Mezi Kuřimí a Tišnovem nejezdily vlaky, na trať spadlo zábradlí z mostu

Poškození trakčního vedení u Čebína. Foto: SŽPoškození trakčního vedení u Čebína. Foto: SŽ

Na místě je zavedena náhradní autobusová doprava.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Dobrá firma. Válec dole, zábradlí dole.. Ať se pak nikdo nediví, že je veřejnost skeptická vůči jakýmkoliv veřejným stavbám, když se tam motají takoví lempli.

Dusanh

Strojník válce si na pár vteřin užil pěkný adrenalin… 😀

Pája

Že jo? Taky furt čekám na fotku, kde už je dole 😀 /Fakt je, že mimo nástupiště se z toho fakt leze blbě, ale podařená fotečka 😉

MichalCZ

Po tom nadjezdu, most je silné slovo, jezdím každý den. Teď tedy ne, ale zas budu (obchvat se mě netýká, směr Drásov). Poslední 3-4 roky fandím tomu, kdo má revize mostů na starost, aby nešel do basy. Jestli se mosty známkují 1 – 5, tak tento má s přehledem 8. Betonová mobilní svodidla po okrajích, nebo takový obecný zimomřivý pocit, že jsem „přejel a přežil“. Žil jsem sen. Žiji v normální zemi a obchvat Čebína nabídne jedinečnou příležitost, postavit v rámci této akce most nový. Bude zbudovaný v klidu, v rámci stavby, nikoho výstavba nezatíží, nic nezkomplikuje, protože se výstavba… Číst vice »

Ondřej 2

Jj, mluvíte mi z duše. Kdyby to byl jediný takový most.

https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=99527449&newest=1&yaw=3.884&fov=1.257&pitch=0.264&x=16.4212680&y=49.3430205&z=20&base=ophoto

Netřeba chodit daleko, Tišnov.

Ondřej 2

Když se na to dívám pořádně, tak to zábradlí je zhozený na OBOU stranách toho mostu.

Jan

Ještě že ten válec spadl mimo a ne do kolejiště. Kdyby to skončilo na kolejích a najel do toho osobák (v tu dobu nejspíš plný školáků jedoucích domů), tak by to mohlo dopadnout velice špatně.
Vypadá to, že provoz stačili zastavit včas, než do toho najel nějaký vlak. Jinak by byla škoda asi o dost větší.
Celkově to vlastně dopadlo ještě hodně dobře. I když cestující, kteří tama včera potřebovali jet, to asi úplně neocení…

Jan Tichavský

A kdyby tam jel náhodou vlak s naftou, naproti vlak s uhlím a u nadjezdu stálo několik školních autobusů tak by to bylo ještě horší. Kdyby.

Jiří Kocurek

Ucelenka se čpavkem by byla mnohem horší.

Všechna čest za to, že neztráceli čas tím, jak to ututlat nebo na někoho shodit, že od toho neutekli #mynic

Marek Janík

Stát se to v době zavřeného Blanska, to by byla teprve divočina

Tukan

Trať na Beroun má novou konkurenci 😂

Vašek

Nemůže prohrát.

Frantík

Kde je ten komentující, co psal „když přejezd zruší a udělají tam nadjezd, tak se stejně najde Polák, co před ten vlak z mostu spadne“ ?

Načasování výborné, akorát to nebyl Polák.

Jiří Kocurek

Dělat pravidlo z extrémního případu je poněkud krátkozraké. To by na mostech nemuselo být zábradlí, stejně se najde někdo kdo skočí.

Frantík

To byla sranda…

Dominik

No mohli někde zkusit sehnat trochu víc autobusů protože tak narvanej bus co jel z Kuřimi do Tišnova jsem ještě neviděl. Ale co by člověk čekal když nahradí standardně přecpaný rychlík 1 busem s tím, že někteří naštěstí jeli tím co byl místo osobáku. A ani průvodčí z R9 co zrovna přijel z Prahy do Tišnova netušil jestli se otáčí a cestující na Prahu mají nastoupit nebo jestli tam máme čekat na něco jiného. Chápu, že to byl zásadní problém, ale jel jsem 3 hodiny po té co se to stalo tak už to mohli mít nějak vymyšlený. DPMB má… Číst vice »

Pan průvodčí

Což o to, autobusy by se nějaké našly. Horší to bude s řidiči. V pracovní den by se dal považovat za úspěch ad hoc i ten jeden autobus nezávisle na dopravci.

Dominik

Jako kdysi mi tramvaják z Brna říkal, že tam mají pár řidičů když vypadne tramvaj. A v tomhle úseku je to ještě v rámci IDSJMK jestli se nepletu tak bych čekal, že to nebude takový problém tam někoho poslat. Když to nejde kousek od Brna tak už fakt nevím kde.

A mohu se zeptat těch mínusů na mém komentáři co se jim na popisu situace od zúčastněného cestujícího nelíbilo?

Pan průvodčí

Na celý IDS JMK jsou dva zálohoví řidiči s autobusem čekající, „kdyby něco“. Dopravní podnik má jistě své zálohové řidiče s vozidly, které jsou ale primárně pro výpadky v rámci podniku. A ani dopravní podnik nemá plnou místnost řidičů čekajících na mimořádku. Práce mají dost i v situacích, kdy se náhodou zrovna nic neděje. Mínusy jste zřejmě dostal za naivní představy. Dnes je mimo plán vzhledem k velkému tlaku na ekonomickou efektivitu problém prakticky všechno.

Dominik

Tak jsem asi přecenil kapacity DPMB.Ale za ty 3 hodiny tam mohli mít náhradní autobusy z Jihlavy, Pardubic, Olomouce a možná i Ostravy a Prahy. A když už nic tak alespoň průvodčí mohli vědět kam vlastně jedou. A cedulka na busu kam vlastně jede by taky neuškodila. Minimálně by si řidič ušetřil hlasivky. Já fakt nepatřím mezi ty co by na všechno co dělají ČD nadávali, ale zároveň musím uznat, že pokud byla tohle jedna z prvních zkušeností s vlakama tak už asi hned tak znova nepojede. Vím, že všechno je o penězích, ale o to víc mě děsí co… Číst vice »

M19

Na celé IDS JMK nejsou dva řidiči na záloze, ale pro každý soutěžený soubor je stanoveno kolik autobusů v záloze musí být.

Tomáš Kowalski

Záložních autobusů v pracovní den na IDS JMK je přes dvacet, a šest na MHD v Brně. Ty jsou nicméně často plně vytížené vykrýváním potřeb MHD, byť zrovna myslím minulý týden jeden lítal jako NAD za vlak do Chrlic při nějaké mimořádnosti. Regionální záložní autobusy jsou navíc často potřeba při nějakých mimořádnostech, nebo vykrývání neobsazených spojů atp., takže ta disponibilita opravdu není vždy tak velká, jak se může zdát.

David

Chybí mi tu informace od Policie, jestli řidič silničního válce absolvoval dechovou zkoušku na alkohol a orientační test na drogy.

Jiří Kocurek

Chybí také informace, jestli byl zdravotně vpořádku. Mám na mysli lehkou mozkovou příhodu nebo tak něco.

Jan

Tahle trať se nickolejného provozu ne a ne zbavit..

Jiří Kocurek

Celé je to nějaké podivné, tohle člověk záměrně neudělá.

Člověk

Hlavně se tu prosím neztrapňujte nějakými výpady vůči Správě železnic a podobně, protože za celou situaci můžou stavbaři. Ke kolejím jim sjel válec, kterej předtím na mostě vymetl prakticky všechno zábradlí, který tím zároveň shodil na trakční vedení obou kolejí… Slušnej guláš 🙁

Josef

Jojo…

Jiří Kocurek

Nikoliv stavaři, ale strojník. Stavař je obecně projekant.

Vy byste to naprojektoval líp, aby sto strojník silničního válce nezboural?

Člověk

Napsal jsem stavbař, což jsem použil jako obecnej výraz. Vy se ale chcete točit na výrazech, tak prosím, ale beze mě 😉
Poslední věta je úplně mimózní a budu se tvářit, že ji nevidím.

Michal Bartoníček

Když teda chcete slovíčkařit, tak já jako projektant nejsem stavař. Neházejte všechny do jednoho pytle.

Jiří Kocurek

nebojte, vím že jsou projektanti různých profesí, strojní, elektro …

MTl

A všichni jsou škodná
Zkuste na sebe položit projek elektro, stavarsky, topenarsky, vzt a shz a dejte ho na okno. Kolize radiátor a zásuvka, světlo nad vzt, nadrz s hasivem bránící otevření dveří atd. Nikdy to nesedí. Nikdy spolu nekomunikují.

Ketchup1970

V normální firmě komunikuji a necpou vzt skrz nějakou jinou technologii. Od toho je autoCAD a sdílení souboru .

MTl

Stavař je každý kdo pracuje na stavbě! Projektant? To je ta škodná co když se objeví tak do všeho kecá, nic se mu nelíbí a když potřebujete řešit nějaký problém tak nemá čas nebo nezvedá telefon a nakonec řekne nějak se rozhodnete já to pak namaluji.

MichalCZ

Kvituji pojem „namaluju“, protože ty výtvory mnohdy nemají větší technickou kulturu, než omalovánky pro děcka v MŠ.

karolina

Jestli byl cíl zbourat to, tak to zvládl 😄

Jan

Zřejmě nebylo modré…

John

Modré by udrželo i ten válec…..to.je vtip

libor

nové jistě bude modré 😉

Martin

Už se těším až takhle budou odpadávat celé kusy mostu pod Vyšehradem 😂🙈… Jak bourači předpovídají😂🤣

Honza

Mě spíš přišlo, že jim tam spadl celej parní válec. Naštěstí lehce vedle kolejí

none

Ze silničního náspu spadl na trakční vedení stroj na údržbu komunikace.
https://twitter.com/datel_informuje/status/1714998985721536949

Ondřej 2

Myslí se tím to totálně uhnilé 70 let staré betonové zábradlí z úseku Čebín Kuřim?

Pozdrav na SÚS JMK. Všecko v beznadějným dezolátu..

slon1965

Jste trochu mimo. Svodidla proražená válcem, nic betonového tam není…

Elvis

Podívejte se na fotku ty sloupky jsou z betonu.
Jde nejspíš o most u Čebína u OK. Tam bývalo betonové zábradlí + betonové svodidla.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=99530896&newest=1&yaw=1.829&fov=1.257&pitch=0.177&x=16.4892644&y=49.3112613&z=16

Jiří Kocurek

Mosty jsou tam dva. Jeden je téměř nový https://mapy.cz/s/nonesojapa a ten druhý má zábradlí ocelové.

A protože ten most před Čebínem od Kuřimi nejde pořádně objet, tak velká oprava při stavbě obchvatu nepřipadala v úvahu.

Přičemž za chybu strojníka těžko vinit SÚSku. Ta chyba se mohla stát i před 10 roky.

Ondřej 2

Máte na jednu stranu pravdu, na stranu druhou:

-válec není tank, normální svodidla nebo zábradlí by ho měly v pohodě zastavit
-že zábradlí v háji je vidět např zde, ty betonový svodidla jsou tam spíš jako alibismus
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=99530925&newest=1&yaw=5.689&fov=1.257&pitch=0.077&x=16.4896749&y=49.3111395&z=17
-tohoto stavu se docílilo tím, že se na most hromadu let kašlalo
-tento stav není na krajských silnicích JMK vyjímka

Honza V.

Copak, trať nebyla zabezpečena tabulkou zakazující padání zábradlí?

Trumway

Už i tady?

Luboš Beneš

Byla, ale zábradlí ji nečetlo…

Karel

Trať není nástupiště a elektromechanik není aktobat. Rovněž MVTV není nízkopodlažní

Fsp

Modré?

Vašek

Bééé, předběhl jste mne.

Pavel Q

spíš bych řekl, že už jen rezavé