Metro Kačerov spojila s Krčským lesem nová cyklostezka. Měří téměř kilometr
Pražská cyklostezka mezi metrem Kačerov a zastávkou U Labutě. Foto: TSK
Vede pod Jižní spojkou i právě rekonstruovanou železniční tratí do Krče.
stejne budou litat po Vídeňský, vsem na obtiz…
Jo jo. Kolik pak penízek to státní pokladnu stalo a kolik soukromníků se na tom napakovalo? Opravdu zbytečný projekt. Já tam chodce nikdy jít neviděl a pro kola stačilo co tam bylo. Stačilo osadit značkami. Ale státní rozpočet je třeba dojit. To chápu. Ale ještě se tou karvinou chlubit, to nechápu.
Tak za prvé to neni nova cyklostezka, ale zrevitalizovany chodnik po kterém ta jizda na kolech byla povolena i pred tim. Takze vlastně krom nového povrchu se toho zase az tak moc nezměnilo.
Za druhé – kterej debil tam vyprojektoval ty několikacentimetrové obrubníky ? Vite kolik lidí, zejména dětí, se na tom vyválí, kdyz bude uhýbat chodcům?
Ach jo.
Asi budete muset naučit děti zabrzdit, pokud si nejsou jisté, že se bezpečně vyhnou..
Super, děkujem 👍 Je to teď podstatně lepší než dřív. Je skvělý, že byla přesunutá ta lampa co byla uprostřed chodníku a je líp vyřešená nepřehledná zatáčka u podjezdu pod nájezdem na Spojku.
Mohu malou technickou?
Řidiči aut mají povinnost dodržet od cyklisty 1,5 metru.
A nikdo neví, jak to změřit.
Dál text.
“Šířka stezky je minimálně tři metry, takže umožňuje bezpečné míjení kol.“
Tedy i zde cyklisté umí dodržet 1,5 m od sebe.
Ale nikde se nepíše, zda povinnost těch 1,5 metru mají i cyklisté vůči autům.
Přitom automobilista má možnost to změřit.
Stačí otevřít dveře…
Když jede pomaleji než 30 tak nemusí metr a půl.
To je BLBOST. Ne, když jede pomaleji než 30km/h, ale ta vzdálenost 1,5m platí všede tam kde platí rychlost vyšší než 30km/h bez ohledu na to jestli jede pomaleji nebo ne. Kde je povoleno maximálně 30km/h může předjet ve vzdálenosti menší a sice 1m. To znamená, že v každé obytné zóně nebo pěší zóně kde platí 20km/h můžete využít vzdálenost 1m, ale na jakékoliv jiné komunikaci v obci kde platí 50km/h nikoliv a musíte použít 1,5m bez ohledu na to jestli jedete 35km/h nebo 5km/h Takže asi tak.. Jinak je s podivem, že když se nařizuje vzdálenost motoristům n enařizuje… Číst vice »
Ta vzdálenost platí jen pro předjíždění, ne pro míjení. Přečtěte si ten zákon.
Tak s měřením vzdálenosti to nejde jinak než přibrat k jízdě manželku. Ta ve vhodný okamžik běží s metrem před autem, po změření dá povel k předjeti a pak zase naskočí zpět do vozu. Jinak to nejde.
Průměrná šířka auta je 1,7m. Předjet cyklistu s dodržením vzdálenosti 1,5m je tedy stejné jako byste předjížděl auto. Tak jednoduše se to dá změřit.
Všechny cyklostezky v Praze a v ČR jsou k ničemu. V Nizozemí měli dost cyklostezek pro jízdní kola a mopedy. To by totiž měla být správná cyklostezka – dimenzovaná na plynulou bezproblémovou jízdu 30 – 40 km/hod. To by měl být cíl. Pro kola, co jezdí do 15 km/hod – děti a senioři, co jedou na nákup by měl stačit chodník s povolením vjezdu kol. Protože, když si jdu zaběhat, tak taky běžím po chodníku 12 km/hod.
Naštěstí je v Praze dost cyklopruhů, takže se člověk alespoň někam dostane.
V Amsterdamu od dubna v jedné části města testují nový model, všechno co jede nad 20 km/hod na silnici, 10-20 Km/hod cyklostezka a do 10 km sdílený peší/cyklo prostor. Důvodem je nárůst nehod rychlých elektrokol a stížnosti seniorů na jejich nebezpečnou jízdu na cyklostezkách, v každoročním průzkumu poklesl “ pocit bezpečnosti uživatelů na cyklostezkách ze 72 pct na 59 pct za pouhý rok . Rychlá kola mají jezdit po silnici neboť rozdíl v rychlosti elektrokol a aut je totiž menší než rozdíl v rychlosti elektrokol a obyčejných kol. ejich policie také dostala 400 měřících souprav na kteých budou testovat elektrokola… Číst vice »
Chápu, že se chodci necítí bezpečně mezi rychle se pohybujícími koly. Už několikrát jsem ale slyšel, že “elektrokola jsou rychlejší než obyčejná kola”. Po rovině je na dobrém bezmotorovém kole obvykle o dost jednodušší udržovat rychlost přes 30 km/h – motor legálních elektrokol už v těchto rychlostech je dávno vypnutý a člověk akorát tlačí vlastními silami těžké kolo. Elektrokolo je rychlejší do kopce, předpokládám ale, že chodcům je jedno, jestli je někdo ohrožuje do kopce nebo po rovině.
Spousta majitelů elektrokolo si kolo nechává jednoduše „precipovat“, takže motor pomáhá i v rychlostech 35 nebo 40 km/h.
Stačí klidně jen dovoz z USA. Tam elektrokola jezdí těch 35 místo našich 25. 45 už je na silničku, ta to dá i bez motoru.
Starej chodník opravili, po tom co ho rozkopali, pač tam něco pokládali.
Rozvoj nula.
rozvoj je v rozšíření a legalizaci 400 metrů, kde předtím nebyla. A i to čekalo, až se najdou prostředky. Mluví se o tom přes dvacet let…
“Se najdou prostředky.” Tak určitě.
A to vedení přímo skrz zastávku U labutě (kde když stojíte na autobus, tak jste spíš jak štvaná zvěř) na jedné straně a Kačerovem na druhé (tam je aspoň kam uskočit) už tomu jen nasazují korunu.
Není to cyklostezka ale sdílený chodník.
A ještě šíleně hrbatý. Co to je za asfalt? To snad někdo jen rozhrnoval hráběmi a kvalitiní těžký válec to nevidělo. Toto nemá s kvalitní cyklostezkou nic společného.
Ty bezdomkové, co tam pod tím mostem bydlí, museli na tu slavnostní otvíračku odejít nebo tam mohli dál v klidu vegetit? 😀
Pod mostem, za mostem…..
https://www.youtube.com/watch?v=G0LE9238mZs
🙂
A nebo jinak. Ti o nichž mluvíte budou mít díky těm obrubníkům každou chvíli nějaké díly že si z nich brzy postaví celé kolo. Před tím mostem je zatáčka ….
Taže asi tak
https://www.youtube.com/watch?v=6Aj54VvmtAw
K tomuhle počnu nemám asi nic. Tedy do doby než se podívám na fotky a zaměřím se na obrubníky.
1. V nestejné výšce na jedné a druhé straně
2. Pokud přesahují asfalt tak zbytečně moc. Na rozbití huby až ten obrubník nenepustí cyklistu ho přejet a ten pak spadne hlavou na jeho hranu fakt „super“.
3. na fotce č. 2 je vidět, že ani v rámci jedné strany není stále ve stejné výšce a vlní se
Tvl, to bych i já udělal lépe.
Není to cyklostezka, je to chodník kam mají vjezd kola povolený. Takže by tam měli jezdit maximálně 20 Km/h. Tohle si vyžádala Praha 4. Mj. asi aby ten vjezd mohl jednuše zrušit
Dříve oprava chodníku, dnes cyklotrasa. 😚
Takže vlastně cyklotrasa vedená po chodníku? Pokud je to chodník měl by cyklista kolo vést.
Ta značka s kolem = dotace!
Asi by to chtělo aby se tom tento web zabýval jako P+R parkhausy.
Tady? 20 je moc. Tak 5. A to doby než bude provedeno vodorovné zančení za účelem oddělení směrů tak jako je tomu při opravách komunikací. Tam v takovém případě také platí výrazně snížená rychlost.
Musely by tam být totiž oddělené PK pro cyklisty a pro pěší. A nahotě na Kačerově to končí v normálním chodníku navíc přímo ve frekventované zastávce Kačerov. Jak tam hodlají s cyklostezkou pokračovat dál, to netuším. Doufám, že aspoň magič to ví.
Neví, nehodlají nic. Dodneška neexistuje jediný politik, kterému by na rozvoji sítě pro mikromolitu záleželo. Piráti se plácají po ramenou a operují s čísly, která jsou vymyšlená a obsahují prakticky jen opravu chodníků+značka. Je to banda podvodníků, a to jsou v Praze tomto ohledu nejprogresivnější. Opravdu bída co se tu děje.
Dožijeme se stejné stezky až do Kunratic? Za nemocnici je příšerný povrch z kameni a hlíny
V Krčáku tomu stačí kvalitní kamenná drť.
Nejde o novou cyklostezku ale starý chodník co byl pouze opraven.
Chodník je do starý, ale cyklostezka je to nová 😀
Každý metr se počítá👍 Tuší někdo, proč je jeden obrubník vysoký a druhý v úrovni asfaltu? Proč nejsou v úrovni oba? Nevypadá to, že by si to vynutil terén a všiml jsem si toho u více nových stezek.
Zvýšený obrubník slouží jako vodicí linie pro nevidomé.
Pokud by tomu tak mělo být musel by být po obou stranách což není. Pokud je mi známo i pro chodce platí pravidla , že se po chodníku chodí vpravo. Ale jestli si tady někdo myslel, že tady budocu chodit nevidomí lidé jen jedním směrem tak OK.
Na druhé straně holí v pohodě nahmatám schod dolů na silnici. Čili pro nevidomé cajk.
V běžné ulici chodí nevidomí podél zástavby či podél plotu. Ta taky není po obou stranách chodníku. Tak nějak se počítá, že když někdo uvidí člověka s bílou holí, tak se mu uhne, i když je v protisměru. Prosím, až někoho takového potkáte, nelamte mu hůl a nenadávejte mu za neznalost zákona.
To, že po chodníku se chodí vpravo, neplatí už 23 a půl roku. Stejně dlouho ovšem v pravidlech provozu chybí jakákoliv definice chodníku. Naopak na sdílené stezce by chodci měli chodit vlevo, pokud takovou stezku pojmeme jako vozovku. Vozovka totiž také není pořádně definovaná.
Aha, tak proto to na chodnících vypadá jak vypadá a lidé se motají navzájem pod nohy. Tohle mě fascinuje třeba na přechodech pro chodce kdy lidé z jedné strany jdou v celé šířce jedním směrem a lidé z druhé strany také. Pak se tam motají jak nudle v bandě a pletou se navzájem pod nohy. Hrůza.
Na přechodech pro chodce zákon ukládá chodit vpravo. Ale je to asi jedno, protože ta pravidla stejně nikdo nečte.
A ten druhý pro odtok vody.
Jediné čím by se to dalo vysvětlit je, že by to bylo kvůlu odtoku vody. že by směrem do svahu byl vyšší a směrem po svahu nižší. Ale když vidím, že byl problém udžet u jednoho stejnou výšku a dokonce i to aby byl rovný a nevybočoval ..Pak člověk začně přemýšlet jestli to vyvýšení jednoho oproti druhému byl záměr nebo měl někdo vodováhu bez buliny.
Není to cyklostezka. Je to chodník kde je povolen vjezd cyklistů. To je asi stejný rozdíl zda je silnice pro auta v obytné zóně vs. silnice I. třídy. Navíc legalizovaný chodník končí slepě na Kačerově, kde bude muset cyklista sesednout z kola a Kačerov přetlačit na druhou stranu autobusových zastávek odkud již vede smíšená stezka pro pěší a cyklisty. Bohužel v Praze se toho v cyklodopravě staví tak málo že i obyčejná oprava chodníku a připsání „kolům vjezd povolen“ vyjde jako článek na všech dopraních webech a vyjadřuje se k tomu sám náměstek primátora.
Ani za tou zastávkou to neni vyřešené, ty přechody. Praha se musí udělat celou trasu v celku, tak jak to dělají v Londýně, nebo Paříži. Vyfotit se u toho jak vyměnili povrch na chodníku je prostě hodně lame
Já bych spíš tu pořádnou hlavní cyklotrasu vedl jednak odděleně od pěších a jednak dál od takové frekventované ulice. Na Kačerově asi aby objela terminál někde železničním zářezem. A možná aby ve svahu toho zářezu pokračovala podle trati.
Ať aspoň politici napíšou, jak cyklostezka/cyklotrasa obchvátí bus zastávku Kačerov, až se uráčejí ji zmodernizovat.
Nijak, to není potřeba jakkoli psát. :-/