Mezi hřbitovy nebudou dva měsíce jezdit tramvaje. Žižkovskou trať čeká modernizace
Ulice Jana Želivského v Praze. Foto: Pražská integrovaná doprava

Bude zavedena náhradní autobusová doprava X11.

Bude zavedena náhradní autobusová doprava X11.
Mohli by zridit xastavku nakl. nadr. Zizkov pred krizovatkou s olsanskou ul., a zrusit ty za kruzovatkou, vznikla by klasicka podoba a prujezd by byl rychlejsi, nebylo by nutne dvoji zastavovani tram. ve smeru oldanska – biskupcova
Chápu to správně že tam vymění BKV panely za další BKV panely? Co je to za zhovadilost? Nedělá se teď už všude W-Tram?
Teda to posílení kapacity v pracovních dnech v úseku Olšanské náměstí – Hlavní nádraží by se rozhodně hodilo i mimo výluku 🙂
Vodovod je tam veden v krásných litinových přírubových rourách až na ohradu to bude šrotu
Litinové roury! Ty jsou jistě památkové chráněné a musí se pro ten vodovod nechat. A jestli nejsou, tak je tam někdo rychle dočmárejte.
…jako dobry, ale litina se pouziva dodnes… musite pridat jiny argument….
To LV je celkem divoké. Nestěžuji si, více spojů po Černokostelecké, ale velkou logiku to nemá. Proč není 7 spojena s 10 (nebo 11)? Jinak nereko Seifertovy i JŽ je ostuda a typická Praha. Seifertova je na spadnutí už leta (obrazně i doslova), ale každým rokem se to o 1-2 roky posune. Moje poslední info bylo 2027, teď je to zas 2028/29. Dočkáme se vůbec ve 20. letech? A na JŽ se opět zabetonuje nežádoucí stav a zastávky zůstanou model á la 80. léta (resp. věčné provizorium na panelech z roku 2021), nebo se aspoň trochu myslí dopředu a udělá… Číst vice »
Tohle udělat v době dušiček je skvělý nápad (-;
Přesně tohle jsem chtěl napsat také – svádějí to na havarijní stav, ale ten určitě nevznikl z týdne na týden, takže to mohli zkoordinovat včas lépe. Na hřbitovy chodí zejména na dušičky i dost starých a hůř pohyblivých lidí, kteří nemají možnost použít auto, a především těm to dost zkomplikuje situaci.
Hlavni vchod je i z Olsan… od konecne…
Tady je vidět jak chybí oblouk dole v Jičínské u Olšanského náměstí. Kdyby tam byl, tak se můžou nechat původní linky, akorát 7 by měla trochu delší zajížďku.
Tam je asi největší problém s výškovým řešením těch komunikací, jinak by ten oblouk asi už existoval.
A nebožtíci budou chodit pěšky!
Nebožtíci ne, ale ti, kdo jim ponesou svíčky a květiny na hroby to budou mít značně zkomplikované.
Možná by měl DPP uvažovat o přidání odbočení na křižovatce z Flory přes Olšansku k Nákladovému Nádraží. Takhle linku č. 7 defakto vymazali – což je důležitá spojnice Vršovic a Strašnic s Palmovkou
Je pravda, že zatímco uzavírku Jičínské lze zcela v pohodě objet, uzavírka Jana Želivského rozhodí úplně všechno.
Psalo se ale – možná to dokonce bylo někde v podcastu – že ten oblouk z Jičínské na Olšanské náměstí je naprojektovaný tak, že tam oblouk do Olšanské nejde vložit bez kompletní změny konfigurace křižovatky.
Při pohledu na mapu s vámi souhlasím – možná by oblouk dokonce i zasahoval do parku okolo kostela sv. Rocha:
https://mapy.com/cs/zakladni?x=14.4594377&y=50.0823545&z=19
To by ani nemusel, mohl by začínat níž až na úrovni stávajícího odbočení pro auta.
Park se jmenuje Hřbitov I. 😉
Myslím, že ta změna křižovatky nebude tak velká, bude se muset pohnout s tím kvadrantem kde vznikne nový oblouk, ale podle mě to je řešitelné.
Pokud paměť slouží, je tam problém i v náklonu. Stávající oblouk je záměrně postavený s převýšením, aby tam nebylo umělé omezení rychlosti. V praxi to ale znemožňuje napojení doprava.
Ano, oblouk je to velmi pozvolný, dá se projet rychle, než se přijede k výhybce. Což taky znamená, že je tam dost místa na úpravu. Dobře, tak se bude překopávat i tento oblouk, ale za mě se to vyplatí, protože se pak mohou snáze řešit provozní opatření včetně takovýchto výluk. Jen to musí někdo schválit a protlačit tím byrokratickým kolečkem.
Určitě tam půjde udělat předsazená splítka v přimé trati a pak se vlastně nic nezmění. Ale u nás je cesta od akademické debaty k realizaci skoro na generace, tak uvidíme.
Jenže vám v tom oblouku nejspíš vyjde opačné převýšení, protože celá ta komunikace je v dost velkém sklonu až do křižovatky.
Řešitelné je všechno, otázka je za kolik. Stačí aby tam byla blbě umístěná kanalizace. Což možná je, když si vzpomenu na nedávnou dlouhodobou opravu kanalizační havárie v téhle křižovatce.
Po opravě kanalizace už by to nemuselo být tak křehké místo.
za me lepsi nez 7 je prave 5, spojeni se Zizkovem, ktere chybi doplnene o 10 jako spoj na zelvu/floru,…
Ale jako spojnice Strasnic bych videl linku 10 spise odklonenou z zelvy do Hostivare… a jeji trasu do rep nechat posilenou nebo zdublovanou 16 ci novou linku ve smeru Malesice – Motol/Repy
Ta 16 je pri kazde podobne vyluce takto posilena…
Přímé spojení mezi Strašnickou a Palmovkou je naprostý nesmysl. Když tam jezdily linky 10 a 16, byly obě silně vytížené. Linky 19 nebo 7 vozí mezi Nákladovým nádražím a Strašnickou vítr. Šestnáctka jezdí z Želivského do Strašnic také poloprázdná. Linka od Biskupcovy k Vinohradským hřbitovům je nehorázné plýtvání a zhoršení kvality pro cca stonásobné množství cestujících než je těch, pro než je to spojení přínosné.
Ten oblouk z Jičínské ul. do Olšanské ul. tam vyloženě chybí.
Kdyby tam byl, tak by rekonstruovaný úsek trati mohli tramvaje objet.
Chodnikum by nejaka rekonstrukce taky neuskodila, ty se delat nebudou?
celý profil ulice by potřeboval nějaký tuning, je to mezi děmi hřbitovními zdmi s tím provozem taková šedá prašná díra, na kole smrt, pěšky o astma, čekat na tramvaj též velké juch.
Ja tam pri prestupu vdy se dusim, v cele ulici J.Zelivskeho…
Praha 3 dlouhodobě plánuje kompletní rekonstrukci ulice, podklady k tomu existují už minimálně pět let, ale pokrok zatím žádný.
https://iprpraha.cz/stranka/3447/dalsi-zizkovska-tepna-projde-rekonstrukci-ulice-jana-zelivskeho-bude-privetivejsi-a-mene-hlucna
Zajimave, budu muset poslat dalsi 106 na TSK, protoze jinak se zjevne k aktualnim informacim o budoucich rekonstrukcich v mem okoli dostat neda..
Projekty na webu IPR typicky nejsou po nahrani aktualizovany, a TSK dle vyjadreni z me predchozi 106 portal s informacemi o projektech nema a neplanuje.
TSK je takovej trošku uzavřenej technokratickej brouk co má rád klid na práci. A možná ho i potřebuje, když už se se světem venku má nějak pořádně komnikovat, je na to potřeba vyčlenit docela hodně zdrojů a zavést spoustu procesů, který to umožní opravdu dělat. A taky trošku posunout organizační/podnikovou kulturu. Bylo by to ale fajn udělat.
Ono se nezaclo ani se Seifertovou, co se taky planuje uz… ani nevim jak dlouho.
Na Seifertovu jsem posilal 106:
„V 1. etapě proběhne rekonstrukce opěrné zdi v dolní části Seifertovy ulice v návaznosti na ulice
Chcelčického a Chlumová. V současné době je dokumentace předložená stavebnímu úřadu k vydání stavebního povolení.
Realizace 1. etapy se předpokládá v roce 2027 a je závislá na úplném uzavření tramvajové trati.
2. etapa – je aktuálně ve fázi ukončené studie.
Předpokládaná realizace je v roce 2028/2029“
V tehle oblasti jsem se take ptal na Jicinskou: „V ulici Jičínská neprobíhá žádná projekční činnost“
Seifertova se prý plánuje po dokončení Václaváku, což je ten konec léta 2027. Jičínská se na úrovni MČ Praha 3 řešila co se týče povrchů a uspořádání ulice, řešení parkování a podobně. Ve své době (asi 5 let zpátky) na to tlačil DPP, protože mu tam vznikalo výrazné zpoždění asi na dvou linkách co tam jezdily, místním zas vadí hluk z kostek, které tam chtějí památkáři, nakonec se myslím spokojili se zachování v rámci tramvajového pásu jak je to nahoře. No a dnes tam jezdí jen 15 a nevím jestli se tolik ucpává, tak to má zřejmě menší prioritu. Taky… Číst vice »
Na rekonstrukci Jicinske mi zrovna odpovedel radni doprava P3; pry bude 2027 a kostky pujdou pryc.
https://www.praha3.cz/samosprava/rada/clenove-rady-a-jejich-kompetence/mgr-ondrej-rut/dotazy-radnim
Neprobíhá, neboť je to dávno vyprojektovaný a pokud vím tak i povolený. Jen to čeká na realizaci kterou odsunuli neboť má prioritu výtah na Floře a Želivského a nechtějí to mít uzavřený současně.
Rekonstrukce Jana Želivského se řeší už asi 3. volební období. Táhlo se to zejména z důvodu koordinace, protože se nemají obnovovat jen samotné koleje a mělo to být navázané na novou výstavbu v areálu NNŽ. Zatím se provedla rekonstrukce Basilejského náměstí s přidanými semafory, dál byl plán na posun osy TT, přidání odbočky na novou trať na NNŽ včetně přesunutí zastávek, i zlepšení poměrů kolem zastávek Biskupcova. Část se realizovala „nestavebně“ rozšířením ostrůvku, ale malá osová vzdálenost pro míjení busů zůstává. Vidle do toho hodilo i to látání staletého vodovodu, který tradičně každý rok někde na Žižkově praskne. Jaký je… Číst vice »
Rozkopat ulici a MHD v době Památky zesnulých (dušičky) u jednoho z největších hřbitovů v ČR je skutku geniální….
Tohle podle mne moc velký vliv mít nebude. Na hřbitovy se beztak chodí většinou z Vinohradské (kde se nechá jakž-takž i zaparkovat), a na tu východní část se parkuje v ul. U Nákladového nádraží. Přístup od metra zůstane, jediné co bude třeba pohlídat, aby o dušičkách zůstal zachován ten přechod přes ul.Želivského spojující obě části hřbitovů.
Myslíte ten u zpola bývalé zastávky Mezi hřbitovy? Po jejím zrušení (respektive přísunu k Vinohradské, jako na potvoru s jediným přístupem na místě vstupu do hřbitovů nejvzdálenějším – jen kvůli původní 19, nyní 7, aby se lidé nemuseli např. v podchodu dívat, co jim jede dříve…) se tudy na hřbitov vyplatí jen chodit od severu a vracet se na jih, takže… 🙂
S tím převažujícím vstupem na Olšanské hřbitovy nemáte ani zdaleka pravdu, protože do těch spodních oddělení je to odtud hrozně daleko a od vstupu od zastávky Mezi hřbitovy je to pro velkou část hřbitovů mnohem blíž. Hlavním vchodem chodí především ti, kdo přijedou autem, protože parkoviště jsou tam poblíž, ale těch, kdo využívají MHD a její zastávku Mezi hřbitovy, není ani zdaleka málo, a často jsou to staří lidé, pro které to bude značná komplikace.
Sebrat dvě celé linky na vozovně žižkov není dobře vymyšlené.
Bude posílena 31 do souprav.
Což se z nějakého důvodu nikde nepíše…
Bohužel je móda co nejjednodušších letáků, proti těm dřívějším.
Otazka je, jak moc tohle opatreni pomuze. 11 a 5 jedou smer centrum, 31 smer Palmovka. A smer centrum v useku ze Spojovaci az Biskupcova zustane uz jen 9, a do te je fakt obcas problem se ve spicce vejit. Spise to vidim tak, ze na 9 se budou stat davy a o 31 zajem nebude. Prestup z ni na zastavku Biskupcova neni uplne komfortni. Plus zastavka Ohrada neni ani moc stavena na vetsi mnozstvi lidi.
Naprosto přesně 🙂 !
Chybi trat Ohrada-Masarykovo nadr. v Hartigove, pomohla by prodlouzena 207 az na Spojovaci nebo staci Chmelnici…
31 nejvice pomaha ve Vysocanech, ale lepsi by byla ve smeru Vysocany-Florenc, ostatne by to slo udelat trochu lepe, na Palmovce muze byt i ukoncena linka na predmosti libenaku ze Zizkova…
Ona to neni jen 9, ony jsou to dve linky v jedne (polovicni interval…
Tak doufám, že někdo myslel i na úpravu intervalů semaforu na Basilejském nám. Na odbočení z Malešické doleva směrem k Želvě tam je hodně dlouhá červená, tam ty busy můžou zůstávat viset.
Je pravda, že ten pruh doleva není nejdelší a fronta ráno celkem přetéká. vysloveně zlé to je v ranní špičce o křižovatku dál za nádražím tj. Malešická x K Červenému dvoru. Tam se vytvořila taková samočinná regulace cest do centra, před 8:00 a 9:00 běžně 300m fronta od Malešic/Jarova neb neřízená křižovatka a připojení z vedlejší, vše v jediném pruhu neb je to stará zadní cesta a žádný dopravně robustní bulvár. Asi tu máme nějak víc cest autem, než město bez dalšího snese. Pěšky je to kolem díky tomu vysloveně voňavka, částečně je tam i chodník (sic!), mikromobilita/bezmotorová nemá místo… Číst vice »
A to výstavba na NNŽ teprve začíná, respektive přibylo zatím jen několik domů pod Židovskými pecemi. Developera nezajímá zajištění dopravní obslužnosti, prostě maximalizuje si svůj poměr prodané bytové plochy na velikost pozemku a kdyby město netlačilo, tak nedá příspěvek ani na občanskou vybavenost nebo novou tramvaj. Odškrtne si zástávku tramvaje, busu, metra do x set metrů a už to inzeruje jako perfektně obsloužené území.