Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Mezi Bubny a Veleslavínem nepojedou dva měsíce vlaky

Osobní vlak mezi Prahou a Kladnem ve stanici Praha - Dejvice. Foto: České dráhy
Osobní vlak mezi Prahou a Kladnem ve stanici Praha - Dejvice. Foto: České dráhy

Opravou Negrelliho viaduktu ochromená trať 120 z Prahy na Kladno dostane s příchodem školního roku další ránu. Správa železniční dopravní cesty se v pondělí 3. září pustí do oprav úseku Praha-Bubny – Praha-Veleslavín. Provoz vlaků bude vyloučen až do 25. října.

„Jedná se o nepřetržitou výluku v celém úseku trati,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusvá. SŽDC v dotčeném úseku chystá například výměnu a čištění kolejového lože, výměnu pražců, úpravu geometrie kolejí a další opravy. Práce provedou firmy GJW Praha a Edikt za 90 milionů korun.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského nebude zavedena náhradní doprava, místo ní poslouží cestujícím pražská MHD, kde budou platit vlakové jízdenky.

18 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jak zde píše „Pavel“-času bylo dost o prázdninách,kdy nejezdí školáci a studenti.Navíc velký počet zaměstnanců má dovolenou,-takže už mohlo být hotovo.To je ta typická česká liknavost,všechno moc dlouho trvá a navíc je naplánováno na nevhodnou dobu….Ale nic si z toho nedělejme,výluka mezí Zručí n.Sázavou a Kácovem trvá už rok a nic se neděje….

    • Mezi Zručí a Kácovem se nic neděje? No vydiskutovalo se, že se do této obskurní trati bude dál investovat a vypsala se soutěž na rekonstrukci 30 km trati, bude z toho druhá Mšenka. A vy nemáte radost…

  • A budou tam aspoň pražce B91S s pružným uchycením kolejnic aby ta trať pokročila do nějaké modernější fáze nebo se bude nadále konzervovat stav z parní éry a jen se vymění shnilé pražce a za dva 2-3 roky zase dvouměsíční výluka na novo?

  • Opravy za 90 milionů, a pak se to „někdy“ zavře znovu a budou dělat rychlodráhu? Nebo ji už zase odpískali? Opravdu zajímavé.

    • Než se na ní někdy v daleké budoucnosti začne, bude potřeba stávající trať takhle opravit ještě několikrát.

    • Už jste si mohl všimnout, že SŽDC aplikuje zvláštní postup, že když se blíží nějaká modernizace, tak několik let předtím hodnem nasype do trati velké peníze na výměnu kolejnic, pražců, štěrkového lože atd. Například Smíchov – Radotín by se měl začít dělat za dva roky, možná dokonce už příští rok, tak se loni honem vyměňovaly kolejnice. Mezi Lysou nad Labem a Kostomlatama nad Labem by modernizace měla proběhnout za pět až šest let, tak honem tam nacpali přes 200 miliónů do nových kolejnic, pražců, přejezdů, štěrkového lože a do úklidu hald štěrku podél trati, které tam třicet let nikomu nevadily. Kdyby nedejbože bylo v rámci modernizace třeba udělat nějaké protihlukové valy nebo se zřizovaly rampy na mimoúrovňová křížení, tak aby se mohl nakoupit nový materiál.
      U Buben se zdá, že se asi jen tak nezačne, ačkoliv projektová dokumentace je připravená. Opět se zde projevuje diletantismus odborů „strategie“ na SŽDC a MD, když dopustí, že se výluka na Negreláku nevyužije i na realizaci invariantní stanice Bubny-Vltavská včetně průtahu kolejí až k odbočce Stromovka. Když umí rozsekat různé stavby, např. Ševětín – Veselí nad Lužnicí nebo Veselí nad Lužnicí – Tábor, na různé části a etapy, proč by to nešlo i tady?
      Takže až za dva roky otevřou Negrelák, tak se po něm opět nebude jezdit, protože buď se rozjede přestavba Masaryčky anebo se začne dělat v Bubnech.
      Naši předkové neměli žádnou moderní stavební a výpočetní techniku, přesto uměli dopravní technologii a plán organizace výstavby udělat daleko lépe a stavby postavit mnohem rychleji a s minimálním dopadem do provozu. Ne jako dnešní koumáci na SŽDC za souhlasného pokyvování MD. Odbory 26 SŽDC a 520 MD zrušit, jsou to úplně vyhozené peníze daňových poplatníků.

      • Co dodat??-nic.Jen souhlas,jak píšete.Naprostý diletantismus.Také nepochopím,jak to ti naši předkové dělali jen s krumpáčem,lopatou,koňským povozem a ev.dynamitem.

  • Ještě, že to tedy bude jezdit mezi Prahou Bubny a Prahou Bubny Vltavská. 🙂 To berte jako vtip.

  • Takže stejné fiasko jako na 323 Frýdek Místek. Prostě se modernizace nestihla, tak to salámujem. A s výlukama si poraďte. V Praze je sice metro. Ale. A pak za 4 roky to předěláme.

    • 5.9. – 4.12. Vyluka Smichov spol.n. – Praha-Zlicin
      A 1.10. – 10.10. Zlicin – Hostivice.
      Navic 28.9. – 7.10. Budou vyluky take v usecich Veleslavin – Ruzyne – Hostivice a Jenec – Kladno.
      1.10. jeste k tomu i dlouha vyluka Hostivice – odb. Jenecek.

      • No, výborně: to by mě docela zajímalo, kde na to chtějí sehnat autobusy, protože ne vše lze řešit jen odkazem na MHD s platností železničních jízdenek v ní – navíc zdaleka ne všichni cestující mají start nebo cíl cesty přímo v Praze.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora