Mezi Německem a Polskem vznikl nový železniční most, stavba nabrala dva roky zpoždění
Nový železniční most přes Odru mezi městy Küstrin-Kietz a polským Kostrzynem. Foto: Deutsche Bahn
Jde o první železniční most, na kterém jsou využity uhlíkové kompozity.
Most na trati historicky zvané jako „Pruská východní dráha“ – to ona vedla z Berlína až do Königsbergu. Realita po 2. světové válce byla nad rámec výrazného posunu státních hranic (nově Nisa + Odra) taková, že sovětští „osvoboditelé“ si za kořist vzali druhou traťovou kolej, která později byla obnovena jen takto: – už asi v 50. letech v úseku Berlín – Strausberg, ale tou druhou kolejí není klasická železnice, ale berlínská S-Bahn – v úseku Trebnitz (nově jen odbočka, nikoliv jako dříve stanice) – Seelow-Gusow (tam nevím od kdy) – v úseku Strausberg (mimo) – Rehfelde (asi od roku 2018),… Číst vice »
A jak to vypadá s tratí mezi Berlínem a Štětínem? Ta je taky nějak dlouhodobě rozrytá.
A co trat Zitava-Liberec… ?
A co dráty, budou?
Je to v článku. 😉
Připraven je jedna věc, jestli bude, druhá…
Asi má smysl dělat je v celé trase z Berlína do Kostrzyna naráz.
Jaa by uřčitě zadrátoval samotný most, to se přece vyplatí 🙂
Navazující trať v Polsku je také bezdrátová.
Ne, přípravu dělali, protože to dělat nebudou. 😁 To, že některé věci se u nás nějak dějí, není etalonem pro postupy jinde. 😉
https://mapy.cz/s/kolulukede
Tady je příprava taky hotová a nedá se říct, že by se návazná stavba zrušila.
No tak.