vse chapu, ale proc se to deje/testuje v pracovní dny a ne o víkendech (nebo lepe, pred vikendovym dnem). takto mi přijde, že případný problém se eliminuje mnohem komplilovaneji a dráž…
Jozef Sec
7 měsíců
Nezkousela
Jozef Sec
7 měsíců
V UnL se klapka na vane nezkoušeli vubec a byla nefunkcni. Buďte radi, že se to dělá. Pak až tam vnikne voda, budete zase říkat, že proč toezkouseli a vy musíte autobusem, nebo tramvaji a jetozdlouhave.
Marek
7 měsíců
Teď nám ještě p. Hřib sdělí, že za tuto poruchu nepochybně můžou auta a tudíž se samozřejmě musí omezit jejich pohyb po Praze
Za poruchu nemůžou, ale za to, jaké komplikace to způsobilo, už mohla. Problémem většiny zpoždění je, že auta zablokovala cestu. Prostě auta je třeba omezit, a vydělají na tom i řidiči.
Před povodněmi 2002 byl rozepsaný postup zavírání na asi 8 hodin (ačkoli to je 20 minut po stisknutí tlačítka).
Bylo polititické rozhodnutí jezdit a pak se to nestihlo.
Tak si to pamatuju dobře:
„Před náměstím Republiky voda vyrazila práh uzavřeného tlakového uzávěru a dostala se až na Můstek. Odtud se pak přelila i na trasu A.“
Stihlo se uzavřít všechno co bylo potřeba. Problém byl, že žádný z uzávěrů tlak vody neudržel (holt to budovali jako „atomvrata“ a ne jako tlakové dveře na 40 m+ sloupec vody. Vyrazilo to průchodky, betonové záslepky (nevyarmované) různé zdi atp.
No a co? Jak jsem psal. Třeba vrata od Čertovky, vrata od Rokytky či mobilní stěny na nábřežích se testují zhruba jednou za rok. Tak proč proboha jednou za týden? Co se tím získá?
Tohle ale nejsou mobilní zábrany, jsou to strojní motory poháněné uzávěry. A prohánět je pravidelně určitě pomáhá tomu aby to v případě potřeby fungovalo.
vse chapu, ale proc se to deje/testuje v pracovní dny a ne o víkendech (nebo lepe, pred vikendovym dnem). takto mi přijde, že případný problém se eliminuje mnohem komplilovaneji a dráž…
Nezkousela
V UnL se klapka na vane nezkoušeli vubec a byla nefunkcni. Buďte radi, že se to dělá. Pak až tam vnikne voda, budete zase říkat, že proč toezkouseli a vy musíte autobusem, nebo tramvaji a jetozdlouhave.
Teď nám ještě p. Hřib sdělí, že za tuto poruchu nepochybně můžou auta a tudíž se samozřejmě musí omezit jejich pohyb po Praze
Za poruchu nemůžou, ale za to, jaké komplikace to způsobilo, už mohla. Problémem většiny zpoždění je, že auta zablokovala cestu. Prostě auta je třeba omezit, a vydělají na tom i řidiči.
Ovšem, a stejně tak by pomohlo, kdyby se omezily autobusy, tramvaje a vlaky.
Proč se vlastně musí tlakový uzávěr kontrolovat jednou týdně?
Ten je tam hlavně kvůli povodním. Ostatní protipovodňová opatření se taky netestují takto často.
Vzhledem k tomu, že nikdy nevíte, kdy nějaká povodeň přijde, je potřeba mít zařízení plně funkční neustále.
Před povodněmi 2002 byl rozepsaný postup zavírání na asi 8 hodin (ačkoli to je 20 minut po stisknutí tlačítka).
Bylo polititické rozhodnutí jezdit a pak se to nestihlo.
Mám za to, že nejméně jede uzávěr nevydržel tlak vody a zhroutil se.
Tak si to pamatuju dobře:
„Před náměstím Republiky voda vyrazila práh uzavřeného tlakového uzávěru a dostala se až na Můstek. Odtud se pak přelila i na trasu A.“
Zdroj: idnes, bez odkazu.
Pokud vím, vrata vydržela všechna (snad jen něco prosakovalo na Smíchově). Utrhly se zfušované prahy, průchodky, ventilační šachty.
Případně zděné příčky kde mělo být něco odolnějšího. Obvykle to teklo kabelovýma průchodkama okolo vrat kde chybělo v mnoha případech těsnění.
Průsaků bylo víc. A taky byl rozestavěný úsek Nádraží Holešovice-Kobylisy, zatopení stanice HN nemělo co zabránit.
Eh prohození písmen ve zkratce zrovna když vychází jiná a korektní
Stihlo se uzavřít všechno co bylo potřeba. Problém byl, že žádný z uzávěrů tlak vody neudržel (holt to budovali jako „atomvrata“ a ne jako tlakové dveře na 40 m+ sloupec vody. Vyrazilo to průchodky, betonové záslepky (nevyarmované) různé zdi atp.
Ježíš – přečti si něco o pruchodkach. Jaké nestihlo. Uzávěry byly zavřené včas.
No a co? Jak jsem psal. Třeba vrata od Čertovky, vrata od Rokytky či mobilní stěny na nábřežích se testují zhruba jednou za rok. Tak proč proboha jednou za týden? Co se tím získá?
Tlakove uzavery v metru nejsou hlavne kvuli povodnim, ale jako soucast civilni obrany.
Tohle ale nejsou mobilní zábrany, jsou to strojní motory poháněné uzávěry. A prohánět je pravidelně určitě pomáhá tomu aby to v případě potřeby fungovalo.
Že jo!
Stačí otestovat týden před povodněmi (aby byl čas na případnou opravu). 🙂
Tlakový uzávěr může taky zabránit šíření kouře při požáru, aby se nám cestující neudusili v jiných stanicích.
Ne, na to se nepoužívají. Kouř se řídí ventilačním systémem, nasměrováním proudu vzduchu.
Až na to, že tlakový uzávěr tam není primárně kvůli povodni. Nebo si myslíte, že povodeň hrozí i na např. Kulaťáku?
Nebo na Zličíně… 200 m nad hladinou řeky. 🙂
Pro technickou závadu otevřít tlakový uzávěr mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Vltavská…….asi šotek. Nechybí tam nějaké slovíčko?
Asi cyhbí. Takhle to vypadá, že pro technickou závadu museli nějaký tlakový závěr otevírat.
Tak uz i to metro…
Ví někdo, co se tam stalo?