Mezi Dánskem a Německem začnou jezdit nové vlaky od Talga, získaly klíčové schválení

Soupravy budou jezdit na trase Kodaň -Hamburk a Kodaň - Aarhus.
Dánské státní dráhy DSB mohou nasadit do provozu nové vlaky Talgo 230 od španělského výrobce Talgo. Zhruba měsíc po schválení podobných vlaků označených jako ICE L pro Deutsche Bahn získalo Talgo klíčová razítka i soupravy pro DSB.
Talgo schválení k provozu od dánského drážního úřadu Trafikstyrelsen, německého úřadu EBA a evropské železniční agentury RA oznámilo v tiskové zprávě. DSB nové soupravy nasadí na spoje z Kodaně do Hamburku a z Kodaně do Aarhusu. Čeká se ještě na schválení souprav ve Švédsku a Norsku.
Nové soupravy pro DSB budou mít kapacitu 492 sedadel. V každé soupravě jsou dva koncové vozy delší než ostatní. Sloužit mají jako interoperabilní rozhraní s flotilou lokomotiv DSB vyrobených jinými společnostmi než Talgo. V budoucnu bude každý vlak EuroCity od Talga vybaven řídicim vozem. Lokomotiva od Talga zatím ale není schválena k provozu.
Talgo získalo klíčové razítko pro nové vlaky na 230 km/h, jezdit budou hlavně v Dánsku a Německu
Talgo aktuálně pracuje na schválení souprav i v dalších zemích, konkrétně v Rakousku, Švýcarsku a Nizozemsku. Vlak má podle dopravce dojet ze Skandinávie až k Alpám. Detailněji DSB nové soupravy popisují zde.
Talgo má pro DSB dodat celkem šestnáct souprav, osm je hotových a vyjedou do konce roku. Jejich maximální rychlost je 200 km/h. Talgo má kromě DB a DSB objednávku na tento typ i od FlixTrain. DSB loni i přes zpoždění dodávky využily opce a objednaly k původní zakázce na osm souprav dalších osm. Za 16 souprav zaplatí 218 milionů eur.