Milán – Brno – Phuket. Z Tuřan začal létat Dreamliner do Thajska

Boeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýBoeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Čeští turisté využijí na každém letu asi polovinu z celkové kapacity letadla, doplní italské cestující přilétající z Milána.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gunduľ neubiješ

Z Prahy žádné dálkové spojení nemají? Nebo jak je na tom to jejich regionální letiště? Jak tady všichni využíváme Vídeň, tak ani nemám přehled, jak je to v Budějovicích, Pardubicích, Brně nebo Praze….

Tom

V Praze máme. V Brně je to rarita – zatím.

Katka

Z Prahy máme během zimy za Čedok přímé lety Dreamlinerem do šesti dálkových destinací, pak je to ještě Omán a využíváme i pravidelné linky do dalších míst.

Vladimír

Z Prahy do Thajska cestovky létají, normální linka není i když se Babiš prsil, že domluvil přímou linku do Bankoku s Air Asia.
Stejně je lepší letět přes Dubaj, tam se po šesti hodinách projít, dát si cigáro, pivo a potom dalších 6 – 6,5 h do Bangkoku.
Alternativa Vídeň také není špatná, letos jsem takhle přivezl dvě zaměstnankyně a jednosměrná letenka vyšla na polovinu ceny letenky do Prahy.

Jan

Zajímalo by mě, jak transparentně tu zajížďku do Brna komunikují zákazníkům z Milána. Já bych si takový zájezd nekoupil. Prodloužit si už tak dost dlouhý let, když existují přímé alternativy, může jen kolenovrt. O to víc bych byl naštvaný, kdybych se o tom dozvěděl až v letadle.

Zbyněk

řekl bych že úplně stejně, jako české cestovky. Když letí charter z Ostravy nebo Brna na jih, tak některé linky jsou spojené, že se první přistane v jednom městě, pak v druhém. A vždycky jsem to viděl napsané v popisu cesty. A upřímně, na tak dlouhé cestě si myslím, že jestli sedíte 10 hodin na přímém nebo 12 hodin na letu s mezipřistáním, kde se nemusíte zvednout ze sedadla, tak je to úplně jedno.

PeDazOl

Proč jste z Milána a chcete s nima letět jo? .))))

Ten Ten Ten

Aerolinka to ve svém rezervačním systému rozhodně nezatajuje.

Milan

Až na to, že pasažéři tohohle letu si koupili zájezd od cestovky a s rezervačním systémem aerolinek vůbec nepřijdou do styku.

V.N.

Zase na druhou stranu to může být lepší, než let s nějakým krkolomným přestupem.

Gajda

Píše se, že z Brna se využije asi polovina kapacity. Takže pokud chtějí letět z Milána do Thajska a je jich na jednu 737, tak jediná šance na velký letadlo je tato. Protože jinak by doprava v rámci zájezdu musela stát dvojnásobek. Cestující z Bratislavy přes Prahu do Thajska to mají ještě veselejší – když letí opačným směrem, přistanou pro nástup dalších a zase letí směrem kde už byli.

Katka

Ráda upřesním, že trasa z Brna na Phuket a zpátky je pro české klienty vždy přímá, a do/z Bratislavy se do Thajska vůbec nelétá.

Yetty

Cesťáci samozřejmě mají v informacích k zájezdu, v kolik odlétaj a v kolik přiletí do destinace.

Co byste chtěl víc?

Dino

Hele AirTraveller … uz je tu opet …

Dino

Vas nazor je opravdu svetovy 😉

ivan

Tak na palubě tohoto letu bych opravdu chtěl být a ideálně už na cestě z Malpensy. Větší kontrast být nemůže. Já si to fakt nedokážu vůbec představit jak to vypadá na palubě. Lidé z Milána, hlavního města módy s Brňákama/Moravákama. V Miláně se boarduje přes gate a v Brně přistaví k Dreamlineru schody 🙂 Italové vychutnávající si sklenku vína, Češi otočí 5/10 plechovek piv (střídmý odhad)… Každopádně palec hore, že Čedok přináší nové věci a přítomnost paní/slečny Katky, je též jenom ku prospěchu věci… Ať se Vám v Čedoku daří a máte úspěšnou nejenom tuto zimu… PS Víte někdo, jestli… Číst vice »

Zbyněk

Tolik stereotypů v jednom komentáři 😀

Lubas

Jen ho nechte,ta arogantní povýšenost je známý rys Čechů. Brňáky/Moraváky to nechá v klidu.

Ondra

Takže další stereotypní bullshit. Já jsem se třeba ještě nesetkal s pražákem, co by jakkoliv řešil moravský.

Martin

Ale je to vtipne😁

V.N.

Já jsem se s těmi Italy z Milána setkával v jednom hotelu v Salalah v Ománu. A upřímně řečeno, radši beru ty Moraváky. Tak ukřičené a užvaněné jedince jsem již dlouho nezažil..

Gunduľ neubiješ

No a to ti že severu jsou ještě poměrně tiší a malo komunikační Italové. Na jejich poměry studené čumáky……

Katka

Zdravím Ivane, tak zrovna turisté z Jihomoravského kraje a okolí si s Italy dají to víno rádi, na palubě mají navíc dobrý výběr. 🙂 A každý si prostě objedná to, co mu chutná, žádný kontrast tam nevidím. A děkujeme za zpětnou vazbu a přání, už vymýšlíme další novinky, ale teď nás čekají ještě první lety do Kayseri a Keni. PS: Schody kryté nejsou, ale to není standard ani na mnohem větších letištích. 🙂 Navíc je super vidět letadlo přímo z plochy, já to mám třeba radši.

Dino

Dobry den, Katko, pardon za off topic jen otazka: bude tuto sezonu z Prahy i 788-900? Dekuji

Yetty

A to by jeden čekal, že expert, který tady hodnotí kvality A320neo a 737 MAX aspoň ví, jak se jmenují jednotlivé typy od Boeingu.

Asi chybné očekávání.

David

Vám se překlep nikdy v životě nestal, jste úžasný bezchybný samozřejmě 787-900

Yetty

Bohužel, ani 787-900 neexistuje.

Katka

Zdravím, sezonu máme naplánovanou s Dreamlinerem ve verzi 8, který má bázi v Praze, ale může samozřejmě někdy nastat nějaká provozní změna.

David

děkuji

Rene

Jakkoliv každé další spojení z ČR vítám, primárně nerozumím motivaci milánského turisty (s výjimkou jazykově zcela nevybaveného) který se obětuje k takovému letu. Pro cestu tam je to 12,5 hodiny (1 + 1,5 + 10 hodin), zpátky cca 14 hodin v chicken class. To vše při průměrných cenách letenek z MIL o cca 30% méně proti Praze. Sekundárně lituji všechny cestovatele, kteří v letadle nezamhouří oko, odlétající z BRQ v 0:00 (nebo později) na let 10 hodin dlouhý, včetně pasovky a cesty na hotel se velkém štěsí dostane do postele cca ve v poledne následujícího dne svého biologického času +… Číst vice »

Katka

Zdravím René, už jsem to tu psala, v Itálii bývají stopy třeba v Římě, než se letí do destinace, takže je to jen obdobná změna trasy. Jinak detaily k jednotlivým třídám máme na webu popsané, navíc to není jen o typu sedadla, ale i o dalších službách (limit zavazadla, salonek, servis).

Rene

Katko, díky za comment, chápu ho a jak jsem řekl, pokud si to Ital dá, jeho boj 🙂 Jsem rád že na rozdíl do konkurence nabízíte možnost více tříd i když trocha konzistence v tom pojmenování by byla fajn. Co mě, pokud regujete za CK, trápí na všech zájezdech tohoto typu (tzn. Asie, Karibik) je že volíte jen týdení turnusy – na exotiku mi to přijde strašně krátké, volba prodloužení o týden zase jako už celkem nuda na 14 dnů jeden resort. Neřešili jste 10 denní cykly například?

Yetty

No, nejsem sice Katka, ale pokud tam lítají jednou týdně, tak ten cyklus bude týden nebo dva týdny.

Pokud by chtěli nabídnout více různuch cyklů, museli by najednou lítat tu 2x týdně, tu 1x týdně, aby to vše vyšlo. IMHO asi jenom komplikace pro plánování.

Pokud chcete „nestandard“, bude to asi chtít jinou cestovku, která sice zase nemá přímé lety, ale zase větší roztpyl pobytů.

Katka

Díky za reakci, každý dopravce má trochu jiný produkt, sedadla, služby, apod., proto jsme rozlišili business právě jako light, aby klienti, kteří letěli už polským Dreamlinerem, nečekali i tady “postel” na palubě, navíc pojmenování je součást marketingu. Co se týká turnusů, s týdenní rotací jsou přirozeně v nabídce dovolené na 9 dní nebo dva týdny, ale pokud je zájem, umíme naplánovat klidně dvě lokality/hotely během pobytu. Cesty na 11/12 dní máme u destinací, kam se létá víckrát týdně, nebo u dynamických balíčků, kde se i v exotice dá nakombinovat pravidelná linka s hotelem dle individuální poptávky.

M M

Palec nahoru za perfektní komunikaci svého zaměstnavatele.

Balíkář

Tak od toho je snad placená, ne? 😀

Jarda

To je zase pripominka…. Ja teda musim pani Katku take pochvalit. 🙂 Zrovna nedavno v ramci jednoho tlachani jsem pani Katku vychvalil. Je hvezda sveho oboru. Jen tak dale. 🙂

Gunduľ neubiješ

Ale ona to dela fakt skvěle. Když si vzpomenu na nájezdy zaměstnanců QS, kteří se tady kdysi snažili o nějakou PR a damage control, Laďku a tak, tak se musim jen smát….

Katka

Děkuji všem, je milé si přečíst takovou zpětnou vazbu. Hezké a klidné svátky!

Peeetr

Logičtější by bylo spíš třeba Norsko-Brno-Thajsko.

Ale možná dokáží ušetřit na tom, že v Brně natankují plnou nádrž a nafasují jídlo na cestu, vůči přeplněnému a dražšímu Milánu.

Zbyněk

Když si to změříte třeba na mapy.cz, tak zjistíte, že zajížďka přes Brno dává jen cca 100 km navíc oproti přímému letu. A kdyby letadlo letělo z Osla, je to zajížďka cca 900 km oproti přímému letu. Důvodem je zakřivení země a ortodromy, na „obdélníkové“ mapě se ty směry hodně zkreslují oproti reálné nejkratší vzdálenosti na kouli.

Peeetr

Já to bral, že musí podlétat Ukrajinu.

Yetty

To v podstatě u letu na Phuket nehraje roli. Nejkratší trasa (po ortodromě) sama o sobě v podstatě ukrajinu zasahuje jen nepatrne.

Lkprak

Důvodem zpoždění bylo podle informací, jež kdosi postoval na Twitteru, zdravotní indispozice jedné z cestujících,pro kterou musela přijet sanitka. Dotyčná nešťastnice nakonec do Thajska neodletěla, stejně jako její rodina, jež měla cestovat s ní 😔

Alan Wank

Určitě není nutné se v tom vrtat, na druhou stranu mě např. napadlo, zda zpoždění nevzniklo pochybením letiště, které to letadlo nezvládlo včas a řádně odbavit, takže tuto informaci povasžuji za užitečnou.

Katka

Letiště to zvládlo naprosto skvěle, dokonce ještě v předstihu, ale mimořádné okolnosti se prostě stávají. Každopádně díky za upřesnění.

Lkprak

Dál se v tom vrtat opravdu netřeba, ale zmínit jste se o tom mohli. Takhle leckoho napadne, že vina může být na straně brněnského letiště.
Jinak paní přeji brzké uzdravení a snad se brzy do toho Thajska podívá.

Zlámalík

Vzhledem k tomu, že do Brna létaly IL-76, Ruslan a nákladní 747 si nemyslím, že by s tím měli mít jakýkoliv problém.

Mysel

No do tech nakladnich letadel se zrovna moc cestujicich neodbavuje. ;o)

Gunduľ neubiješ

Tak v Ruské Federaci do IL76 klidně odbavi i půl tisíce dovolenkářů a ještě se tam možná vejde i nějaké hezké dovolenkové BVP…

Vlastik

Když je mezi Brnem a Milanem letadlo obsazeno jen z 50%, tak by bylo dobré kdyby šlo koupit letenku jen na tuto trasu.

MajsterN

Ona nejde koupit ani Brno-Phuket. Jen pro cestovky.
Ale i kdyby to slo, tak by to dost mozna bylo drazsi nez vsechno ostatni.
Muzu si ale koupit s nima koupit cestu do Milana za krasnych 10k (nejlevnejsi promo) a vystoupit v brne.
Coz nevychazi, protoze proc letet s nejakym Neonem, kdyz Emirates/Turkish maji taky spoustu letu za 12/13k.
Naopak kdyz budu experimentovat tak to dam i za 8-9k.
Plus let Phuket-Bangkok je jen 800 korun a tam je vyber lepsi.

Rene

Můžete prosím pro zimní sezonu uvést jediný příklad letu Emirates do BKK za 12k.. , případně ten experiment za 8k? Datum/routing..? Takové ceny pamatuju naposledy před covidem..

Adam H

Já mám Saudii v březnu za 8.5k, ale to je výjimka a štěstí. A je to z Vídně, ne Brna. Chci vidět ty Emirates za 12k. V roce 2019 jsme s nimi letěli PRG-DXB-HKG-BKK-DXB-VIE za 14.5 a to bylo ta tu dobu jooo levne

Průvodce původní Aleš

Něco mi uniklo, ona se dá u Turkish nebo Emirates koupit letenka do/z Brna?

Jan

Překvapuje mě, že velkoměsto jako Milán nenaplní Dreamliner samo o sobě. Na místě těch Italů bych byl asi otrávený, že se na tak dalekou cestu zdržujeme mezipřistáním chvíli po vzletu…

Bob

To není o tom, že by Milán nenaplnil Dreamliner.

Balíkář

Tak o čem to je?

Jirka

A o čem tedy?

marty-t

Napadá mne jediné vysvětlení – třeba je to přesycením trhu v Miláně respektive tamním vysoce konkurenčním prostředím – jen samotný Neos má 6 Dreamlinerů 787-9 a základnu v Malpense. Miláno má 3 letiště (Malpensu, Linate a Bergamo), které obsluhuje prakticky každý kdo v letectví trochu něco znamená. A to vše vztaženo na populaci 1,4 milionu lidí ve městě resp. 4,3 milionu v metropolitní oblasti. Z Brna se dosud nedá nikam dostat ani s přestupem. Jen prvně autem do 2 hodiny vzdálené Vídně nebo 3 hodiny vzdálené Prahy. A pak s přestupem třeba v Perském zálivu. Proto může nabídka Čedoku přímého… Číst vice »

aaa

Blbost, z Brna to lítá každý den do Londýna (tam se dá přestoupit na cokoliv), a přes sezonu prakticky celé středomoří.

M19

Akorát ne na Heathrow, tak s tím kamkoliv je to trochu omezenější.

Ivo

Navíc to asi nebude v rámci jedné letenky, takže velký risk.

M19

Tak pokud to berete tak, že tam stejně přiletíte k večeru a než se dostanete na jiné letiště, tak stejně můžete letět až druhý den, tak to tak velký risk nebude, jen to prostě bude zbytečně drahé. Pokud to není nějaká zvláštní destinace, kde to jinak nepůjde, tak prostě poletíte nějak jinak.

marty-t

Jen poznámka- než letět z Brna na Stansted abych se přesunul na Gatwick a pak letěl dál tak to je rychlejší a levnější jet z Brna po zemi do Vídně a pak na ten Gatwick doletět přímo… Ale každý máme svoji hlavu…

Yetty

Ano, můžete sice letět Ryanairem do Londýna, tam si nechávat bambilion hodin na přestup, protože Rynair má co, Kefalín? No, Ryanair jako low cost negarantuje žádné přestupy.

Rene

A není let do LON trochu špatným směrem při routingu do jihovýchodní Asie..?

Zlámalík

Přes Atlantu a Havaj to pak už vychází 😀

Průvodce původní Aleš

Dejte sem spojení na jednu letenku a cenu. Je to samozřejmě naprostý nesmysl.

M19

No to víte, ono je to je jediné letadlo z Milána do Phuketu co léta… 😉

Yetty

Zkuste to otočit – co když je to tak, že primárně chtěli obsadit Brno – Phuket, ale protože by to nenaplnili a navíc nechtěli platit prádzný přelety Brno – Milán, tak hledali nějaký další zdroj lidí, a vyšlo jim Miláno?

Pro obě strany je to výhodné – Neos nemusí přelítávat prádzny letadlo Brno – MXP a naopak (jako to tuším dělají Poláci), a čedok nemusí platit tak moc prázdné přelety.

Katka

Jedná se o plánovanou spolupráci na provozu spojení, navíc v Itálii je obvyklé kombinovat takové lety na trase Milán-Řím-destinace, takže stop v Brně je obdobný. Navíc je tam potenciál na rozšíření kapacit do budoucna.

V.N.

Já nevím, ale můj subjektivní dojem je takový, že Češi na rozdíl od ostatních národů cestují hodně. Tolik charterů do exotických destinací se v jiných, stejně velkých zemích moc nevidí. Když jsem se pokoušel vyhledat nějaký zájezd s německou cestovkou, byl jsem překvapený, jaké krkolomné spojení mi weby cestovek vyhledaly. Například na takovou Kubu (Varadero) létá z Německa pouze jeden A330 za týden a to pouze z Frankfurtu. Vloni jsem byl v Salalahu v Ománu. Z Čech přistávali na místním letišti tři letadla za týden, jedno až dvě z Polska, a NEOS s dreamlinerem z Itálie. Tot z charterů vše.

Yetty

Zas je nepodcenujte 🙂 Oni cestuji hodne, vzdyt se podivejte, kolik je jenom v nemecku nebo treba UK. charterovek nebo defakto charterovek.

IMHO je to ale trosku i jinym pristupem – na tyhle exotiky spousta nemeckych cestovek nevypravuje „chartery“, ale posilaj lidi pravidelnymi lety.

(ted trosku stereotypu) – zkuste poslat ceskeho prumerneho koupaka beznou linkou s jednim ci dvema prstupy. Pulka by jich nedoletela

libor

A Budějovice zase nic… achjo 😀 😀

PeDazOl

Prej až odhrnou sníh…. :-):- ) a budou mít další turnikety a rentgény… 🙂

libor

ty rentGeny chápu, ono odbavit Dreamliner, to vyžaduje pořádnou kapacitu

PeDazOl

Ale nejdřív ten sníh…. 🙂

Jirka

A jak budou proboha Jihočeši létat do Thajska?!

libor

pojedou lodí, prý dělají zase nějaký nový přístav či co…

Gunduľ neubiješ

Asi odbočka z D-O-L…. 😉

Karel

To začne létat příští rok. Kraków, Ostrava, Budějovice 🤣🤣🤣a pak už to bude celý svět jak USA, Karibik tak celá Asie 😁😁

Gunduľ neubiješ

V Budějovicích nejsou volné sloty. A mají tam multiple-daily A380 do DXB a LHR, tak to budou muset vydržet když tak s jedním přestupem cestou si dají pikadora navíc, no co. Obyčejná cestovka nikdy nepřeplati sloty těchhle velkých kluků….

PeDazOl

👍🤣🤣🤣