MHD ve Vlašimi bude nově součástí PID. Město uhájilo nižší tarif 10 korun za jízdenku
MHD ve Vlašimi. Foto: PID
Cestujícím se výrazně rozšíří počet linek, které mohou pro cestu po městě využít za zvýhodněnou cenu.
Cestujícím se výrazně rozšíří počet linek, které mohou pro cestu po městě využít za zvýhodněnou cenu.
Myslím, s v posledním odstavci je chyba: nejde o bezplatnou dopravu
K informaci o bezplatné přepravě na území města Vlašimi se zřejmě vztahuje posledné věta nad mapou linek ve Vlašimi: „Senioři od 65 let budou cestovat zdarma.“
https://www.mesto-vlasim.cz/mesto-vlasim/mestska-hromadna-doprava-chystane-zmeny
Nebo u PID:
https://pid.cz/zmena/integrace-mhd-vlasim-35220-2/
Už aby PID neměl pásma a byla jen časova jízdenka. Jestli někdo jezdí z Vlašimi MHD,tak jedině dobře a není nutné ho trest ročním kupónem třeba za 10k, ty spoje stejně jezdí hlavně na dotace.
V Rakousku už pásma dávno zrušili a zavedli celokrajový Klimaticket, platný na veškerou veřejnou dopravu v daném kraji (= Rakouské spolkové zemi). V Česku s naší politickou reprezentací nemožné…
Navíc se to dá dát jako zaměstnanecký benefit a odepsat z daní ..
Ekvivalentní jízdenky (ne moc levné roční jízdenky na jeden kraj) tu máme ve většině krajů taky
Zajímavé: kde-kdo tady žehral na“Babišovy slevy“, které jsou přitom v nemálé části Evropy standardem, ale výhody jako v mnohem bohatším |Rakousku by se těm zapšklým kritikům zamlouvaly – není v tom trochu rozpor?
Ale nepovídejte – kdepak že to mají 75% slevu pro seniory?
„V Rakousku už pásma dávno zrušili “
Například v Tyrolsku? https://www.vvt.at/data.cfm?vpath=ma-downloads/tarifinformationen/vvt-zonenplan
Nebo „domino“ ve Voralbergu? https://www.vmobil.at/sites/default/files/2019-11/VMOBIL%20Tarifzonenplan%202020.pdf
Anebo další „plástve“ v Salcbursku https://salzburg-verkehr.at/service/download/liniennetz-und-umgebungsplaene/# anebo snad v Horních Rakousích? https://www.ooevv.at/de/tickets-preise/zonenplan.html
V Rakousku sice zavedli Klimaticket, ale pásma nezrušili(ono to totiž v Rakousku souvisí s tím, zda jste v Tylosku či Štýrsku atd). Asi jste tam nikdy nebyl, nebo prostě jen lžete?
Sice kecáš a ani se za to neomluvíš, ale tady máš klimatiketů co hrdlo ráčí:
https://pid.cz/tarif-web/adult.php?cat=DOS<=1&range=1-7&noprg=0&nolt=0&lang=
V PID se dá taky koupit taková jízdenka. Můžete si ji koupit, v tom Vám nikdo nemůže zabránit.
Že existují pásma a já si díky nim mohu koupit jízdenku levněší samozřejmě kvituji. Řekl bych, že asi každý (více či méně) pravidelně dojíždějící.
Nevýhodou čistě časové jízdenky je fakt, že čím horší služba (delší jízdní doba, více přestupů, delší přestupy), tím víc peněz. To časové omezení je tam už dnes, ale mezi 8 a 17 pásmy už je ten čas stejný. Odstranění pásem by znamenalo buď zkrátit čas na menší počet pásem, nebo prodloužit na větší počet (nebo kombinaci). Fakticky by to zdražilo kratší cesty nebo zlevnilo delší, případně nějaký kompromis mezi.
Tak ono s těmi časy je to takové, že jedete do sousedního pásma, no autem je to na 7 minut (řekněme 10 minut klidné jízdy), ale protože autobusy jsou vyhlídkové, tak to autobusu trvá 31 minut. Takže nejen že nestačí 2 pásmová jízdenka za 20 korun, ale ani 3 pásmová (na 30 minut) a musíte platit 4 pásma za 40 korun. Viděl jsem tuto situaci na více linkách, pro příklad třeba 792 Vlašim-Zdislavice-Rataje. I když je tohle je extrém, tak právě s tou poslední úpravou tarifu se pásma trochu upozadila a spíš je potřeba řešit čas (hlavně na kratších cestách).… Číst vice »
Je vlastně strašně nefér že v Praze si zaplatím 3650 za rok a jezdím po ploše skoro jako Středočeský kraj a tam místní za pár km platí více. I když když jsem viděl ten doplatek který musí zaplatit s Přezletic do Vinoře ,odkud už platí Pražská ,tak to trošku chápu
Dobrý počin, více takových!
Třeba Kladno 😄
No hlavně Boleslav by to chtělo
Pokud se nemýlím, tak je Boleslav poslední město SČK bez integrace, které nemá bezplatnou přepravu, je to pravda?
Nn, minimálně ještě Kladno není plně integrované: neberou všechny PID lístky (konkrétně zlevněné a patnáctiminutové )
To si ovšem zavinilo zpupné Kladno samo!
To ani Praha nebere.
Je to tak, ovšem tato anomálie je zanesena v tarifu PID, nejde o částečnou integraci
Jízdenek na kratší čas v Praze pro kratší cesty, na něž se jinak vyplatí vzít auto? A v nejbližších pásmech netrestat „dalším pásmem za čas“ (neb to ještě k tomu ruší přehlednost tarifu)? Byl bych pro…
Problém jízdenek na kratší čas v Praze pro kratší cesty tkví nejspíš ve větší možnosti jejich zneužívání: minuta překročení platnosti u jízdenky třeba na 15 minut tvoří mnohem větší poměrnou dobu než u jízdenky platné 45 minut a počet takových malých překročení doby platnosti, a tedy raké potenciálních konfliktů s revizními orgány, by byl zřejmě příliš velký na to, aby se takové řešení líbilo nejen cestujícím (včetně mě, i když já už to dávno nepotřebuji – ale z principu pro jsem), ale i městským politikům, ROPIDu a DPP.
Vy asi nejste z Prahy, že?
Vlašim je poměrně malé město a představa, že někdo bude chtít platit 20 Kč za svezení autobusem na vzdálenost jen několika set metrů je dost nerealistická – vydělají na tom ovšem hlavně obyvatelé z okolních obcí, které tvoří místní části Vlašimi, ale kam už to těch pouhých pár set metrů není (Domašov, apod.). Z tohoto pohledu jsou naopak škodní obyvateké Znosimi, kam autobusy nejezdí a jedinou VHD je tam vlak, ve kterém ten zvýhodněný „městský“ tarif neplatí, ačkoli je to také formálně část města Vlašim.
Obyvatelé Znosimi mohou (přímo nebo přes osadní výbor, pokud ho mají) žádat samosprávu města o zřízení autobusové linky. Samozřejmě jsou to peníze z městského rozpočtu navíc, ale pokud bude zájem silný, mohou být úspěšní.
A nebylo by levnější upravit právě ten vlakový tarif?
Všechny tyhle lokální jízdenky to celé ještě víc komplikují. Ve vlacích platí už široká škála jízdenek ČD, OneTicket, PID… Teď ještě každé město vlastní jízdné? Chtělo by to spíš zjednodušovat než dál komplikovat.
„každé město“ to nijak nekomlikuje. Kromě městského tarifu platí stále i PID tarif.
On tam snad aspoň v pracovní dny nějaký autobus občas i jezdí (linka č. 840), ale asi to není vlašimská MHD a v té mapce ta linka ani jako MHD zakreslena není – ale možná ten tarif bude nakonec přesto platit i pro něj. Logické by ovšem bylo, kdyby platil i ve vlacích, když je to formálně na území města.
Tarif MHD Vlašim bude platit na všech linkách,co projíždějí Vlašimí.Je to v tom článku.
V článku je i mapka, kde to tak nevypadá.
Vlašim-Znosim linka 840
Domašov? Domašín!
Domašov ve Vlašimi nemají, pane Zikmunde.
A aniž bych snižoval problém babiček ze Znosími kde bydlí tak 10 trvalých obyvatel (a 3x denně v kladiva tam jezdí i autobus) je o blaho levné MHD ochuzen i hřbitov, částečně ulice Blanická a především mnohem větší vesnice Bolina.
Tady jste nevyužil příležitost navrhnout nejen zavedení MHD tarifu, ale i obnovu železniční dopravy.
Bolina, Zdislavice i Trhový Štěpánov mají na vlakové zastávky dost daleko, co si tak pamatuji.
Asi jeden z hlavních důvodů, proč je dnes ta trať jen sezónní.