obrazok-zdopravy

Mezi Itálii a Rakousko míří nové jednotky od Alstomu, provoz začne příští rok

Nová jednotka Alstom Coradia Stream pro provoz v Tyrolsku v Itálii i Rakousku. Foto: AlstomNová jednotka Alstom Coradia Stream pro provoz v Tyrolsku v Itálii i Rakousku. Foto: Alstom

Nové vlaky umožní nová přímá spojení i výrazné navýšení kapacity.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rabín

Koukám, že do Mals im Vinzgau (Males Venosta) se stále jezdí bez drátů, milý Marconi :). Přitom se elektrifikace Vinzgaubahn připravuje hubou už asi 15 let…

Twix

Nejezdil už před lety jeden symbolický pár přímých vlaků (Flirt SAD) do Innsbrucku? Jinak lokomotivy řady 1216 stále existují, takže zavedení takových přímých vlaků (jako ještě před 15 lety jezdily peážně do Lienzu) by ani dnes nic nebránilo 🙂

lokotomy

Branilo, jednak nevim o zadnych nizkopodlaznich a cyklopratelskych vozech pro regionalni dopravu, ktere by ty 1216 mohly tahat, druhak by to bylo vyrazne drazsi nez jednotky, tim spis, pokud by kvuli obehum bylo potreba na soupravy s lokomotivou prevest velkou cast nasazovanych souprav. Dnes vetsinou nestaci „proste tam neco poslat“.

Twix

Proto tam byl ten smajlík, je jasné že tam mají být nízkopodlažní jednotky. Jen jsem se vyjádřil k té větě, že přímé vlaky teď nejdou zavést.

lokotomy

Ono to je hlavne celkem podivne formulovane. Samozrejme, ze kdyz tam jezdi dalkove vlaky, tak by bylo technicky mozne zavest tam i prime regionalni, treba by mohla parni lokomotiva tahat cityjety, ze 😀 Anebo by tam mohlo jezdit ceske pendolino, teda pokud je schvalene pro Italii. No ale vyrobili ho Italove 😉

xyz

Doplním, že aktuálně je celoroční (!) výluka Fortezza/Franzensfeste – Brunico/Bruneck, předpokládám že i s cílem napojení nové bezúvraťové spojky směr Bressanone/Brixen, tzn. nová dlouhatánská linka Malles/Mals (mezitím již zjevně elektrizovaný) – Lienz pojede zcela bez úvratě (která by jinak byla ve stanici Fortezza/Franzensfeste).

lokotomy

Pokud je ta spojka uz (skoro) hotova, tak je to moc dobre, to spojeni mezi Bozen / Brixen a Pustertal hodne pomuze! A ta ultradlouha linka Mals – Lienz toliko vyrovna stavajici Sillian – Friesach, ktera se trochu prodlouzi pretrasovanim do Wolfsberg 😉

Tomáš Záruba

To je pořád Brenner, ale že by taky nějaký civilizovaný provoz nastal přes Tarvisio…?

xyz

A to je teď aspoň o něco lepší než bylo před cca 15 lety, kdy tam v denní době nejela žádná osobka, (jedině Intercitybus, což by při existenci rychlé tunelové trati značný bizár), pak vylepšeno aspoň zavedením „Micotry“ a pak teda návrat něčeho málo i v denní době v dálkové dopravě.

Ale i tak cca 6h díra mezi 11. a 17. h, reálně jen na pár km mezi Tarvisiem a Arnoldsteinem.

lokotomy

To by se museli chtit dohodnout objednatele dopravy. Jizni Tyrolsko s rakouskym to ocividne dokazi, Furlansko s Korutany nad ramec Micotra ne. Coz je skoda, nebylo by to od veci, aspon o vikendech a prazdninach. Je ale fakt, ze problemem jsou i trakcni soustavy, regionalnich jednotek, ktere by dokazaly prejet hranici, moc neni. Jinak pokud se dobre pamatuju, pred covidem chvili regionalni vlaky z Tarvisio do Arnoldstein zajizdely, ale rychle to umrelo.