Metro C by se mělo prodloužit až do Uhříněvsi, plánuje Hřib. Do hry vrací opět i okružní linku

Soupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná dopravaSoupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná doprava

"Tramvaje jsou skvělé, ale všechno neutáhnou," míní Hřib. Zároveň si stěžuje na nedostatečné spolufinancování metra státem.

291 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ldx

No sláva, konečně bude moct člověk kolem doject rychle na hranici Prahy a pak pokračovat bez přejíždění křižovatek s výpadovkami… Takže i když tam zrovna nebydlím, tak rozšíření v tomto směru (a možná i v jiných např. B i to C na druhém konci) vítám. Přitom budování těchto stanic je cenově jen zlomek těch v centru.

Tomíno

Přidávám své vlastní studentské návrhy na rozvoj metra z let, kdy jsem docházel na ČVUT. Okružní trasa metra O: Smíchovské nádraží/Terminál Smíchov (B) – Košíře/Klamovka – Strahov – Pražský hrad (Hradčanské náměstí) – Dejvická/Dejvice (A) – Nádraží Podbaba – ZOO Troja (D) – Troja (Trojská) – Nemocnice na Bulovce – Prosek (C) – Vysočanská/Nádraží Vysočany (B) – Nádraží Libeň – Chmelnice – Žižkov (NNŽ) – Želivského/Olšany (A) – (Nádraží Eden-Slavia) – Záběhlice – Spořilov (Hlavní) – Roztyly (C) – Nemocnice Krč (D) – Lhotka (Sídliště Novodvorská) – Braník (Branické náměstí) – Dvorce/Podolí – Smíchovské nádraží/Terminál Smíchov (B). Prodloužení trasy metra… Číst vice »

Tomíno

Doufám, že máte s informací o zahájení výstavby stanice metra B Depo Zličín a s tím spojené rekonstrukce zhlaví depa a přístavby dvou remizovacích hal pravdu a že skutečně dojde k zahájení prací již letos.

ldx

Tak to jsem slyšel už před lety. Ale ten úsek je tak kráťoučky, že v podstatě se jen trošku přiblíží tomu sídlišti naproti… Kdyby to udělali za sídlištěm resp.mezi tímto a sídlištěm u Sobína, aby tím obsloužili vlastně i Hostivice tak asi smysluplnější.

Osamělý Vlk

Upřímně, tenhle úsek, sám o sobě, mi nepřijde moc smyslupný. To už byl lepší úsek na Depo Hostivař, i když tam depo končí ve velkém nic.(Z pohledu cestujících, pro DPP jde o důležité místo.) Samozřejmě, tahle trať je teď nejsnáze prosaditelná, de facto tam už existuje. Ale když je terminál o stanici dál a ty linky tady reálně nemá moc smysl zkracovat, už jen kvůli přestupu na linku 180. (Nákupní centrum.)

Václav

Ano, opět se narvou peníze na jih Prahy a na sever se s metrem do Čako vykašle !!! Kde asi bydlí většina politiků ?!

Martin Prager

No vidíte, a já bych to viděl skoro obráceně 😉.

ldx

Do Čakovic by to asi bylo taky potřeba, dopravní provoz tam je hustej, záchytný parkoviště by se asi hodilo.
Ale už tam udělali trolejbus, takže další investice tímto směrem asi až za desítky let…

Osamělý Vlk

Tak on ten trolejbus by tam měl smysl tak jako tak. Nicméně, momentálně by měla být priorita dostavba metra D do rozumné podoby, ideálně tedy alespoň na Náměstí Míru a do Písnice.

Osamělý Vlk

Tak momentálně má problém s metrem spíš jih Prahy, i když samozřejmě, současné ukončení na poli v Letňanech není úplně ideální. Nicméně na metro D se čeká už minimálně 30 let a jeho absence pro Nové Dvory je opravdu velká. Terminál v Uhřiněvsi by byl zajímavý, ale tam to podle mne nespěchá.

Petr Šimral

Jen taková malá otázka k metru do Uhřiněvsi…
Napadá někoho, kudy vlastně metro vést tak, aby obsloužilo Petrovice, Horní Měcholupy, Uhřiněves a současně se vyhnulo Hostivařské přehradě?

Karel von Bahnhof

Dovedl bych si tam představit most podobný tomu mezi stanicemi Hůrka a Lužiny.

Honza V.

Že by od Hostivaře? Aha, on tam už jezdí vlak.

Petr Šimral

Od Hájů…
Kudy?

Honza V.

To už je celkem jedno, jestli to údolí přemostí přes přehradu, nebo jinudy.

bvovka

Na tom metru O/Žižkovské větvi mi přijde užitečné propojení Libně a Vysočan. V roce 2020 kdy se kvůli covidu déčko pořád posouvalo byl Nápad postavit APM inspirovaný tím benátským. Inspirace také vychází z animovaného Jurského parku(2020), jelikož vede kolem harfy a je tam navíc i výhybna-stanice Českomoravská s přestupem na autobus. Bohužel z neznámých důvodu ředitel fan -spolecnosti umřel v 19 letech a celá společnost s plánem zaniká. Vím že to sem úplně nepatří, ale pořád na Mikeho vzpomínáme v dobrém. Podle mě by nešlo o komfortní dopravník, ale spíše o turistickou atrakci, která by byla levnější, ale prostorově náročnější.… Číst vice »

Vitapb

Asi jsem málo insider, ale nevim z toho vašeho komentu ani hlavu ani patu. Nešlo by to nějak přeložit/polidštit?

bvovka

Nešlo, a taky souhlasím že to nemá hlavu a patu. Všechno ostatní nez metro je hloupé. Metro je milionkrát logičtější. Benátský APM by byl hezký a jediný v Česku, ale to by mohlo(navíc když tam je jízda zdarma) přilákat turisty, kteří by mohli běžným přestupujícím tuto krátkou cestu znepříjemnit.
Na sever Itálie to navíc není tak daleko, takže tady jenom metro.

Honza V.

Jedna mapka s písmenkem O, o které ani nevíme, kdo mu ji podstrčil, a kolik se s tím dá udělat PR parády.

Přes údolí Botiče chce udělat velikánský most, nebo ho chce podjet? Ani jedna z možností mi nepřipadá moc šťastná.

Dartid

Celorepublikový význam? Co je to za chujovinu? Jak moc obyvateli malé vesničky v Jihomoravském kraji pomůže metro do Uhříněvsi?

Honza V.

Slavičín přece není vesnička, ale město.

bvovka

Kvůli rozvoji města a trati na Benešov autobusy nestačí. Nevím odkud jste, ale jestli máte podobný problém, tak sepíšte petici za vybudování železnice.

John334

Pokud vedení Prahy chce na severu budovat nové čtvrti, tak mi pořád přijde lepší tam protáhnout linku D přes Letnou a Bohnice. Nějak takhle: http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/metro_rozsireni_D_cimice.jpg Teoreticky se pak D může (třeba za 50 let) protáhnout až do těch slavných Čakovic…

Honza78

http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/metro_rozsireni_D_cimice.jpg
Tohle je opravdu nejlepší varianta na pokračování metra D z Náměstí Míru.
Jen mě osobně by se líbila stanice pod parkem Stromovka s výstupem přímo do parku.

Martin

Az na to, ze do Bohnic to tam nedostanete, uz ted stoupani na cecku je na hrane do Kobylis,… Tahnul bych ho na vychode Prahy, jenze by to chtelo uz od Pankrace pres Slavii, Zelivskeho, Zizkov. LIben, Bulovku, Kobylisy do Bohnic… Pokud bude decko na nam Miru, tak uz s tim nepujde nic delat, jedine jej vest paralelne s ceckem do Holesovic a pak mostem pres Vltavu nahoru do Bohnic… Jen si vezmete ty prevyseni od St. Mesta na Letnou, pak naplaveninami ve stromovce a Bubenci pod Zoo a pak silenym krpalem nahoru do Bohnic, uz ted je to na… Číst vice »

DavidS

Jen by se v Bubenči muselo nějak popasovat s Blankou a to asi nebude úplně jednoduché.

Herbert

Tenhle nápad se mi velmi líbí. Zároveň v kombinaci s metrem O, které bych osobně vedl po přestupu na Dejvické z Podbaby na přestup v Bohnicích a s konečnou na Kobylisích. Druhá konečná by byla Prosek ve směru na Vysočanskou. Takže spíš takové metro U. Ta široká severní varianta, co je vyznačená šrafovaně v návrhu od města, mi moc smysl nedává.

Tomíno

Přikládám svůj studentský návrh okružní trasy metra O:

Okružní trasa metra O:
Smíchovské nádraží/Nádraží Smíchov (B) – Košíře/Klamovka – Strahov – Pražský hrad (Hradčanské náměstí) – Dejvická/Dejvice (A) – Nádraží Podbaba – ZOO Troja (D) – Troja (Trojská) – Nemocnice na Bulovce – Prosek (C) – Vysočanská/Nádraží Vysočany (B) – Nádraží Libeň – Chmelnice – Žižkov (NNŽ) – Želivského/Olšany (A) – (Nádraží Eden-Slavia) – Záběhlice – Spořilov (Hlavní) – Roztyly (C) – Nemocnice Krč (D) – Lhotka (Sídliště Novodvorská) – Braník (Branické náměstí) – Dvorce/Podolí – Smíchovské nádraží/Nádraží Smíchov (B)

Tomíno

Já navrhoval, ještě jako student ČVUT, tuto variantu prodloužení trasy metra D severním směrem:

Prodloužení trasy metra D:

Náměstí Míru (A) mimo – Hlavní nádraží (C) – Náměstí Republiky/Masarykovo nádraží (B) – (Letná-Sparta) – Bubeneč (Sibiřské náměstí) – ZOO Troja (O) – Bohnice (Krakov) – Nemocnice Bohnice – Čimice – Dolní Chabry (Měděnecká)

Miloš

Prodlužování tras metra – proč ne, ale proč linky nevyvést nad zem – mít soupravy, do kterých neprší a mohou jezdit venku. Jeden den pan Hřib píše o okružní tramvaji, druhý den o okružním metru! Okružní tramvaj – to nemusí být jen souprava o dvou vozech a pomalých soupravách tramvají – úvahy byly i o prodloužení příměstské tramvaje až do Brandýsa. Na dopravě v Praze se navíc chce výrazně podílet i Správa železnic, tzv. IV. metro. Funkční autobusový terminál na Černém mostě chtějí zasypat! Tady bych byl pro opuštění stanice a prodloužení pod CČM. Nechápu, proč všichni voláte po spojení… Číst vice »

DavidS

Funkční autobusový terminál? Škrtněte z toho funkční a ta věta bude odpovídat pravdě.

Martin

Metro muze jezdit venku a take jezdi…

Jakub

Depo Hostivař – Skalka 😉

Tomariero

Skalka – Depo Hostivař.

Horst

Pražské ne.

Lukáš

Depo Hostivař nesouhlasí s vaším komentářem

ldx

Oni přece někde nad zemí jsou, v tubusu…

Mirek Zv.

Když si vezmu, že Čakovice mohly být 1 stanici od Střížkova na metru, kdyby to za podstatně větší prachy nezavlekli do polí, a teď vymyslí, že lidi z té oblasti budou do centra přestupovat v Letňanech mezi dvěma linkami metra, kdežto ta první nebude praktická ani pro 10% z nich, je mi z toho až zle. Uhříněves mi přijde taky pěkný nesmysl. Do centra metrem za 30 minut, když je to dnes 20. Stanice bude skoro jistě taky jen jedna, takže si moc nepomůžou, jestli k metru nebo k vlaku. Petrovice ok.

milan

=M=C do logické konečné Sídliště Úhřiněves (s přilehlým rozsáhlým/velkokapacitním P+R za Uhříněveským hřbitovem) by mělo z Hájů vést https://mapy.cz/s/fesebasuzo minimálně přes tyto 3 stanice Jižní město, (případně ještě stanice Novopetrovická či severněji Newtnova,) Sídliště Petrovice (druhý – západní vestibul u dnešní zast. BUS Jakobiho), Uhříněves (také s dvěma vestibuly – jeden k nádraží a druhý k centru – BUS zast. Nové náměstí). Jde totiž o naprostou mnoha letou realitu Uhříněvsi, která minimálně každý pracovní den zažívá doslova dopravnní kolaps a to se právě bez toho =M=C k P+R Sídliště Uhříněves rozhodně jednou ještě zhorší, protože mezi současnou pouhou BUS zast.… Číst vice »

Martin

Dnes od Rican a dalsich obci musite vlakem az nekam na Slavii nebo na Wilsonak a pak odtamtud metrem zpatby ja Jizak, kdyz musete mit prestupni stanici Vlak/Metro primo v Uhrinevsi… a Pak dal v Uhrinevsi vznika dalsi sidliste + je tam planovan SOKP a muze tam byt i terminal P+R a BUS, ktere ted musi se prodirat ucpanou silnici pres Uhrineves az k metru A nebo k na prtizeny terminal Haje na C. Pridejte jeste sidliste v Petrovicich… Ne neni to nesmysl a tohle uz napadlo i me pred nekolika desitkami let, tak se nedivim, ze to napadne logicky… Číst vice »

Martin J.

Pražské metro, nikdy nekončící evergreen, ve chvílích kdy je to nejvíce potřeba se začnou chrlit vize a nápady. Dovoluji si vám nabídnout ke studiu (nicméně předpokládám, že většina již na tuto mapu narazila) studii Metrostavu z roku 1987 s plánem na stav sítě pražského metra v roce 2010 a i s výhledem po tomto roce. Zajímavé je vedení metra A směrem přímo na Ruzyni, dále obsluha sídlišť Bohnice a Letňany a diskutovaná stanice Petrovice. Dále je zde existence okružní linky E, jež se mi i v současné době zdá smysluplná a též vedení linky D mi dává smysl (propojení nádraží… Číst vice »

lukas

v te vizi je kde metro na Ruzyň?
defacto se staví metro dle toho plánu, jen dneska jsou jinde technologie a vyvoj mesta a je lepší do Uhříněvse protáhnout C než A, na A ten komunistický plán počítal s obsluhou prumyslové zóny, která tam už tak není.
jinak okružní trasa jednou bude, ale smyslupnější mi přijde postavit paprsky do všech směru jako první a pak je spojit

Vojtěch

Podívej se na tuny kapacitních busu typu 136, 195, 177 a zjistíš, ze min východní okruh by bodnul. Ale klidně to muže byt i vlak

Honza

Metro B bych prodloužil do Rudné, Loděnic, Vráže a do Berouna. Přijde mi, že to bylo velice výhodné a vůbec to nesouvisí stím, že tam bydlím. 😀

Pozemek

Já chci metro na Karlštejn!

Martin

to je, akorat se mu rika vlak…

Ernan

Ta houba bude Pražské dopravě škodit dál a dál.

Gouda

Pokud bude stát hospodařit řádně, naopak Praze rozpočet výrazně ořízne, aby se tam nedaly stavět žádné přebujelé infrastrukturní projekty. V zájmu země je, aby se zastavilo přehušťování Prahy, a aby z ní naopak minimálně 100 tisíc lidí odešlo.
Každá koruna utracená v Praze udělá kdekoliv jinde v zemi mnohonásobně více práce.

Bram

Ty to nemáš v hlavě v pořádku, takže si opět vezmi pilulku na uklidnění a příště nevynechávej medikaci.

Gouda

Jenom pokračuj. Jednou nějaký populista demagog toto téma vytáhne u voleb, a pak budeš brečet.

Vojtěch

Ono je to přesně naopak Jouda… i když ze by z Prahy a zmizelo 600 tis denně dojizdejicich Středočech, by trosku ulevilo. Jenže jen v Letňanech se chystají 4 developerské projekty pro cca 20+15+ 20+30 tis lidi a když přidáme dalších 20 tis V Čakovicích ( Tj o 500m vedle) a 10 tos Kbely, tak nám tu roste slušně krajské město. A podobných výstavbě je v Praze podstatně více. Jen cely areálů ČKD a okolí z Vysočan najde taky cca 30 tis obyvatel (ale taky možná 60 tis)

Frantisek

Otázka ale nestojí, zda přepravovat nebo přestěhovat, nýbrž zda přehušťovat a proč. Navíc, furt se stavějí byty, zatímco současně mizejí jiné funkce, čili další doprava. A to je ten sporný směr. ‚Hrouda‘ má v něčem pravdu, a netřeba jej urážet za to, že nesdílí všeobecné nadšení z úprku do Prahy.

Bram

Gouda a ani Frantisek zájem lidí o Prahu nezmírní. Život je tu fajn a je tu hezky. Tak se s tím smiřte, protože lidé nepracují v zemědělství, aby nutně museli žít na vesnici.

Vojtěch

1989 zemědělství zaměstnávala 30% populace IT 0%. Posledních 10 let zemědělství 3 % a IT 4% populace.

Gwann

Když chci/musím pracovat v bance na centrále jako ředitel odboru, tak ve Smetanově Lhotě bydlet nepovažuji za vhodné. Rovněž podřízení preferují bydlet v Praze a blízkém okolí než jezdit každý den 200 km odkudsi. A absolutní home office – nehodlám být celý den na telefonu a nahánět kolegy.

Gwann

A ty firmy bez pracovníků v Praze dopadnou jak? Zavřou se a odstěhují třeba do Bukurešti? Podobné imbecilní nápady jako Gouda zavánějí bolševickými umístěnkami. Což nikdy nekončí dobře.

Gouda

V Praze pracuje několik set tisíc lidí, kteří mohou pracovat kdekoliv v zemi vzdáleně.

Vojtěch

Oni tu i pracuji. A mám alternativně SAE, Mnichov a další= Praha je vlastně nejlevnější. A chodí mi tu do školy. Až budou na střední, tak budu v zimě v Thajsku a v lete v Itálii. Sem zajdu tak jediné pro dividendy.
P.s všimni si, ze toto z ČR už děla 30-70 let západ/východ a proto jsme tam, kde jsme.

Gouda

Praha je černá díra na peníze, a to škodí zemi. Co si dělají firmy je jejich věc. Co dělá stát je věc nás všech, a současná politika státu – pragocentrismus – škodí 9 milionům občanům ČR.

Horst

To je Váš názor, nebo stranická doktrína? Víte, on stát bez hlavního města, centra státní moci, přestane existovat do příštího trnkobraní.

Gwann

Soudruhu, kde bydlíš? Abychom se podívali, kde je zjevně nějakými nebezpečnými látkami kontaminované prostředí.

DavidS

Přehušťování Prahy? Praha má extrémně malou hustotu obyvatel.

Jen tak pro příklad… Víte co mají společného Zlín a Barcelona? Téměr stejnou rolohu. Víte co mají společného Barcelona a Praha? Téměř stejný počet obyvatel.

Ale Praha je čtyřikrát větší

Gouda

Klasický argumentační faul. Barcelona je katastrálně definovaná bez předměstí, Praha s předměstími. Takže porovnáváte jablka a hrušky.
Celá barcelonská aglomerace má podobnou hustotu osídlení, jako tak pražská, kolem 1000 obyvatel na km čtvereční.

Roman

Prodloužení metra C do Uhříněvsi proč ne.
Já osobně vidím mnohem větší přínos v následujících stavbách metra:

– Prodloužení C z Letňan pod sídlištěm až ke Globusu (cca 3 km, 3 zastávky)
– Prodloužení A z Nemocnice Motol na Sídliště Řepy I a II (cca 3,75 km, 4 zastávky)
– Vybudování spojení Náměstí Míru – Hlavní nádraží – Náměstí republiky – Letná – Sídliště Bohnice
– Spodní část metra O – Smíchovské nádraží – Olbrachtova – Budějovická – Želivského

Sch

V Petrovicích je stále místo na bus terminál, v Uhříněvsi nevím, kam by ho dali. No a hlavně by to chtělo spolu s 13 let odkladanym pražským okruhem postavit obchvat Uhříněvsi, ale tam se mlčí, takže předpokládám, že ten bude nejdřív 5 let po okruhu.

Frantisek

Ne, pořadí jste měl správně. Hlavně by to chtělo pořádnou (pří)městskou dopravu a rovnoměrnější rozmístění sídelních a pracovních příležitostí. Tedy třeba ten terminál v Petrovicích a přestup z metra na vlak v Uhříněvsi. Také od Strašnic by mohli v jeho kmenové trase – Skalka je na odbočce do depa – prodloužit metro k Zahradnímu městu (nádraží/sídliště). Pak můžete dimenzovat silnice, až bude hlavní zátěž větší měrou jezdit hromadně a více po kolejích.

milan

Logicky u dnešní BUS zast. Sídliště Petrovice za Úhřiněveským hřbitovem – vpodstatě mezi silnicemi od Říčan a Kolodějí, z nichž zejména ta první je dávno v pracovních dnech nesmírně přetížená a v Uhříněvsi z toho vzniká desetiletí dopravní kolaps, a které se navíc vlastně mají stát dálničními přivaděči od/k plánované a nesmírně pro Prahu potřebné východní části D0 – https://mapy.cz/s/pudebepoka. Jinak logicky by mezi Háji a novou konečnou =M=C měly být cca tyto jeho nové mezistance: přes Jižní Město, Novopetrovická (nebo severněji Newtnova), Sídliště Petrovice, Uhříněves – jeden vestibul nádraží a druhý k centru řtvrtě/u BUS zast. Nové náměstí). Jsem… Číst vice »

Frantisek

Z pole u Letňan do Letňan a Čakovic, proč ne; ke Globu je to ale kravina, není to pupek světa. Samotný les pod Motolem je sporný, Řepy sice vypadají hezky, ale vysajete část přímých tramvají na okliku metrem; na směr do Břevnova a Dejvic stačí kapacitně tramvaje a autobusy. To už spíše dodělat SV výlez z té stanice lesem vzhůru k Malému Břevnovu. Tlačit do samotného centra další metro nedává v kontextu obnovy návazných tramvají tamtéž valný smysl. Na pováženou už je ta zbytnělá funkce D od Pankráce na sever jakožto náhradní doprava za C (jednou za 50 let?), když… Číst vice »

MartinS.

Řepy mají 22 tisíc obyvatel. Zličín v tuhle chvíli 7 tisíc s rozvojovými projekty pro dalších 17 tisíc. To je skoro 50 tisíc lidí v následujících 10-15 letech a dřív by tam to metro stejně nebylo.

Petr

C je na hraně kapacity, D se nyní bude stavět až na Námestí Míru, na Pankrác by to moc smysl nemělo, lidi by se nevešly ve stanici Pankrác. Do budoucna z Náměstí míru prodloužit Hlavní nádraží – Náměstí Republiky – Letná – Zoo – Bohnice a možná Čimice.

ldx

Nikdo zatím nepíše o Kbelích, tam se taky udělala nová zástavba a možná by si stanici taky zasloužily. Ale samozřejmě Čakovice asi teď větší.

ldx

Nechápu proč tam ten výlez neudělali hned, byla by to super zkratka… Zkoušel jsem tam párkrát projít, ale je to džungle, kde si člověk musí dávat pozor aby někam nespadnul. Nepochopitelné. Takže místo toho tramvají od Hradčanský. Celkem vopruz.
Něco podobnýho jako ty úzký jezdící schody na Veleslavíně, který když přijedu třeba s kolem tak jako na potvoru obě jezdí jen nahoru :-/ Ale samozřejmě vzdálenosti jinak nesouměřitelný.

David

Ten okruh je při troše snahy dá udělat z železnice a ne dát 100mld+ za metro

Frantisek

Hlavně prosím racionálně, i u té veřejné a kolejové dopravy. Přelití (nebo spíše rozlití) megalománie nevyřeší podstatu.

Arlex

Možná by se mělo začít řešit i prodloužení Déčka dál do centra a na sever, za samozřejmost bych bral Náměstí Republiky a potom třeba na Letnou a dál směr Bohnice, nebo již zvažovaný Žižkov, který metro opravdu potřebuje. Jen je otázkou jak by bylo udělané napojení z Náměstí Republiky.

Frantisek

Kdyby se to necpalo mermomocí přes centrum, mohlo se stavět na Žižkov rovnou, jako alternativa k autobusové „stoce“ týmž směrem, a do centra dříve posílit i tramvaje a železnici. Plus nezapomínat na tramvajové tangenty, které s preferencí v ulicích umožní jet poměrně pohodlně mimo centrum, kde by byla kapacita metra nadbytečná (a hrozilo natažení zcela nové zátěže).

Petr S.

Nepochybuju o tom, že by se aspoň některým občanům Uhříněvsi hodilo mít tam stanici metra. Ale radnice by se měla držet jednoho/dvou projektů a ty v rozumné době dokončit a pak jít na další. A ne skákat od jednoho ke druhému, „rozkopaných“ deset věcí a nic nedokončeno. CELÁ LÉTA dluží městu dokončení okruhů, NENÍ DOKONČEN ANI JEDEN, hlavně že začli metro D….

Vlada

Ja v Uhrinevsi ziju a kazdy den se tu tvori dost velke kolony a jezdi nacpane autobusy, navic se sem stehuje vice a vice lidi, takze Uhrinevsi by metro opravdu prospelo

Petr S.

Však jsem taky nepsal, že bych to Uhříněvsi nepřál. Možná by ale stačilo natáhnout tam tramvajovou linku a provozovat min. 2-vozové tramvaje (ideálně nové Škodovky, průchozí po celé délce)

Frantisek

Jasně, nejdřív všechno pro auta, a pak nějak doklepat tu „socku“. Když jsou hlavním problémem „dopravy“ ve městě právě auta, již dosud s žádnou novou dálnicí nezmizela, jen se přesunula a zase trochu namnožila – aneb když je něco možné a snazší…

Petr S.

Jenže bez kloudného městského okruhu tranzitní silniční dopravu z centra neodvedete, přinejmenším ne v takové míře, a nějaké „plošné zavedení třicítky“ situaci nevyřeší. Spíš „podívat se“ do aut, kdo v nich jede a co veze, že „nemůže“ použít MHD. Já jezdím po Praze autem jen pracovně, a to vozím s sebou celou řadu věcí, které bych tedy přál někomu zkusit převážet v MHD…

ldx

Na to snad má sloužit vnější okruh, ne vnitřní.

Juraj

Jakože není možné stavět nebo plánovat víc věcí najednou?
Mimochodem, D0 není městský projekt. U MO zase není vůbec žádná jistota, že centru jakkoliv uleví, protože kdo má destinaci v centru, ten asi těžko bude místo toho kroužit kolem.

V tomto směru jsou plány na nové tramvaje a metro zcela na místě.

Petr S.

Plánovat a začít stavět je jedna věc, DOKONČIT je druhá věc.

Peter Fohmann

Pan Hrib a spolecnost z Prahy Sobe. Lide, by na svych mistech vubec nemeli byt. Nejhorsi ufnukany primator, radoby odbornik na dopravu. Takove lidi pouze skodi Praze. Okruzni tramvaj a podobne ptakoviny, kdyz nejste schopni dovest metro na letiste, dokoncit Radlickou spojku, okruh… Praha zustane sknzenem, s nekvalitni dopravou (jak stare jsou vozy metra a vetsina stale dokola rekonstruovanych tramvaji tipu T, KT.) Politicke trafiky nici celou Prahu a Odbor dopravy je toho prikladem…

Vacátko

Přesně tak. Bývalý primátor MUDr. Zděněk Hřib a jeho náměstek pro dopravu Ing. Adam Scheinherr, MSc. Ph.D. se před volbami chlubili úspěchy v dopravě v Praze. 1) přechod pro pěší u Národního muzea a 2) zavedením datového spojení mobilních operátorů v metru. Už se nechlubili bojkotováním dálniřního okruhu Prahy a kauzou Dozimetr, kterou páchal na výběrových řízeních Scheinherrůb podřízený Hluboček.

Bram

Uklidni se, Vacátko. Minulé vedení Prahy bylo to nejlepší v polistopadové historii (žádné z předchozích vedení z dob předlistopadové díky diametrálně odlišným podmínkám nezahrnuji) a díky za něj. Bohužel karty byly ve volbách rozdány jinak a primátorem se stal stařeček Svoboda a k moci se opět dostali mafiáni z ODS, byť tomu nejhoršímu zabránila paní Marvanová, tedy spolčení zpátečnické mafiánské pražské ODS se stejně zpátečnickým mafiánským pražským ANO.

marek hudec

za mafie se stavelo a kradlo, ted se jen krade

DavidS

A ta mafie je teď s vámi v místnosti?

Martin Mahdal

Naprosto s vámi souhlasím metro nevede na letiště z jednoho prostého důvodu A to byly úplatky protože logika věci ohnout takto metro těsně před letištěm do Motola je nesmysl

Vojtěch

Jenže za to muže fakt někdo jiný a ne Hřib. Svoboda, Kolibrik, Chalupoida, Krnda… omlouvám se všem, co jsem zapomel

Sch

Bém

Bram

Kolibřík je přezdívka pro Pavla Béma.

Frantík

Jája a Pája?

Frantisek

Naopak. Metro bylo do Motola zavlečeno z jednoho prostého důvodu – v přímé trase na letiště pro ně není tolik zátěže, aby se vyplatilo. Akorát, že sídliště Červený Vrch minuli východem, protože komerční objekt s ukradeným názvem Bořislavka, a sídliště Petřiny s prakticky jediným bodem výlezu, protože právě směrování k lesu nad Motolem – a to ještě bez chodníku/schodů k zástavbě na kopci.

Gwann

Hlavne ze jste si plivnul, ze…. C ma vozy nove, A a B rekonstruovane. Cim vam nevyhovuji? Metro na letiste je kapacitni blbost, ale opet, proc si nekopnout. U tramvaji…T6 skoncily, T3 pravda stale jezdi – ale je snaha aby alespon jedna byla vana, jakkoliv se to nedari. KT8 jsou rekonstroivane s nizkopodlaznim clankem, ne? A 15T je cca 270ks, 14T s velmi dobre predelanym interierem 50ks. Za mne taky dostacujici, napriklad oproti tomu velmi pestremu provozu v Brne, kde to vypada mnohdy jak pojizdny cirkus. Vnejsi okruh je RSD. Vnitrni Praha – ale ono na to sehnat papiry je… Číst vice »

milan

upřesním 15T Praha koupila 250 kusů a rozhodně nejezdí všechny – když se havárií poškodí či se jakkoliv porouchá jeden vůz z rozpojitelné soupravy, tak ten druhý dále jezdí, ale kloubová tramvaj musí být odstavena celá, tak u takových vozidel je potřeba větší procento rezervních vozů.

Standa

Ta hnusná „okružní “ linka je Paskvil… Už to vzdejte a držte se radši plánu že starších let kde je okruh od žiškova veden přes Palmovku a pak na Holešovice a pak k lince A Dejvická dál už to pak dává smysl na tom výkresu

Honza

Odkud? Od žiškova? Co to je? Zůstaň u Ábíčka radši 🫣

Lysimachia

Žižkov není Šiškov!

Frantisek

Bylo by to sice logičtější, ale to jsou plány z doby rušení tramvají a zkracování železnice. Poté, co to bylo (prozatím) opuštěno, nedává okruh valný smysl, neb duplikuje další kapacitní systémy. Podobná chyba nastala u A na východ, které stačilo ukončit na Červeném Vrchu (ale s vestibulem v sídlišti, ne jen pod kopcem), případně Petřinách (podélně, ne příčně), a pro přestup na vlak (i výstup do té části Dejvic) postavit druhý vestibul stanice u Špejcharu; vlak by pak mohl stavět ještě u Starých Dejvic.

milan

jestli je Červený vrch na východě Prahy, tak já jsem papež – udělat takovou chybum značí, že velmi pravděpodobně i ostatní dedukce pisatele jsou chybné!

Ladislav M.

Hodně se mluví o Petrovicích (40 tisíc obyv.), ale hned vedle jsou ještě Horní Měcholupy (16 tisíc obyv.). To už je slušný počet lidí pro zastávku metra. Většina těchto lidí jezdí busem na Háje. Ta stanice metra je tam potřeba jako sůl.

P_V

Maj tam vlak po čtvrt hodině.

Roman Soudný

Ten je už od Říčan nacpaný až po strop. Navíc je od zástavby daleko.

TPal.

Petrovice a 40 000 obyvatel? Tak 4 000 max.

milan

nemáte pravdu ani jeden – oficiálně mají Petrovice skoro 6tis obyvatel https://mapy.cz/s/natadoboga ovšem dle mě právě na sídlištích žije i až srovnatelný počet lidí bez hlášení trvalého bydliště = odhaduji tedy reálně cca 10tis. a z přilehlých Horních Měcholup o oficiálně 16tis obyvatelých může být reálně 25tis = celkem cca 35tis.

Martin Prager

Tak si v tom udělejme trochu pořádek: Petrovice mají kolem 7 tis. lidí, Horní Měcholupy atakují hranici 17 tis. lidí (zdroj ČSÚ), tak že to není o vámi proklamovaných 56 tis. lidí, ale o 24 tis., což je poněkud jiný parametr. Uhříněves, o které je v článku řeč, má něco málo přes 11 tis. lidí. Na druhou stranu máme v Praze řadu, někdy i lidnatějších, částí, které mají daleko horší nebo komplikovanější dopravní obslužnost (např. Čimice – Bohnice + horní část Troje, Zbraslav + Lipence, Lhotka + Kamýk + branická část sídl. Novodvorská atp.). Těch částí bez jakékoliv kolejové dopravy… Číst vice »

Juraj

Tak on to asi nikdo nechce stavět primárně kvůli Petrovicím, ale směrově se to nabízí a někde kolem Veronského náměstí by to mělo i značný úspěch.
Uhříněves je jiná story v tom, že prudce roste – v uplynulých deseti letech vyrostly tři bytové celky a další výstavba je v přípravě. Do toho je tu návoz od S9, kde už dneska řada lidí přes Uhříněves přestupuje na Háje a dál na metro C.

Martin Prager

To může být hudba vzdálenější budoucnosti. To přinejmenším do zprovoznění úseku 511 okruhu D0. Přivést nyní metro např. na Nové náměstí, tak zabijete celou Uhříněves. Dnes už prakticky neprůjezdná I/2 (ul. Přátelství) by se proměnila v parkoviště. Musí se najít nějaké schůdné realistické koncepční řešení, které by řešilo celou oblast (tedy ne jen separátně obec za obcí) jako celek, včetně vstupu a průchodu kapacitních ulic/silnic/dálnic v řešeném území.

Vlad

Po každých volbách do toho vnese kdekdo svou invenci.
Než kopnou do země tak se to milionkrát změní. Nechává mě to chladným.

Petr Zelený

Proč hned blouznit o okružních linkách?

Primární a dokonce i jasně nejjednodušší je nejdřív prodloužit ty současné

A na Řepy-zlicin/letiště je priorita číslo 1. A to ani nejsem z téhle části Prahy.

B do Počernic

A na druhé straně na Rajskou zahradu kde může umožnit spojení s B jak je běžné v zahraničí.

Prostě pojede z Počernic od velkého P+R jeden vlak po trase B, další po trase A atd.

C protáhnout na Uhříněves.

Prodlužování je daleko, daleko levnější než nové linky přitom záběr je srovnatelný

Gwann

A uhnout na Rajskou zahradu? Wtf?

Juraj

Ne že bych lidem z Řep to metro nepřál, poptávka tam určitě je, ale… je oklika přes Veleslavín to pravé řešení pro jízdy do centra? Kdo dneska jede třeba na Brumlovku nebo kamkoliv do centra, ten to má dnes tramvají ve špičce interval 4 min, k Andělu dokonce 2 min.

MartinS.

A zkusil jste se podívat na vrstevnice? Depo Hostivař a Rajská zahrada jsou obě povrchové stanice v n.m. cca 250 m. Ale nejnižší bod na jejich spojnicí je 215 m n.n. a ještě tam teče voda. Takže byste to metro musel dostatat na 3 km 55 metrů hluboko a potom na 1,5 km zase 55 metrů k povrchu. Ale hlavně, koho by na těch skoro 5 kilometrech obsluhovalo?

DavidS

Letiště opravdu není priorita metra. To bude mít na starost vlak, který navíc řeší i Kladno.

Martin

Ocko je nesmysl, v teto podobe je pouzitelne jen na jihu… aby se ulevilo pretizenym trasam v centru, melo by spojovat Dejvice a Smichov, Smichov, Pankrac a Vrsovice, Vrsovice, Zizkov a Vysocany, Vysocany, Liben, Holesovice a Dejvice…
Pak by smysl davalo…

Juraj

Naopak bych namítal, že v té úvodní variantě je použitelné pouze na západě jako spojnice Smíchova a Dejvic.

Na jihu zbytečně tvoří těsný trojúhelník na Pankráci, zatímco daleko lepší službu by udělalo z Opatova na Nové Dvory a přes Braník na Smíchov. Tím se vytvoří alternativa mezi Jižákem a Prahou 5 a reálně odlehčí C i D.

Martin

S tim bych i souhlasil, jde mi o to natazeni na Sever, to je proste hloupost, uz to neni okruzni linka, ale linka do Cakovic… Na pakraci mi vadi pojmenovani stacice po komunistovi… Puvodni okruzni linka E mela trasovani: Hradcanska-Stresovice-Strahov-Andel-Smichovske nadr.-Dvorce-Pankrac-Michle-Bohdalec-Eden-Zelivskeho-Basilejske nam.-Chmelnice-Palmovka-Maniny-Vltavska-Letna-Hradcanska V teto podobe, by odlehcila tramvajim na Male Strane a zlepsila obsluhu Dejvic a Smichova, odlehcila vyrazne spojeni mezi Dejvicemi, Holesovicemi a Palmovkou, zaroven i tramvajim Mezi Palmovkou a Zelivskeho a take pretizenemu smeru od Andela pres IPP do Vrsovic… Mame i jinou variantu, ale vyzadala by si 4-kolejnou trat na jihu, a to zeleznicni, od Nadr. Holesovice… Číst vice »

Mirek Zv.

Na Pankráci bude stanice Kisch? Už tam je jeho ulice. Ještě chybí od těch jeho kumpánů: Trockého, Khonova,…

Martin

Je tam jeho ulice, ale zastavky se jmenuji jinak,…

Gwann

A Ruska a Konevova nevadi? Mne fest. Nastesti to druhe skonci.

Martin

Konevova se ma prejmenovat na Hartigovu…

marek hudec

ruska je ok – princip kolektivni viny nenavidim, konevova je hnus

Frantisek

Akorát ty okrajové části dají zátěž spíše na rychlou tramvaj, pokud nechceme kolem města další neprostupné hradby z betonu. A ono rychlé skákání z dalekého okraje na okraj centra a pak zase na jiný daleký okraj také není moc logické. To už spíše nějaký vnější rychlý tramvajový okruh (zárodek nádraží Modřany – sídliště Libuš, či budoucí Bohnice – Nové Kobylisy, zvané sídliště Ďáblice).

Tomáš V.

OT dotaz na někoho povolanějšího než já: z jakého důvodu se (na neurčito?) zavrhlo prodloužení linky B směrem do Horních Počernic? Je tam malá koncentrace obyvatel? Vždycky jsem si říkal, že být někde na východní straně obce terminál P+R a konečná metra, mohlo by to být pro velkou řadu dojíždějících zajímavé, zároveň by to mohlo snížit potřebu autobusů v rámci HP jako takových.
Nejsem místní, nejsem plánovač. Pokud by k tomu někdo měl něco víc, budu rád. Díky. 🙂

Platamon

Viděl jsem pouze na terminál Počernická, dnes cca na konci OC Černý Most, což by bylo dnes už docela málo. Nic tak smysluplného – Počernická – Chvaly – (Sídl.H.Počernice???) – Nádr.H.Počernice jsem nikdy oficiálně neviděl.

Dachs

IPR kdysi prohlásil, že je to do r. 2030 utopie. Pak to tedy utopie nutně musí být. Dynamika tam přitom je, už tuším přes 15 tis. obyvatel. Pozemky, kde by mohly být dvě stanice, přitom jsou v majetku MČ. Náklady „jen“ ve vyšších jednotkách mld. Zní to až moc ideálně. Na druhou stranu je tam vlak, sice daleko od sídlišť, ale je. Sice ta trať se rozpadá, ale S2/S22 nějak jezdí…

Mirek Zv.

Trať se asi až tolik nerozpadá, teď bude končit celkem velká rekonstrukce, tuším. Spíš je děsivý ten pražský všudesouběh vlaku a metra, většinou dokonale bez možnosti někde přestoupit (čest výjimce Nádraží Veleslavín a Smíchovské nádraží). Napravit už se to skoro nedá, ale přece jen, kdyby dnešní radní už, 90 let po Německu, pochopili, že vlak je nejlepší městská doprava. A pro upřesnění: Nejsem proti metru Počernice a jsem proti nesmyslu VRT Sever.

Frantisek

Napravit se dá druhými vestibuly „Gradčanskaja“ – nádraží Dejvice a „Vltavskaja“ – nádraží Bubny, dále protažením A ze Strašnic k Zahradnímu městu (jeden výstup k nádraží), C z Hájů přes Petrovice do Uhříněvsi (jeden výstup k nádraží) a z pole u Letňan přes Letňany do Čakovic (jeden výstup k nádraží); poslední případ měl i variantu prodloužení vlečky od Čakovic, s možnou obsluhou tamního výstaviště, a podobně tomu u Zličína/Řep. Počernice jsou ovšem poměrně roztahané, a je tak otázkou, kolik toho pojme metro přímo a kolik stejně bude muset/chtít popojet nějakým autobusem. Ale pár místních center tam je, plus nádraží, tak… Číst vice »

John334

Horní Počernice mají nízkou hustotu osídlení (v porovnání s Černým Mostem apod.). Občas tam nějaký panelák je, ale moc jich není. Výhledově to asi není úplně špatný nápad, ale po Praze jsou desítky míst, kde by metro mělo větší užitek.

Jakub

Uhříněves má solidní obslužnost příměstskými vlaky, metro tam mi přijde jako utopie. Petrovice, to je jiná otázka. Navíc ta zmínka o přesunu autobusového terminálu z Jižního města do Uhříněvsi… to se mají v Uhříněvsi na co těšit. Ale jsou to zatím jen úvahy.

Tomáš Záruba

Uhříněves je nesmysl (je tam vlak), ale ty Petrovice by od věci nebyly. Nicméně mnohem raději jako větev áčka Strašnická – Zahraďák – atd., céčko je už i takhle přeplněné. Navíc A míří do „skutečného centra“.

PetrH

jak to tak bývá, vlak je daleko a ještě jede někam jinam. Spousta lidí z té oblasti jede autobusem na Háje a pak C, třeba na Pankrác. Naopak propojení vlaku a metra by tam dost pomohlo přestupovým vazbám od jihu.
Já jezdím do Uhříněvsi – Nové náměstí – cca jednou za 8-10 měsíců, z práce, z předchozího nebo současného bydliště v Praze a stejně mi to málokdy vyšlo na cestu vlakem, ať tam, nebo zpátky. A to mám vlaky rád a busy ne.

Mirek Zv.

Na Pankrác? Vlak+19 je lepší. Ale fakt je, že zastávka vlaku navíc u ulice K Dálnici by se hodila.

Bram

Není většího omylu, než zavrhovat metro C do Uhříněvsi.

Petr

To říkám pořád Dčko bude končit na Řitce terminálem u P+R .:-D Jen my už u toho nebudem, ale naši pravnuci ano.

Adam

Ten sever okružní linky prostě nedává smysl. Okružní linka by měla vést kolem centra (skrz Holešovice). Jestli chtěj metro do Čakovic, tak ať prodlouží C.

Martin

Ani Cecko nedava smysl, je tam vlak, a modernizace trati by stacila…

marcela

Holešovice jsou v centru a skrz ně vede C. Resp. pod nimi.

ZdendaP

IMO je to takhle ustřelené na sever proto, že by to tam vedlo v úseku Podbaba – Libeň v souběhu s železnicí.

ZdendaP

Ve velké části vlastně i s trasami B a C. Vesměs je to asi následek nevhodně vedené trasy C.

Jan Suchý

Východní část trasy O je právě to co se mělo stavět dřív než D…metro v centru je z většiny přecpaný čistě proto, že je metro pro lidi pohodlnej prostředek – Jelikož si nemusí hlídat minuty na jízdence, tak většina jede tak, jak je to nejpohodlnějí, tedy celá východní část Prahy když někam potřebuje, tak jede metrem do centra jenom kvůli přestupu a pak míří zase z centra ven. Dčko tomu vůbec nepomůže.
A ani by to nemuselo být jako okružní, za Budějárnou bych to poslal na Zbraslav.

Juraj

Opět, falešné dilema.
Nedělejme z toho souboj D vs. O, při pohledu na svazek autobusových linek od Kačerova je déčko dávno nutností. Souhlas nicméně v tom, že začít východní částí okružní linky by bylo rozumné, udělá to nejvíc parády. Tím víc, pokud by nebyl okruh z jihu tak velmi utažen.

PetrH

Metro zas tak úžasně pohodlné není, dolů do tunelu, fouká, často si nesednete a pokud musíte přestupovat, žádná výhra.
Spíš jde o to, že tam jiné rychlejší spojení prostě neexistuje. Například někam na Pankrác/Budějovickou z toho východu.

Honza

Pak už jen teleport

PetrH

No tak metro O by tam taky šlo, zrychlilo by trasu a ulevilo tomu metru v centru. Já tím myslel, že není pravda, že by lidé lezli do metra B a C kvůli pohodlí. To je asi tak to poslední, co bych v metru hledal.

Já tou trasou jezdil kdysi dávno, vestoje, ale se čtečkou v ruce a aspoň jsem si zlepšil angličtinu… narozdíl od lidí s průměrným příjmem, kteří by kroutili volantem.

Jmeno

Vceku bych uvítal prodloužení metra A až do Řep. Vytíženost tramvají do centra přes Plzeňskou je na uplném maximu i přes to že jede jedna každé 2 minuty.

Trasa C

Oblast Repy, Sestka a letiste neexistuje a proto se nebudeme o prodlouzeni trasy A bavit. A taky protoze banan.

MartinS.

Lépe až na Zličín a potom dál do polí k Řeporyjím, kam se už teď rozrůstá Západní Město. Původně tam měla vést odbočka B ze Stodůlek, ale linka A s přestupem na Zličíně by tam udělala víc parády.

q89

I to existuje studie, ze stejného roku jako ta na prodloužení C do Čakovic. Varianta větve na letiště, Modol -> Bílá hora -> Řepy -> Zličín.

Hamták

Dokonce se snad uvažovalo propojení na Zličín tak, že by souprava pak volně bez úvrati pokračovala jako B. Ale je to složitější, obecně v Řepích nikdo moc nechce. MHD není špatná, parkování v klidu a bez zón. To by metro změnilo.

MartinS.

Jenže na Zličíně má vyrůst zástavba pro 17 tisíc obyvatel, tramvaj z Řep se má natáhnout na Zličín. Ale tím skončí to, že z konečné v Řepích jede tramvaj prázdná a teprve se plní. Nově přijede naplněná od Zličína. A už teď je špičkový interval tramvají z Řep 2 minuty. To už moc zkrátit nepůjde.

Frantík

Plánují trati „ulevit“ tím, že po postavení TT Motol – Vypich zruší 180. Tak ji můžou zachovat.

ldx

To by byla bomba. Vlastně taková malá okružní linka…

mlokXCM

Tak to by mě zajímalo, kde by to v té Uhříněvsi mělo být. Logickým místem pro vstup do metra je střed této části, tedy vchody někde z Nového náměstí a vlakového nádraží. Současně by ale asi bylo vhodné u budoucího pražského okruhu postavit velké P+R s přestupem na metro a terminálem pro autobusy ze středočeského kraje. To už je ale natolik vzdálené od centra Uhříněvse, že by to musela být nová stanice.

Martin

S tou Uhrinevsi souhlasim, idealni prestup i na vlak…

ABC

idealni prestup i na vlak? kde byste tam chtěl u vlaku stavět nějaký nový větší terminál?

Leinad

A je potřeba vetší terminál? 3xx můžou na Depo Hostivař 😀 nebo se v Uhříněvsi točit rychle bez parkování.

ABC

„V případě prodloužení by tak v Uhříněvsi vznikl dopravní uzel regionálního významu, což by umožnilo vymístit autobusový terminál z centra Jižního města“

já jsem si to nevymyslel….

Martin

jiny prestup na metro na Jizni mesto neni nez prave na Nadr. Uhrineves,… to by byl takovy problem to protahnou v Uhrinevsi o jednu dalsi stanici k sidlisti?

Haje – Jizni Mesto – Dobra Voda/Petrovice – Nadr. Uhrineves – Uhrineves

https://en.mapy.cz/s/pomefefoce

Jarda

Trasa O ať spojuje a propojuje širší centrum města a ne tohle. Pak to vypadá, jako když to navrhoval disgrafik. Jak už tu někdo psal, okruh na sevverovýchodní straně netáhnout do Čakovic, ale ohnout to přes Palmovku a Letnou. V té oblasti je silný tramvajový provoz, takže by to smysl asi dávalo. Do Čakovic prodloužit trasu C, bohatě stačí. A ještě souvětí k trase D – Pořád nechápu konec na náměstí míru. Osobně jsem zastáncem, aby od Pankráce se šlo směrem na Žižkov a Vysočany Opět, tady je pro změnu vysoká poptávka po autobusové dopravě a lecos by to řešilo.

Lysimachia

Dysgrafik, prosím. Není zač.

Jarda

Co prodloužení metra A až na letiště?
Třeba bychom se ho dočkali dříve než vlaku, pokud ho tam sž nekdy vůbec dostane.

Trasa C

Pssst! Na letiste pojede zatunelovana vlečka (mozna nekdy), P+R terminal na Sestce u okruhu nepotrebujeme a sidliste Repy neexistuje. A bylo by to klikaty a lidi by blinkali

Michal Dobrovský

Áčko na letiště prodlužovat nebudou, vždyť to dává smysl když ho při posledním prodloužení ohnuli dolů do Motola. Navíc napojovat již stávající linku na tak vytížený místo jako je mezinárodní letiště není moc dobrý nápad. S vlakem to bude lepší, navíc se už stavět začlo.

Lukas

K cemu by to bylo dobre?

Martas

Pokud chtějí propojovat prdele, kde už jezdí vlak, tak to letiště ten počet lidí vygeneruje taky.

Trasa C

Mozna proto, ze tam ziji (Repy), dojizdeji a pracuji desetitisice lidi? Blik?

Lukas

Co mas s Repami spolecne letiste?

Trasa C

Protoze by to asi pres Repy dojelo na letiste. Repy jsou sidliste a zije tam hafo lidi. Blik?

Lukas

Do Rep by to bylo dost neefektivnich 2,5 km od nynejsi konecne, na letiste pak uplne zbytecnych 5 km.

Trasa C

Plus prestupni terminal Dlouha mile u okruhu.

Martin Prager

Slovy 2 desetitisíce lidí 😉

Petr l

Kdyby raději řešili nejdříve vnitřní a vnější okruh….

Bartol

Klasika tento komentář, který uchází jen snížené kapacity na myšlení… A řešit zároveň různé věci nejde jako? Lidstvo řeší přece vždy jen jeden problém.

DavidS

to je typický projev nemoci zvané ažbudeokruhismus

Haxor

„Vnější okruh“ má na starosti ŘSD potažmo stát. ne magistrát….

Jindrich

Stále postrádám návrhy na Okružní linku s maximálním využitím současné železniční infrastruktury ve smyslu německé S-Bahn, intervalem 1O min. Průběh by mohl být: Praha Smíchov (přestup B) – nový most přes Vltavu – Praha Bráník (přestup vlak, tramvaj) – Praha Krč (přestup D) – Kačerov (přestup C) – Spořilov (přestup tramvaj) – Zahradní Město (tramvaj, vlak) – Depo Hostivař (přestup A) – Praha Libeň – Balabenka (tramvaj) – Holešovice (C) Tato linka by dobře propojila celý radiální Pražský dopravní systém, tak aby se nemuselo cestovat přes centrum s minimálními náklady s porovnáním k metru. V budoucnu by slo dokonce važovat… Číst vice »

Juraj

Nestavěl bych to do roviny „železnice vs metro“. Takovéto řešení by se určitě hodilo, ale nenahrazuje to potřebné tangenciální vazby, které by mělo zajistit okružné metro.

Ze Smíchova je velká neuspokojená poptávka na Pankrác a na Brumlovku. Na to cílí tramvaj přes Jeremenkovu s využitím již budovaného Dvoreckého mostu.

Z Krče (Braníka) do Malešic a dál je plánovaná linka S71. Pokud by na Depu Hostivař existoval rozumný proklad s S49, prakticky budeme mít většinu toho, co popisujete.

Jindrich

Metro je velmi efektivní, ale také značně nákladné. Obávám se že při současné rychlosti stavby a schopnosti financování se linky O v životě nedočkáme. Proto bych hledal rychlejší a effektivnější řešení. Praha má na periferii hodně kolejové infrastruktury která by šla obnovit, rozšířit a zaintegrovat do dopravního systému.

Částečné plány tu jsou, ale bylo by dobré mít celkový koncepční plán pro rychlou kolejovou dopravu. Propojení tramvajových tratí přes Dvorecký most je opravudu dobrá ale bude mít spíše lokální význam.

Frantisek

Jen bacha na kapacitu pro vlaky. Nelze vše uzmout pro tramvlak, pokud chceme alespoň zbytek nákladů a dálkových cest osob i nákladů udržet na kolejích. Dvorecký most má smůlu, že byl zejména na podolské straně posunut severně proti původně plánovanému mostu Zlíchovskému, ústícímu do křižovatky Dvorce a umožňujícímu maximum přestupních vazeb, a ještě ani není plánována na této straně zastávka před vjezdem na nábřeží. I tak ale, přes zpomalování ve dvou křižovatkách místo jedné, a vrzání ve dvou obloucích místo rachotu na křížení, umožní poměrně rychlé spojení od C z Budějovického náměstí k B u nádraží Smíchov, což podchytí více… Číst vice »

Martin

Ona by jedna z tech zvazovanych S61/S71 mohla vest prave do Vysocan (na Harfu) misto Bechovic… S49 by si zaslouzila prodlouzeni nekam do Rican…
Jen je skoda, ze opustili trat na Zizkov, kde by mohla obslouzit prave nove sidliste a treba pak i tunelem Olsanske nam. a na Wilsonak..

Jan Novák

Tady se všihni ohání S-Bahn, ale nikdo už nezmiňuje, že S-Bahn jezdní na oddělené infrastruktuře. Tzn. státní vlaky mají 2 koleje a vedle toho jede S-Bahn s dalšími dvěma kolejemi. Takové prostorové možnosti v Praze nemáme.

Mimopražský

To ale bůhví proč nebrání to na stávající kolejovou infrastrukturu prosazovat. A kritici ať si pindaj, na to my jsme zvyklí.

Jindrich

Kompletní oddělení S-Bahn od ostatní infrastuktury znám pouze z Berlína. Například v Mnichově jezdí S-Bahn pouze v centru po vlastních kolejích. Mimo město sdílí infrastrukturu s klasickou osobní a nákladní dopravou.

Bartol

I metro je možné postavit nad zem bez tunelu / tubusu. Tam kde je nutné jako klasické metro pod zem. A kde to bude možné na země nebo na pilířích. Ve světě existují vozy které maj sběrač na střeše a zároveň přes přívodní kolejnicí se spodním odběrem když to bude nutné. Stejně budou nutné nové vozy a nová vozovna pro metro O.

Jestli to bude S-Bahn anebo Metro je vlastně jedno. Jsou to pouze názvy které neřeší hromadnou dopravu lidí.

Martin

No ve svete jsou i systemy, ktere maji i v tunelech trolej pro metro, rsp. je to pevna trolej, takovyu ukotveny profil s nalisovanym dratem…

Martin

Tak tak, S-bahn ale v Praze muze byt, je to jako stavet metro, ale tunely jsou drazsi…

Ten Onen

Okruhy by měly být i u VHD tak aby dávaly smysl a odpovídali poptávce, jak z hlediska objemu tak i druhu. V centru města tramvajový okruh, širším centrem okružní metro a po okraji města vlakový okruh (S-bahn). Takže nesmyslně tvarované „Óčko“, které vzniklo jako předvolební výmysl zastavit, vrátit se zpátky na zem k původně plánované trase E a začít pracovat na všech třech okruzích. A pak taky konečně začít s větvením metra v koncových úsecích.

Jenisej

Ten Hřib asi blouzní. Pražské metro a celonárodní vyznam ? Nevidím duvod, proč by zbytek republiky měl financovat Hřibovy vlhké sny.

Juraj

A ty statisíce lidí ze všech okolních krajů, co do Prahy dojíždějí?

Jenisej

To je problém Prahy, ne zbytku republiky. Prostě Praha je přehřátá, co se týče nabídky práce. A peníze získané od těchto firem má investovat zase do sebe a ne státe starej zaplať nám metro.

Juraj

Tak přinutíme firmy se vystěhovat, nebo jak?
Zajímavý pracovní trh táhne nové lidi, příliv lidí umožňuje táhne nové pracovní příležitosti. To je přirozený proces.

Potýkají se s tím města po celém světě a jediné, co kdy fungovalo, je udržitelný dopravní systém, protože vzdorovat dojíždění jinak nejde.

PetrH

Jaké peníze od firem? Mrkněte se, jak funguje rozdělení daní, Praha z firem nic nemá.

MirekK1

Smiřte se tím, že Praha je hlavní město. Ušetří vám to nervy a sníží tlak…

jal

Ono jezdí přes ty plánované stanice?

Pokud by si prodloužení metra platily i ty okolní kraje, nic proti.
Proč by jim na to mělo přispívat třeba Brno?

Jan Novák

Protože aglomerace Prahy tvoří přes pětinu obyvatel ČR. Se všemi dojíždějícími skoro čtvrtinu.

Honza

Přesně, namátkou čtyři města odkud dojíždí lidé za prací do Prahy: Tábor, Jihlava, Plzeň, Liberec.

Leinad

RUD a další pravidla mi připadají chybně nastavená. Prakticky každá obec občas potřebuje dosyp, tak proč dosypávat a nedat obcím automaticky větší % z daní?

Gwann

Odkud jsi, Jeniseji? Ze bychom se podivali, co z mistne dulezitych staveb vam finacujeme ze statniho.

Vetsina obci potrebuje statni dotaci malem i ma chodnik z navsi ke kravinu a Praha si ma sama financovat stavby za stovky miliard?

Jenisej

Z Prahy ani Středočeského kraje nejsem. V okolí byly by tu nápady, které by musel financovat stát, ale jaksi se na ně už 40 let nenachází finance. A vlastně o ně už ani nikdo nestojí.
Myslím si, že stát má dost dluhů, než aby financoval metro jednomu městu. Mimochodem metro by možná ocenilo i Brno, že by to zaplatil stát ?

Gwann

Brno metro nepotrebuje, bylo by naprosto neefektivni.

Z lisne jste v centru za 20 min, dtto z bohunic, z reckovic 15 min, vse tramvaji. Jediny poradny prusvih se spoustou obyvatel je Bystr a kvuli cca 30 tis lidem toho sidliste fakt nikdo metro udolim reky tahat nebude, navic prepravni proudy jsou jinde nez v Praze.

Martin

Metro by v Brne klidne byt mohlo, ono nemusi jezdit kazde 2min. jako v Praze, jedna dve linky i do predmesti, klidne s intervalem 6-10min ve spicce…

Frantík

S metrem v centru nebo na letiště by se dalo argumentovat, ale prodloužení do Petrovic či Řep, kdovíjak prospěšné, opravdu nemá zas takový význam mimo Prahu.

Jiří Schenk

Já oceňuji záměr na stanici Strahov, snad se konečně někdo v ČSTV probudí a konečně tam vybuduje důstojný národní fotbalový stadion, když se podívám, co má chudá Gruzie, Makedonie, Albanie, tak frustrace. Strahov se funkcionáři vždy vylučoval z dopravně nedostupných důvodů, ta stanice metra by snad dala tomu místu trumf.

Kubrt

Znám lidi, co nemají co do pusy skoro, ale hlavně že v pastoušce visí obří televize na splátky. Pardon za OT, zpět k metru.

Jiří Schenk

Takže Gruzie, Albánie, Makedonie a teď i Bratislava má pěkný národní stadion…ti všichni jsou bohatší než my, ano? O Polsku ani nemluvím, během a pro ME 2012 vybudovali asi 8 stadionů, které mohou hostit i finále evropských soutěží.

Dalnice

Koho zajimaji nejaky cutalisti…

Jan z Rokycan

Až nebudou na sportu přisáté bafuňářské pijavice, tak bude na leccos.

A jinak si myslím, že „velký“ sport by neměl být jakkoliv dotován ze státního rozpočtu. Podpora má jít na spolkový sport, na sportování dětí (plošné, nikoliv tréninky pro vyvolené) a jako podpora okrajových sportů. Fotbal a hokej si na sebe prostě musí sponzoringem vydělat.

Geralt

Z jakého důvodu musí být metro v Praze až do posledního metru zakopané pod zemí? Strašně to prodražuje výstavbu. V jiných evropských městech je naprosto běžné, že na periferiích je trať metra vedena na povrchu.

Jan Novák

Jenže pražské metro se ani té periferii ještě ani nepřiblížilo…

David

Přesně tak, taky nechápu, proč musí být všechno pod zemí, ve Vídni se jede po estakádě. Ten úsek Háje-Petrovice by stejně musel být po povrchu, chtěl bych vidět, jak by se metro zakopávalo pod zem v údolí Botiče

Jan z Rokycan

Tak Vídeň má polovinu systému vzniklou přestavbou místních drah. V Praze jsme nic takového neměli.

Ale jinak souhlasím s tím, že metro do Uhříněvsi by klidně mohlo částečně vést po povrchu podél Novopetrovické.

Na druhou stranu je výhoda tunelu, že v něm např. neprší a nesněží (jako argument pro tunel to samozřejmě neobstojí).

Martin

Ale mohli mit, vemte si trat na Denisovo Nadrazi – Cakovice / H.Pocernice… a Smichov – Revnice jen je propojit v centru pod zemi…
Dalsi trate, jako Zbraslav – Cementarna Dvorce, Zizkov – Hostivar, Kladno – Bubny, trat v Holesovicich v Pristavu, trat od Ceskomoravske az k Hloubetinu, v okoli prahy je spousta trati zaniklych a dnes tam roste bytova vystavba, Jinonice – Zlicin… no a nemluvime o tom, ze Praha nebyla tak zastavena jako dnes a metro se mohlo planovat na povrcu a sidliste v navaznosti na nej…

Bartol

To je všechno trochu složitější. Jde i o stoupání. Metro není Zugspitzbahn.

Haxor

No minimálně to řeší hlukové limity. Třeba tramvaj do Bohnic je kvůli tomu roky blokována místními.

Jan

Tramvaj do Bohnic vedouci trasou linky 144 je taky blbost, uz ten bus je malo pouzivany a o vikendech jezdi i jen kratky bus. Navic se diky tomu zrejme zmensi soucasny pocet jizdnich pruhu a krizovalo by to rusne Kobyliske namesti. Nehlede na to ze tramvaj se diky nespolehlivosti v teto casti Prahy pouziva nejmene.
Kdyby radsi postavili most do Suchdola ktery se planuje uz od 30.let minuleho stoleti …

Martin

Z zadneho, ale ve vetsine mist kudy vede to na povrch nejde,… Prvni usek mohl byt na povrchu na Jiznim meste, jen tunel od Kacerova do Roztyl a pod Opatovem, nic tomu nebranilo, ale za komancu se to hrablo pod zem… Dalsi usek na Povrchu mohl byt az ve Stodulkach, castecne je, ale defacto by to byla jen jedna stanice Stodulky-Zlicin… No a treti usek uz konecne nekomu doslo, ze je to i lepsi, tak byl na Cernem Moste, ale tam vznikl monstrozni tubus… Jinde je to kvuli zastavbe hure proveditelne… No, jeste me napada vyuziti trati z Denisova nadrazi… Číst vice »

ldx

Protože vlaky nezvládají povětrnost ? Ale na té periferii se staví hodně do tubusů, viz třeba B. Což je asi taky dost lacinější než ražba.

Radim

Nezvládla by náhodou klasická železnice interval osobáků 10min? Bylo by to daleko levnější

Bram

Nebylo.

Radim

Cože? Jako že postavit tunel se stanicemi až do Uhříněvsi je levnější než koupit „pár“ jednotek co by pendlovaly po deseti minutách z hlaváku do Uhříněvsi? No tak to by mne fakt zajímalo teda jak je to možné

Kubrt

Kapacita železniční tratě.

Radim

Když odpověď byla „nebylo“ tak jsem myslel že to je reakce na to že by to bylo levnější. Na to že není kapacita by měla být jiná odpověď (třeba „není kapacita“), myšlenky opravdu číst neumím

ldx

Zvýšení kapacity na železnici by bylo hodně drahé… aby to jezdilo v intervalech co metro. Nereálné, nemožné.

Pan průvodčí

Úzké hrdo mezi Hostivaří a Uhřiněvsí. To, co je tam dnes je maximum možného.

Martas

Takže než tam hodit 2 koleje, raději budem stavět metro 😀

Twix

Ano, protože metro toho vyřeší mnohem víc než více vlaků stále v tom samém směru.

Radim

To metro je taky „více vlaků stále v tom samém směru“, ne?

Frantisek

1) Dvě koleje už tam není kam, 2) metro podchytí směr Chodov – Kačerov – Pankrác bez zajížďky do centra, kam by mnozí tak rádi nacpali snad úplně všechno…

Martin

Nesouhlasim, prostor tam je… znam to tam… jediny problem je terminal v Uhrinevsi, ale i tam by to slo po trech kolejich…

M M

Však už to tak na S9 mezi Prahou a Říčany je.

Mara

Konečně už by se mělo udělat spojení s letištěm, jak vlak tak metro!

Jan Novák

a tramvaj a trolejbus, ať to je komplet, že?

Vladimír

…a helikoptéry z centra.

Lukas

Kdo by tim metrem na letiste jezdil a jaky by melo interval?
Ktera evropska letiste podobneho vyznamu, jako to prazske, maji metro?

Trasa C

Co takhle lidi co tam pracujou? Co lidi, kteri priletli, odletaji? Co lidi z prestupniho terminalu Dlouha mile u dalnicniho okruhu? Co lidi ze sidliste Repy? Uz svita?

Michal82

Třeba Norimberk.

DavidS

Norimberk má letiště nějakých cca 5 km od centra. To je na úrovni Veleslavína.

Mimo to odbaví asi třetinu cestujících ve srovnání s Prahou

jal

„nedostatečné spolufinancování metra státem“

Nechápu, jaký má třeba Zlín zájem na prodloužení metra do nějakého sídliště. Přitom má v nedohlednu jen hloupé dráty nad železnicí do města.

Nebylo by lepší, aby stát spíš podporoval takové projekty, aby Praha nemusela zbytečně bobtnat a i v regionech se žilo kvalitně?

Lubas

Pozor, vstupujete na tenký led s takovým komentářem:-) V ČR je systém nastaven na africký model rozvojové republiky. Miliardové investice do metropole a zbytek republiky holt není priorita (kdo si pamatuje slavný výrok pana exprimátora Hudečka, tak ví o čem je řeč). Ale jinak máte samozřejmě pravdu.

Jan z Rokycan

Toto dávno neplatí. Nemluvě o tom, že do spousty obcí jdou finance na „papírové“ obyvatele, kteří ale dlouhodobě žijí a pracují v Praze (Brně… doplňte si).

Lubas

Nesouhlasím, dle „rud“ jsou rozdíly ve financování krajů „na hlavu“ téměř dvojnásobné + specialita v podobě kraje a města v jednom. Když vyrazím do civilizace (Rakousko), a ať jedu kdekoli, tak kvalita dálnic-silnic-železnice atp. je v celé zemi na vysoké úrovni a nemám pocit, že čím dále od Vídně, tím více úpadek a zmar.

Martin

Jel jste v Praze po silnicich? Treba takova Ceskobrodska?

Gwann

Aha, takze radsi v Praze zacpy jak v Djakarte, ale my v Prdelni Lhote budeme mit super pocit, jak jsme to tem Prazakum predvedli.

Ze to dopadne nakonec zavorou za znackou Praha a venkovane auto si odstav kde chces a bez dal treba pesky, to taky nevadi. Napr metro do Uhrinevsi by bylo kvuli stredocechum. Kraje prachy nemaji, tudiz na tohle misto kraje muji zaplatit stat. I onen zminovany bus terminal neni kvuli Prazakum ale dojizdecum

jal

„Kraje prachy nemaji, …“

Podle statistik je HDP krajů Praha a Stčk na vyšší úrovni než v jiných.
Tak to asi živí ty chudší a tím tak nemají na placení metra.

: – )

Gwann

Podivejte se nekdy na rozpocet kraje a pak mudrujte. Praha ma drtivou vetsinu penez kvuli statusu obce. Proto muze budovat i drahe stavby dalkocniho charakteru na ktere bezne kraje bez ucelove dotace absolutne nemaji

Martin

Tak se podivejte kolik penez se nasypalo treba na Ostravsko, nebo na Zlinsko, a proc ja mam mit zajem na tom, aby se penize utracely zrovna na Zlinsku na dalnici na Slovensko, nebo na zeleznicni stanici, ci na silnicni tunel…

Gwann

A jaky mam jako obyvatel Prahy (a Brna) na dratech na nadrazi Zlin stred? Taky zadny. Na dalkovku mate nadrazi v Otrokovicich, popojedte si

jal

Máte takový, že Praha nebude přecpána a ceny bytů a vůbec infrastruktury nebudou našponované. Bude se vám líp žít, v čemž vám právě pomůže financování věcí na „venkově“, odkud nebudou mít lidi důvod odjíždět.

Gwann

A toho dosahnete jak? Prikazete memu zamestnavateli, ze musi centralu prestehovat do Sobeslavi? Nebo budou umistenky? Proc si myslite, ze se lidi tahnou do velkych mest? Lepsi prace a prachy a lepsi zivot. Ne jako napr v Petrovicich u Sedlcan s jednou hnusnou a jednou polozavrenou hospodou. A pracovat tam muzeta na poli, pile, v kamenolomu ci co to je pobliz. Praha, do ktere se tak navazite, vam ty ruzne Petrovice, nedej Boze Rumburky a Litvinovy, nebude rozvijet, to se musite posnazit sami. Myslite, ze Praha nalakala nejak primo ty centraly bank a zahranicni kancelarske firmy? Ale houby, jen se… Číst vice »

Frantisek

A o té infrastruktuře rozhoduje kdo a na jakém základě? Tohle je třeba také trochu řídit, ne jen nechat živelně bobtnat až do výbuchu. Třeba jen nepřímou podporou, nastavením podmínek. To má dělat stát, ne zajišťovat vyšší výdělky firmám na úkor všeho ostatního.

Martin

Jo treba VRT aby se dalo dojizdet, pak rada firem bude i premyslet, ze to v kraji bude levnejsi nez v Praze a pritom tam muzou byt za 1/2 hod. a naopak,…

Martin

Tak to je blbost… Jak chcete prinutit treba IBM aby si postavila sidlo v Porici nad Sazavou misto v Praze… a jak chcete donutit lidi, aby pracovali treba v Kravine nebo Truhlarne v Kotehulkach, kdyz je to vystudovani ajtak?

Frantík

Tak autíčkáře z Prahy taky chtějí vyhnat tím, že jim nezlepšují podmínky. Takže návrh je takový, ať si tam klidně kanceláře staví ale nediví se, že mají drahé nájmy a nikdo jim tam nechodí.

Petr

Souhlas. Praha si musí uvědomit, že je městem/obcí, okresem i krajem. Navíc má největší příjem na hlavu, takže taky logicky musí dávat nejvíc. My si taky dopravu (a silnice) platíme buď z městských nebo krajských peněz. Stát nám taky nic nedá. A i kdyby stát Praze dal, tak to dopadne tak, že o to více nedá / sebere krajům a obcím.
Když Praha nebude vyhazovat peníze oknem na nesmysly typu „zklidnění dopravy“ = ucpání cest), zelené zastávky, které nikdo nezalévá, experimenty s trolejbusy, záchody pro 150 pohlaví, a jiné pirátské a zelení kokotiny, tak by měla peněz dost

Gwann

Okres je ponekud zastaraly vyraz, navic jedine prachy co se poverenym obcim posilaji, jsou na vykon prenesene statni spravy, vse ostatni vcetne silnic a skol je davno na krajich.

Praha ma nejvice vydelavajici obyvatele, tak ma nejvic, navic opeavdu velke mesto potrebuje opravdu velke a drahe stavby. Blanku si zaplatila. Jako jedine mesto v CR neco tam draheho

Gwann

PS: a jestli budeme mit verejne zachodky pro deset pohlavi, do toho vam nic neni. Stejne jako nam nic neni do toho, ze vas starosta jezdi superbem a stacila by oktavka

Martin

Ale vy si zas musite uvedomit, kolik km silnic a kolik staveb musi Praha udrzovat, oproti treba kraji Jihlavskemu… pritom Prahou jezdi i ridici z celeho statu, casto totiz neni jak ji objet… zvlaste kamiony… stejne je to i s dopravou verejnou, kde prestupnim bodem vsech modu dopravy, a rada lidi sem dojizdi i za vzdelanim kulturou, historii, apod… Nejde jen o dojizdeni za praci, i kdyz i to je jeden z hlavnich problemu. Na tom vyroku neni nic nepravdiveho,… I v zahranici a to i na zapad od nas stat resi napr. dopravni a kulturni projekty tak, ze mestu… Číst vice »

Jan Kavan

Šance vytáhnout metro i za Prahu po železnici? A na Olbrachtovce spojka na E a konečná na Smichaci

Kubrt

Ne. Geometricky nekompatibilní systémy. A v tomto případě i kapacitně. Jasně, teď hodně fantazírujeme, a jednou snad bude i NS2.

Twix

V prvním kroku bude stačit, když se to metro s železnicí někde u kraje Prahy potká. A ne že to budou dvě nepropojené hvězdice.

pink

Jsem rád, že se metro bude i nadále rozšiřovat, ale některé návrhy mi nepřijdou zcela šťastné. Dle současného návrhu se linka O jeví z jedné částí jako vnitřní, druhé naopak vnější – ať je celá koncipována pouze jako jeden typ, jinak z toho bude takový „kočkopes“. Vhodnější by mi přišlo ji na severu vést z Dejvické přes Letnou, Holešovice a Palmovku na Chmelnice (de facto návrh z 80. let), případně trochu volněji přes druhý břeh Vltavy. Linka A by si zasloužila také trochu pozornosti jak na západě, tak i východě, takto nevypadá jako dokončená – z Motola přes Bílou Horu… Číst vice »

Kubrt

Tu i zde prezentovanou malůvku trasy O/E nemá smysl řešit, když probíhá Studie proveditelnosti. Pak to bude jasnější, jaké jsou možnosti.

Jan z Rokycan

S označením plánu O jako kočkopsa souhlasím. Výhledově bude okružní linka jistě fajn, aby ale fungovala smysluplně, tak musí vést +/- podobně daleko od centra, jinak bude na těch dostředných větvích ve špičce boží dopuštění.

Obslužnost těch severních oblastí má zajistit případně C (Čakovice) nebo tramvaj – ať už nad zemí, nebo pod zemí (Bohnice).

Frantisek

Kdyby se C netahalo do dopravně již uspokojeného centra (nepočítám odbouratelný tranzit) a počítalo se se synergií ostatních systémů (možnosti tramvají, vlaků), najednou by se možná vylouplo podstatně elegantnější řešení než předimenzovaný ‚šiškoid‘. Jenže látání důsledků namísto podchycení příčin a těžkopádná plošná opatření namísto práce s detaily a odstupňováním dle potřeb se ujaly jako snazší. Kdo by se s tím páral, když spěcháme – kam vlastně…

Tomáš

Propojení vlaku a metra je potřeba. Prodloužení na nádraží v Uhříněvsi se jasně nabízí, stejně jako na druhé straně linky na nádraží v Čakovicích. Osobně bych dost uvítal i prodloužení B na nádraží v Rudné.

Twix

Divím se že to C do Uhříněvsi se neprojektuje už dávno. Přínosy jsou jednoznačné, obsluha Petrovic je jen jeden z mnoha benefitů – stačí se podívat kolik lidí přijíždí od Říčan (vlakem i autobusy) a potřebuje někam mezi Pankrác a Háje. Nemuselo by to snad vést celou dobu pod zemí.

Bram

Jsem téhož názoru, podrobně jsem se kdysi k žádoucímu prodloužení metra C do Uhříněvsi rozepisoval několikrát na k-reportu.

looki

Problém je, že Céčko je už teď na hraně kapacity, a to bude od Pankrácké do centra po otevření Déčka ještě narvanější.
Uhříněves a spol. potřebuji spíš další dvě koleje pro vlak. Tangentu by v tomto směru v pohodě obsloužila tramvaj (na zvláštním tělese bez vlivu IAD, místo tady na to je).

Jindřich

Spousta lidí ale nastupuje na Hájích, kam dojíždí autobusem, jen by nastoupili dřív. Výhodou by byly kratší autobusové linky, víc za městem.

Bram

Céčko není na hraně kapacity ani omylem. To by vlaky musely být plné a interval 100 sekund a to tam není ani omylem.

Fanda

Máte snad pocit, že dnes lidi z Uhříněvsi a Říčancéčkem nejezdí?

Twix

S kapacitou by to nic moc neudělalo, spíš by to mohlo pomoct, protože některé cesty by to obrátilo do protišpičkového směru – třeba z Hájů do Vršovic by to mohlo být šikovnější vlakem přes Uhříněves, než to nějak krosit přes Pankrác jako dnes.

Jindrich

Prodloužením C do Uhříněvsi by došlo k dalšímu perfektnímu provázání Metra a přímestských vlaků. Divím se že se o tom začíná mluvit až nyní. Pro sídliště Petrovice by to také mělo obrovský přínos.

Bram

Protože si to někteří vlivní obyvatelé Petrovic nepřáli a jelikož měla Praha dlouhodobě jako prioritou prodloužení trasy A, tak nebyl problém dopřát těmto jedincům sluchu.

David

A co metro B do Chrášťan/Rudné? Ušetřilo by se spousta kilometrů najetých autobusy v tomto úseku + vyřešilo přetíženou ul. Na Radosti právě v oblasti depa Zličín

Zbyněk

Do Rudné jezdí S6. To je slušný substitut metra. A pokud se Praha odbrzdí s nýtovaným mostem a metrem S, nebude to končit na Smíchově.

Twix

S6 je nejlepší věc pro cestu víc do centra, ale mraky lidí z tohoto směru potřebují někam na Jihozápadní město, tomu se S6 vyhne. Ti pak poskakují v autobuse přes celou Rudnou, Chrášťany a kolem metropole.

Bram

Byla by to hlavně investice Středočeského kraje, takže by musel být zájem o metro i tam. Tohle by byla věc Prahy sotva tak z dvaceti procent. Takže asi tak.

looki

Středočeský kraj muže směle financovat, Praha by nebyla proti.

Tomáš

Okružní linky O, se moje děti dočkají pouze v případě, že by se v pražském podzemí objevila dosud nevytěžená zlatá žíla.

Jan z Rokycan

Finance fakt nejsou dlouhodobě problém. Nejhorší jsou všechny povolovačky a vyjadřovačky. Tam se to obvykle zasekne na nejdelší dobu. Plus potřeba některých nekompetentních … do všeho remcat, ideálně půl hodinu po dvanácté (viz Výtoň).

Gwann

Jestli myslite tou pul hodinou po dvanacte uz asi 15 let nemenny pristup mimisterstva kultury k pamatkove ochrane mostu, tak to prirovnani ponekud kulha

Jan z Rokycan

Dobrá, pro Vás opravím výrok. MK nad tou shnilotinou začalo rozplývat za pět minut dvanáct.

Fanda

Prodloužení metra C přes Petrovice do Uhříněvsi dáva určitě větší smysl, než do Čakovic…

Bram

Prodloužit trasu C do Čakovic mít smysl bude, až bude celý areál bývalé automobilky Avia přeměněn na obytnou zónu. Zatím se v areálu jen bourají některé objekty, čistí se pozemky od různého bordelu, ale tak za deset let bude celý areál zastavěn. Nesmíte se na to dívat optikou dneška :-).

ČD4ever

Ano, na některých místech v býv. Avia areálu je ekologická zátěž z minula (ne jen ze socialismu). Některé domy ale budou postaveny už dříve, než za 10 let.

Frantík

Zase by se to metro mělo stavět dřív, než přijdou nimbysti.

Petr

Do Uhřiněvsi jsou špatné výškové poměry. Přímo do sídliště by stejně nevedlo, cestou je přehrada. Čakovice by vyšli relativně levně – podél Tupolevovy a výškové poměry jsou v pohodě.