Mezinárodní veřejná doprava bez hranic. Zlínský a Trenčianský kraj chtějí sladit dopravní systémy
Nový RegioPanter pro Zlínský kraj. Foto: České dráhy

Projekt počítá s možností cestování na jeden jízdní doklad, který bude platný o obou systémech.
Něco podobného máme třeba v Karlovarském kraji a to jízdenku Egronet nebo v ústeckém kraji a to Labe Elbe…. Egronet funguje už přes 25 let ….
„…kdy se na tuto trať vloni v prosinci na základě iniciativy Zlínského kraje po pěti letech vrátil pravidelný provoz. Denně tu nyní v obou směrech jezdí pět vlaků.“
Ve skutečnosti však většinou jezdí prázdné. Na trase jsem téměř denně a z Púchova ani do Púchova víceméně nikdo necestuje.
Spíše bych se přimlouval za propagaci obnovení dopravy přes Vlárský průsmyk – ideálně až do Trenčína – s ohledem na nově vybudovanou cyklostezku. Jestli něco v téhle době zachrání téměř zaniklou dopravu, tak jsou to cyklisti. V podobném duchu to funguje doprava například do Velkých Karlovic.
jezdí prázdné za 1 -, protože jedou v naprosto nesmyslnou dobu a za 2-
lidi co tím dřív jezdili než se vlaky zrušily a pak byli nuceni přesednout do aut se už nevrátí
Fairtiq na Slovensku? To byla bomba. Když už mluvčí zmiňuje 5 párů vlaků mezi Púchovem a Lidčí, tak by bylo dobré zmínit, že jsou absolutně nepoužitelné. Odjezd ráno v 5:15 a poté až okolo 13.h. z Horního Lidče.
Chtějí sladit dopravní systémy, aby cestující nebyli tak kyselí.
Hlavně že jim vadí myšlenka lepšího propojení s IDS JMK.
To prostě člověk nepochopí, že předplatní jízdenka / nová generace platí na vlaku z Kunovic do Veselí, ale ne autobusu.
Že by odbavení jako u mezikrajských linek, vychozí nebo cílová zastavka ve kraji ke keremu náleží daná ids. Fajn by bylo propojeni IDS JMK a IDS BK mezi Břeclaví a Kůty
Toho se ZSSK bojí, jako čert kříže, protože tenhle kraťoučký úsek jim v mezinárodním tarifu dost vydělává.
Chtěl bych tomu věřit, ale nevěřím. Z nabídky přeshraničního spojení zrušili, co mohli a nemít auto, nedostal bych se ani ze Zlína do Trenčína, natož mezi menšími sídly. Navíc lidé, kteří dopravě na ZL kraji rozuměli, byli odejiti. Od těch, co o dopravě v kraji rozhodují nyní, nic neočekávám. Auto to jistí.
Osobáky Púchov-Vsetín zrušily ŽSSK, potažmo slovenské MD, s tím kraj nemohl nic moc udělat, když s ním SK strana odmítla jednat.
Pokud by to samozřejmě kraj neprovozoval na vlastní komerční tarif.
O to nešlo, slovenské MD (dočasně) odmítlo provozovat tyto vlaky přes hranice, kde se dopravcem stala místo ČD Arriva.
To je dobře že zmiňují relaci z Uherského Brodu do Trenčína. Co takhle protáhnout vlaky z Bylnice do Trenčína? Opravdu by se to neuživilo? Trenčín je velké město na koridoru. Po elektrizaci tratě do Luhačovic by to zvládly BEMU.
Kraj plánuje 14 BEMU s dotací z EU.
A budou vázané na konkrétní tratě?
JJ, chvíli se o tom mluvilo. Ze slovenské strany je dnes obsluhovaná pouze část Trenčanská Teplá – Horné Srnie. Pokrok by bylo protažení do Bylnice s návazností na spoje směr Horní Lideč a Staré Město i s tím šrotem, co tam jezdí. Ale bohužel v Teplé nezastavují rychlíky, takže by to bylo pouze s přestupem na další osobní vlak.
Proč by osobák z Bylnice musel končit v Trenčianské Teplé a nemohl dojet necelých 7 km daleko do Trenčína?
1/4 roku jezdila pod dráty Regionova ze Vsetína až do Lhotky nad Bečvou a nikdo se kvůli tomu nevěšel, nebo snad ano?
Na Facebooku byla v komentáři informace, že je problém se stavem trati na slovenské straně, hádám že nemyslí dráty.
Od kdy nezastavují rychlíky v Trenčanské Teplé? Jak jste na takovou hloupost přišel?
Rychlíky Považan (které byly posíleny) tam staví, projíždějí expresy Tatran, které ale měly donedávna kategorii R a stavěly tam také.
Však jsem psal Trenčín a ne Trenčianska Teplá – většinou už jsme pochopili že vlakové linky mají jezdit tam, kam se to hodí cestujícím, a nenutit je do přestupů někde kde je výhybka nebo depo. Směr Žilina se může klidně jet i přes Trenčín, navíc pokud to bude v IDS
v Teplé nezastavují rychlíky ? Tak to nevím čím odtud tedy jezdím
Docela bych to bral, bílé karpaty je má oblíbená turistická destinace, ale dostat se na úpatí hor na slovenské straně hromadnou z ČR je nyní docela problém, přes vrbovce je to šukafonem na dlouhé lokte a přes vlárský průsmyk vlaky skoro nejezdí.
Fakt první, jo?
Třeba Egronet? Ten ovšem nefunguje pro jednotlivé jednoduché jízdy, nabízí pouze síťové jízdenky. A podobně to přece platí i pro všelijaká další přeshraniční spojení zahrnující víc než jedinou trasu, nebo se mýlím?
V tomto prípade, ale článok naznačuje, že má ísť nie o ďalšiu parallenu tarifu, ale o to že by bola 1 spoločná základna…
Co třeba Bodenseeticket?
A není to v podstatě právě jen totéž jako třeba ten Egronet? Umí to i jiné než pouze síťové jízdenky?