Miliardová modernizace železnice do automobilky začne letos, SŽ má stavební povolení

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Stavba nabrala zpoždění přes pět let.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hala D

Skvělé, v Česku se prorokuje kolaps automobilek álá Detroit a naši progresívní menežéři se probudili a chtějí zkapacitnit železniční spojení do Solnice. Fakt tleskám, ještěže nebudeme stavět v nejbližší době žádnou elektrárnu na zelené louce, to by spáči začali projektovat vlečku společně se zahájením zkušebního provozu dokončené elektrárny. Apropo, co oprava vlečky do Líní? Pořád se projektuje zkapacitnění kvůli baterkárně co tam nebude?

jardaVi

Automobilka dostala na Kvasiny 2 miliardy od státu a kraje na dotacích. Toto jsou další státní subvence. Zlikvidovalo se trh práce v okrese Rychnov a v automobilce makaj Poláci a další importovaní „otroci“ z Mongolska, Indie apod. A dobře nám tak – je třeba držet hubu a krok.

Tomáš Záruba

Když je to tam tak šíleně rozkouskováno ani už nevím na kolik etap, bude se to aspoň realizovat vše naráz (či aspoň ta „netrakční“ část), nebo lze očekávat po 10 let výluky každý druhý rok…?

Honnzok

No nevím no, myslím, že by to chtělo globálnější dejme tomu alespoň krajový nadhled. Rekonstrukce pěkná ale: mezi Častolovicemi a Týništěm se ty vlaky moc nevejdou (jen osobní doprava ji vytěžuje) výhybna v Rašovicích je podle mě řešení na čtvrt plynu, tady by to chtělo dvojkolejný úsek na letmé křižování, alespoň v bezkolizním úseku vjezd Týniště – Čestice. Zadrátovat Rychnov a nezadrátovat Doudleby mě připadá vzhledem k regionální dopravě také trochu problematické. Tzn. elektrický vlak pojede do RK každé dvě hodiny, mezi tím bude i podle plánu KHK stejnak RK obsluhovat diesel, protože jezdí v druhou skupinu do Doudleb. Přestavbu… Číst vice »

Jiří Schenk

Já myslím, jak píšete, že tomu přetiženému jednomu směru by pomohlo, kdyby tu železnici protáhli z Kvasin až do Dobrušky a vznikl by takový bypass.

Lukáš Kníže

Tunelem?

Alibaba

Z Kvasin přes údolí mostem, pak možná tunelem.

Tohle se nepostaví, to by muselo vzniknout tak přes 100 lety, když tam byl prostor.

Jiří Kocurek

Takže s nákladem úvrať v Opočně a druhá v Týništi. Mám neblahé tušení, že do Trutnova nevyjde normativ a náklad by musel jet nadvakrát.

Alibaba

Z Opočna by to jelo směr Václavice – Starkoč, takže žádné úvratě.

Lukáš Kníže

Pod tímto celým příspěvkem se rád podepíšu.. klidně vlastní krví!

Jan Šlezingr

K čemu zase nějaké „rameno“ do Doudleb? Vždyť tady máme dlouhodobý plán na lehkou elektrizaci do Letohradu…

František

Co znamená lehká elektrizace?
Neřešil se v minulosti problém elektrizace do Letohradu kvůli tunelu v Liticích nad Orlicí?

Díky za odpověď.

Honnzok

To bohužel bude ještě asi na hodně dlouho, podle mě by to teda byla i dost velká zbytečnost. Frekvence cestujicích mizivá a pro nákladní dopravu nevhodná trať s úvratí v Letohradě a problémem v Ústí… Navíc vychází z místa s extra silnou regionální dopravou….

MTl

Bude jezdit elektrika co hoďku do RK a z Častolovic diesel na Letohrad stejně jezdí lidí max do Kostelce pak už to slábne. Nejvíc cestujících jezdí mezi RK a HK.

Honnzok

Nene maj se střídat Sp Hradec – Letohrad ve dvou Foxech zadní do Rokytnice a pantery do Rychnova….

standa

doufám že dojde fakt k modernizaci a tím pádem dojde i na přeložky pro zvýžení rychlosti . nikde sem se nic nedočetl .. třeba hned za nemocnicí v rychnově se nabízí jedna s napojením někde u průmyslovky v lipovce.. i za cenu větších násypů a zářezů.

Jiří Kocurek

Ale ne za cenu zvýšení rozhdoného sklonu pro nákladní vlak. Vychází tam 28 promile při vedení přímo.

Předkové to fakt nestavěli v obloucích, protože kolejnicová a pražcová lobby si prosadila spotřebovat víc materiálu.

Alibaba

28 promile by tam nebylo. Jestli dobře měřím, tak je tam cca 16 a po narovnání vychází na 18 ale bez malých poloměrů, které taky přidávají promile k jízdním odporům. Vedu to od cca ČOV přímo k výhybce té pidi vlečky. Současné trati stoupání končí u přejezdu P4114.

Hoermalmeister

Takže se teda bude elektrifikovat? Protože tahle formulace se z letáku vytratila, tak by mě zajímalo, jestli to teda vypustili nebo se přeci jen dráty stavět budou

Lukáš Kníže

Pochopil jsem to tak, že se elektrifikovat bude, jen ne v této etapě, o které mluví leták.

JirkaM

Tak doufám, že aspoň platí to AC.

Jaaa

Jupí, další konzervace vedení tratě z 19. století. Tomuhle SŽ říká modernizace.

Petr

Ale prosím Vás. V některých úsecích dojde na zrychlení až na 120 km/h. To jsou minimálně 60. léta 20. století..

Dan

A budou ty úseky dostatečně dlouhé, aby se na těch 120 km/h vyplatilo rozjíždět? Nebude se z toho pak brzdit na 50 do nějakého oblouku?

Petr

Samozřejmě, že bude, to je klasika.

Uničovka ukazuje, že SŽ by modernizace regionálních tratí na standardy 21. století uměla. Jen se jí asi nechce, nebo nevím, kde je problém.

Kuba2

Problém je v tom, že tahle trať neleží na placaté Hané. Možná taky v tom, že nebyla zvolena jako pilotní úsek pro testy výhradního provozu ETCS.

Jiří Kocurek

Se podívejte na vzdálenost zastávek. Ano, do každé z nich se bude brzdit na 0 km/h. Jak překvapivé.

Rozjezd na 160 km/h a zastavení jsou cca 4 km jízdy.

Radim

Jenže uničovka je jak podle pravítka, tam by mohlo být klidně 200, kdyby tam nebyly přejezdy. Jak toho chcete docílit na této „horské“ trati? Mraky přeložek a tunely? Drahé jak prase…

Jiří Kocurek

Dělá se to primárně pro nákladní dopravu. V zaostalých USA se jezdí až 80 mph, což je 128 km/h.

Nevím proč chce všude přes 200 km/h na kdejakém zastávkovém vymetáku, na trati, kam se rychlík nepodívá.

Oldřich Sládek

Přesně tak. Modernizace se dělá správně, jen to strašně dlouho trvá.

Alibaba

Tak zrovna směrové poměry mezi Rychnovem a Kvasinama (Lipovkou) jsou i pro nákladní dopravu nic moc.

Alibaba

Tak zrovna mezi Častolovicema a Kvasinama to konzervace směru je.

Oldřich Sládek

Jupí, pro nákladní dopravu to stačí. Tečka.

VTT

Jenže ta tam dnes je a zítra tam být nemusí. Osobní doprava bude pořád, pokud teda Hradec nebo Rychnov nevyhynou. Takže bych na potřeby té osobní dopravy tak nekašlal.
Aby z toho nebyla druhá žízníkovská spojka, ta byla taky postavená jen pro nákladní dopravu.

Granja

Ach jo. A ta osobní ať si trhne nohou.

Jaaa

Takže lidi tady ať radši jezdí autama?

Marcel Štancl

Jistě Tobě to stačí pro nákladní dopravu. Jestli tím poškodiš osobní vlaky je Ti jedno

Lukáš Kníže

Přijde mi, že to zpoždění je větší než 5 let. Kdy že to byl Sobotka premiérem? 😏😅
Každopádně jsem za to rád. Bohužel tento projekt bude mít požadovaný efekt až s modernizací tratě Choceň – Týniště – HK – Velký Osek. Tam je potřeba ještě hodně zamakat!

Hytlák

Tento měsíc měla být uvedena do provozu čtvrtá část výstavby. 😃 Ještě nezačala ani první.

Hytlák

první etapa čtvrté části.

Brumla

Ale ano taký se přikláním k názoru než se někdo rozhodně na železnici či ČD už dávno věc není potřeba. Příklad v Trutnově mnoho let jezdily „trilobiti“ souprava 75 metrů dlouhá. Celou dobu se nevešel celý do krytého stání. Mnoho let ležel projekt i ledu a když konečně se dílo dokončil trilibiti přestaly v Trutnově jezdit. Nyní přijdou polské příšery , ale ty se zase dvě za sebou nevejdou. A takto to je pořád dokola. Něco se opravi , aby se to následně zrušilo.

Radek Kmoch

opravdu tam něco chtějí vozit? Já jen, že u nás v Kolíně o tom, že je tu automobilka (ať už T.P.C.A, nebo teď Toyota) na nádraží moc nevíme….zato podle kamionové dopravy značně a výroba a odvoz automobilů zrovna není zásobování SM….!! Nu a jinak, ano stát nabídne dotace, pozemek a jinak je mu to u „zadku“. Zde u nás se neobtěžoval vůbec s ničím. Ze třech směrů proudí kamiony okolo škol, lidem pod okny atd….ve dne v noci. Pohoda!!!

MTl

Přijďte se podívat ano opravdu i teď vozí auta na vagónech.

Jofrey

Ale přeprava po železnici minus 20 procent

Frantisek X

Tzn. se s tím ani nemá nic dělat, třeba tomu vytvořit lepší podmínky?

Jiří Kocurek

Automobilka zaváží uhlí nebo kalamitní dřevo, u kterého byl ten výrazný pokles?

Radek Kmoch

Ano, tak to je fajn, Boleslav vozí také (Nymburk seř. je prakticky jejich), jen tady Ti mrzáci skoro nic. Navíc si vedle postavily koncernové distribuční centrum, takže auta na kamionech sem a tam….super!!! To jsme si třeba mysleli, že když postaví „ubytovny“ pro tyto zaměstance na druhé straně města, že pro ně udělají i něco dál…… Jak to v Kolíně vypadá, přijeďte se podívat. Tipuji tak Anglii v době průmyslové revoluce…..

Josef Kubeš

Jedna z největších ostud. Stát není schopný zajistit infrastrukturu ke klíčovému průmyslu. Stejně jako v Mladé Boleslavi.

Radek Kmoch

A opravdu tam něco chtějí vozit? Já jen, že u nás v Kolíně o tom, že je tu automobilka (ať už T.P.C.A, nebo teď Toyota) na nádraží moc nevíme….zato podle kamionové dopravy značně a výroba a odvoz automobilů zrovna není zásobování SM….!! Nu a jinak, ano stát nabídne dotace, pozemek a jinak je mu to u „zadku“. Zde u nás se neobtěžoval vůbec s ničím. Ze třech směrů proudí kamiony okolo škol, lidem pod okny atd….ve dne v noci. Pohoda!!!

Frantisek X

Takže se má místo zlepšení kolejí postavit další dálnice, aby ty kamiony akorát obtěžovaly jinde, zato možná ještě více?

Radek Kmoch

To jistě né. Já jen třeba u nás se dala vlečka (je v obvodu žst Kolín) využít i na návoz zaměstnanců přímo do firmy….ale pravda je, že když se 99 procent zaměstnanců valí do Kolína individuální dopravou na návoz zvysoka „kálí“ a hlavně Ti, co jim od domu jezdí MHD (teď už dva roky ZDARMA)!!! Jen si myslím, že by ve smlouvách s těmito firmami, měla být sjednána klauzole o počtu kamionu, versus vlaků. Ale v Kolíně u nádraží vznikla firma Bioenergo, slibovaly návoz biomateriálu ke spálení jen vlaky, za 10 let tam (a vlečka je tam dlouhá cca 100… Číst vice »

odpadlík

do mikingu se vozí shimmsy na vykládku každou noc…

Baraba

No třeba v Nošovicích už 20 let slibují napojení na dálnici. Železniční vlečka by potřebovala taky pořádně nakopnout….

Radek Kmoch

Další věc, ano, zde na D11 přípojka je, jde mimo obce, ale nikdo po ní nejezdí, jelikož po druhé silnici, která devastuje život lidem ve Velkém Oseku jezdí vše (kamion za kamionem). Je to totiž o nějaký ten kliometr blíže, že…..

Džamel

Nejdříve proběhne rekonstrukce stanice RK a následně se přijde na to, že jsou krátké nástupiště a budou je prodlužovat… Jenže takových věcí bude mnohem více, když to je rozstřílené na milión etap…

Kamui

Tohle je takový příklad tragičnosti… Než se stát rozhoupe (platí i pro spojení do MB), tak už potřeba může i zaniknout, protože co když Škodovka už nebude nebo se nějak výrazněji transformuje.

VTT

To je pravda, ale přinejmenším osobní doprava tady pořád bude, a mít kvalitní spojení Rychnova s Hradcem mi tak od věci nepřipadá.

ABCD

Je to největší průmyslová zóna tohoto typu v kraji. Nižší mzdy oproti Německu a relativně kvalifikovaná pracovní síla bude argument a důvod k dalšímu fungování.

Jiří Kocurek

Zaniknout může i uhelná elektrána. U ní je to mnohem pravděpodobnější, než že silnice budou jako v KLDR.

Marcel Štancl

Když se nedodělá trakce Častolovice – Letohrad tak je to k ničemu .

T448

Děkujeme za názor a posíláme klíčenku. 🙂

Význam pro nákladní dopravu je asi pod Vaší rozlišovací schopnost, že?

Marcel Štancl

Jaký má pro cestujícího význam řešení nákladní dopravy bez osobní?

Džamel

Kdyby se náhodou šlo s dráty dále, nějaký význam by to i mělo do Doudleb, spíš do Vamberka, kde i nějaký náklad existuje a osobní doprava je ještě trochu vytížená, ale úsek Doudleby – Letohrad je úplně mrtvý…

Oldřich Sládek

Marceli, to je investice především do nákladní dopravy, vůbec nejde o nějakého cestujícího – osobní doprava je v tomto případě naprosto okrajovou záležitostí.

Marcel Štancl

Pro mě jsou okrajovou záležitostí Tvoje naklady, nejsem substrát

Jiří Kocurek

namyšlenějšího egoistu aby jeden pohledal. Když to není pro něj, tak ať to chcípne.

David Peca

Věděl jste, že naprostá většina železničních tratí vznikla primárně pro potřeby průmyslu? Doprava osob byla vedlejším produktem a tento segment by to nikdy nezaplatil.

Alibaba

Ano, je to primárně do nákladní dopravy, ale neříkejte, že by se třeba nedalo jet přímo z Častolovic do Letohradu (mimo koridor) a dál do Polska s nějakým nákladem? Ale asi spíš někdy v noci…

Alibaba

A co význam pro osobní dopravu? Byla by o něco svižnější než trilobiti.
Co ucelené propojení elektrické trakce?
Projede něco i odklonem i mimo koridor.

Asi bych o současné stavbě neřekl, že je k ničemu bez úseku do Letohradu.

Rejpal

Proč myslíte?

Luboš Beneš

Tak to by se jistě hodilo, ale myslím, že problémem je tunel v Liticích

král j

O tomto bychom s

Alibaba

Není problém, jen by se ten za léta navožený štěrk musel vyvozit, aby se snížila niveleta koleje.

Lukáš Kníže

Jako ano, pokračování modernizace i dál směrem Doudleby a Žamberk by bylo fajn… ale to už je víc potřeba elektrizace do Vamberka, kde jsou velké průmyslové areály.

Jiří Kocurek

Se dívám, Vamberk. Plošinové vozy a svitky drátů. Takže vykládka jeřábem a nutná mimo trolej, bez nezávislé trakce prakticky nemožná.

Jiří

Vlečka si to stáhne ze stanice hektorem

Alibaba

Asi tak, stačilo by možná i prasátko nebo lego.

marcel.stancl

A osobní doprava z Hradce Králového do Klodzka pod trakcí nebude? Ještě , že nám otevřou spojení Liberec – Zawidow – Zgorzelec. Pak si dělejte v Týništi co chcete.

Alibaba

A dneska by to s přestupem v Letohradě a kousek bez TV nešlo?

Marcel Štancl

Šlo,ale je to nevhodné!

Marcel Štancl

Ne pro každého jsou dulezite jen průmyslové areály,lidé chtějí také cestovat pro radost.

Pedrito

Nedivím se, že trať č. 020 v úseku z Doudleb na Žamberk (až do Letohradu) není moc vytížená, když cesta ze Žamberka do Hradce trvá v 21. století 75 minut! To odradí skoro všechny potenciální cestující, kteří raději volí jiné, efektivnější alternativy, než je zdejší zcela zastaralá železniční trať. A to letos „oslavila“ 150 let provozu (!) a bohužel, je to na ní dost vidět. Převažující rychlost 70 Km v hodině odpovídá možná standardům 19. století ale rozhodně ne 21. století… Pokud zde neproběhne (již dlouho zamýšlená a neuskutečněná) zásadní modernizace tratě, nic se nezmění. A ani krátký tunel v… Číst vice »

marcel.stancl

Ano výstižně řečeno!

Alibaba

Jako obyvatel pardubického kraje si Mechov jako jediné krajské město strčte někam… 🙂

Máme příliš velké množství (malých) obcí. To je pak spousta rybníčků a ty si kapři nevypustí.