Mezi Německem a Polskem vznikl nový železniční most, stavba nabrala dva roky zpoždění

Nový železniční most přes Odru mezi městy Küstrin-Kietz a polským Kostrzynem. Foto: Deutsche BahnNový železniční most přes Odru mezi městy Küstrin-Kietz a polským Kostrzynem. Foto: Deutsche Bahn

Jde o první železniční most, na kterém jsou využity uhlíkové kompozity.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Most na trati historicky zvané jako „Pruská východní dráha“ – to ona vedla z Berlína až do Königsbergu. Realita po 2. světové válce byla nad rámec výrazného posunu státních hranic (nově Nisa + Odra) taková, že sovětští „osvoboditelé“ si za kořist vzali druhou traťovou kolej, která později byla obnovena jen takto: – už asi v 50. letech v úseku Berlín – Strausberg, ale tou druhou kolejí není klasická železnice, ale berlínská S-Bahn – v úseku Trebnitz (nově jen odbočka, nikoliv jako dříve stanice) – Seelow-Gusow (tam nevím od kdy) – v úseku Strausberg (mimo) – Rehfelde (asi od roku 2018),… Číst vice »

Kamui

A jak to vypadá s tratí mezi Berlínem a Štětínem? Ta je taky nějak dlouhodobě rozrytá.

Martin

A co trat Zitava-Liberec… ?

Jaaa

A co dráty, budou?

M19

Je to v článku. 😉

Jaaa

Připraven je jedna věc, jestli bude, druhá…

Jiří Kocurek

Asi má smysl dělat je v celé trase z Berlína do Kostrzyna naráz.

SYN

Jaa by uřčitě zadrátoval samotný most, to se přece vyplatí 🙂

Kamui

Navazující trať v Polsku je také bezdrátová.

M19

Ne, přípravu dělali, protože to dělat nebudou. 😁 To, že některé věci se u nás nějak dějí, není etalonem pro postupy jinde. 😉

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/kolulukede

Tady je příprava taky hotová a nedá se říct, že by se návazná stavba zrušila.

M19

No tak.