Mezi státními dopravci přiostřuje. Francouzské dráhy chtějí posílat TGV až do Neapole

Finální podoba nové vysokorychlostní jednotky TGV M. Foto: SNCFFinální podoba nové vysokorychlostní jednotky TGV M. Foto: SNCF

SNCF chtějí 15 % italského trhu do roku 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Takže až budu příští rok kupovat jízdenky na dovolenou, abych koukal i na SNCF (nejen na TI a italo). Jízdenky na italské rychlovlaky bych nenazýval levné. Základní cena přesahuje cenu letenek. Ale pokud se kupují včas (aspoň 3 měsíce, líp 6 měsíců předem) a bez možnosti storna tak jsme na ceně jak za osobák nebo menší. To jsou tedy opravdu levné. Rudým šípem (Frecciarosa, FR) jsem jel loni z Milána až do Scaley (ještě 3 hodiny osobákem nebo 2 hodiny rychlovlakem za Neapolí) za €39,90 (docela slušná cena, plná pálka by byla přes 100€). Celkem pohodová cesta, těch 8 hodin… Číst vice »

jkjk

Ono ty letenky na poslední chvíli taky nejsou levné (v Itálii ani nikde jinde), tam obvykle nepochodíte ani za těch 100 eur.

Okoloidúci

Nehneval by som sa, keby takto ČD chcelo ísť „do zelí“ aj ŽSSK. Síce skôr v segmente dotovaných Os a R (pretože VRT nie je ani téma na Zlovensku), ale aj tak :))

Náhodný Kolemjdoucí

Místo toho chce ZSSK lézt do zelí ČD v dotované příměstské dopravě v Praze.

Miroslav

ČD měli zájem o vlaky Bratislava – Komárno, nic jim v tom nebrání a to ani ZSSK aby jezdili v Praze na S-Bahnu, jen mě zajímá jak by to bylo dál s režijkou, zda bude platit u ZSSK či ne.

Zapa

Tak to je jistě nejdůležitější otázka.

Miroslav

No, úplně není ale v aktuální době je režijka takovým trochu zajímavým tématem, protože pomalu se nevyplácí je kupovat z důvodu ztráty výkonů ČD a co tak vím, minimálně 1/3 držitelů jezdí s tím běžně i na Slovensku.

Petr

V Praze bude důležitější PIDka (tramvajenka, lítačka, open krad…). Ale ani to neni rozhodující, když svého času jezdila arriva, rozhodně nejezdila prázdná, pro lidi, co nic neměli se vyplatila, vyplatila se i pro lidi s předplatným na Prahu (ČD k Praze chtěly 52 korun (jinak 80), arriva stála 50 i s Prahou). Jistěže vozit německý ekvivalent 810 pod dráty na hlavní trati bylo trochu šílené (teď jezdí v integraci Hostivař-Roztoky přes Malešice zase na naftu pod dráty).

Jiří Kocurek

Za Jančury na trati Bratislava-Komárno režijka neplatila* a přesto musel přidávat vozy, aby lidi pobral. Před ním stačila 810.
Tolik k tomu, jak moc je režijka rozhodujícím faktorem pro obsazenost vlaků.

*) opravte mě, jestli se pletu

libcha

Jestli tím zelím má být ŽSR, tak nevím, jestli by se mi úplně chtělo 🙂

Romino

ŽSR nie je dopravca…

Vojtech

Ale to už dávno leze. Když jedu s dětmi Praha -Ostrava, tak buď celodenní skupinová jizdenka anebo přes ZSSK koupené jizdenky, protože za dospělého je to často levnější a za dítě je to 5 EUR paušálně. To té třeba do Žiliny či Kůtů “pri přestupu” v Ostravě nebo Brně ani nedovedu, se stává víckrát než jednou za posledních 10 let
PS Praha Kosice nejčastěji kupuju přes DB jako Bad Schandau- Košice, popr Cierna Nad Tisou. Němci mají děti grátis