Metro čekají výluky na trasách A a C. Bude se vylepšovat zabezpečení a měnit pražce

Výměna pražců v pražském metru. Pramen: DPPVýměna pražců v pražském metru. Pramen: DPP

Dělníci během výluky odstraní 490 původních dřevěných pražců, které zde fungují ještě z doby zahájení provozu metra.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej 2

A já furt jak se to dělá. A on se mění každý druhý pražec. A pak zase každý druhý. GPK jim zůstane. To je chytrý. Ale práce je to teda šílená. Rambajz, prach..

Swarrior

Je to opravdu to co si myslím, montážní pěna?

Bram

Je to montážní pěna. Ale ta tvoří takovou slabou ucpávku, aby nevytekla z pod pražce hmota, kterou se pražec musí zalít nejen ve spodu, ale i po bocích.

Jan

Doufám, že se někdo ze Správy železnic hodlá inspirovat jejich pracovním tempem…

Ruda

Pokud ano, tak se inspiruje i v ceně….

Jan

Dobře, dostanou příplatek za práci v noci a o svátku. Ale za tu cenu odvedou nejvíc prace ze staveb široko daleko. Během výluky se prakticky nezastaví. Jak to vypadá ve stejnou dobu při výlukách na našich koridorech?

Ruda

No v ceně bude i rychlost. Bylo to tak určitě soutěžení. Muselo. Když firma vyhraje koridor ,a v zadávací dokumtaci je uvedeno ze budou stavět dva roky tak nemají důvod to udělat driv, pokud nevyhrál jinou zakázku …,

Jiří Kocurek

A tak Správa železnic odřekla SUM 1000 poslali na trať 80 maníků a během 4denní výluky vyměnili 490 pražců (půl kilometru trati). Za tři roky tak zvládli celých 22 kilometrů. Ale pouze pražců, na spodek se nesahá.

Takto raději ne 😀

Pro srovnání Brno-Blansko je přibližně stejně dlouhé, sanují se tunely, měnil se i most a dělá se úpně nová stanice v Adamově. Za 1 rok.

Jiří Kocurek

Čímž neodmítám, že Správa má své černé puntíky a někdy i hnědé… „korodinace“ výluk v Polabí ke „spokojenosti“ zákazníka, kdy je naráz výluka i na odklonové trati. Jenže o tomhle nerozhodují lidi v terénu na stavbě, ale v Dlážděné.

Jan

Samozřejmě nemám na mysli počet pražců denně, ale maximální zkrácení doby výluky, stáváte se mým dvorním oponentem, příjemný večer!

qěcy

Jak odhlučnit staveniště, nebo přímo stroje a vozidla, aby se v zástavbě mohlo dělat i v noci? Sypání štěrku je v Praze zakázané v noci a spousta jiných hlučných činností taky.

Jan

Nemusí tam ten štěrk sypat celý den a většina délky tratě nevede přes zástavbu. Pořád zbývá nějakých 16 hodin času denně. A v těch tunelech mohou pracovat i na velké dráze.

Pointa je v tom, že se výluka dělá intenzivně a v co nejkratší době, aby byl obnoven provoz v dostatečné, ne-li plné kapacitě. Umí to nejen v metru ale i na východ od nás, na Ukrajině i v Japonsku.

Josef J.

Koordinace je zajímavá i tady – výluka současně na obou tratích metra do jihovýchodní části Prahy.

Alexandr

To radši ne, opravovat 6,5 km dlouhou trať z Florence na Kačerov tuším 15 let. SŽDC by to zmákla za jedno léto.

bkv

Zajímavá představa mít zavřené metro z Florence na Kačerov nepřetržitě celé léto…

Frantík

Dopravní redukcioniste argumentují auty, myslím že by se to mohlo aplikovat i na metro…

Frantík

Tak hlavně to je v malém tunelu, a ne někde koleje venku…

Jan

Když to stav trati umožňuje, tak se to dělá postupně po malých kouscích a je to spíš preventivní, intezivní údržba. Nečeká se těch 15 let než se to rozpadne na několikaměsíční havarijní rekonstrukci.

bkv

Na příští výluku se můžeš přihlásit. Dle tvých slov to jistě udělaš levněji a za kratší dobu, A všichni budou spokojeni…