Třeba to ještě při kolaudaci opraví. Každopádně dělená stezka bez barevného/materiálového odlišení bývá málokdy funkční. Místo intuitivního rozlišení tam nasázejí piktogramy.
Přesně tak, tohle rozdělení fungovat nebude ani pro jednu skupinu. Cyklista v protějším směru pojede ze svého pohledu „vpravo“ jak je zvyklý, tedy v pruhu pro chodce, čímž odradí jakékoli chodce, aby tady chodili vlevo. Pro skupinku chodců je to zase úzké (i kdyby byla ve svém pruhu) a za sebou po dvojicích nepůjdou.
Standard na podobných místech je jezdit i chodit vpravo. Pruhy nejsou Češi schopní dodržovat.
Definujete občasné. Jednou za kilometr, za dva? Nebo každých 100 metrů?
Typický příklad tohoto je třeba vozová hradba – tři a více kočárků jedoucích vedle sebe.
Cyklista co jede s cílem se kochat, ale s cílem dojet pojede po silnici. Nebude dělat slalom se hrou výhni se psovi na vodítku nebo probíhajícímu dítěti.
Tak půl kilometru až kilometr. Zmíněná vozová hradba většinou znamená nedodržení předpisů levým kočárkem, to zvoním z dálky, a málokdy jde naproti podobná hradba aby ani po uhnutí nešlo předjíždět.
Zkuste si to někde, kde běžně jezdí cyklisté. Společná stezka nebo i silnice s velmi omezeným provozem aut.
Naopak to bude hodně nebezpečné, budete uskakovat před prvním cyklistou. Je úzus po takových cestách chodit vpravo.
takhle je resena i A41 v Praze podel ulic Prasna a U Modre Skoly a je to takove vselijake, casto potkavam chodce v pasu urcenem pro kola a temer vzdy se divi, proc zvonim, kdyz mam druhou cast cesty volnou…
No a já to znám zase naopak, jako běžec (tedy chodec) potkávám cyklisty v pruhu pro chodce. Zejména v nepřehledných úsecích (A21 pod ulicí Československého exilu) je to chuťovka, když se proti mně řítí „vpravo“ jak je zvyklý, ovšem mimo svůj pruh.
Z tohoto důvodu už se od pruhů upouští, nízká inteligence obyvatelstva.
Ano, neni to moc bezpecny typ, pro me je nejlepsi, kdyz je to jasne barevne odliseno, pripadne jeste mezi chodnikem a cyklo nejaka fyzicka zabrana, byt jen treba nejaky maly vyskovy rozdil apod.
V zahraničí jsou cyklostezky podél hlavních silnic standard, tady bude sláva 1km..
lepší než nic asi
K čemu to pásové značení, když tam je značka Stezka pro chodce a cyklisty společná? Toto lze u nás vidět celkem běžně.
Třeba to ještě při kolaudaci opraví. Každopádně dělená stezka bez barevného/materiálového odlišení bývá málokdy funkční. Místo intuitivního rozlišení tam nasázejí piktogramy.
Přesně tak, tohle rozdělení fungovat nebude ani pro jednu skupinu. Cyklista v protějším směru pojede ze svého pohledu „vpravo“ jak je zvyklý, tedy v pruhu pro chodce, čímž odradí jakékoli chodce, aby tady chodili vlevo. Pro skupinku chodců je to zase úzké (i kdyby byla ve svém pruhu) a za sebou po dvojicích nepůjdou.
Standard na podobných místech je jezdit i chodit vpravo. Pruhy nejsou Češi schopní dodržovat.
Což zase odradí cyklisty a ti pojedou po silnici…
Jízda vpravo s občasným zpomalováním na rychlost chodce (když nejde předjet) to mě moc neodrazuje.
Definujete občasné. Jednou za kilometr, za dva? Nebo každých 100 metrů?
Typický příklad tohoto je třeba vozová hradba – tři a více kočárků jedoucích vedle sebe.
Cyklista co jede s cílem se kochat, ale s cílem dojet pojede po silnici. Nebude dělat slalom se hrou výhni se psovi na vodítku nebo probíhajícímu dítěti.
Tak půl kilometru až kilometr. Zmíněná vozová hradba většinou znamená nedodržení předpisů levým kočárkem, to zvoním z dálky, a málokdy jde naproti podobná hradba aby ani po uhnutí nešlo předjíždět.
Dle zákona maji chodci povinnost chodit vlevo vsude, kde se pohybuji spolecne s vozidly. Jedna se o ohleduplnost a bezpecnost.
V tomto konkretnim pripade je to tedy dane vodorovnym znacem jinak.
Po jednom a za sebou
Zkuste si to někde, kde běžně jezdí cyklisté. Společná stezka nebo i silnice s velmi omezeným provozem aut.
Naopak to bude hodně nebezpečné, budete uskakovat před prvním cyklistou. Je úzus po takových cestách chodit vpravo.
takhle je resena i A41 v Praze podel ulic Prasna a U Modre Skoly a je to takove vselijake, casto potkavam chodce v pasu urcenem pro kola a temer vzdy se divi, proc zvonim, kdyz mam druhou cast cesty volnou…
No a já to znám zase naopak, jako běžec (tedy chodec) potkávám cyklisty v pruhu pro chodce. Zejména v nepřehledných úsecích (A21 pod ulicí Československého exilu) je to chuťovka, když se proti mně řítí „vpravo“ jak je zvyklý, ovšem mimo svůj pruh.
Z tohoto důvodu už se od pruhů upouští, nízká inteligence obyvatelstva.
Ano, neni to moc bezpecny typ, pro me je nejlepsi, kdyz je to jasne barevne odliseno, pripadne jeste mezi chodnikem a cyklo nejaka fyzicka zabrana, byt jen treba nejaky maly vyskovy rozdil apod.