Metropolitany už z většiny nejezdí odklonem přes Rajku, končí v Szobu
Sesuv půdy na trať u Dunaje. Foto: MÁV
Úprava jízdního řádu má zlepšit dochvilnost vlaků také na vytíženém českém vnitrostátním úseku mezi Brnem a Prahou.
Dochvilnost vlaků (ČD zejmena)….Autor nám tu vykládá pohádku….
valná většina zpoždění čehokoliv na síti SŽDC jde na vrub SŽDC.
pokud toto nevíte, máte oči zalité antimodrým fanatismem
konečně to někoho napadlo. cca před týdnem, +200….
Bola zavalená aj cesta popri trati, jednoducho sa nedalo prejsť ….
ale mohl jezdit jeden spoj v úseku Budapest – Pozsonyi a druhý, který by na něj nutně vždy nečekal….Pozsonyi – Prag
To ovšem nebránilo tomu, aby vlaky skončily ve Štúrově, NAD do Ostřihomi a dále vlakem na Nugátové nádraží.
Cestovní doba Nugátové nádraží – Štúrovo a Ostřihom je prakticky shodná. Takže pouze ztrátový čas na přestup vlak / bus / vlak a jízdní doba Ostřihom – Štúrovo … suma sumárum do 30 minut …
V neděli jsme jeli z Blavy EC směr Brno, zpoždění hlášeno nejprve jako 40 min, až z toho bylo finálních 90 min. S malým dítětem a na bratislavském nádraží fakt masakr v 30 stupních. Zpoždění jako takové chápu, ale nechápu tu neinformovanost. Kdybych rovnou věděl, že pojedem o 2 hodiny později, tak se podle toho zařídím a zůstaneme ve městě. Ale v tom hnusu, kterému říkají Hlavná stanica, se nedá fakt nic a fakt jsem se modil, abych tam nemusel na záchod nebo dokonce s malou dcerou:)
+1
Tak ono to je spôsobené tým, že meškanie vzniká na maďarskej strane a tá pokiaľ neinfomuje, tak ŽSR nevedia aké bude meškanie. Mimochodom, tá stanica je v stave v akom je, ale nedávno tam kompletne zrekonštruovali čakáreň pri prvom peróne a stále je na tom dobre. Toalety dole sú udržiavané a umývané, nakoľko sú za poplatok socky na ne nechodia. Až tak by som to nepreháňal.
To já bych klidně přeháněl, Hlavná stanica je stejnej hnus a ostuda jako feťáckej park před hlavnim nádražím v Praze. nemá smysl nic namlouvat. Přeju vám, aby tu Hlavnú stanicu zbourali, vždyť se tam nedá ani hnout, úzký průchody, úzké peróny, pár pokladen, fronty na všechno. Zaplivanej humus vedle ubytovny s taxikářema s morálkou z let 1990. neni třeba si dělat iluze, je třeba se tomu postavit čelem a něco s tim dělat.
Ale ja súhlasím, že je v zlom stave. Ale zrovna tá čakáreň a toalety sú menším prúserom jak to ostatné.
Předpokládaná zpoždění byla veřejně známa, uvedena na webu ČD i ZSSK. Proč docházelo k tak masivnímu zpoždění v úseku Bp – Hegyeshalom těžko říci. Je to dvojkolejná trať. Úzké hrdlo představuje jednokolejka Hegyeshalom – Rajka – Rusovce – Bratislava Nové Mesto, kde se jezdí v mezistaničním prostorovém oddílu. Hegyeshalom – Rajka 12 minut, Rajka – Rusovce 7 minut, Rusovce – Petržalka 9 minut, Petržalka – Nové Mesto (dvojkolejka přes Ústrednu nákladnu stanicu) 16 minut, jednokolejka na Hlavnú stanicu 8 minut. Celkem 52 minuty – to odpovídá cestovní době Nové Zámky – Bratislava …. Já jsem při cestě z Nových Zámků… Číst vice »
Zkušenosti ze středy a neděle. EC Metropolitan Praha-Budapešť.
Vlak jel pouze Praha-Bratislava.
Do cílové stanice Štůrovo s přestupem v Blavě a Nových Zámkách.
Ochota slovenského perzonálu = 0 a označení kromě jednoho elefantu = 0
Vlak EC neměl jídelní vůz! Jedna paní zkolabovala, ve Žďáru si jí převzala sanitka.
Zpoždění do cílové stanice se vším všudy asi 3 hodiny
Zkrátka vlak vyšší kvality.
Chtělo by se napsat „konečně“ 🙂
Proč? Dálkoví cestující mohou „konečně“ místo přímé jízdy přestupovat na NAD?
Bylo by možné, aby se redakce dotázala „u Dunaje“ proč nemohou / nemohly jezdit odklony přes Komárno / Komárom.
Teorie o tom, že přes „vážský most“ v Komárně nemohou lok 380 byla vyvrácena, dosadit na lok v Nových Zámcích pilota pro úsek NZ – Komárno – Komárom HU strojvedoucímu ZSSK a ČD by neměl být problém.
Zásadně NĚKDO (alespoň jeden nebo dva lidé z ZSSK Cargo) musí mít seznání úseku Komárno – Komárom HU, jezdí tam nákladní vlaky., takže lze počet zaměstnanců rozšířit. Na dvě jízdy tam a zpět postačí dvě hodiny.
Ne, sorry, tohle by nešlo, nikdy se to tak nedělalo. §1 🙂
Není tam problém s kapacitou? Nebo si to pletu s něčím jiným?
Tam teda fakt určitě ne. 🙂 Spíš tipuju nezájem Maďarů dodat fíry, protože pokud mě paměť neklame, tady je PPS řešena jako „zajíždění z Maďarska na Slovensko“ (tedy opačně než třeba v Rajce).
A ještě doplňuji vhodnou otázku, proč se „muselo“ jezdit kolem celé Budapešti a nešlo změnit výchozí/cílovou stanici.
1. EC vlaky vozia fírova buď z depa BA alebo česi. Ani jeden z nich nemá poznanie Nové Zámky – Komárno – Komárom 2. Nakoľko výmena čiat prebieha v stanici Štúrovo, bratislavskí ani českí fírovia nemajú rozdielové skúšky z HU predpisov do maďarskej pohraničnej stanice (niektorí BA to majú na Rajku, tí vozili/vozia tie vlaky do Rajky) 3. Komárno je riešené tak, že vlaky sa odovzdávajú v Komárome, nie Komárne. Znova veľa administratívy a potreba personálu so znalosťou maďarčiny (jazyk by asi problém nebol) 4. Kapacita trate Nové Zámky – Komárno. Cez tento PPS je presmerovaná veškerá nákladná doprava. Jedná… Číst vice »
Včera jsem na „pragotronu“ viděl jako výchozí stanici Nové Zámky. Nevím zda to byl Metropolitan, ale jezdí z/přes Nové Zámky do Česka něco jiného, než Metropolitany?
Jeden pár Metropolitanu končí/začíná v Nových Zámcích a ten tam jezdil i když vše ostatní jezdilo přes Rajku. Tak to asi bude on.