tak bude. Do té doby se asi bude jezdit jenom tím co je, tedy dost pomalými vlaky které nedosahují mnohdy ani 100km/h

asdf:
Ale to je takové místo kde kousek vedle ze zemi teče ropa. Už se tu o tom dneska psalo.

asdf

to K.S.: Nebylo by jednodušší napsat rovnou místo? Ušetřil byste si hromadu slov… Zdaleka tu nečtu každý článek, spíš náhodou občas něco. Ale vyhledávat, kde že se tu o tom psalo, určitě nebudu.

a8n

asdf: Zjevně Břeclav-Znojmo, když tu furt básní o nákladech na 244.