Michal Štěpán končí v čele Integrované dopravy Středočeského kraje, odchází na vlastní žádost

Michal Štěpán. Foto: České dráhyMichal Štěpán. Foto: České dráhy

Středočeský kraj musí po roce opět hledat nového ředitele pro Integrovanou dopravu Středočeského kraje (IDSK). Z postu odejde na konci

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

V Pardubickym kraji se svou firmou OREDO dokazal, co umi. Kolegove strojvedouci z CT mohou vypravet o jeho navstevach a ruseni dopravy ve prospech firmy OREDO. V normalni firme by letel pres zavreny okno.

dopravák

Jak, prosím, souvisí či někdy souvisel Michal Štěpán s firmou OREDO?

Mašinka

Podivej se na portal statni spravy a jednatele firmy

dopravák

Ať hledám, jak hledám, v Obchodním rejstříku v (historických) údajích o firmě OREDO, s.r.o. za celou dobu její existence (od roku 2003) nikde žádné jméno Michal Štěpán (s akademickým titulem či bez něho) v žádné souvislosti (ani jako jednatel, člen dozorčí rady, apod.) nenacházím – můžete mě nějak lépe navést?
(Navíc se domnívám, že vzhledem k jeho mnohaletému nepřetržitému fungování u ČD už od 90. let minulého století by zjevně šlo i o „střet zájmů“ …)

Karel Rand

Tak pracovitý, ale výsledky neměl nikde! Ani dříve u ČD, ani nyní na IDSK.

Leden

Trafikant.

PatriK

Jak pokročila integrace dalších oblastí do PID, za jeho působení? Jaké jsou jeho konkrétní výsledky? Myslím, že ho škoda nebude, když zmizí.

Géřet

Já bych si na ten návrat do vedení ČD i vsadila. Přece jenom během doby, co tam nebyl, některé osoby odešly a jiné přišly, změnilo se i vedení MD, takže bych nějakým zákulisním dohodám o návratu zpět i věřila. No uvidíme.

Joseph

Michal Štěpán je hlavně vystudovaný železničář a pracoval v různých funkcích. Stejně tak i generální ředitel Správy železnic. Tyhle o něco starší pánové jsou dle mého opravdu odborníci. O diletantech a diletantkách bych mohl vyprávět.

dopravák

Joseph: Michalovou hlavní neřestí je, bohužel, právě ten jeho přehnaný kariérismus (vzešlý nejspíš z jeho velkého sebevědomí), který mu v nižších funkcích sice až tolik neškodil, ale v těch opravdu vysokých už to asi bylo pro některé vlivné osoby příliš „nezkousnutelné“ – tipuji, že tím vznikající neshody jsou i hlavním důvodem pro jeho odchod z IDSK. Ale jako odborník na VHD (a především na železnici) mnoho skutečně relevantních konkurentů v tomto státu opravdu nemá, a bylo by proto pro všechny ke škodě nemoci jeho odborných schopností využívat tam, kde je může účelně uplatňovat.

Pandrhola

S Michalem jsem pár let pracoval, je to velmi pracovitý člověk a svému oboru rozumí, ale jeho styl rozhodně nebude sedět každému.

Joseph

Dopravák: Něco na tom bude. Ale diletantem určitě není. To třeba na Správě železnic působí jeden vysoký manažer, který se štítí lidí.

A. K.

Neskutečně ambiciozní diletant, všude nadělal víc škody jak užitku.

Joseph

Ambiciozní M. Š., to je pravda, ale diletant není. Mohu potvrdit, pracoval jsem s tímto pánem.

Joseph

Mohu potvrdit, nevymýšlím si. Ale znám lidi, kteří neumí běžně užívat PC, problém mají s MS Office, neovládají různé programy a přesto mají vedoucí pozice. To je tragédie.

Luděk S.

Simvás, takových nás tam je většina. Ta menšina jsou šotoušci jako pan Bc., MBA.

Joseph

A to je trochu škoda, když někteří lidé jedou jen v tom, co umí. Nechtějí se naučit nic.

Lemmy

Tak hlavně že za „šotouška“ se začalo konečně něco dělat – jak prolamovat skleróza a zahnívání v akutních věcech, tak plánovat budoucí kapitolu železnice.

Leinad

Takových, kteří neumí látku základní školy?
Vím že se některé pophvězdy chlubí nezvladnutim matiky, ale že by se někdo chlubil nezvladnutim strojopisu 😉

GPGP

V této republice to je bohužel standard.
I asistentky v IT firmách mají problém poslat mail s přílohou.
A ruku na srdce, kdo z nás umí používat část MS Office s názvem Access, což je DB, skoro nikdo.
O Java, PHP, Python, SQL, XML, WDSL, FE, BE ani nemluvím.
Každý si myslí že ten internet běhá sám , ale je za tím fakt hromada práce
Každý má běžné užívání programů nastavené jinak….a k řízení lidí většinou hlubší znalosti nejsou třeba, kor ve státem vlastněných firmách, tam je to spíše žádoucí, bohužel….

Lemmy

Jeho tvůrci to asi tak nemysleli, ale nejpoužívanějším databázovým nástrojem pro kancelářské lidi je Excel. V některých menších firmách je na tom poslepované i něco jako ERP. 🙂

Ale mohl byste nám objastnit, na co potřebuje kancelářský uživatel (například správce nemovitostí na Správě železnic) znalost WDSL a backendu? Vy jste taky odborník na automobilové motory, když jezdíte autem?

Leinad

Java, PHP,… Jsou programovací jazyky. Akorát SQL je dotazovací jazyk, ten se může hodit (pro statistiku, správný dotaz na databázi), ale když ho manager neumí tak řekne programátorovi co chce vidět.
Word, Excel, PowerPoint jsou kancelářské nástroje. Když člověk neumí psát texty, těžko bude něco efektivně řídit. Jestli někoho baví místo Excelu používat papír, tužku a kalkulačku, nějakými čmáranicemi dojít k výsledku(možná i dobrému, ale těžko obhajitelnému).

pozorovatel

A. K.: Co jste, prosím, na odborném poli ve VHD dokázal vy, že si troufáte o Michalovi Štěpánovi tvrdit, že je diletant?

Pavlos

Kdyz o tom nic nevite, tak se k tomu radsi nevyjadrujte.

Radek

V prosinci bylo Rakovnicko, teď na jaře mělo být 5 oblastí, zabil to koronavirus, ale za to asi Štěpán nemůže.

PatriK

Což je neuspokojivě pomalé, zvlášť když plná integrace PID v celém kraji měla být dle původních plánů už dokončená. Za působení Štěpána k zrychlení integrace nedošlo, spíš naopak.

dopravák

Problém je zjevně v penězích, které na provozování systému, jaký (provozně) postupně vzniká tím, že „Praha“ (se svojí hustotou VHD) se rozšiřuje na celé mnohem řídčeji osídlené území Středočeského kraje, logicky nemohou vůbec stačit: v tomto směru je třeba IDS JMK úspornější (a vlastně dál), protože Horský s Hladíkem tam od samého počátku tvrdě a despoticky nastolili koncepci páteřní úlohy železnice a naprosto převážně pouze návazných „napaječových“ autobusových linek po venkově, ačkoli to zejména v počátcích budilo jen těžko překonatelný odpor. Praha touto cestou při tvorbě PID nešla, protože vlastně ani nemohla, neboť na rozdíl od Brna, které je součástí… Číst vice »

Leinad

Můžete k tomu dát nějaký příklad, link na článek, kde se rozebírá konkrétní oblast, chyby v linkovém vedení a možnosti nápravy včetně úspory?
Já nemám dojem, že by každá středočeská díra měla přímák do Prahy, naopak existuje dost linek 4XX, které objedou vesnice a dovezou lidi na nádraží. Jo kvalita „výběrek“ bus dopravců, Rathovo tvrzení o netransparentnosti ROPIDu,… to dost poškozuje, ale lepší stav jsou stejné linky s lepším výběrkem.

dopravák

To samozřejmě mohu, ale vznikla by z toho debata naprosto nesouvisející s předmětem, jehož se týká původní text, tedy s ročním působením Michala Štěpána v čele IDSK, a tak bych ji raději nechal pod nějaký možný budoucí text týkající se vývoje PIDu za celou dobu jeho existence, tedy vlastně už více než 25 roků, protože kariéra Michala Štěpána s ní souvisí jen v menší části, a to i kdybychom přičetli jeho působení ve vrcholovém vedení ČD, kdy ČD s PIDem už musely začít vážně počítat, komunikovat s ROPIDem a vzájemně spolupracovat. Ale abyste si nemyslel, že se z toho chci… Číst vice »

Honza

PID je pro Středočeský kraj příliš drahý.

dopravák

Tak intenzivní intervalová VHD, jakou se snaží nabízet PID (tedy fakticky „projektanti“ ROPIDu + IDSK), navíc většinou provozovaná často zbytečně velkými dopravními prostředky (autobusy), bohužel je a vždy bude příliš drahá pro jakýkoli „venkov“, protože ten nebude nikdy tak hustě osídlený, aby ji patřičně zaplnil, a už vůbec ne aspoň trochu rovnoměrně po většinu občanského dne. „SID“ byl sice pro Stč. kraj asi levnější, ale stav, kdy nebyl s PIDem patřičně kompatibilní nejen tarifně, ale především provozně, pro uživatele určitě nebyl jako celek výhodnější než rozšiřující se PID. Máte snad vy nějaký dobrý tip na řešení, jak z té lapálie… Číst vice »

Jan Širc

Například návrat k logice expresních autobusových linek do Prahy. Ale pro ROPID je myšlenka linek, které si na sebe vydělají pouhým výběrem jízdného, něco jako sci-fi.

dopravák

Zkuste být konkrétnější: osobně si rozhodně nemyslím, že by (až na skutečné výjimky podložené dostatečnou frekvencí) vytváření nových souběhů expresních a zastávkových linek mělo takový efekt, aby se to organizátorům VHD skutečně tak výrazně vyplatilo (finančně) a zároveň přineslo i adekvátní efekt v přesunu většího množství lidí z IAD na VHD.

Lemmy

Spíš než koronavirus za tím stojí prachy, ale za to taky asi Štěpán nemůže.