Mezi státními dopravci přiostřuje. Francouzské dráhy chtějí posílat TGV až do Neapole

Finální podoba nové vysokorychlostní jednotky TGV M. Foto: SNCFFinální podoba nové vysokorychlostní jednotky TGV M. Foto: SNCF

SNCF chtějí 15 % italského trhu do roku 2030.

Konkurence na italských vysokorychlostních tratích by měla ještě zhoustnout. Po provozu italského státního dopravce Trenitalia a soukromého dopravce Italo chtějí na italský trh více proniknout také francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs.

Plán tento týden oznámil šéf dálkové dopravy Alain Krakovitch. Státní firma chce postupně získat až 15 % trhu v italské dálkové dopravě.

Nejde o nečekaný krok: mezi některými státními dopravci v Evropě vypukla už před pár lety otevřená válka v oblasti vysokorychlostních vlaků. Trenitalia začala nabízet spojení po Francii, SNCF a jako spoluinvestor v dopravci Iryo i Trenitalia pronikly do Španělska. Francouzi se tak nyní snaží v Itálii o malou odvetu.

Plány SNCF v Itálii. Foto: SNCF

S 56 miliony cestujících ročně je pro nás Itálie přirozeným trhem,“ uvedl Krakovitch. Firma se již dohodla se správcem infrastruktury v Itálii na přidělení kapacity. K zavedeným vlakům TGV z Paříže do Turína a Miána chce nabídnout i vnitrostátní spoje po celé zemi, na jihu až do Neapole. „Trh má ještě kam růst,“ dodal Krakovitsch. Cílem je do roku 2030 získat 15 % italského trhu.

Větší konkurence je dobrou zprávou pro cestující. Už dnes patří ceny jízdenek ve vysokorychlostních vlacích v Itálii díky dlouhodobé konkurenci dvou dopravců v přepočtu na kilometr mezi nejnižší v Evropě.

Tagy SNCF Voyageurs vysokorychlostní železnice v Itálii
12 komentářů