Metro C po části trasy nejezdilo tři hodiny. DPP vysvětlil, co se s tratí stalo.

Souprava metra na trase C. Foto: DPPSouprava metra na trase C. Foto: DPP

DPP zatím neuvádí termín obnovení provozu.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ondral9

vse chapu, ale proc se to deje/testuje v pracovní dny a ne o víkendech (nebo lepe, pred vikendovym dnem). takto mi přijde, že případný problém se eliminuje mnohem komplilovaneji a dráž…

Jozef Sec

Nezkousela

Jozef Sec

V UnL se klapka na vane nezkoušeli vubec a byla nefunkcni. Buďte radi, že se to dělá. Pak až tam vnikne voda, budete zase říkat, že proč toezkouseli a vy musíte autobusem, nebo tramvaji a jetozdlouhave.

Marek

Teď nám ještě p. Hřib sdělí, že za tuto poruchu nepochybně můžou auta a tudíž se samozřejmě musí omezit jejich pohyb po Praze

Osamělý Vlk

Za poruchu nemůžou, ale za to, jaké komplikace to způsobilo, už mohla. Problémem většiny zpoždění je, že auta zablokovala cestu. Prostě auta je třeba omezit, a vydělají na tom i řidiči.

Marek

Ovšem, a stejně tak by pomohlo, kdyby se omezily autobusy, tramvaje a vlaky.

Radek Janata

Proč se vlastně musí tlakový uzávěr kontrolovat jednou týdně?

Ten je tam hlavně kvůli povodním. Ostatní protipovodňová opatření se taky netestují takto často.

Jelen

Vzhledem k tomu, že nikdy nevíte, kdy nějaká povodeň přijde, je potřeba mít zařízení plně funkční neustále.

Leinad

Před povodněmi 2002 byl rozepsaný postup zavírání na asi 8 hodin (ačkoli to je 20 minut po stisknutí tlačítka).
Bylo polititické rozhodnutí jezdit a pak se to nestihlo.

Jiří Kocurek

Mám za to, že nejméně jede uzávěr nevydržel tlak vody a zhroutil se.

Jiří Kocurek

Tak si to pamatuju dobře:
„Před náměstím Republiky voda vyrazila práh uzavřeného tlakového uzávěru a dostala se až na Můstek. Odtud se pak přelila i na trasu A.“

Zdroj: idnes, bez odkazu.

jva

Pokud vím, vrata vydržela všechna (snad jen něco prosakovalo na Smíchově). Utrhly se zfušované prahy, průchodky, ventilační šachty.

KarelzNádraží

Případně zděné příčky kde mělo být něco odolnějšího. Obvykle to teklo kabelovýma průchodkama okolo vrat kde chybělo v mnoha případech těsnění.

Leinad

Průsaků bylo víc. A taky byl rozestavěný úsek Nádraží Holešovice-Kobylisy, zatopení stanice HN nemělo co zabránit.

Leinad

Eh prohození písmen ve zkratce zrovna když vychází jiná a korektní

Y.K.

Stihlo se uzavřít všechno co bylo potřeba. Problém byl, že žádný z uzávěrů tlak vody neudržel (holt to budovali jako „atomvrata“ a ne jako tlakové dveře na 40 m+ sloupec vody. Vyrazilo to průchodky, betonové záslepky (nevyarmované) různé zdi atp.

Nestačím se divit

Ježíš – přečti si něco o pruchodkach. Jaké nestihlo. Uzávěry byly zavřené včas.

Radek Janata

No a co? Jak jsem psal. Třeba vrata od Čertovky, vrata od Rokytky či mobilní stěny na nábřežích se testují zhruba jednou za rok. Tak proč proboha jednou za týden? Co se tím získá?

pony

Tlakove uzavery v metru nejsou hlavne kvuli povodnim, ale jako soucast civilni obrany.

Y.K.

Tohle ale nejsou mobilní zábrany, jsou to strojní motory poháněné uzávěry. A prohánět je pravidelně určitě pomáhá tomu aby to v případě potřeby fungovalo.

vbb

Že jo!
Stačí otestovat týden před povodněmi (aby byl čas na případnou opravu). 🙂

Rudolf Tuček

Tlakový uzávěr může taky zabránit šíření kouře při požáru, aby se nám cestující neudusili v jiných stanicích.

Y.K.

Ne, na to se nepoužívají. Kouř se řídí ventilačním systémem, nasměrováním proudu vzduchu.

Jan Matoušek

Až na to, že tlakový uzávěr tam není primárně kvůli povodni. Nebo si myslíte, že povodeň hrozí i na např. Kulaťáku?

Y.K.

Nebo na Zličíně… 200 m nad hladinou řeky. 🙂

Pája

Pro technickou závadu otevřít tlakový uzávěr mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Vltavská…….asi šotek. Nechybí tam nějaké slovíčko?

Jiří Kocurek

Asi cyhbí. Takhle to vypadá, že pro technickou závadu museli nějaký tlakový závěr otevírat.

none

Tak uz i to metro…

Tom

Ví někdo, co se tam stalo?