Metrostav s Maďary a spol. míří k vítězství v další dálniční zakázce
D7, stavba obchvatu Panenského Týnce. Pramen: ŘSD
Stát na stavbě dalšího úseku D7 ušetří přes půl miliardy, rozdíly v nabídkách jsou minimální.
Stát na stavbě dalšího úseku D7 ušetří přes půl miliardy, rozdíly v nabídkách jsou minimální.
Proč se Metrostav, který byl zřízen pro stavbu metra, angažuje v dálničních zakázkách? To jim nestačí trasa D?
Občas jsou ve zdejších diskuzích k vidění zajímavé názory, ale tuhle perlu by redakce měla nechat vytesat do kamene… Omlouvám se, ale pokud máte takové povědomí o stavebnictví, navštěvujte raději Seznam.cz, tam najdete pochopení.
Vaši odpověď nechápu. Jedině, že by na trase byly nějaké tunely. Pak by mohli využít razící štíty.
Tady najdete odpovědi:
https://www.metrostav.cz/cs/nase-technologie
Metrostav udelal zasadni chybu – neporadil se s vami.
Líbí se mi headline článku: Metrostav s Maďary a spol. Autor tedy správně počítá Slováky k Maďarsku.
Otázkou je, kam pak patří Francie – Colas, taky pod Maďary? 😀
V severozapadnim segmentu je to pekne rozjete. Do par let je D6 i D7 hotova. Pred nekolika lety sen…
To, že toho v poslední době tolik vyhrává ta účelově založená MI Roads, mi radost nedělá. Ale když jsou ty tendry takhle transparentní, všude mají poctivě nejlevnější nabídku a navíc hluboko pod odhadovanou cenou, tak proti tomu nelze nic namítat. Hlavně že se staví, jen tak dál.
Souhlas. V tomto případě platí beze zbytku „vlk se nažral…“. Zákaz pro Metrostav naprosto k ničemu.
Co neobsahnou sami, delaj ve sdruzeni.v podstate neni stavba, jde by nebyly. Jak rika pan Kupka, vse je levne a transparentni a tak trochu do oci bijici, kdyz se podivame kolik je tu firem, jake maji reference a od jiste doby si ani neskrtou, pritom ceny stejne….mno nic no
No, možná aspoň trochu ve výsledku stát ušetří, MI určitě chtějí reference na „své jméno“, takže mají motivaci snažíš se ty zakázky vyhrávat za každou cenu, což ve výsledku může vést k snížení celkové cenové hladiny v sektoru. Nicméně ano, z hlediska trestního postihu nic moc.
Nezísk stát nakonec víc, než kdyby všecky zakázky vyhrála 2. nejvyšší nabídka a Metrostav byl zlikvidován?
Mimochodem korupce se dopustili i zaměstannci ČD.
takhle těsné výsledky jako zde za poslední roky u žádné stavby nepamatuju, první 4 nabídky se vlezly do rozmezí 68,9-70,0% z odhadu, jen pátá nabídka nepatrně vyšší na 73,0%