Mezi Bohumínem a Karvinou se po nehodě znovu jezdí po dvou kolejích, rychlost je snížena

Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnicLikvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic

Do provozu byl znovu uveden i železniční přejezd, řidiči musejí zpomalit.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Jen tak mimochodem, v předchozích komentářích se všude řešilo že je v těchto případech potřeba volat na nouzová čísla číslo přejezdu. Včera jsem přejížděl 2 železniční přejezdy konkrétně u nádraží Čermná nad Orlicí a později Újezd nad Orlicí a žádná čísla přejezdu jsem nikde nenašel. Takže jak to vlastně je ?

Dos22

Všechny přejezdy toto číslo mají, bez PZZ na zadní straně křížů, s blikači, má zadní straně krabice s blikači. Například ve vámi zmiňované Čermné nad Orlicí, pokud máte na mysli konkrétně ten hned u nádraží, tak je na zadní straně blikačů, dole.
A Újezd není nad Orlicí, ale u Chocně.

J.Š.Hájek

Díky 👍

cenek

Hledat číslo na zadní stranu by šel jen.. magor.

Twix

Je dobře vidět číslo i na protějším blikači nebo kříži přes koleje. Kdyby to bylo na přední straně, z prostoru kolejí není vidět nic.

jal

„pro řidiče využívající přejezd platí rychlostní omezení, a to na 30 km/h.“

Chtěl bych vidět toho, co by tam jel 50. Mohlo by být zajímavé natočit to na kameru – skok s autem jak v akčním filmu.

Simír

To by bylo na Simíra z Kobry 11, :⁠-⁠D.

Jan

Přejezd je dle svého určení pouze pro pěší. Rekonstrukce na zvýšení kategorie přejezdu neproběhla. Proč tam vůbec pouštějí auta?

Jura

Kamion na přejezdu uvízl, protože jeho řidič je vocas a neumí v situaci kdy si okolností žádají rychlou reakci reagovat. Doufám, že ho alespoň dohnalo svědomí.

Granja

Vy už máte výsledky šetření?

Vectron

Proslýchá se,že tam údajně stal 10 minut ..😱

JiVe

To by mělo jít presne zjistit z tachografu

Lukáš F.

Kamion by teoreticky mohl mít i nějaké GPS sledování

Vectron

Máte pravdu,no uvidíme co zjistí🤔😉

cenek

Hm to je vtipné, že to za 10 minut nebyli opět schopni zastavit. Se slavnýma linkama.

Twix

Jakýma linkama? Někdo někam volal?

Jura

Výsledky šetření? Tohle je jasné od začátku. Já jako řidič profesionál bych se sám a dobrovolně nechal obvinit a zavřít, kdybych udělal to co on.

Joe

Vlk taky sliboval.

Ludva

Tak určitě 🤣

JGR

řidič profesionál? leda tak multikáry

Pravda!

A co udělal?

Jméno.m

Šetření netřeba. Stačí po každé nehodě projít zdejší diskuse. Vyřešeno do hodiny.

Tatrovak

Juro ty seš Matěj, máš papíry?

Jura

Samozřejmě, že mám řidičský průkaz, když se řízením živím. Proto si můžu dovolit říct, že je to vocas. Tohle je jedno ze základních pravidel každého profika, když uvíznu na železničním přejezdu, ať už s čímkoliv, okamžitě to dám vědět na 112 (150, 158). Aby se tomuto předešlo. Ve chvíli, kdy je provoz zastaven, mohu se snažit se vyprostit sám, ale nikdy to nesmí být naopak.

mimochodem

Jenze zakon vyzaduje postup opacny.
Vizte par. 28 odst. 4 zak. 361/2000 Sb.

Otazka toho, za kolik minut se to info o nutnosti zastaveni dostane od 112 az k firovi (o nejake zabrzdne vzdalenosti nemluve), ve zdejsich diskusich byla rovnez nekolikrat traktovana.

Jednoduchy a univerzalni reseni to nema. Ve vysledku vyjde nejlevnejs prevence – takove problematicke prejezdy vyhledavat a upravovat, aby k uviznuti dojit nemohlo.

Mykola

Řidič by měl předvídat a pokud je opravdu zkušený tak musí umět odhadnout kudy projede a kudy ne. Nejdejen o přejezd ,ale kruhový objezd, serpentiny, ostré zatáčky a pod. To mu žádné značky nepředvestí.Navíc po uváznutí měl ihned volat on nebo doprovod tísňovou linku a pak vyprošťovat.

Jura

Přesně tak!

Ivan_pha

Navíc převoz vrtačky lze považovat za nadměrný náklad a měl mít doprovodné vozidlo. To bylo kde?

JiVe

Už jsem to psal po nehodě. Doprovod s ním nejspíš jel, ale byli tam dřív. Dle času události tipuji, že měl být na místě vykládky v 6h. Proto zaparkovali kouseek od cíle a doprovod mu řekl, že už to přeci dojede sám ten zbytek a jel na firmu nebo další práci.

Pája

Takže zrovna v kritickém místě přejezdu ho ten doprovod neupozornil na profil silnice…..a v té mašině předčasně vyhasl mladý život. To je moc smutné čtení.

jal

Nebyl to kamion, i když se to v médiích nesmyslně opakuje.
Nebo je kamion vše, co není osobní auto.

Lukáš F.

Souprava tahače s návěsem není kamion?

jal

Je vrtulník letadlo?

Lukáš F.

Ano, je. ČSN 31 000 definuje letadlo jako „zařízení schopné vyvozovat síly nesoucí jej v atmosféře z reakcí vzduchu, které nejsou reakcemi vůči zemskému povrchu.“

Stále jste mi ale neodpověděl na otázku. Pokud mi něco neuniklo, souprava uvízlá na přejezdu byl tahač s hlubinovým návěsem, jinými slovy, druh kamionu. Ne snad?

JirkaA

A Vy to umíte? V kolikrát v životě jste byl v podobných situacích že jste musel honem rychle kontaktovat policajty, záchranku, hasiče? Jak víte, že by jste neměl blackout a nebyl jste ani schopen vytahnout mobil a závolat někam? Tím to se nezastavám daného řidiče a pokud Vy by jste regoval pefekně klobouk dolu. Ale dokavad takovou situaci člověk nezažije, tak se to težko soudí. Takhle to víme všicky co bychom měli dělat, ale……

tomas-6273

Dopravní systém ale nemůže fungovat na principu, že se řidič poučí až po nehodě. Právě pro to jsou to profesionálové, kteří by podobné situace měli zvládat lépe než běžný netrénovaný občan. Většina nehod jsou ukázka selhání systému. Máme příliš mnoho řidičů, kteří nejsou schopni dodržovat elementární dopravní předpisy, natož adekvátně reagovat v krizových situacích.

JGR

Já bych tě chtěl za volantem těžký soupravy vidět: Ta práce není žádnej med, GPS datalogger a z toho vyplývající sekýrování, už jste měl být od té pumpy pět minut pryč, za ten nesprávnej způsob jízdy 500 kč smluvní pokuta, vždycky se něco najde a prachy taky nic moc