Mezi Prahou a Berounem po šesti pruzích, aneb co se do podcastu s šéfem ŘSD nevešlo

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

ŘSD počítá s šesti pruhy i na dálnicích D8 (Praha - Nová Ves), D10 (Praha- Mladá Boleslav) či D11 (Praha - Poděbrady)

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Buček

Děkuji touto cestou panu Mátlovi za odpověď. T.B.

Muflon

Tu pohádku o 3 pruzích na D5 posloucháme už asi 15 let…

David

Plnohodnotné rozšíření musí projít procesem EIA. Rozhodovat tedy bude pan Patrik z Brna a pár vyvolených.

Luboš Beneš

D11 na tři pruhy po km 8 již rozšířena byla, ale jezdí se stále ve 2. Proč?

David

Plnohodnotné rozšíření musí projít procesem EIA. Rozhodovat tedy bude pan Patrik z Brna a pár vyvolených.

Daniel Bečvář

D11 byla postaven už s rezervou na šestipruh, takže když tam v letech 2018 – 2019 probíhala velká rekonstrukce, zrovna ji ŘSD stavebně rozšířilo. Teď se k tomu rozšíření ovšem musí ještě propapírovat – EIA, územní rozhodnutí, stavební povolení + postavit nové protihlukové stěny a zmodernizovat odvodnění.

Asd

Nechápu proč se tak rovnou nestaví všechny dálnice. Tak jak to dělají poláci. Do budoucna by to ušetřilo jak spoustu peněz tak i času.

Tomáš Gottschalk

Hlavně už má naplno běžet příprava na rozšíření D1 v uspořádání 3+3, bo než se bude moct kopnout, tak uteče spousta let. Momentálně nejkritičtější je úsek kolem šalingradu a peklo se bude akorát stupňovat.

Michal

Tech míst kde počítat s 6 pruhy by mělo být víc. Myslím že by se mělo uvažovat i o západním obchvatu HK mezi Jaroměří a Kuklenama, odkud by ta jižní Hradecká spojka měla mít dvě větve. Jednak na Moravské Předměstí, ale hlavně na směrově bezdilatacni napojení na R37 okolo Opatovic aby se do Pardubic jelo víc plynule. A ctyrpruh od HK tak mohl být uklidněn omezením do 7,5t pro tranzit.

MLB

K tomu rozšiřování D10 po celé trase Praha-MB mi chybí nějaké termíny. Zatím se řeší jen kratičké úseky na obou koncích, na 40 km mezi nimi je ticho…

Jirka

Ještě ani nejsou plány, ani EIA. Ale bylo by hezké, kdyby se rozšiřování svezlo s nějakou rekonstrukcí.

Kandelábr

Hlavně dokončení dálniční sítě neznamená dostavět těch pár dálnic do Prahy, ale propojit ji i okružními propojeními na jihu (KV-Plzeň-Brno) a částečně severu (Ústí – Liberec).

Jaaaa

Snad to nakonec ani nebude potřeba…

PetrN

ano, konkrétněji Plzeň-Písek-Tábor-Humpolec, dále pak D1-HB-Kolín-Poděbrady-Benátky(D10) a případně pokračování dále na západ přes Mělník-Slaný-Řevničov(D6), propojení čtyřpruhu I/13 Ostrov-Chomutov a pak vámi zmíněné kapacitnější severní propojení I/13 Ústí-Děčín-Liberec

Vojta

Místo přidávání pruhů by se měly stavět nové dálnice. Provoz na D5, D1 a D0 by podstatně snížila dálnice Plzeň-Tábor-Humpolec, která by řešila i dálniční spojení ČB s Plzní a Brnem. Dálnice E50 by tak mohla vést mimo Prahu a bez odbočování.
To samé z oblasti MB dálnice směrem k D8 a D11. Od D11 pak cca v trase silnice 38 k D1.
Je naprostý nesmysl vést deset dálnic do Prahy. Přidávání pruhů na úkor odstavného pruhu je samozřejmě jednoduché, ale nic moc neřeší.

Martin

Co se týče spojení MB a D11 tak intenzita na I/38 je opravdu vražedná a zralá alespoň na obchvaty obcí, v Luštěnicích se to plánuje takových 10 let a ani se nekoplo do země. A třeba takovou Zavadilkou to valí kamióny z kopce 80 km/h na Nymburk.

Jaaaa

To byl koncept už za první republiky. Ale pragocentrismus vyhrál…

Greta

Klid, nebudou ani tangenty ani třetí pruhy kromě nějakých kousků kolem Prahy a Brna.

Dom

A to dokončení obchvatu Olomouce u Globusu jste se ho proč nezeptali ani tady? Vždyť to byla nejvic podpořená otázka…

DuDr.

Beroun dostává jednu ránu za druhou. Zkapacitnění dálnice z Prahy do Berouna přitáhne další realit chtivé obyvatelstvo (ochotné platit astronomické částky) do již tak přelidněného Berouna, kde v posledních letech vznikají překotně developerské projekty, aniž by město reagovalo výstavbou infrastruktury, škol a navazujících služeb. Situace začíná být vážná. Vedení města si jen mastí kapsu na developerských projektech a po nás pal to voda.

kolemjdoucí

A proč si stěžujete prosím na odborném webu o dopravě? Nebyla by lepší aktivita v místních médiích? Ale hlavně, proč v místě neuděláte politické hnutí, které se ve volbách postaví současné radnici a bude prezentovat Vaše požadavky?

VJY

Pláčete správně, ale na špatném místě. Bohužel prodejnost volených zástupců je fatální problém. Město nemůže být nikdy přelidněné, pokud má nějaký rozvojový plán. Je jen otázkou úplatnosti úředníků a jejich zájem o život ve městě aby donutily developery tento plán respektovat. Z developerů se dá vytřískat ledacos – i nová škola, peníze na infrastrukturu…… Ale to musí dělat lidi co mají zájem o město a ne jen svou kapsu. Z toho plyne poučka – co jste si zvolili to tam máte……

Radek Vizi

Omlouvám se za OT, ale ta poznámka „co jste si zvolili, to tam máte…“ mi nedá
Např. aktuálního místostarostu města Beroun nikdo nezvolil, naopak dotyčného voliči odsunuli z prvního na šesté místo (první náhradní) a přesto tam sedí.
Ale jinak samozřejmě s vaším příspěvkem souhlasím

bkv

Takže ho lidé zvolili…

Martin

Možná to není Váš případ, ale na realit chtivé obyvatelstvo a rozrůstání města si většinou nejvíce stěžují „místní starousedlíci“, co se přistěhovali úplně stejně před 40 lety do domku, který vyrostl na poli tehdy za městem. Dnes se jedná samozřejmě o krásnou nemovitost v původní zástavbě blízko centra. Co se týče regulace ze strany města a výstavby navazující infrastruktury/služeb, tak nebývá než obecně souhlasit. Konkrétní situaci v Berouně neznám. Je dobře, že alespoň stát tedy pro místní obyvatele něco dělá, nebo o tom alespoň tímto způsobem uvažuje.

qwerty

Přesně tak. Navíc díky jako oni říkají náplavě, se jim zvedají ceny nemovitostí. I panelákový byt má mnohamiliónovou hodnotu, takže se vše opravuje. Rozhodně je lepší žít ve městě jako Beroun, kde je o bydlení zájem než ve městě, kde každý alespoň s maturitou touží po přestěhování do jiného města/ regionu. Samotné developerské projekty za mě pomáhají i samotnému městu. Postavilo se v bývalých kasárnách, pivovaru (o obou případů to znamenalo celkové zlepšení místních podmínek+ nově propustnost území), nyní se plánuje stavět v areálu bývalé textilky a na místě bývalé pískovny. Textilka byla přímo v centru města, pískovna navazuje na… Číst vice »

Luboš Beneš

To vyřeší trh. Už moc volných parcel není, ceny stoupnou a bude se hledat jiná dobrá adresa. Vy na tom navíc vyděláte, protože hodnota Vašeho bydlení stoupne aniž by jste cokoli udělal.

Diesel

Tak konečně do toho placnou mezi Prahou a Berounem. Ty intenzity jsou tam přes den na dvoupruh až moc velký. Berounaci tím vyhrají také neboť do Prahy můžou buď po železnici která vyniká spolehlivostí, druhá trať přes kopec zase výmete každou díru po cestě takže cesta hodinu….. Nic k závideni.

David

Fakt, že jako první část D43 se bude stavět „Bořitov – Svitávka“ ukazuje na naprostou nekoncepčnost výstavby silnic a dálnic v Česku. Nejprve by se měly stavět obchvaty obcí (ať už dálniční, dálniční v polovičním profilu, či silniční) a pak až propojky mezi nimi. Postavit dálnice mezi obcemi a nechat pak průjezd obcí mi přijde jako zvrhlost.

BND 30

Tak třeba se tím povolí ledy….

Jarek

Byťme rádi že se aspoň neco začne stavět.

Jiří Unčovský

No, jak se to vezme.

4301 (průtah Brnem) je ve hvězdách,
4302 (Kuřim – Bořitov) je bez malé části 4301 a obchvatu Kuřima zatím k ničemu,
4303 (Bořitov – Svitávka) má napojení na obou koncích
4304 a 4045 (Svitávka – D35) je zatím úplně k ničemu, (hlavně když D35 tam ještě není).

PetrN

vzhledem k tomu že úsek D35 Opatovec-Staré Město má již pravomocné ÚR a stavba by měla proběhnout v letech 2023-26 tak bych rozhodně netvrdil že jsou úseky 4304+4305 (Svitávka-D35) k ničemu…

Jiří Kocurek

Zatím je tam přeložka I/43, která se už staví – obchvat Svitav.
Dotáhnout D43 ke Kuřimi, tak se z toho v Kuřimi očtverečkují, opupínkovaní už jsou. Druhá možnost vede od Kuřimi přes křižovatku u ZOO.

VJY

Staví se to co se podaří propapírovat. Stačí jeden prudil a obchvat se na léta zadrhne (viz. příkladů je cca 1000)

Nekdo

no a někde i na desítky let. a nejen obchvat, ale třeba i elektrifikace železniční tratě ve stávající stopě. a panu Dvořákovi do Tetčic posíláme hezkou písničku…

David

Ano, to je právě to co tu kritizuji. Staví se to co je nejjednodušší, ne to co je nejpotřebnější. V česku je pak spousta potřebnějších silničních i železničních úseků na které pak nevyjdou peníze protože se postavili jiné méně potřebné stavby.

Kebab

Z aktuálně plánovaných staveb jsou beztak potřebné úplně všechny a na klíčové úseky, když už se je povede odblokovat, se peníze najdou vždycky, takže to asi tak nevadí. Že se právě ty klíčové úseky nikam moc neposouvají, to už pochopitelně vadí dost.

Asd

Dovolím si oponovat. Staví se to na co jsou papíry. Kromě excesů s Bartou nedostatek peněz naštěstí stavby nebrzdí.

Kodl

Od reditele statni organizace s rocnim rozpoctem presahujicich 50 mld CZK se mi nejak prici poslouchat vyroky typu, „verime ze, doufame v, vychazime z toho, ze se nam podari“.
Cele to zni proste tak nejak spatne, jakoby vubec nic nemeli pod kontrolou.

Jakub

Nespravedlivé. Ono mu nezbývá nic jiného než věřit. Je stavebník jako každý jiný, navíc okruhy účastníků mají tak široké. To aby se modlil, aby mu v trase připravované D třeba někdo neumřel a vše se nezastavilo….Modlit se nemusel jen bolševik, ten jediný věděl jak a kdy to bude. Nyní musejí jen odhadovat. Zeptejte se developera v Praze, u projektu za mld korun kdy bude stavět, když to večera vyprojektoval… Řekne to samé. Rozpočet s tím nijak nesouvisí.

Kubrt

Bolševik to věděl úplně přesně co kdy kde bude, ale ta realita mu často taky pokulhávala za plánem 🙂

Kodl

Pro stavebnika maji byt stavebni zakony jasne definovane tak, aby byl vysledek v pripade dodani poradne, zakonne dokumentace jednoduse predjimatelny a interpretovatelny.

Daniel Bečvář

Ano, tak by to být mělo, ale není. Stavební zákon máme jeden z nejhorších na světě, na žebříčku v rychlosti jeho vyřízení jsme na 157. místě ze 190, z čehož vyplývá, že nás předběhlo i množství rozvojových zemí. Vyřízení stavebního povolení je složité i pro jednotlivce, ani si radši nepředstavovat, jakým martyriem musí projít investor jako ŘSD. Často opravdu nezbývá než věřit. Jen pro zajímavost – novelu stavebního zákona má na starosti Ministerstvo pro místní rozvoj, které už má přes sedm let jedna politická strana. S jakým výsledkem můžete posoudit sám.

VJY

Bohužel. Ale současný stavební zákon vnesl do stavebního řízení naprosto neřiditelnou bezbřehou anarchii. Ta nabízí všem možným exhibicionistům, prudilům a potížistům nepřeberné možnosti ke škodění a obstrukcím…….

Kodl

Presne jste to pojmenoval a tuto diskusi jsem svym komentarem chtel podnitit 🙂

Jaaaa

Hm, výjimka z ochrany jako něco zcela normálního… Je to pak vůbec ještě výjimka?

Jinak k ilustračnímu obrázku: Zaráží mne, že ty tři sloupy uprostřed jsou normově povolené.

bkv

Jaké normě to odporuje?

Jiří Kocurek

Co by ne, tady je něco podobného: https://mapy.cz/s/codurazuze

jan H

Děkuji za vysvětlující odpovědi a rozhovor.