Mezi Prahou a Libercem začnou jezdit autobusy dotované kraji, obslouží hlavně města po trase
Nový autobus VDL 148 pro ČSAD Liberec. Foto: Jan Sůra
Změny čekají i dálkové autobusy z dalších částí Libereckého kraje do Prahy.
A ještě chybí info že i u železnice by měla PID platit až do Turnova (možná až do Dolánek). Což je taky super.
Měla. až bude odsouhlaseno, tak bude informace přidána.
Takže rozvoj a podpora železnice je v praxi prováděna rozšiřováním silniční dopravy. To snad není pravda. Mám dojem, že se vracíme do minulosti. SČk nemá peníze na pár spojů a na koordinaci dopravy, ale bude zřizovat nové a ještě k tomu dálkové linky. Co kdyby tak spolu s LK zatlačil na MD na modernizaci a dostavbu tratě Praha – Liberec? Zatím aspoň jen třeba na částečné úpravy, částečné zdvoukolejnění, úpravy trasy, odpovídající soupravy na R vlaky apod.
Tenhle dopravní socialismus z mých daní mě už štve. Pokud by byl o takovou linku skutečný zájem, tak už by na ní dávno jezdil soukromý dopravce. A pokud ten zájem není, tak nevím proč by zde měly jezdit spoje dotované z veřejných peněz.
Vedení Středočeského kraje má asi nějakou zášť vůči vlakům, když ty na jedné straně pro malý zájem cestujících redukuje, ale zároveň na straně druhé otvírá nové, rovněž prodělečné autobusové linky. To je poněkud schizofrenní postup.
Proc se bude dotovat ze Stredoceskeho kraje komercni linka mezi dvema mesty a na to penize jsou? Ale na krajske trate regionalniho charakteru jako treba relace Dobris – Cisovice nebo Mlada Boleslav -Melnik uz finance nejsou. Ta krajska politika dotaci Stredoceskeho kraje je uplne zvracena.
Ta dvě města jsou jen cílová, budou obsluhovat hlavně obce mezi nimi. Minimálně 3/4 trasy vede Středočeským krajem, tak co je za problém? Zastávkové spoje na delších linkách mezi kraji podle mě chybí.
To by například v Praze nemohla jezdit 134.
Taky s ní nikdo nejezdí od Podolske vodárny na Dvorce.
asi tam nebydlíte. Jinak byste věděl, že s ní jezdí lidí dost.
no ale zmíněnou trasu si mohu projet tramvají za 3x kratší dobu…
tady máte jak JŘ autobusu, tak trasu trambaje. https://tinyurl.com/3bn47mrr
Ta krajská politika je naprosto normální efektivní hospodaření. Jak můžete srovnávat linku, která má spojit Prahu s druhým největším městem středočeského kraje, obcemi na rozmezí středočeského a libereckého kraje a Libercem, s lokálkami, které převezou jednotky cestujících denně? Navíc neobjednání provozu na těch lokálkách neznamená konec veřejné dopravy na jejich trase, jen bude převedena na jiný nákladově efektivnější druh dopravy.
Slabé slovo.
Jeste by to chtelo v Liberci zase obnovit nocni linky.
Vlak s přestupem v Turnově? A myslí ten ráno, nebo ten co jede zpátky pozdě večer? Jinak jsou přes den ty přestupy i tři, že i pracovníci drah raději doporučují jízdu přes Ústí. Ovšem i to má své mouchy – chybí bezbariérovost 🙂
Pokud pojedete Arriváckými rychlíky R21 a R14, tak je přestup jen jeden.
Každé dvě hodiny máte spojení Arrivou rychlík Liberec – Pardubice a Tanvald – Praha, přestup v Turnově.
Jen naivní otázka, on opravdu z Prahy do Liberce někdo jezdi vlakem? Když to trvá téměř 3x déle a při cenách tr 10 stojí daleko více, než komerční RJ či Flix autobusy?
Já v dobách dřívějších ano. Busy ČSAD nejezdily tak často jako dnes, navíc byly „rychlíky“ místenkové, a vyprodané několik dnů předem…
Osobně jsem byl nucen jet vlakem díky tomu že jak Flix, tak RegioJet vyprodáno a nic jiného mi nezbylo.
dobře, to je ale nouzový případ, asi to nebude případ desítek lidí denně?
Takový nouzový případ nastává pouze čtyřikrát do týdne: v pátek odpoledne, v soboru dopoledne, v neděli večer a v pondělí ráno. Když si uvědomíte, že v tyhle časy roste poptávka násobně, jsou to stovky lidí týdně. Tak to bylo už za ČSAD Liberec a tak to je dodnes. Pouze si k tomu můžete dát hnědou břečku v kelímku.
to je právě potřebné vědět, kolik je to lidí, pokud to opravdu jsou stovky lidí, pak už stojí za to něco vymyslet…..
a čtyřikrát do týdne už je to docela dost často
Pochybuji, že něco takového vůbec nastane.
To se vyplatí dát si na ČM tři piva a počkat v pátek odpo hodinku, dvě na nejbližší volný bus než jít na vlak. Bohužel!
Ceskym lidem se holt nikdo nezavdeci co?
Manželka s kočárkem musela využít, nechtěla do centra phy autem (taky není o co stát), komerční busy neberou malé děti. No nechcete to zažít.. vozíčkáři se tam asi taky úplně nevejdou, kdyby si chtěli udělat výlet..
Který komerční dopravce nebere malé děti?
ČSAD Česká Lípa například, na svých linkách z Českolipska a Novoborska do Prahy. Zažil jsem kvůli tomu i jednu konfliktní situaci, kdy rodič tvrdil že dítěti už byly 3 roky a řidič snad žádal nějaký průkaz… jakože už mu teda ty 3 roky byly a nemusí mít autosedačku.
Autosedačku v autobuse? A dítě nad 3 roky mít autosedačku nemusí? Ani v autě? Jestli se kvůli něčemu nepohodli, tak to bylo kvůli prokázání věku dítěte kvůli případnému jízdnému. Nárok na místo na sezení pro dítě při bezplatné přepravě nevzniká.
To je typický blábol místní CD army… Odkdy neberou komerční dopravci malé děti? Mimo všechno to, že je to fakticky absolutní nesmysl je to i nezákonné či dokonce protiústavní pokud by to tak bylo
komerční dopravci berou malé děti, ale bez nároku namísto…..
i když teď pro jistotu koukám do přepravních podmínek SA a tam je nárok na místo….. holt už se poměry zlepšily 😀
Ten kdo veze kolo a ten kdo se nevejde do komerčních busů. Posledním osobákem z Liberce na Prahu (taky s přestupem) občas pár lidí co bus nepobral jelo.
A proč do toho taháte TR10??!! Když tam jezdí úžasná arriva? Asi moc nepřemýšlíte že? 😁😂🤦♂️
každý den podle Arrivy prodáno cca 30 jízdenek
Liberec-Praha? tak to není špatný na tu bídu vlaku…
dík za info
Ano, jezdí. Ten časový rozdíl není zas tak hrozný, ale pohodlí je podstatně lepší. Proč neustále se honit za každou minutou? Úspora času spočívá v jiných věcech. Nehledě na to, že nejde jen o spojení Liberce s Prahou, ale také jízdy z jiných měst nebo mezi jinými městy. Proč se stále mluví jen o jízdy mezi koncovými body tratí?
Pohodlí? Ve vlaku CD bez internetu? 😀 nenechte se vysmat… To jste asi nikdy nejel žlutým busem regiojetu, tam se pohodlí s vlakem CD nedá absolutně srovnat…
A k čemu je mně ve vlaku internet? Já chci hlavně pohodlné sezení, dostatek místa , čistotu, WC, vodu, atd.
Pohodlné sezení? A v čem je v buse méně pohodlné sezení, než v těch motoracoch od čd? 😀 Čisté ty busy taky jsou, s vlaky nesrovnatelně.. WC tam taky je, dostatek místa taky, minimálně srovnatelný s motorovým rychlikem… Tak kde je ta výhoda toho vlaku, kde? 🙂
Tak to je prave ve zlutem autobusu a budte radi ze tam Jancura vubec posila tyto luxusni busy, je to pro vas beztak skoda
Integrace Mladoboleslavska bude masakr.
Ještě by to chtělo integrovat MHD MB.Bylo v plánu ale už se o tom nemluví 🙁
Ty jo, super zpráva, už budu moct jít na pivo a pak jet bez problému do Rochlice autobusem i po půlnoci!
Akorát teda to pivo bude muset bejt v Praze 😀
No jo ale už jste šel v autobuse na záchod? 🙂
Uplne normalne
A už to Havlíček komentoval? Já jen, že bych se zase rád pobavil…
„Cílem není konkurovat expresním spojům komerčních dopravců, a to ani cenově“
Tohle by měli pochopit na Zlínském kraji, kde dávají paragrafy snad skoro na vše v rámci kraje (+ do Brna…)
tak autobusem 110minut na čerňák to už snad i ten vlak konkuruje více
Zastávkové spoje obsluhují hlavně obce na trase, málokdo by asi jen trasu celou, když jezdí kopec spojů přímo 🙂
Tak to i ten vlak slouží především obcím na trase, často se směrem z Prahy spíš víc naplňuje. Skoro bych řekl že za posledních pár let přibylo víc cestujících do vlaků než do těch komerčních busů.
To jistě ano. Já už tam vlakem pár let nejel, nemohu reálně porovnat. Když nepotřebuji nutně auto, jedu přímo žlutým nebo zeleným. Navrhovaný JŘ je dost zahuštěný, zajímavé budou spoje mimo běžné časy, uvidíme, jestli se ujmou.
No jo, Zlín – Brno. To bude sláva jak za Císaře Pána, až jednou pojede pravidelní přímý rychlík. (A ne 1x za den jak do Prahy). Sp končí ve Starém městě. Tímhle by to bylo za 3 hodiny a něco, to moc smysl nedává.
Autem jsem tam za 45 min, autobusem dejme tomu za 60 az 90min, nabidka spoju velmi slusna. Zde to vlak prohrava na plne care… I kdyby jel primo.
Až bude z Brna do Vizovic komplet zadrátováno a většina zdvojkolejněna, tak tam budou jezdit rychlíky v taktu. Otázka je, kdy se to SŽ podaří.