Mezi Německem a Polskem vznikl nový železniční most, stavba nabrala dva roky zpoždění

Jde o první železniční most, na kterém jsou využity uhlíkové kompozity.
Německý správce infrastruktury DB InfraGO zprovoznil tento týden nový most přes řeku Odru mezi Německem a Polskem. Spojuje německé město Küstrin-Kietz a polský Kostrzyn. Jeho výstavba umožnila zavedení přímých vlaků z polského města do Berlína.
Stavba nabrala zpoždění přes dva roky, původně mělo být hotovo v roce 2022. Podle správce infrastruktury byla za zpožděním nejprve koronavirová pandemie a pak nedostatek materiálu. Jde totiž o most, který je svým způsobem unikátní: částečně došlo k využití uhlíkových kompozitů. Karbon byl využit u závěsů mostu.
Nový dvoukolejný obloukový most měří 260 metrů. Nahradil starý most z roku 1920, který navíc neměl dostatečnou výšku, takže omezoval plavbu větších lodí po Odře. Došlo také k výraznému zvýšení rychlosti ze 30 na 120 km/h. Most je připraven na budoucí elektrizaci.
Nový most vyšel na 50 milionů eur. Podle mezinárodní dohody má Německo na starost stavbu a údržbu mostů přes Odru ve Frankfurtu, Küstrinu a Neurüdnitzu.