Milán – Brno – Phuket. Z Tuřan začal létat Dreamliner do Thajska

Boeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýBoeing 787-9 Dreamliner letecké společnosti Neos poprvé v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Čeští turisté využijí na každém letu asi polovinu z celkové kapacity letadla, doplní italské cestující přilétající z Milána.

Cestovní kancelář Čedok spustila ve spolupráci s leteckou společností Neos a zahraničním tour operátorem charterovou linku na thajský ostrov Phuket. V provozu bude každé úterý po celou zimní sezónu. Jedná se o první a jediné dálkové spojení z regionálního letiště v České republice.

Italský dopravce nasazuje na lety z Milána přes Brno do Thajska a zpět letoun Boeing 787-9 Dreamliner s kapacitou až pro 359 cestujících ve dvou třídách. První odlety jsou kompletně vyprodané. Čeští turisté mají podle informací deníku Zdopravy.cz k dispozici asi polovinu z celkové kapacity letadla.

Spojení bude pro Čechy vždy přímé, lety jsou plánovány ve směru Milán, Brno, Phuket, a na zpáteční cestě Phuket, Brno, Milán. Čedok vidí podle poptávky velký potenciál pro navýšení kapacit do budoucna, napsala to jeho mluvčí Kateřina Pavlíková.

„Partnerství s českou cestovní kanceláří je dalším krokem na cestě růstu Neosu na trhu. Naším cílem je posílit naši roli v zahraničí a podnikání aerolinky diverzifikovat mezi různé spolupráce. V posledních letech naše společnost podepsala několik dohod s mezinárodními partnery, abychom mohli pokrýt nové destinace a nabízet další lety,“ uvedl obchodní ředitel Neosu Aldo Sarnataro.

Dálková premiéra

Cesta přímým spojením z Tuřan na Phuket zabere přibližně deset hodin. První let nové charterové linky odlétal s asi hodinovým zpožděním. Italští cestující tak spolu s hodinovým přeletem z milánského letiště Malpensa a dvou a půlhodinovým mezipřistáním v Brně strávili v letadle téměř třináct a půl hodiny.

„Provoz nadlimitního typu letadla, v tomto případě Boeingu 787 Dreamliner ve verzi 9, musel brněnskému letišti schválit Úřad pro civilní letectví. Takový proces spočívá v kontrole, jestli se letoun vejde na odbavovací stojánku, jestli se na ní otočí a podobně. Proces odbavení je standardní, trup je akorát výše a zavazadla nakládáme do kontejnerů tak, jak jsme zvyklí nakládat cargo letadla,“ popsal deníku Zdopravy.cz odbavení Dreamlineru vedoucí úseku Přepravní provoz Letiště Brno Radek Lang.

Zároveň Lang dodal, že Dreamliner není největší letadlo, jaké kdy na brněnském letišti historicky bylo a jaké na něj může létat. Na odbavení si podle jeho slov letiště vystačí se svými kmenovými zaměstnanci. Personál musel projít speciálním odbavovacím školením, zhlédnul dokonce odbavení letů Neosu přímo v Miláně na letišti Malpensa. Stejně jako větší cargo letadla musí v Brně odbavovat Dreamliner kvůli jeho rozměrům na nákladní stojánce. Cestující dopraví z terminálu autobusy.

Tagy BRQ Čedok Letiště Brno Letiště Brno - Tuřany Neos NO NOS
85 komentářů