Dopravci Železnice

Mezi Prostějovem a Nezamyslicemi začíná výluka, rychlíky pojedou přes Přerov

Jednotka 646 Stadler GTW Českých drah. Pramen: České dráhy
Jednotka 646 Stadler GTW Českých drah. Pramen: České dráhy

Cestující na trati 270 z Olomouce do Nezamyslic čeká více než dva týdny výluka a náhradní autobusová doprava. Omezení se dotkne i rychlíků Brno – Olomouc, které budou kvůli tomu jezdit přes Přerov.

Nepřetržitá výluka začíná 13. července a skončí 1. srpna, vlaky nepojedou v úseku Prostějov – Nezamyslice. „České dráhy proto musí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahradit náhradní autobusovou dopravou. Vlaky kategorie R jsou souběžně vedeny odklonem přes Přerov,“ uvedla mluvčí Vanda Rajnochová. V Přerově vlaky stavět nebudou, za kilometry navíc nebudou cestující platit. I přes delší trasu je výlukový jízdní řád postaven tak, že vlaky budou v Olomouci ve stejný čas, jako když jedou přes Prostějov.

Ve všech spojích náhradní autobusové dopravy, které nahrazují rychlíky (pro zastávku v Prostějově), bude zajištěna přeprava jízdních kol dodávkovým automobilem v maximálním počtu šesti jízdních kol. Do výluky současně zasáhne i uzavírka silnice II/367 Čehovice – Čelčice – Klenovice na Hané. Kvůli tomu budou zastávku Čelčice obsluhovat pouze vybrané spoje podle Výlukového jízdního řádu.

České dráhy současně upozornily, že u skupinových přeprav je nutné nahlásit požadavek na přepravu nejméně 72 hodin před odjezdem.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

Pri prave skoncene vyluce Oc – Pv se delala jen leta zanedbavana udrzba. Nic zasadniho. Je tam ale i ted nekolik PJ, doufam, ze jen jako ten nasledek oprav a po sednuti opravovanych mist se odstrani….

Petr

už začali stavět 2. kolej?

Jiří Kocurek

Kde, kam? Lidi jsou dneska zpovykaní, dřív se na vlak chodilo přes hodinu a čekalo přes hodinu. Jednokolejka tam musí stačit. Obzvlášť na venkově, z pohledu Prahy.

Petr

Trať 270 určitě nevede z Olomouce do Nezamyslic.

Martin

Vede…. 270B podle nového číslování.

Martin11

Přesně 😀😀

Jiří 24

„Omezení se dotkne i rychlíků Brno – Olomouc, které budou kvůli tomu jezdit přes Přerov.“ To myslíte rychlíkovou linku R12? Ta ale jezdí trasu Šumperk-Brno. Mezi Olomoucí a Brnem jezdí R13 a ta jezdí normálně přes Přerov.

-TR-

Linka R13 se pro spojení Brna a Olomouce nepoužívá, protože jede značnou oklikou přes Břeclav. Je daleko rychlejší použít přímou R12 přes Vyškov.

Když se napíše Brno – Olomouc, většině populace se vybaví právě tato rychlejší trasa.

Modré zábradlí

Teď byla měsíc výluka Prostějov – Olomouc, rychlíky jezdily také odklonem přes Přerov. Ty práce prostě nešlo udělat zaráz…

Leinad

Ne, není důvod synchronizovat výluky. Cargo ani substrát nejsou pro SŽ důležité, furt jenom otravují.

Ic540

Zdravím.
Přesně tak. Otravný substrát…
Na 321 už kvůli organizaci výluk byli vyhnáni i šotouši…
Když se k tomu přidá co tam ČD nasazují. Zbývá pár jedinců co by jinak museli mezi Havířovem a Těšínem chodit pěšky…
Až neuvěřitelné a di nebe volající…
Víc raději nepíšu nebo mi jde prasknout cévka…uf

asdefasdf

Vždyť na 321 není žádný problém, výluky tam jsou občas průběžně, obvykle 14 denní a ČD tam nasazují především 471, tak kde je problém????

On.

Jako že by byla výluka Olomouc – Nezamyslice a Cargo by tahalo zátěž přes Chornici? Pro cestující lepší, pro Cargo nepředstavitelné.

Jiří Kocurek

Jako že by někdo jel z Prostějova do Olomouce přes Chornici (trať D3), aby nemusel riskovat život v autobusu?

kakov

mluvilo se o cargu přes chornici, ne o osobce, výluka v úseku Ol-Nez, by sice byla snesitelnější pro cestující, ale znamenala by úplné odstřiženíProstějova pro náklady

Pavel

Ale takový náklad mattony přes Chornici, to by byly fotky 🙂

MlB

Proč přes Chornici? Přes Kostelec-Senice na Hané nejde vést Cargo?

alfons

tadle trat je za trest,měsíc to jede, měsíc se v tom vrtaj, pokaždý jinde. Letos, vloni, předloni… Letos už je to aspoň 4 výluka. Je to na přesdržku. Ač jsem si to nikdy nemyslel že to udělám, ještě že jezdí bus arriva po dálnici….