Mezi Bohumínem a Karvinou se po nehodě znovu jezdí po dvou kolejích, rychlost je snížena
Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic
Do provozu byl znovu uveden i železniční přejezd, řidiči musejí zpomalit.
Jen tak mimochodem, v předchozích komentářích se všude řešilo že je v těchto případech potřeba volat na nouzová čísla číslo přejezdu. Včera jsem přejížděl 2 železniční přejezdy konkrétně u nádraží Čermná nad Orlicí a později Újezd nad Orlicí a žádná čísla přejezdu jsem nikde nenašel. Takže jak to vlastně je ?
Všechny přejezdy toto číslo mají, bez PZZ na zadní straně křížů, s blikači, má zadní straně krabice s blikači. Například ve vámi zmiňované Čermné nad Orlicí, pokud máte na mysli konkrétně ten hned u nádraží, tak je na zadní straně blikačů, dole.
A Újezd není nad Orlicí, ale u Chocně.
Díky 👍
Hledat číslo na zadní stranu by šel jen.. magor.
Je dobře vidět číslo i na protějším blikači nebo kříži přes koleje. Kdyby to bylo na přední straně, z prostoru kolejí není vidět nic.
„pro řidiče využívající přejezd platí rychlostní omezení, a to na 30 km/h.“
Chtěl bych vidět toho, co by tam jel 50. Mohlo by být zajímavé natočit to na kameru – skok s autem jak v akčním filmu.
To by bylo na Simíra z Kobry 11, :-D.
Přejezd je dle svého určení pouze pro pěší. Rekonstrukce na zvýšení kategorie přejezdu neproběhla. Proč tam vůbec pouštějí auta?
Kamion na přejezdu uvízl, protože jeho řidič je vocas a neumí v situaci kdy si okolností žádají rychlou reakci reagovat. Doufám, že ho alespoň dohnalo svědomí.
Vy už máte výsledky šetření?
Proslýchá se,že tam údajně stal 10 minut ..😱
To by mělo jít presne zjistit z tachografu
Kamion by teoreticky mohl mít i nějaké GPS sledování
Máte pravdu,no uvidíme co zjistí🤔😉
Hm to je vtipné, že to za 10 minut nebyli opět schopni zastavit. Se slavnýma linkama.
Jakýma linkama? Někdo někam volal?
Výsledky šetření? Tohle je jasné od začátku. Já jako řidič profesionál bych se sám a dobrovolně nechal obvinit a zavřít, kdybych udělal to co on.
Vlk taky sliboval.
Tak určitě 🤣
řidič profesionál? leda tak multikáry
A co udělal?
Šetření netřeba. Stačí po každé nehodě projít zdejší diskuse. Vyřešeno do hodiny.
Juro ty seš Matěj, máš papíry?
Samozřejmě, že mám řidičský průkaz, když se řízením živím. Proto si můžu dovolit říct, že je to vocas. Tohle je jedno ze základních pravidel každého profika, když uvíznu na železničním přejezdu, ať už s čímkoliv, okamžitě to dám vědět na 112 (150, 158). Aby se tomuto předešlo. Ve chvíli, kdy je provoz zastaven, mohu se snažit se vyprostit sám, ale nikdy to nesmí být naopak.
Jenze zakon vyzaduje postup opacny.
Vizte par. 28 odst. 4 zak. 361/2000 Sb.
Otazka toho, za kolik minut se to info o nutnosti zastaveni dostane od 112 az k firovi (o nejake zabrzdne vzdalenosti nemluve), ve zdejsich diskusich byla rovnez nekolikrat traktovana.
Jednoduchy a univerzalni reseni to nema. Ve vysledku vyjde nejlevnejs prevence – takove problematicke prejezdy vyhledavat a upravovat, aby k uviznuti dojit nemohlo.
Řidič by měl předvídat a pokud je opravdu zkušený tak musí umět odhadnout kudy projede a kudy ne. Nejdejen o přejezd ,ale kruhový objezd, serpentiny, ostré zatáčky a pod. To mu žádné značky nepředvestí.Navíc po uváznutí měl ihned volat on nebo doprovod tísňovou linku a pak vyprošťovat.
Přesně tak!
Navíc převoz vrtačky lze považovat za nadměrný náklad a měl mít doprovodné vozidlo. To bylo kde?
Už jsem to psal po nehodě. Doprovod s ním nejspíš jel, ale byli tam dřív. Dle času události tipuji, že měl být na místě vykládky v 6h. Proto zaparkovali kouseek od cíle a doprovod mu řekl, že už to přeci dojede sám ten zbytek a jel na firmu nebo další práci.
Takže zrovna v kritickém místě přejezdu ho ten doprovod neupozornil na profil silnice…..a v té mašině předčasně vyhasl mladý život. To je moc smutné čtení.
Nebyl to kamion, i když se to v médiích nesmyslně opakuje.
Nebo je kamion vše, co není osobní auto.
Souprava tahače s návěsem není kamion?
Je vrtulník letadlo?
Ano, je. ČSN 31 000 definuje letadlo jako „zařízení schopné vyvozovat síly nesoucí jej v atmosféře z reakcí vzduchu, které nejsou reakcemi vůči zemskému povrchu.“
Stále jste mi ale neodpověděl na otázku. Pokud mi něco neuniklo, souprava uvízlá na přejezdu byl tahač s hlubinovým návěsem, jinými slovy, druh kamionu. Ne snad?
A Vy to umíte? V kolikrát v životě jste byl v podobných situacích že jste musel honem rychle kontaktovat policajty, záchranku, hasiče? Jak víte, že by jste neměl blackout a nebyl jste ani schopen vytahnout mobil a závolat někam? Tím to se nezastavám daného řidiče a pokud Vy by jste regoval pefekně klobouk dolu. Ale dokavad takovou situaci člověk nezažije, tak se to težko soudí. Takhle to víme všicky co bychom měli dělat, ale……
Dopravní systém ale nemůže fungovat na principu, že se řidič poučí až po nehodě. Právě pro to jsou to profesionálové, kteří by podobné situace měli zvládat lépe než běžný netrénovaný občan. Většina nehod jsou ukázka selhání systému. Máme příliš mnoho řidičů, kteří nejsou schopni dodržovat elementární dopravní předpisy, natož adekvátně reagovat v krizových situacích.
Já bych tě chtěl za volantem těžký soupravy vidět: Ta práce není žádnej med, GPS datalogger a z toho vyplývající sekýrování, už jste měl být od té pumpy pět minut pryč, za ten nesprávnej způsob jízdy 500 kč smluvní pokuta, vždycky se něco najde a prachy taky nic moc