Miliarda na dobíjecí huby pro elektronáklaďáky. Nákup vozů však Česko firmám nezadotuje
Dobíječka nákladních elektromobilů. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Elektrohuby budou na každých 60 kilometrech. Dopravce má k nákupu vozů motivovat "předvídavost a racionalita".
Panu Hromířovi se to líbit nemusí, že je železnice podporována jako ekologičtější (menší valivý odpor a jízda více vozidel v zákrytu), a doufám, že je to tak všechno, co s tím může dělat. Silniční doprava dostala za posledních 70 let tolik podpory v podobě výstavby nových silnic a zlepšování jejich parametrů, že se o tom železnici ani nezdá.
Dál mě fascinuje, že pan ministr chce motivaci od zákazníků, aby vyžadovaly udržitelnost v nákladní dopravě, ale zákazník funguje na cenu. Mě osobně nějaká pohádka jakým stylem putovalo jablíčko po Evropě vůbec nezajímá. A jen mě celé připadá na přihazování kšeftíků eko-kamarádíčkům.
Bylo by možno uvést pro představu čtenářů, kolik tun váží baterie pro kamión, který uveze například 10, 20 nebo 30 tun nákladu na vzdálenost nejméně 500 km?
Tj. kolik nadbytečné zátěže omezující jeho užitné zatížení s sebou kamión bude neustále vozit. Též by byla zajímavá cena a množství energie na její výrobu. Samozřejmě vč. odhadu o kolik se zvýší vliv těžších vozidel na opotřebení silnic v ČR a kolik nás i toto bude stát.
Kromě dražšího zboží v regálech, příspěvku na nabíjecí stanice, energie a nákup 4x dražších náklaďáků.
Nic nedokaze ceskeho diskutera vytocit vic, nez zminka o elektromobilismu 😀 To je proste tutovka.
Nikoliv kolego, vytočí ho informace o tom, že kromě toho, že bude přispívat dopravci ve zvýšené ceně zakoupeného zboží, bude dopravcům dále z jeho daní poskytnuta sleva na vybudování nabíjecích stanic, na odběr proudu pro dobíjení a velmi pravděpodobně nakonec i na zakoupení 4x dražších vozidel. To vše z našich kapes. I té vaší.
A kolik nových elektráren pan ministr postaví? Nebo budou vypínat elektřinu obyvatelstvu, aby se mohly napapat autíčka? Inu vzhůru vstříc zelené chudobě a úpadku (dříve Green Deal).
Mas typicky ceske mysleni. Elektrina = elektrarna. Proto jsme tam, kde jsme.
No já nevím, ale obvykle se elektřina získává v elektrárně, přesněji tedy v nějakém obdobném zařízení převádějícím nějakou jinou energii na tu elektrickou. Nebo už i fyzika je dneska pase?
Tak nám řekněte, kde jinde se ta elektrika (náboj, kWh) vezme?
Rodí se přece přímo v zásuvce (a vzniká z ničeho – prostě takový zázrak) 😉
To je mýtus. Spotřeba ropných paliv je ročně v ČR cca 75 TWh a to i s letadly. Kdyby se nahradila kompletně elektromobilitou, což je nereálné, potřebovali bychom díky vyšší účinnosti jen cca 25 TWh. Jen loni přibyla v OZE kapacita cca 4TWh. A chystají se další a také jaderné.
Tak to přepočítejme. Litr benzínu odpovídá cca 9 kWh. Roční spotřeba je cca 8 mld litrů. Nahrazení všeho elektrikou mi vychází 72 TWh. Za rok se v ČR vyrobí cca 85 TWh, Takže nějak vám to neštimuje!
Těžko bude u nás po dálnici jezdit těch elektrokamionů víc, když v současné době skutečně nemají mimo depo kde nabít. Nabíječky, kam se vejde kamion, zatím veřejně dostupné nejsou…
Ne všechny náklaďáky jezdí naložené na hranu limitů. U některých situací se to hodí už dnes.
Když pominu, že ta miliarda se dá použít třeba na NeMaŠe na které prý nejsou prachy, tak především Kupka navádí jednatele a představenstva dopravců k trestnému činu, protože mají ze zákona za povinnost maximalizovat zisk pro majitele a toto by nákupem předražených elektro-kamionů porušili.
V jakém zákoně se píše, že jednatel má maximalizovat zisk pro majitele? Píše se tam, že se má chovat s péčí řádného hospodáře.
Ano, to je přesně ono. Nákup elektronesmyslu na kolech nepřináší totiž ozitivního, natož ziskového vůbec nic.
Všichni výrobci lijí miliardy do vývoje, ale tady Marek ví, že je to nesmysl. Děkujeme a posíláme klíčenku.
jaký trestný čin? prostě přijdou do banky žádat o úvěr a když se nezavážou mít X% elektroaut, tak nic nedostanou, anebo úplně za jiný úrok. Stejně jako ČEZ, E.ON apod. mají problémy s financováním uhelek…. Stejně tak to bude i se zakázkami od firem, které musí ESG plnit… nemáš? nedostaneš kšeft…
Jenže takhle nevydělají ani banky.
Proč by někdo musel plnit ESG, když to zákazník nepožaduje? Požadují ho akorát paraziti na ESG napojení.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-cez-si-vzal-dalsi-uver-za-tri-miliardy-vazany-na-kriteria-udrzitelnosti-esg-243454
Však nám to taky o něco zdražuje elektriku. Nebo si myslíte, že ti poskoci co zařizují ESG dělají zadarmo?
Co znamená slovo NeMaŠe? Nerozumím, nešlo by to česky?
https://letmegooglethat.com/?q=tunely+nema%C5%A1e
Tahle komedie se píše sama.
https://i.imgur.com/uzksCot.png
Děkuji za info. Někdy Vám to oplatím zkratkou lokality od nás z MS kraje.
To si trochu pletete společný (státní, obecní ..) a soukromý majetek.
Naštěstí v USA toto rudozelné šílenství zákonodárci trochu zpomalili, jak mě informovaly místní zdroje.Ne úplný odklon od rudozeleného greean dealu, ale odsunutí na neurčito.Takže v podstatě ten fanatismus jede jen v Evropě, Zbýlé kontinenty si ponechaly zdravý rozum.
Stačí se kouknout na Německo. Jeho tzv. zelené elektrárny produkují 10 krát více emisí CO2 na vyrobenou MWh než ve Francii. Důvodem je, že Francouzi vyrábějí v jaderných elektrárnách většinu výroby. Němci valnou část v uhelných elektrárnách, protože v nich vyrábí kvůli nestabilním větrným a fotovoltaickým zdrojům energie. Mimochodem pokud by zůstali v
provozu v Německu poslední tři jaderné elektrárny, tak by německá produkce CO2 na vyrobenou MWh byla poloviční. Ale stále zhruba čtyřikrát vyšší než ve Francii.
Aneb realita německé ochrany klimatu.
1. zameťte si před vlastním prahem a srovnávejte s ČR – aha, to nejde, protože české emise jsou i navzdory jaderným elektrárnám ještě vyšší, že?
2. nesmysl, 3 jaderné elektrárny jsou pár GW výkonu, že by to snížilo CO2 na kwh na polovinu nevychází ani matematicky, když mají spotřebu tak 60-80 GW. Ale chápu, že jste to jen tak plácnul, protože to je v Čechách zvykem, nikdo si to ověřovat nebude.
Smazáno pro propagaci dezinformačních serverů.
To mě ani nepřekvapuje vzhledem k prvnímu příspěvku. To jsou ty „místní“ (aka noty z Ruska) zdroje.
Tak pokud ty elektrotrucky budou dělat poslední míly do fabriky od nejbližší stanice tak si to dovedu představit. Co si ale nedovedu představit je stání v kopci v zimě na D1.
Asi nikdo nečeká, že v současné situaci ty kamiony budou jezdit po D1. Nebo vy ano?
Samozrejme ze ceka. Vybere se to nejkrajnejsi teoreticka moznost a bere se jako samozrejmost.
Nebo snad neznate to o te ceste elektroautem do Chorvatska?
Co je na cestě do Chorvatska nejkrajněji teoretické?
No hurá. Konečně aspoň něco. Zatímco nabíječky pro elektromobily začínají být na každém rohu, nabít kdekoliv po cestě elektrododávku je docela kovbojka. Nabíječky pro elektrobusy a elektrokamiony prakticky neexistují. A teď nemluvím o kapacitě a rychlosti nabíjení – ani k nově vybudovaným stojanům na Evropských i Českých dálnicích se většinou s dodávkou prostě nevejdu a musím stát naštorc přes 3 místa, už jsem i musel couvat do protisměru, protože na příjezdu k nabíječkám byla nepochopitelně bariéra na 195cm výšku…
Spalovací motor se nemá šanci prosadit, nejdokonalejší pohon je parní stroj.
Parní stroj je sice super, ale má to háček v tom, kde pro něj brát páru. Pára se může tankovat (akumulátorové lokomotivy) nebo vyrábět na místě (čili vlastně v konečném důsledku „spalovací“ tepelný motor, třeba Sentinel), všecko už tu bylo.
Parní stroje zkoušela nahradit obskurdní auta na arašídový olej nebo bateriová na elektřinu, ale nakonec je zcela převálcovaly motory na benzín a naftu.
Ano, parní stroj převálcoval koně, spalováky převálcovaly parní stroj, elektromotory převálcují spalováky a poté už třeba vynaleznou teleportaci. To je běh dějin.
Ultrablbost…
Proč takové neslušné slovo? Třeba ústa, to by bylo vhodnější.
🙂
Možno je to myslené tak, že nabíjačky budú rásť ako huby po daždi.
Asi proto, že to jako „ústa“ nepřeložíte. 🙂
To je „zelený“ socialismus v nejtupější podobě…
Socialismus? Spíše pokračující plýtvání lakované nazeleno, aby to vypadalo, mi přijde. Socialistického na tom neshledávám nic.
Socialistické je na tom to poroučení větru, dešti.
Poroučení větru a dešti bylo komunistické.