Mezi Ostravu a Opavu se vrátí vlaky, vyjedou v neděli
Obnova tratí po povodních. Zdroj: Správa železnic
Už od pátku budou moct vlaky jezdit i na navazující trati mezi Opavou a Skrochovicemi, dokončeny byly také opravy mezi Bludovem a Rudou nad Moravou.
Revoluce ve vlacích se odkládá. Bruntálsko zůstane v zajetí starých souprav
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/bruntalsko-krnovsko-vlaky-doprava-ceske-drahy-kraj-prodlouzeni-smlouvy.html
Ano, ve všech krajích jezdí nová, nebo alespoň modernizovaná vozidla, jen tady 810 and 814 forever…
Obnovení provozu v neděli v 18 hodin ještě neznamená, že tam osobka ve větší míře vyjede. Spíš bych očekával, že se neděle ještě dojezdí s NAD.
Ano, něco jako když provoz přes Bohumín obnovili v sobotu odpoledne, ale NAD za osobní vlaky jezdila celý zbytek víkendu.
PKP PLK: vlaky se vracejí na trasu Głuchołazy – státní hranice – Mikulovice
https://radio.opole.pl/100,873835,pkp-plk-pociagi-wracaja-na-trase-glucholazy-gran
Nevíte někdo, jestli jde o opravy do minulého stavu (taková povodeň už nebude), nebo vyhloubili odvodňovací rigoly, přidali a rozšířili propustky a pod.?
Na to co tu proteklo, vám žádné rigoly a větší propustky stačit nebudou. Přijďte se sem podívat ( v montérkách ).
Paráda, z nejhoršího venku. Dík všem, co na tom pracují!
Mezitím na polské straně opravují úsek z Glucholaz na Mikulovice, snad příští týden by mohlo být hotovo.
Zdroj: https://tinyurl.com/2wpvnxvk
To sice ano, ale poslední termín od SŽ ohledně zprovoznění úseku Mikulovice-Písečná je 30.9.2025. Tady máme nadlouho utrum 🙄
Pamatujete si na řeči, že se jezdit nebude, protože peáž Poláci nebudou chtít opravovat? No, tak tím to nebylo ☹️
Já si pamatuju, že kolovaly zvěsti o tom, že už se tou peáží nebude jezdit nikdy. Že to u nás potrvá tak dlouho opravit je mrzuté, ale úplné zrušení trati by bylo horší.
Jezdím do Jeseníku skoro 10 let a když před časem vykáceli stromy na stráni nad tratí těsně za Mikulovicemi tak první co mě napadlo bylo, co se stane až ji nebudou držet kořeny stromů a přijdou silné deště. Bohužel jsem se nemýlil, a teď se to sesunulo natolik, že to budou rok opravovat. Oni totiž naši předkové nebyli hloupí, když ty stromy sázeli právě do svahů.
A kdyby ty stromy pri vichřicích padaly na koleje, tak budete říkat co?
V poslední dekádě se masově kácelo hlavně kvůli kůrovcové kalamitě. Také za ni vděčíme našim předkům, kteří jurodivě sázeli smrkové monokultury. Právě Jesenicko, Zlatohorsko, Bruntálsko bylo kalamitou zasaženo nejhůř.
Na té stráni byly hlavně duby a další listnáče, smrků minimum, takže kvůli kůrovci to nebylo. Taky za 10 let pamatuji jedinou událost že by tam něco spadlo až do kolejiště, celkem se to hlídalo a poškozené stromy se hned vyřezávaly.
Super, dobrých zpráv není nikdy dost.👍
Bohužel KODIS vlaky do Skrochovic nechce a skoro nikdo to nechápe. Tak se bude dál veselé jezdit autobusem.
A to jsem čuměl, odkud přijely na výpomoc výlukové busy. Za největší exotiku tu považuju busy v barvách PID a MHD Klatovy.
Co je na tom exotického, snad každý dnešní autobus zvládne násobně větší dálku bez nutnosti servisu. I stará sedmičková Karosa nás dovezla do Anglie a zpátky (tehdy středoškoláky).
Tak ono je tou „exotikou“ myšleno asi to, že tam busy v takových barvách prostě obvykle nezajíždějí, nic víc, nic míň.
Tak v tom případě by byla exotika, kdyby se tam objevily busy z Davosu. To by se možná i vykopala válečná sekera a tančilo kolem ohně.
Přesně!
To museli v Anglii čumět, co jim tam přijelo za exoty. Větší nářez už je asi jen Trabantem kolem světa.
Exotické mi na tom přijde to, že bus MHD běžně nejezdí 500 km jinde.
I know Czech busses, clouds of smoke and students are pushing … byli už zvyklí.
Bude to čím dál běžnější; sekundární (terciární, kvarterní atd.) trh s autobusy je dost aktivní. Když to vezmu ze svého okolí, v Kobylisích teď na subdodávkách u ČSAD Střední Čechy jezdí několik busů od ČSAD Tišnov, naopak ČSAD SČ prodalo řadu busů (i v nátěru PID) dopravcům po celé ČR (Valenta, Dvořák, Uherské Hradiště), včetně těch co jezdí často NAD. Každopádně je to vždy příjemné osvěžení ze stereotypu 🙂
A já si říkal, že nikomu nechybí, a ony mohly být už jiného majitele. Díky za rozšíření obzorů.
Hodně jich je i nových, ale dopravci v Pidu je budou potřebovat až od nových smluv od prosince tak zatím jezdí na NAD.
Tohle kouzlo se nazývá „Výběrové řízení“ a když zrovna dopravce z Klatov byl nejlevnější…🤣 Pak se stane, že v noci přijedou řidiči kteří zde nikdy nebyli a mají problém trefit z Opavy do Hlučína. Druhou groteskou je soutěž na každý úsek zvlášť, pak se stane, že cestující z Ostravy do Bruntálu 3x přesedají mezi autobusy 😬
KODIS nechce… Opravdu? 😁
Zlý…nepěkná věc… 😀