Mezi Bratislavou a Komárnem bude jezdit Leo Express
Souprava ZSSK v Komárně. Foto: ZSSK
O účast ve výběrovém řízení projevilo zájem sedm dopravců, ve finále své nabídky předložily tři firmy.
O účast ve výběrovém řízení projevilo zájem sedm dopravců, ve finále své nabídky předložily tři firmy.
Obávám se, že změna dopravce nic nevyřeší, tahle jednokolejná trať je prostě katastrofa. Teď v sobotu jsem jel z Vrakuně na Nové Košáriská 45 minut, podle řádu trvá jízda 10 minut. Na každý zástavce vlak stál 10 minut, a na jedné zastávce dokonce přestupoval strojvedoucí z jednoho vlaku do druhýho, takže jsme čekali než přiběhne 🙂
Škoda že tam nezůstal RJ, přítáhl spoustu nových cestujících a byla chyba, že skončil
Prepáčte, bratia…
očividně jste nikdy nepoužil vlaky ZSSK
Na Slovensku môžeme byť vďační za spoločný štát. Nebyť Československa, tak by sme dnes zrejme neexistovali vo vlastnom štáte.
Jsem jediný kdo si myslí, že Linty na to nejsou vhodné a zase se soutěžilo „na cenu“ bez větších nároků? Je pravda, že tímhle tempem můžou vystřídat všechny dopravce a pak si vybrat 🙂
A co je podle Vás vhodné na tuto trať?
Cokoli většího a výkonnějšího. Což je v tomto případě i 845. Horší už je snad jen bageta/regionova.
Odkdy je 845 výkonnější než Lint?
Od výroby?
Lint 41 má od výroby 2 motory o výkonu 315, 355 nebo 390 kW každý. Tudíž nejméně 630 kW.
https://de.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_LINT#LINT_41
Máte pravdu, porovnával jsem špatné hodnoty.
Jedna z podmienok bola nízkopodlažnosť. Neviem o tom, žeby 845 bola nízkopodlažná…
RegioJet tam jezdil vlaky ve špičce s patrama, celá ta souprava byla kapacitou trošku někde jinde. Todle je cesta, která by zase mohla spoustu lidí odradit. Ten Lint nikdo nenafoukne a kdo se nevleze, zůstane na nástupišti
https://www.railpage.net/wp-content/uploads/2019/10/er20-011-u-regiojetu-945×630.jpg
vs
https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/scale_1180/public/2392049-p201911060809101.jpeg?itok=lQ5OoplL
Ale ty linty budou jezdit ve dvojčlenu, trojčlenu
Je to rovinatá trať. Tam to nebude s dynamikou jízdy problém. A pokud jde o pohodlí cestujících, lepší než vozy ZSSK a ÖBB co tam jezdí teď je to určitě.
Leo express? To ještě funguje?
Této trati by pomohlo zavedení hodinového taktu a střídání osobních vlaků / rychlíků. Když lidi jezdí mezi Komárnem, Velkým Mederem, Dunajskou Stredou a Bratislavou, stání v každé dědine je unavující a nekonečné.
Zavedenie hodinoveho taktu? V spickach su tam tri vlaky za hodinu uz teraz.
Tej trati by pomohlo zdvojkoľajnenie, zvýšenie rýchlosti na 140km/h a elektrifikácia. Potom môžeme pridávať ďalšie osobné vlaky a nejaké RExy…
Teď se tam jezdí kolik?
Maximalne tak 80 km/hod.
To je slabota
Ano, zdvojkoľajnenie, zvýšenie rýchlosti na 140km/h a elektrifikácia by zachranilo tuto trat. Zial, priority su nastavene inde a na tuto trat sa potrebne peniaze zrejme nenajdu. Zial. Postavenim R7 tiez dostala osobna doprava na tejto trati este vacsiu konkurenciu.
Infrastruktura absolutne nestaci hlavne v useku Bratislava- Kvetoslavov. Spozdeni jedne soupravy znamena spozdeni vsech vlaku ve spicce. U tehle bandy amateru ve vlade vyhled na rychlou zmenu neni.
A LE neni to nic moc ale v porovnani s vysokopodlaznymi vozy aneb Brejlovcem ktery vypada spise jako srot po bombardovani, absenci klimy atd to zlepseni je…
Je tam aj vysoká frekvencia vlakov METRANS z Dunajskej Stredy. Takže tá infraštruktúra nestačí už z DS. V Kvetoslavove by mohlo vzniknúť ostrovné nástupište s dvoma priebežnými koľajami, plus jedno vedľajšie nástupište určené len pre vlaky Kvetoslavov – BA. Plus je tam potrebné vybudovať P&R parkovisko, ale nie také šmejdové ako v Ivánke pri Dunaji, ale rozlohou skôr ako je v Parndorfe. Ďalej by tam mala byť taktová autobusová doprava medzi Kvetoslavovom a Šamorínom ku každému vlaku. Čo sa týka vlakov, po rekonštrukcii by sa dali nasadiť na túto trať poschodové 4-dielne vlaky. Potom by sa dal zabezpečiť hodinový takt… Číst vice »
Metrans v DS by urcite privital modernizaciu, zdvokolajnenie a elektrifikaciu tejto trate. Cital som pred par rokmi rozhovor s riaditelom Metransu a on hovoril o vysse uvedenej modernizacii trate ako o jeho najtajnejsich (horucich) snoch 🙂
METRANS mal pôvodne záujem ísť do Komárna. Mal tam prístav a elektrifikovanú trať. Avšak vedenie mesta z (pre mňa) nepochopiteľných dôvodov túto investíciu odmietlo.
Je to trať na území s maďarskou národnostnou menšinou a tam sa neinvestuje….
Ja by som nevisel problem s „madarsky narodnostny mensina „. Takych trati, ktore by potrebovali modernizaciu, trolej a pripadne aj druhu kolaj je viac. Aj Nirta by si zasluzila lepsiu zeleznicnu infrastrukturu a nezije tam vacsina „lovenskych Madarov“ 🙂
Myslel som samozrejme trat Leopoldov-Nitra- Nove Zamky.
Nitra je prípad sám o sebe, každý rok nová štúdia a stále nič. Len tak mimochodom, keď zatrolejuješ trať NZ – NR – Leo, ako dostaneš elektrické vlaky hore do Prievidze? V Lužiankach sa pred modernú poschodovú súpravu postaví okuliarnik a šup, pôjde to na diesel, alebo rozbiješ linku na dve časti? Elektrika do NR a v NR sa bude prestupovať na DMU? Lebo tento krok akosi ie je domyslený….
Ano, videl som kdesi smely plan na rekonstrukciu a trolejovanie trate az do Prievidze. Snivajme dalej….
Co zjišťuji, tak Slováci na to jdou chytře a nepotřebují žádný předražený OneTicket. LE bude uznávat tarif ZSSK včetně akčních nabídek a ano, včetně režijek. Bez nich by to nebyla pořádná diskuze. 🙂
Tohle v SK neni otazka. Uznavani dokladu mezi dopravci na dotovanych tratich MUSI byt nastavene v prospech cestujiciho NE MUZE. Takze zadny One ticket neni zapotrebi a diskuse v pripade SK o tomhle je prakticky zbytecna
A RegioJet se nepřihlásil, protože se cítí stále uražený?
Spíše se divím, že zájem neměla Arriva. DB Regio nakupuje spoustu vlaků, takže mají nějaké starší vlaky přebytečné.
Spíš se divím, že po zkušenostech RJ se tam LE hlásí.
Tak oni si zase udělali zkušenost, jak vypadá návrat k ZSSK
Spíš si vyzkoušeli, že jednání zadavatele nemá úroveň. A rozšířili aktivity doma.
A co byste napsal pěkného, kdyby se přihlásil?
RJ se neciti urazeny ale verejne nekolikrat deklarovat, ze nema prioritu trate ktere nejsou na elektrinu
RGJ chtěl od 2020 jezdit dieslové vlaky ve Zlínském kraji
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
Spíš už nemá ty jednotky, s kterými tam jezdil a že je uražený bych se nedivil, protože tam pozvedl kvalitu a zvýšil počet cestujících
Informace jsou takové že se půjčí další linty
Nejsem si úplně jist, zda budou moct použít jednotky Lint, ty nejsou na Slovensku schválené, viděl bych to jak měl RJ na Talenty
A to je problém ich schváliť?
Tím, že naznačují, že by to mohlo být i dřív, než od prosince 2023, tak spíš využijí něco schváleného.
schválení obvykle není do druhého dne, dopravce by měl jít na jistotu, tj. že se to nebude schvalovat ještě 2025 nebo, že se to neschválí vůbec….
Leo Expres nikdy nepotřebuje jistotu.
Schvalování zavedeného evropského typu pro další evropský trh nemusí být zas takové drama.
To ostatně platilo i pro Flirty ř. 480, se kterými LE na Slovensku jezdí. Stejně tak ř. 388 u RJ a ČDC.
rozdilova homologizace trva pro SK vyrazne kratsi dobu jak pro CZ to neni problem
To ale nebude kapacitně stačit, ne? Nebo dělají linty něco, do čehho to nacpou?
I Linty se dají spřahovat; jezdívaly tam spřažené 810, desiry, talenty, tak můžou i Linty 🙂
Linty existují i v prodloužené dvoučlánkové verzi, případně rovnou i jako tříčlánkové. Otázka je, co bude tou dobou k mání.
Ale někde mají perony jen 200 m. Kapacita byla tuším pozadovana až 700 míst. Vycházelo to na patra……
Lint 41 je dlouhý cca 42 metrů. Kapacita kolem 130 sedaček
Že jsem tak smělý, co je zač Yosaria Trains? Podle webu jsou nejlepší, snaží se , ale pak jim to všechno pokazí stát, tak všechno ukončí 😁
To sú presne oni. Napríklad uprostred mestskej časti Ružinov sa nachádza asi 20 skelet nejakého super hyper moderného centra, ktoré nikdy nepostavili. Už pár rokov dozadu vyhlásili, že budú voziť rýchliky Bratislava – Banská Bystrica. Okrem jednej jazdy s ČDC Laminátkou a pár vozmi neurobili nič. Aktuálne skúpili 1×183, 2x 240 a jednu vyhoretú 754, rekonštruujú patrové lehátka po DB a majú začať jazdiť nočné vlaky od 12/23 Bratislava – Humenné. Uvidíme
Tak Yossarian je ten týpek z Hlavy XXII, to zavazuje.
Že by RGJ našel kupce pro svých 9+2 dvoupatrových vagonů DABz+DBz, které z Komárna už jezdily?
To by asi bylo řešení a od ÖBB Herkules.
Prý budou jezdit Lint 41
Na túto vyhlásenú trať nasadiť motorové vozne je riziko. Šoféri sú strašne nedisciplinovaní a rušňovodiči stále ohrození. Na každé priecestie navrhujem 20 cm vysoký a 2 m široký asfaltový prah, ktorý zbrzdí každého. Inak tam bude jazdenie vždy hororom. Zdvojkoľajnenie po DS je nutné ale kedy bude rovnako ako troleje?
Zdojkolejneni bude max po Kvetoslavov… utvar hodnoty za penize MF SR zatrhnul moznost pokracovani po Komarno…. nemuzu napsat co si o tom myslim, jelikoz bych dostal ban…
Maji smulu standart je klima a modernozovany interier a max vek vozu—- z pohledu cisel to neni rentabilni
A ví se s čím?🤔 Předělají Flirty do motorové trakce?😂
Linty
A s čím tam bude jezdit?
Podla ministerstva: „O výsledku okrem ceny rozhodovali aj kvalitatívne kritériá ako počet miest na sedenie, klimatizované vozne, toalety či nízkopodlažnosť.“
Cize cokolvek to bude, nebude to horsie nez co tam dnes predvadza ZSSK/OBB.
Nepadne dřív vláda SR, než bude podepsána smlouva?
Padne 🙂
do švestek 🙂
Nepadá se spíš do trní nebo do kopřiv?
Uz vcera bylo na pad vlady amateru pozde, ale to je jina tema
Na základě tohoto tipuju nějaké jeté jednotky CAF.
Obávám se, že žádné motorové jednotky CAF, vhodné pro provoz na evropském kontinentu na normálním rozchodu, nejsou nejen k dispizici jako ojetiny, ale nejsou vůbec. Takže budou muset lovit v jiných vodách.
Na Sardinii jezdí na normálním rozchodu CAF ATR 365 a 465.
Ale asi spíš opravdu seženou něco jiného, Teď, když mají v portfoliu I talenty a Coradie po Alstomu, tak třeba z tohoto soudku.
Ty jsem neznal. Ovšem nejsou to úplně příměstské vlaky – vysoká podlaha, málo dveří. Ale na rychlíky do Rakovníky by bylo OK 🙂
V těch úvahách co by tam mohlo jezdit, bych se nefixoval na „portfolio CAF staré a nově získané“, ale spíš na leasingovky a končící kontrakty, bez jakékoliv vazby na vozidla Alstom/Bombardier/CAF.
Jo, dává to i smysl, nejdřív rozhýbat závazkovou dopravu, vozidla můžou nacpat potom 🙂
To aby ale potom nebyl ten vykonspirovaný kartel.
Leo nechá cestující sedět na nádraží, čímž de facto splní zadání. Míst na sezení tam bývá dost, někde je i klima a bezbariérové prostory, toalety jsou tam taky, tak na co posílat vlaky 😀
Vzhladom na to ako vyzera slovenska vlada, kriteria ministerstva mohli vyzerat aj tak, ze tam nemusi byt klimatizacia, toalety, nizkopodlaznost ani miesta na sedenie, takze by som sa dopredu moc netesil.
No, daleko k tomu nebolo:
„kapacita na sedenie aspoň 60 % z vlaku,
klimatizovaných aspoň 30 % vozidiel v prvých dvoch rokoch a 80 % v nasledujúcich siedmich rokoch,
vákuové toalety v 30 % vozňov a v nasledujúcich siedmich rokoch v 80 %,
nízkopodlažné vozne neboli podmienkou v prvých dvoch rokoch, v nasledujúcich siedmich má byť 30 % nízkopodlažných vozňov.“
A ja som na chvilu naivne cakal 21. storocie…
Dle informací na FB profilu Jaroslav Kmeť nabídl LE vozbu s vozy Alstom Lint 41
díky za doplnění.