Metro čekají výluky na trasách A a C. Bude se vylepšovat zabezpečení a měnit pražce
Výměna pražců v pražském metru. Pramen: DPP
Dělníci během výluky odstraní 490 původních dřevěných pražců, které zde fungují ještě z doby zahájení provozu metra.
Kdyby někoho zajímalo, jak to vypadá přímo na místě, tak tu… 😀
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/315564343_800785424548305_6707236261836196585_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=x261gbIXU5UAX-Nu02C&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AfAP2ZEFvqmlZi2kn9032HrKQniDxoAlUwEmygRbjwItTg&oe=637A12D3
A já furt jak se to dělá. A on se mění každý druhý pražec. A pak zase každý druhý. GPK jim zůstane. To je chytrý. Ale práce je to teda šílená. Rambajz, prach..
Je to opravdu to co si myslím, montážní pěna?
Je to montážní pěna. Ale ta tvoří takovou slabou ucpávku, aby nevytekla z pod pražce hmota, kterou se pražec musí zalít nejen ve spodu, ale i po bocích.
Doufám, že se někdo ze Správy železnic hodlá inspirovat jejich pracovním tempem…
Pokud ano, tak se inspiruje i v ceně….
Dobře, dostanou příplatek za práci v noci a o svátku. Ale za tu cenu odvedou nejvíc prace ze staveb široko daleko. Během výluky se prakticky nezastaví. Jak to vypadá ve stejnou dobu při výlukách na našich koridorech?
No v ceně bude i rychlost. Bylo to tak určitě soutěžení. Muselo. Když firma vyhraje koridor ,a v zadávací dokumtaci je uvedeno ze budou stavět dva roky tak nemají důvod to udělat driv, pokud nevyhrál jinou zakázku …,
A tak Správa železnic odřekla SUM 1000 poslali na trať 80 maníků a během 4denní výluky vyměnili 490 pražců (půl kilometru trati). Za tři roky tak zvládli celých 22 kilometrů. Ale pouze pražců, na spodek se nesahá.
Takto raději ne 😀
Pro srovnání Brno-Blansko je přibližně stejně dlouhé, sanují se tunely, měnil se i most a dělá se úpně nová stanice v Adamově. Za 1 rok.
Čímž neodmítám, že Správa má své černé puntíky a někdy i hnědé… „korodinace“ výluk v Polabí ke „spokojenosti“ zákazníka, kdy je naráz výluka i na odklonové trati. Jenže o tomhle nerozhodují lidi v terénu na stavbě, ale v Dlážděné.
Samozřejmě nemám na mysli počet pražců denně, ale maximální zkrácení doby výluky, stáváte se mým dvorním oponentem, příjemný večer!
Jak odhlučnit staveniště, nebo přímo stroje a vozidla, aby se v zástavbě mohlo dělat i v noci? Sypání štěrku je v Praze zakázané v noci a spousta jiných hlučných činností taky.
Nemusí tam ten štěrk sypat celý den a většina délky tratě nevede přes zástavbu. Pořád zbývá nějakých 16 hodin času denně. A v těch tunelech mohou pracovat i na velké dráze.
Pointa je v tom, že se výluka dělá intenzivně a v co nejkratší době, aby byl obnoven provoz v dostatečné, ne-li plné kapacitě. Umí to nejen v metru ale i na východ od nás, na Ukrajině i v Japonsku.
Koordinace je zajímavá i tady – výluka současně na obou tratích metra do jihovýchodní části Prahy.
To radši ne, opravovat 6,5 km dlouhou trať z Florence na Kačerov tuším 15 let. SŽDC by to zmákla za jedno léto.
Zajímavá představa mít zavřené metro z Florence na Kačerov nepřetržitě celé léto…
Dopravní redukcioniste argumentují auty, myslím že by se to mohlo aplikovat i na metro…
Tak hlavně to je v malém tunelu, a ne někde koleje venku…
Když to stav trati umožňuje, tak se to dělá postupně po malých kouscích a je to spíš preventivní, intezivní údržba. Nečeká se těch 15 let než se to rozpadne na několikaměsíční havarijní rekonstrukci.
Na příští výluku se můžeš přihlásit. Dle tvých slov to jistě udělaš levněji a za kratší dobu, A všichni budou spokojeni…