Letecké společnosti Letectví

Kvůli pronajatému boeingu se Smartwings přihlásily mezi věřitele ČSA

První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák
První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák
Smartwings přihlásily pohledávku za dva měsíce nezaplaceného nájmu za Boeing 737-800.

Necelý týden po prohlášení úpadku Českých aerolinií se mezi jejich věřitele přihlásil nově i jejich majitel, společnost Smartwings.

Do seznamu pohledávek poslal dvě nezaplacené faktury za pronájem Boeingu 737-800 registrace OK-TST, který provozují ČSA. V součtu jde o dvanáct milionů korun. Vyplývá to z přihlášené pohledávky zveřejněné v insolvenčním rejstříku.

Letadlo z roku 2010 mají pronajaté od leasingové firmy Smartwings, v roce 2019 uzavřely Smartwings smlouvu o podnájmu letadla, podle které mají ČSA platit měsíčně základní nájem 275 tisíc dolarů. Letadlo dál létá pro ČSA, poslední let proběhl 10. března. České aerolinie samy v minulosti Smartwings půjčily, podle výroční zprávy za rok 2019 více než miliardu korun. Dluh splatily, podle žádosti o prodloužení moratoria dlužily Smartwings svým dceřiným firmám dohromady 240 milionů korun.

Insolvenční rejstřík se mezitím plní dalšími věřiteli, kromě již dříve oznámených největších České spořitelny a Czech Airlines Technics své přihlášky podávají i cestující, kteří se domáhají peněz za neuskutečněný let nebo zákonné kompenzace.

ČSA mají podle insolvenčního návrhu přibližně 266 věřitelů především z řad dodavatelů a zhruba 230 tisíc věřitelů z řad cestujících především z titulu v minulosti nerealizovaných letů. Dodavatelům dluží zhruba 800 milionů korun, cestujícím pak miliardu korun. Insolvenčním správcem se stala společnost Inskol.

Soud už minulý týden stanovil prozatímní věřitelský výbor. V něm je i firma Air World Services, která zajišťovala obchodní zastoupení ČSA v Polsku a Maďarsku. Ve statutárních orgánech působí Ivana Müllerová, její manžel Radek je v představenstvu ČSA. „Členy ani náhradníky věřitelského výboru nemohou být osoby, u kterých je vzhledem k jejich vztahu k dlužníkovi důvod pochybovat o jejich nepodjatosti,“ uvádí se v insolvenčním zákoně. Soud od pátku na dotazy ke jmenování této firmy do věřitelského výboru neodpověděl.

 

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel_x

Možná by ještě stálo za zmínku, že pokud dluh představuje třeba 240 mil. a pohledávky budou uspokojeny třeba na 5%, pak mluvíme o částce 12 mil., kterou možná SW nakonec získá. Je naprosto vyloučeno, že by získal celou částku.

Roman

Jedná se o pohledávku za 12 milionů.

Karel_x

Pokud se jedná o pohledávku 12 mil., tak skoro jistě dostane méně než milion. Pro leteckou společnost drobné. O čem tu vlastně diskutujeme?

Tomas

omtom, ze pulka diskutujicich jenoresvedcena, ze smartwings nechql csa padnout umyslne a pres insolvenci z ni budou tahat penize 😀

Jan

Je to úplně jednoduchý, Karel X to už v krátkosti popsal, ale ještě to má historický podtext; když odcházel Šimáně z CSA, tak říkal, že je jednou potopí!! No a máme to tady. Ale ego je až na druhém místě, tady jde o peníze a skutečnost, že přes CSA chtějí ze státu vytáhnout miliardu a když ne, tak to položí. A přes co nejlépe vydírat? přece přes „národní“ airlines. Chyba nastala už dávno, stát se neměl strategické, ale přesto životaschopné, firmy zbavit. Místo aby si nechal většinu a nasadil skutečně strategický managery, tak si tam nechal Tvrdíka a pak číňany.… Číst vice »

Ogden

Dotaz: on byl někdy Šimáně v ČSA? Píšete, že když Šimáně odcházel z ČSA. Děkuju.

Martina

Po kom vlastně mají cestující požadovat peníze zpět, když za zrušené lety Smart Wings dostali vouchery od ČSA ??

Tomas

Po smartwings.

Martina

Ale oni rozdali vouchery ČSA , tak to je dost divné . V červnu mi pak řeknou, to jste se měla přihlásit do insolvenčního řízení ČSA do 10.5.2021. Co s vouchery firmy, která už bude zlikvidovaná.

cbv

a to je te prave ten tunel , o kterem pise o par radku vys pan Jan

Tomas

jsou to vouchery csa, ale povinnym vuci cestujicimu je smartwings – ten byl ten, kdo zrusil let.

Y.K.

To je podle mě úplně jedno na čí let je voucher. Důležité je s kým jste uzavřela transakci a smlouvu na původní letenku. To je váš doklad, že jste do toho dala peníze.

Jan

Tohle je čím dál tím větší bizár…

G700

To jsou fakt ubohý ubohouni….

Vydrys15

Kdyby všichni lidi nechtěli ty peníze spárky tak by se však vzpamatovali a pak by jim to zaplatili

bohyn

Ne, to neni o tom. Kdyz spolecnost neni schopna splacet sve zavazky, coz CSA evidentne jsou, tak je ze zakona povinna vyhlasit insolvenci. Ted se naopak muzou projevit veritele, jestli podpori navrh na zachranu firmy a jestli ma firma vubec nejaky plan na zachranu.

Javert

Autokanibalismus 🙁

František Máchal

Škoda, že se nezeptali, Češi by poradili! Tady je to samy odbornik, manažer, investor,… A dnes bychom mohli A380 do Karlovych Varů.. Škoda no

RHood

A380 do Karlových Varů ? A odkud by jste do těch Karlových Varů chtěl tou A380 létat ?

František Máchal

Pochopitelne, ze z Prahy. Odkud jinud?!

Jirka

Spíš z Českých Budějovic 🙂

GPGP

Tak možná z Moskvy by to i zaplnili, ale jaksi dráha v KV by to nedala 🙂

Jano

… .a môže mi niekto vysvetliť , prečo sa vy Češi tak strašne tešíte , že ČSA a teda vlastne Smartwings krachnú. Ja to nechápem. Chápem naprosto exaktne ako funguje vlastnícka štruktúra a čo asi vlastníci chcú. Čo nechápem, že vo svetle pomoci inych krajín svojim leteckym dopravcom, či už s väčšou či menšou participáciou štátu vám mnohím snaď až pôsobí radosť ak by poćet dopravcov v Čechách bol nula. To žvanení je až zarážajúce. V budúcnosti to pre vás žiadny profit neprinesie, naopak.

Tommy

Já nechci dotovat čínský majetek – ani částečně.
A nemám pocit (nejsem odborníkem na letectví), že by chartery a linky, které nyní SW/ČSA létají, nemohly létat jiné aerolinie.

Pepa

hm to máte blbé. Třeba takový Hotel Mandarin Oriental patří taky čínanům a něco mi říká, že ti si o dotace v rámci programu Covid Hotely asi řekli a nejspíše i dostali.

Honza

Jedna skupina nemůže vystát Čínu a kamaráda Bureše. Druhá skupina je naštvaná, že na cestě do Tuniska nedostali jidlo v ceně letenky.

Petr

Muzu. Ne ze bych se vylozene tesil, jen je mi to jedno. Uz jsem toho nacestoval docela dost a CSA jsem vyuzil jednou jedinkrat. Nikdy jsem se jim nevyhybal ale ani jsem je nijak nevyhledaval. Zkratka v mym cestovatelskym zivote bude velmi snadne nahradit CSA necim jinym. A at uz to bude cokoliv, nemyslim, ze to bude horsi.

pzag

Tady se rozumem moc nepochodí, zaplavily to tady modré gumy a další jiná podivná železniční svoloč a ke štěstí stačí, když sousedovi chcípne koza.

Jaaa

Jj, pán je něco lepšího než ubohá železniční svoloč, on je letedýlkář. 😀 😀 😀

DrFj

Preco by mel krachnout Smartwings? Jestli spis Vase reakce neni zvaneni…
Dame-li stranou lidi bez prace, coz je vzdycky smutna zprava, tak jake nevyhody zanik CSA (ktery teoreticky jeste nastat nemusi) podle Vas prinese?

Jano

No tak reakcie u vás na SW …. to predsa nepotrebuje komentár. Mimochodom na Slovensku je postoj k SW ďaleko pozitívnejší. No a teda i môj osobný. Jednoducho to tu asi budú fakt erudovaný železničiary.

Dorota

Tak na Slovensku jste pojali letectví tím správným směrem už před několika lety i bez covidu.

Andrej

To ze niekrore ine staty zachranuju svojich leteckych prepravcov, neznamena, ze je to spravne, ani ze je tomu fandi vacsina tamojsich danovych poplatnikov.

Frequn

to nas naucil jeden slovensky kokot a agent Stb ktery je momentalne premierem v CR, a ty se nauc psat cesky

Jano

Vidím , že tam asi len jeden kokot nebude. Predpokladám , že Slovenčina bude tak jediný jazyk , ktorému zhruba rozumieš. Český písať sa skutočne učiť nebudem. Dnes zrovna vytryskla inteligenčná elita národa. Asi teda. Ja som myslel, že je to odborný web a ono tu je spústa čitatelov Blesku.(aspon myslím , že je to jeden z najpopulármejších bulvárov v Čechách) No nechám to tak. ….a žvaní a žvaní.
Dnes asi seriózny a erudovaný nazor zbytočné očakávať.
Prijemnu a hodnotnu debatu.😚

Pe.tr

Tak zrovna pozdrav ze Slovenska , že tu máme dotovat poločínský aeroklub když sami mají v letectví jen jednoho blázna s omezeným počtem šrotů (nevím jak se jmenuje a dotovaly ho ? ) po tom , co předvedly za šovinismus s RJ , když je naučil jezdit vlakem je povzbudivý a plyne z toho , že alespoň něco děláme správně. Doufám , že u nás ti dva tataři ( jeden z hradu a druhý taky ze Slovenska ) nebudou vítat s díky každé Ruské letadlo . Vlastně stačí , že vítají Činské . Každý zde by s úctou a radostí… Číst vice »

Jano

Tak určite. ….a ďakujem za inteligentné vysvetlenie. Asi fakt ajzenboňák , keď sme sa od letectva dostali až k tomu ako nás niekto naučil jazdiť vlakom a my zasraní šovinisti sme ho vyhnali. Má to intelektuálnu hĺbku. Môj duševný horizont to sice nepobral. ..ale….tak hlavne, že nám chutí a máme dobrú stolicu.

mtow

Do anonymní diskuze jako je tady, se samozřejmě slézají různá individua, která si zde léčí své mindráky. V reálném světě jsou totální nuly, jejichž názory absolutně nikoho nezajímají. Zde si ale mohou psát své hejty, vymýšlet různé divoké konspirace a s podobně postiženými jedinci se vzájemně utvrzovat v tom, že mají pravdu.

skyline

Souhlas 🙂

kulhán

“Bureš” Babiš

kulhán

A Slovensko snad pomohlo Go2Sky nebo Air Explore? Nepomohlo, no a kdyby chtělo, tak by to u vás bylo to samé jako u nás.

Jano

,ale pomohlo. Exploreru. Len sa o tom moc nežvanilo. No a Go to Sky to zamrazil už dávno.Ináč Porovnávate neporovnatelné. Rozmer SW-ČSA a spločnosti na Slovensku….?
….asi to tu bude samý ajzenboňák…
No nič asi inokedy …. ked tu bude aktívna erudovanejšia squadra.

J.R.

Jednoduchá odpověď, češi totiž mají jednu velkou radost a to je neštěstí druhých. Nejdůležitější je, že se ti druzí nemají líp než já! Každý o každém musí vědět všechno a co neví to si vymyslí a když se mu to co ví nelíbí tak si to upraví a pomluví. Bohužel už to, že nejčtenější denní tisk v republice je Blesk (a to dokonce o více jak 40% než druhý v pořadí) mluví samo za sebe…

alian

jANO, i slováci měli nej a nej Sky Europe, cosi jako národný dopravca – a jaké dluhy nasekala? 180 mil. Euro a jaký majetek měla? Nula. Protože majetek Sky Europe by nepokryl ani náklady na konkurz, tak se žádný nekonal…asi tak. A proč jé slovenská vláda nepomohla? Nalila by naprosto bytěčně obrovský balík někam, kam by za chvíli opět zmizel…nechápu proto tvůj příspěvek

Jana

Tak ale krach Sky Europe byl uplne z jinych pricin nez je soucasna situace kolem Covidu. To snad sam dobre vite. Proto je pochopitelne ze do nich stat nedal ani Euro.

skyline

Ale samozrejme ze se vsichni Cesi netesi, az padne CSA a Smartwings. To je mylny dojem, ktery se tu zoufale snazi vyvolat mistni antiSW diskuteri. Oni opravdu nejsou reprezentativni vzorek ceskeho naroda, i kdyz to tak podle cetnosti jejich komentu muze vypadat.

Tom

Může se vám to nelíbit, ale statutáři SW, jako řádný hospodář, se k pohledávkám musí přihlásit. Jinak by mohli být trestně stíháni. To je realita, SW mi se svým čínským spolumajitelem a soudruhem Šimáněm z komunistického podniku zahraničního obchodu (stejně jako AB) nijak sympatičtí nejsou.

Miroslav Smejkal

Šmejdi se docela vybarvili!

Karel_x

No já nevím, ale mě to přijde jako jediný možný legální a očekávaný postup. Od chvíle, kdy jsou ČSA v insolvenci je to automatické, že si firmy přihlašují své pohledávky. Tak věci normálně fungují, ať se nám to líbí nebo ne, ať máte rádi Vika nebo nemáte. Není to ani morální, ani nemorální.
Já jako soukromník nemusím přihlásit svou pohledávku, ale společnost ze zákona musí, jinak má jednatel na krku porušení povinností při správě cizího majetku.

AirFanda

Tady jde spíše o to, co tomu předcházelo. Smartwings prodávali letenky přes ČSA, takže zátěž za neuskutečněné lety zůstala na ČSA, půjčovali ČSA v tuto dobu nadbytečné letadlo, které by jinak Smartwings stálo na letišti jako mnoho dalších, před třemi roky si vypůjčili přes miliardu od ČSA,… Vše směřovalo k tomuto konci. Byl to jasný plán B, pokud ČSA nevydyndají státní podporu, tak je prostě odstřelí s co nejlepším dopadem na Smartwings.

Ted

Smartwings to dělalo, protože ČSA mělo nejspíš lepší infrastrukturu pro prodej letenek. Tak to prostě obvykle dopadá, že když někoho koupíš tak od něj prevezmeš to nejlepší co tam najdeš.

Ake chápu, pro mnohé je tu mnohem atraktivnější teorie o záměru od začátku a konečném zničení ČSA…

Karel_x

Já tedy nevím, jestli to tak bylo nebo ne a vy asi také jen hádáte. Ale dejme tomu. Myslíte, že by bylo lepší nechat padnout obě společnosti? Nebo jak se měli zachovat?

Tomas

v cem?

smartwings nic jinejo nezbyvalo.

Miroslav Smejkal

Ano, nezbyvalo,nez zlikvidovat „konkurenci“. Od zacatku to byl plan s politickou podporou.Predluzit CSA, jak je psano vyse, odstrihnout od zdroju a vytunelovat ucty.Nejvetsi nehoraznost vsak je fakt,ze SW ukradlo CSA vynosne linky, zacalo na nich letat formou ACMI.Zisky do r. 2020 si nechavali a v covid dobe CSA ztraty uctovali a prohlubovali ztratu!

Tomas

proč by to proboha dělali tak komplikovaně?

kdyby smartwings chtělo čsa zlikvidovat, mohli to udělat měsíc po nákupu 😀 😀 proč by čekali několik let?

chce to klid…. a trošku si o tom něco načíst.

Miroslav Smejkal

Pane, ja nemusim nic cist, ja u toho byl a dival se na ten zmar z prvni rady! Musite do toho zakomponovat taky politickou rovinu, PR vladnoucich mafianu by utrpelo, kdyby jen tak poslali do kopru 5. nejstarsi aerolinku na svete.Kdepak, to se muselo delat potichu a chytre.No a v tom se dnes miri do finale!

Robert

krásně nám to SW zahrálo jen co se nechá říct , den kdy se udělala smlouva mezi ČSA a SW znamenal konec pro jednu společnost , SW to ale nebyla

Jimbo Jones

To je jen další dějství frašky. ČSA prostě už není pomoci a nebylo jim pomoci už několik let – takže LIKE vládě za to, že tu miliardu nedala.

Miroslav Smejkal

To jsou kecy. CSA byla do roku 2017 ziskova!Za jeji likvidaci stoji vstup arogantnich mafianu jmenem smartwings!

Aleš

Účetně možná, ale pokud považujete prodej majetku za podnikání se ziskem, tak bych vám nesvěřil ani stánek PNS.

Miroslav Smejkal

Hovorim tady o provoznim zisku cca 500 mil. rocne, ne o tom z prodeje aktiv! To uz ani nebylo co prodavat. Jsou to verejne dostupna data, zjistete si to! Roky 16, 17, 18.

Filip

Trhání mršiny v přímém přenosu. Skrupule jdou stranou.

Martin Csabo

vyřadit 11 let starý A319 a pak si pronajímat OK-TST od SW který je už stejně v barvách SW, SW docela s ČSA vyjebali navíc OK-TST lítá i linky SW a pak si ještě dovolí si pujčit 1 000 000 a ještě všechny prach zrušené letenky předali na ČSA . Tomu se říká české obchodování

Martin Csabo

Omlouvám se u toho čísla napsal jsem tam o 3 nuly mín :)))

Herold

Jakkkoliv se to může někomu zdát jako „drzost“, hlediska práva jde o správný a logický krok. Členové představenstva SW musí vykonávat funkci s péčí řádného hospodáře, což mj. zahrnuje vymáhání pohledávek společnosti u jejích dlužníků, bez ohledu na to, jestli jsou ve skupině nebo ne. Pokud by se v budoucnosti dostal SW sám do insolvence (což se nedá vyloučit), mohli by se neuspokojení věřitelé na členech představenstva domáhat náhrady škody na základě porušení péče řádného hospodáře.

Honza

To tady, ale bohužel většina lidí nedokáže pochopit 🙂

mauricio

No já se divím, že tento správný a logický krok někoho překvapil. A no jo, ono vlastně vše, co Smartwings dělá, je špatně 😀

Honza

Otázkou není zda se SW dostane do insolvence, ale kdy.

RHood

Je to správný krok. Úsměvné je ale to, že člen představenstva QS zodpovědný za ekonomiku a finance je členem dozorčí rady ČSA. Pak je tady otázka, jak dozoroval, když musel dobře vědět, že není šance plnit závazky. Proč tedy nedoporučil smlouvu vypovědět, pokud možnost byla ? Na obou stranách QS, ČSA jsou pouze 3 a ti stejní lidé.

Roman

Ale šance že budou plnit závazky byla, pokud by dostali dotaci od státu o kterou požádali. Tu nedostali a následně vystoupili do insolvence. Takže proč by vypovídal smlouvu pokud sance byla???

RHood

Možná ano, možná ne. Ale existuje v rámci insolvenčních řízení institut odpuštění dluhů. Může se použít a taky nemusí. Ale asi je snadnější odpustit sám sobě jako jinému.

Roman

To ano, ale nejdříve pohledávku musíte uplatnit aby jste ji pak v rámci insolvenčního řízení mohl odpustit.

alian

O tomhle všem se samozřejmě muselo usilovně přemýšlet a řešit ve SW dávno předtím, nežli Šimáně žadonil o státní podporu – a později dělal všemožné mediální nátlaky Je to nyní hozené na ČSA, ta zanikne, veřitelé nedostanou nic a SW v čele se stejnými vlastníky budou mít po problému. Skvělé, pane Šimáně, jste v tomto jak vidět, kovaný – jen mi je líto věřitelů, desítek menších firem, že vám na to skočili a ted ´ všichni hromadně utřou. Naštěstí stát do tohodle cirkusu nic nedal, naštěstí!!!

Petr

Učebnicový příklad chucpe.

Pepa z depa

Klasický „český“ postup. Matka když vidí, že dcerka jde do pr…, tak si ukradne i zbytek, pronájem, půjčky atd. Vsadil bych se, že různých „nájmů“ bylo v minulosti víc a jistě i výhodně (pro SW). Tak se nejlépe vytahují peníze z vlastněných firem. A pokud jsou tam i jíní, menší vlastníci, tak mají smolíka a nevidí ani korunu. U nás dovedeno k dokonalosti.

Tomas

coze? 😀

alian

naprosto přesně napsáno

J.R.

I když jedna firma vlastní druhou tak jsou to 2 odlišné firmy, smartwings by byly samy proti sobě kdyby neuhrazené platby za pronájem nepřihlásili. Smlouva na pronájem OK-TST platí nějakou dobu takže pokud je to jak píšete „ukradne si i zbytek“, tak by museli mít křišťálovou kouli. Navíc Smartwings naopak dluží ČSA čtvrt miliardy, které budou do insolvenčního řízení zahrnuty. Jde vidět, že o fungování firem nic nevíte protože pronájmy či většinou bezúročné půjčky jsou v klasickým účetním artiklem. A pokud je firma jenž částku půjčuje v zisku a není porušen jiný zákon tak je to naprosto v pořádku. Pokud… Číst vice »

Jan

Nejdříve vytáhnu miliardu a pak jako čtvrt dlužím, tak jí vrátím zpátky, lidi přemýšlejte, ty se nenechají oškubat, aktiva leží na jejich straně

Y.K.

Neuvěřitelné jak lidi nechápou firemní finance, ani to naprosté minimum. Je úplně jedno kdo je majitel, firma ČSA, zapsaná v pražském obchodním rejstříku, nemá finance na provoz a má nezaplacené účty. Jiná firma s jinými účty, Smartwings, má pohledávky. Každý kdo drží neproplacené faktury (pohledávky se zanáší do účetnictví) se musí přihlásit do insolvenčního řízení, pokud se chová jako řádný hospodář a také pokud chce mít vliv na jeho průběh.

Není to žádné vytahování ničeho, je to jediný legální postup jak se připojit k insolvenčnímu řízení, protože ČSA teď nejsou svými pány a jsou pod vnější nucenou správou.

Pepa z depa

Ano z pohleddu Zákona naprosto v pořádku. Ale já jsem psal o tom, co tomu předcházelo, toto je jen výsledek předchozího legálního vysávání firmy. Vím o čem mluvím. Zažil jsem to víckrát nejen v českých firmách. I v německých. Takové nákladové a legální položky jako: „poradenství, pronájem, zprostředkování obchodu, atd., snižují zisk firmy a odvádí její peníze k majiteli. Prosté…

ted

A nač by jinak tu firmu majitel měl, než aby na ní vydělával….

Pepa z depa

Souhlas! Velmi správně. Ale rozumný majitel bere jen tolik, aby bral co nejdéle. U nás to je jak běh na 100m

Y.K.

Majitel je pro obě společnosti tentýž. Majitel na tom nevydělá jinak, než že firmy jsou v zisku a ten si po zdanění přerozdělí na dividendách. Jinak se peníze z firmy k majitelům vyvést nedají.

Samozřejmě existuje možnost přetahovat peníze z jedné firmy do druhé přes „fiktivní transakce“, ale to berňáky nevidí rády a hlavně tam nějaké peníze musí být. Vystavovat faktury nesolventní firmě je k ničemu.

Pepa z depa

Cha Chá, dividendy!!:) To udělá jen blbec, zvlášť když má ve firmě ještě jiné vlastníky. Jinak popsáno výše….

Pepa z depa

Jo a navíc se dividendy daní 15% pro stát, jestli se nepletu. A faktura za pronájem je moje celá, OKi?

Y.K.

Pronájem čeho? Majitel je fyzická osoba držící cenné papíry. Fyzická osoba nemůže dělat takové věci jako cosi firmě „jako“ pronajímat. Jistě to můžou dělat dvě firmy jednoho majitele vůči sobě, čím si třeba sníží zisk, ale k majiteli takto peníze dostat nejdou. Což bude věc spíše „daňové optimalizace“ než bohatnutí a vyvádění peněz kamsi.

alian

tak to už je nádech směšnosti a naprosté trpanosti ze strany Šimáně + Vik….

Willy

Nepřipadá mi na tom cokoliv nenormálního. Jsou to dvě samostatné firmy s vlastním hospodařením, takže vlastnictví v tom nehraje roli.

Jana

Tak alespon ze ten nadpis clanku neni bulvarni

Petr Novotný

ČSA hospodařili tak, jak jim dovolil SW.

mauriicio

Dovysvětlil bych to tím, že pokud by se SW nepřihlásili, mohl by být „jejich majetek“ rozdělen mezi přihlášené věřitele.

Y.K.

Spíše než že by tam měli zásadní „majetek“ v pohledávkách, protože pohledávky jsou i opačně z ČSA vůči Smartwings, jde o vstupenku do insolvenčního řízení.

Vít

Začíná to být trochu jako Osudy dobrého vojáka Šimáněho.