Mezinárodní veřejná doprava bez hranic. Zlínský a Trenčianský kraj chtějí sladit dopravní systémy
Nový RegioPanter pro Zlínský kraj. Foto: České dráhy

Projekt počítá s možností cestování na jeden jízdní doklad, který bude platný o obou systémech.
Přeshraniční přesah integrované dopravy má IDSJMK, jak na Slovensko (Myjava), tak do Rakouska (Retz, Laa). Je to výborná věc, stačí porovnat cenu jízdenky vlaku Znojmo – Retz na IDOS vs. IDSJMK. Má to omezení, lze to využít jen na dojezd/příjezd z Jihomoravského kraje (nelze jet např. ze stanice Vrbovce do Myjavy na tarif IDSJMK). Pokud to bude integrace vyšší úrovně (např.ve FAIRTIQ bude možné koupit jízdenku kdekoli v Trenčiankém kraji), tak držím palce. Jen se zde mluví pouze Trenčianském kraji, přitom Trenčiansky kraj aktuálně pracuje na jednotném systému veřejné dopravy se Žilinským krajem https://trencin.sk/aktuality/integrovana-doprava-v-kraji-ma-novy-nazov-ids-plus/
Takejto cezhraničnej integrácii fandím.
Ešte by to chcelo IDS JMK/IDS BK (to už malo byť dávno) a ODIS/IDŽK (výhovorka na rekonštrukciu Čadce zachviľu padne).
Něco podobného máme třeba v Karlovarském kraji a to jízdenku Egronet nebo v ústeckém kraji a to Labe Elbe…. Egronet funguje už přes 25 let ….
Jo ale taky je egronet v karlovarském kraji jedinej náznak integrace, a to je dost slabý.
„…kdy se na tuto trať vloni v prosinci na základě iniciativy Zlínského kraje po pěti letech vrátil pravidelný provoz. Denně tu nyní v obou směrech jezdí pět vlaků.“
Ve skutečnosti však většinou jezdí prázdné. Na trase jsem téměř denně a z Púchova ani do Púchova víceméně nikdo necestuje.
Spíše bych se přimlouval za propagaci obnovení dopravy přes Vlárský průsmyk – ideálně až do Trenčína – s ohledem na nově vybudovanou cyklostezku. Jestli něco v téhle době zachrání téměř zaniklou dopravu, tak jsou to cyklisti. V podobném duchu to funguje doprava například do Velkých Karlovic.
jezdí prázdné za 1 -, protože jedou v naprosto nesmyslnou dobu a za 2-
lidi co tím dřív jezdili než se vlaky zrušily a pak byli nuceni přesednout do aut se už nevrátí
A za 3 – pokud někdo takto jezdí, tak zpravidla napřímo pomocí Valašského expresu.
Když chci dnes jet vlakem z Uherského Brodu do Trenčína tak je to autem 45minut a vlakem 3 hodiny s přestupy ve Veselí nad Moravou a Myjavě. Takže ano taky bych uvítal kdyby Vlarska dráha fungovala i na slovenské straně.
Tak samozřejmě můžete jet autobusem, ale chápu že komerčním a železnice by měla být páteří.
Tak to byste jel jen 2 hodiny a autem stále 45 minut.
Problém je i v těch nabízených službách. Jako nastupovat do nějaké soupravy, kde je sice na dveřích ikona s kolem, ale uvnitř žádné nebo slovy „dva“ háky (jako v nových Panterech), není žádné terno a na nějaké hromadné rojení cyklistů, preferujících návrat po cyklostezce, to taky nevypadá. Musel by dopravce zapřahat nějaký dobytčák na konec vlaku, kam by se to házelo, což se těžko bude dít….
Fairtiq na Slovensku? To byla bomba. Když už mluvčí zmiňuje 5 párů vlaků mezi Púchovem a Lidčí, tak by bylo dobré zmínit, že jsou absolutně nepoužitelné. Odjezd ráno v 5:15 a poté až okolo 13.h. z Horního Lidče.
Chtějí sladit dopravní systémy, aby cestující nebyli tak kyselí.
Hlavně že jim vadí myšlenka lepšího propojení s IDS JMK.
To prostě člověk nepochopí, že předplatní jízdenka / nová generace platí na vlaku z Kunovic do Veselí, ale ne autobusu.
Že by odbavení jako u mezikrajských linek, vychozí nebo cílová zastavka ve kraji ke keremu náleží daná ids. Fajn by bylo propojeni IDS JMK a IDS BK mezi Břeclaví a Kůty
Toho se ZSSK bojí, jako čert kříže, protože tenhle kraťoučký úsek jim v mezinárodním tarifu dost vydělává.
Mezinárodní tarif je uprostřed EU naprostá prásána, další věc co lidi odrazuje od VHD.
Mělo to být už dávno zakázané, stejně jako mezinárodní telefonní tarify.
Chtěl bych tomu věřit, ale nevěřím. Z nabídky přeshraničního spojení zrušili, co mohli a nemít auto, nedostal bych se ani ze Zlína do Trenčína, natož mezi menšími sídly. Navíc lidé, kteří dopravě na ZL kraji rozuměli, byli odejiti. Od těch, co o dopravě v kraji rozhodují nyní, nic neočekávám. Auto to jistí.
Osobáky Púchov-Vsetín zrušily ŽSSK, potažmo slovenské MD, s tím kraj nemohl nic moc udělat, když s ním SK strana odmítla jednat.
Pokud by to samozřejmě kraj neprovozoval na vlastní komerční tarif.
O to nešlo, slovenské MD (dočasně) odmítlo provozovat tyto vlaky přes hranice, kde se dopravcem stala místo ČD Arriva.
Proč by to proboha dělal?
Za to dříve jezdily mezi Zlínem a Trenčínem celé 2 spoje za den. Ty toho vytrhly se zástavováním všude.
To je dobře že zmiňují relaci z Uherského Brodu do Trenčína. Co takhle protáhnout vlaky z Bylnice do Trenčína? Opravdu by se to neuživilo? Trenčín je velké město na koridoru. Po elektrizaci tratě do Luhačovic by to zvládly BEMU.
Kraj plánuje 14 BEMU s dotací z EU.
A budou vázané na konkrétní tratě?
JJ, chvíli se o tom mluvilo. Ze slovenské strany je dnes obsluhovaná pouze část Trenčanská Teplá – Horné Srnie. Pokrok by bylo protažení do Bylnice s návazností na spoje směr Horní Lideč a Staré Město i s tím šrotem, co tam jezdí. Ale bohužel v Teplé nezastavují rychlíky, takže by to bylo pouze s přestupem na další osobní vlak.
Proč by osobák z Bylnice musel končit v Trenčianské Teplé a nemohl dojet necelých 7 km daleko do Trenčína?
1/4 roku jezdila pod dráty Regionova ze Vsetína až do Lhotky nad Bečvou a nikdo se kvůli tomu nevěšel, nebo snad ano?
Na Facebooku byla v komentáři informace, že je problém se stavem trati na slovenské straně, hádám že nemyslí dráty.
Od kdy nezastavují rychlíky v Trenčanské Teplé? Jak jste na takovou hloupost přišel?
Rychlíky Považan (které byly posíleny) tam staví, projíždějí expresy Tatran, které ale měly donedávna kategorii R a stavěly tam také.
Však jsem psal Trenčín a ne Trenčianska Teplá – většinou už jsme pochopili že vlakové linky mají jezdit tam, kam se to hodí cestujícím, a nenutit je do přestupů někde kde je výhybka nebo depo. Směr Žilina se může klidně jet i přes Trenčín, navíc pokud to bude v IDS
v Teplé nezastavují rychlíky ? Tak to nevím čím odtud tedy jezdím
Z české strany jezdí osobáky až do zastávky Vlárský Průsmyk. Stačilo by kdyby Slováci dojeli těch 6km z Horné Srnie.
K těm vlakům co tam jedou, Slováci vlaky posílají taky.
V Trenčianské Teplé rychlíky staví, a na Vlársky průsmyk jede vlak 2x týdně z každé strany hranice.
Docela bych to bral, bílé karpaty je má oblíbená turistická destinace, ale dostat se na úpatí hor na slovenské straně hromadnou z ČR je nyní docela problém, přes vrbovce je to šukafonem na dlouhé lokte a přes vlárský průsmyk vlaky skoro nejezdí.
Ne, komerčně se to neužíví. Byl jste někdy v Broumově-Bylnici? Důvod pro zavedení takových vlaků je hlavně turistický. Ta doba, kdy se jezdilo do práce přes hranici, už je pryč.A také se stavem infrastruktury co tam je to prostě rychlé spojení nebude.
Fakt první, jo?
Třeba Egronet? Ten ovšem nefunguje pro jednotlivé jednoduché jízdy, nabízí pouze síťové jízdenky. A podobně to přece platí i pro všelijaká další přeshraniční spojení zahrnující víc než jedinou trasu, nebo se mýlím?
V tomto prípade, ale článok naznačuje, že má ísť nie o ďalšiu parallenu tarifu, ale o to že by bola 1 spoločná základna…
Co třeba Bodenseeticket?
A není to v podstatě právě jen totéž jako třeba ten Egronet? Umí to i jiné než pouze síťové jízdenky?